Volkswagen Sharan facelift și-a făcut debutul comercial pe piața din România, cu un preț de pornire de 29.700 de euro cu TVA inclus. Generația 2016 Sharan, așa cum este descrisă în limbaj tehnic de constructorul auto, este în realitate o actualizare serioasă aplicată monovolumului german. Spre exemplu, lista de dotări este acum mai generoasă, fiind incluse în standard frâna de parcare electromecanică cu funcție AutoHold, sistemul Multi Collision Brake și motorizările Euro 6. Opțional, sunt oferite sisteme noi pentru Sharan, dar uzuale pentru alte modele Volkswagen, cum ar fi tempomatul ACC, funcție City de frânare de urgență la impact frontal iminent, asistent de menținere a benzii de rulare, sistem de asistență la parcare și alte elemente tehnologice de asistență a șoferului.
La nivel estetic, generația 2016 a lui Volkswagen Sharan, vine cu o parte frontală actualizată, stopuri cu LED, bare de protecție față-spate redesenate, noi jante și noi culori de caroserie. În habitaclu, schimbarea majoră vine la nivelul sistemului multimedia, fiind oferită noua generație de sisteme audio a mărcii germane. Interiorul monovolumului din Wolfsburg are noi ceasuri de bord, un nou volan și poate fi comandat cu trei tipuri de ornamente interioare, în timp ce tapițeria este oferită și într-o variantă din piele cusută cu tipar diamant.
La nivel tehnic, Sharan 2016 are motorizări mai eficiente cu până la 15% față de varianta precedentă. Versiunea entry-level are un motor 1.4 TSI de 150 CP și 250 Nm. Aceasta este însoțită în ofertă de două diesel-uri, de 2.0 litri, care asigură 150 si 184 CP. Versiunea de vârf a lui Sharan este oferită cu transmisie automată și tracțiune integrală. Aceasta din urmă anunță un consum mixt de 5.3 litri la sută, un timp 0-100 km/h de 8.9 secunde și un preț de 40.850 de euro cu TVA inclus.
Volkswagen Sharan vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Sharan 2.0 TDI MT6 Comfortline |
150 | 5.1 | 10.9 | 33.482 |
BMW Seria 2 Gran Tourer 218d |
150 | 4.3 | 9.3 | 32.240 |
Fiat Freemont 2.0 Mjet AWD AT |
170 | 7.3 | 11.1 | 26.909 |
Seat Alhambra 2.0 TDI Ecomotive Style |
140 | 5.5 | 10.9 | 30.873 |
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 e-Hdi Seduction |
150 | 4.2 | 9.8 | 26.350 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Volkswagen
Si faza cum ca cine da atatia bani pe un motor de 1.4... de 150 CP, 250 Nm care poate depasi 200 km/h si 0-100 km/h in mai putin de 12 secunde... pe bune.
nu trebuie comparate masini din clasa monovolume compacte (BMW Seria 2 Gran Tourer) cu clasa monovolume mare (Seat Alhambra, Fiat Freemont, Ford S max, Renault Espace);
sigur ca odata cu noile generatii masinile "cresc" si ampatamentul de la clasa compacta , de ex. 2840 mm la Citroen C4 GRAND PICASSO, model 2014, foarte spatioasa , rivalizeaza cu ampatamentul de 2920 mm de la VW Sharan clasa mare, model 2010
Citroen C4 (GRAND) PICASSO,
Ford (GRAND) C max ,
Renault (GRAND) Scenic
Peugeot 3008/5008
TOYOTA VERSO
MAZDA 5
VW TOURAN
OPEL ZAFIRA
Poate nu intamplator Sharan si S-Max mai mereu castiga testele comparative, fie ca sunt facute de nemti, englezi sau francezi. Dar si pretul este pe masura.
in aceeasi clasa cu sharan cred ca mai sunt citroen jumpy, peugeot expert si fiat scudo (daca se mai produce)