La finalul lunii mai, în 2020, Volkswagen a lansat în Brazilia SUV-ul coupe Nivus. În iulie, anul acesta, modelul a ajuns în Europa sub denumirea de Taigo și se poziționează în gamă între T-Cross și T-Roc. Este dezvoltat pe arhitectura MQB A0 ca și cel dintâi.
Acum, SUV-ul coupe al producătorului din Wolfsburg poate fi comandat și pe piața din România. Clienții au de ales unul dintre cele trei niveluri de echipare: Life, Style și R-Line.
Noul Volkswagen Taigo este disponibil numai cu motorizări pe benzină. Intrarea în gamă se face cu unitatea de 1.0 litri, în versiuni de 95 și 110 CP. Avem apoi un agregat de 1.5 litri care dispune de 150 CP. În funcție de alegerea făcută, transmisia poate fi una manuală cu 5 trepte sau una automată cu 7 rapoarte.
Cel mai accesibil Taigo pornește în România de la 18.583 de euro. În standard vine, printre altele, cu jante de 16 inch, faruri și stopuri LED, tapițerie din stofă, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, ceasuri de bord digitale și aer condiționat manual.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Volkswagen Taigo |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | ||
ECHIPARE Life | |||
1.0 TSI |
95 CP 175 Nm |
18.583 | - |
1.0 TSI |
110 CP 200 Nm |
- | 21.109 |
ECHIPARE Style | |||
1.0 TSI |
110 CP 200 Nm |
- | 23.215 |
1.5 TSI |
150 CP 250 Nm |
- | 24.449 |
ECHIPARE R-Line |
|||
1.0 TSI |
110 CP 200 Nm |
- | 23.539 |
1.5 TSI |
159 CP 250 Nm |
- | 24.771 |
Lista cu sisteme de siguranță include Front Assist și Autonomous Emergency Braking, detector de oboseală, asistent pornire în rampă, limitator de viteză, sistem monitorizare presiune pneuri și monitorizare pietoni și bicicliști.
Noul Volkswagen Taigo vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Taigo 1.0 TSI |
95 | 5.1 | 11.1 | 18.583 |
Ford Puma 1.0 EcoBoost MHEV |
125 | 5.4 | 69.8 | 21.050 |
Nissan Juke 1.0 DIG-T |
114 | 5.0 | 10.7 | 17.930 |
Skoda Kamiq 1.0 TSI |
95 | 4.7 | 11.2 | 16.514 |
Opel Mokka 1.2 litri |
100 | 4.6 | 10.6 | 18.580 |
Renault Captur 1.0 TCe |
90 | 5.3 | 14.0 | 16.520 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Volkswagen
Un Sandero Stepway configurație de vârf cu cutie automată CVT o configurezi pe la vreo 16.290
E drept, la Taigo ai un plus de 10 cp și cam 30 Nm dar și 7000 de euro. dacă tot ar fi să dau peste 20.000 aș opta pentru Puma.
Duster.....un concurent superior !!!
:)))))
Nu-i rea mașina, păcat doar că trendul struțo-cămiloid semnează insidios moartea coupé-urilor (da AM, cu accent se scrie când nu ți-e lene. :-))
Semi-offtopic: Nu știu alții cum sunt, dar în contextul toxo-prăfos actual gânditul la o mașină nouă îmi pare disonant cognitiv.
Nici variante mai deștepte (ca Skoda Scala 150 CP la 19K € preț listă, cu c.v.man. ce-i drept) nu-mi mai fac cu okiu.
Poate doar vreun dizăl vechi 4x4 pentru coclauri, fără electronică și la nevoie băutor de ulei comestibil.
Dacă s-o mai găsi și ăsta...
OK, și ceva suc de dinozaur :-) mai poți stoca, dar găleți de curent -- ba.
Back ontopic: am condus VW T-Cross 1.0 TSI 115 CP (sigur mai mulți reali) și, oricât de banal spre urâțel ar fi, se comportă surprinzător de bine = ca un Polo mai confortabil.
În Sandero Stepway în schimb (nu zic ba, multă mașină pt. cât dai pe ea) îți cam clănțăne dinții.
Oricat ai fi de partinitor/binevoitor, daca pui un Passat langa o spurcată ca si asta, orice gusturi indoielnice ai avea, vezi imediat ca sunt 2 chestii din filme diferite. Asta noua joaca in filmul "Esteticul secundar. Sa omorâm vacile sfinte".
Ce masina sa aibe? Probabil nici nu are, daca avea stai linistit ca o lauda zilnic pe aici.
E vai de capul lui, nu inteleg de ce mai e bagat in seama.
Doar v-am explicat că mi-ar surâde şi mie (prin prismă…economică), în pofida indiscutabilului dezavantaj…antropometric (în privinţa mea). De fapt, eu rămân (pe viaţă) prizonierul “psihozei” Touareg 5.0 V10 TDI. Dar recomand cu căldură Nivus/Taigo! Altora, şi anume normali fizic :)
Da, tati: cu motorizarea “maximă” (1.5) şi cu semnătură R. Un compromis…ideal, în condiţii citadine şi cotidiene (poţi depozita cumpărături decente – pecuniar şi cantitativ). Başca beneficiezi şi de ceva “zvâc” (pentru depăşiri pe spaţii reduse) şi de parcare în locuri nu prea accesibile.
Ah, da: nu se putea să nu existe şi puncte vulnerabile (ca la orice concepţie pe roţi). Recte…lipsă tracţiune integrală (mă rog, nu permite configuraţia platformei). Repet însă: pentru vânzoleală strict prin oraş, Taigo înseamnă taman ceea ce trebuie.
Oricum, mi-am dat seama că, până una alta, îmi va veni destul de greu să renunţ la a mea Insignie biturbo Diesel. Deja am trecut de borna 230.000 km rulaţi şi al naibii motor nu dă niciun semn de oboseală! Şi nu mi-a stârnit niciun fel de migrene. Cât despre cutia automată de provenienţă japoneză: îi asiguri doar uleiul adecvat şi n-ai nicio problemă cu ea.
La origine, acest “GM Ecotec Family B engine” este un JTD (Fiat), dar cum l-or fi prelucrat cei de la GM Powertrain Torino mi se pare un mister. Ce-i drept, demarajul nu este grozav şi nici comportamentul motorului/transmisiei nu poate fi calificat ca fiind la fel de sportiv ca al unui TDI/DSG, dar nici nu-ţi dai seama (dacă “scapi talpa”, mai ales pe autostradă) când ajungi la 200 km/h. Iar controlul maşinii la viteze foarte mari este fantastic; un deliciu. Nu mai zic de “burduşirea” tehnologică (puţine maşini sunt atât de bine dotate). Sau de 4x4 adaptiv. Sau de reuşita estetică (aspirator de epitete favorabile, chiar şi în dauna “familistelor” Triadei – Segmentul D).
În fine, consumul…wow! Vorbim despre o maşină relativ grea.
Totuşi, spaţiul, confortul şi…materialele/îmbinările/finisările nu se ridică la nivelul aşteptărilor mele, mai ales că eu, unul, pun accentul pe aceşti parametri în evaluarea generală a unei (oricărei) maşini. De aceea, într-un final, voi miza (ireversibil) pe VW.
Cu Touareg-ul V10 m-aş da în stambă doar ca să crape rânza de ciudă în e-decerebraţi, fiindcă, precum am tot subliniat, Războiul Final/Total (oameni vs. oameni) nu ţine cont de NIMIC (mai precis, de nicio regulă, de nicio limită…deviza-vector este: “Ura!”, adică liber la ură fără margini, descătuşată din toate părţile…), astfel că până şi combatanţii cei “buni” devin atipici, neezitând să împrumute tocmai din arsenalul (şi mintal, şi material) taberei adverse. Păi, şi antrenorii de fotbal (inclusiv cei valoroşi) mărturisesc (şi încă fără menajamente) că, în ziua de astăzi, nimic altceva nu contează decât victoria (ceea ce evită să menţioneze este tocmai esenţialul: “de obţinut cu orice preţ”…) – iată la ce se rezumă profesia lor, în definitiv deontologia lor. Cu alte cuvinte, nimeni nu mai joacă fotbal doar de amorul artei (cu excepţia naivilor incurabili din tribune).
Nu omit cel mai important aspect: doar adevăratul Luptător (Cel de Sus) este neprihănit, iar raţiunile şi faptele Sale: invariabil drepte. Da, ştiu, Sf. Scriptură ne îndeamnă să fim desăvârşiţi, aidoma Lui, şi chiar putem încerca, dar a purta chipul Lui şi a fi asemenea Lui nu presupun a pătrunde cu mintea (în) Tainele Lui şi nici a dispune de Puterea Lui. De aici rezultă toată drama terestră.