La câteva zile după ce a deschis listele de comenzi în Germania, Volkswagen a publicat și prețul aferent României pentru noul ID.4 GTX, versiunea sportivă a SUV-ului electric cu același nume.
Trecând peste modificările estetice, unele derivate din modelele GTI, noul ID.4 GTX este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte.
Acestea dezvoltă în total 299 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 6.2 secunde. Repriza 0-60 km/h durează 3.2 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h.
Mulțumită unui acumulator cu capacitatea de 77 kWh, noul Volkswagen ID.4 GTX poate parcurge până la 480 de kilometri cu o singură încărcare.
În România, ID.4 GTX pornește de la 52.644 de euro. Mai mult, modelul german poate fi achiziționat și prin programul Rabla, așadar din prețul de listă mai scazi circa 10.000 de euro.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
Volkswagen ID.4 GTX |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
Electric Baterie 77 kWh |
299 CP |
52.644 |
Lista cu dotări standard include, printre altele, tapițerie din stofă cu design GTX, scaune față încălzite, iluminare ambientală cu 30 de culori, pedale din oțel inoxidabil, volan, cu funcție de încălzire, îmbrăcat în piele, faruri LED Matrix, bandă luminoasă în grila față și jante cu diametrul de 20 de inch.
Pentru siguranța pasagerilor și a celor din jur, noul Volkswagen ID.4 GTX vine echipat cu Adaptive Cruise Control, detector oboseală, Asistent la virare, Front Assist și City Emergency Brake, cu funcție de monotorizare a pietonilor și bicicliștilor, Lane Assist, Park Pilot și sistem monitorizare presiune pneuri.
Noul Volkswagen ID.4 GTX vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km, WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen ID.4 GTX BiMotor, baterie 77 kWh |
299 | 480 | 6.2 | 52.644 |
Ford Mustang Mach-E AWD |
294 | 420 | - | 57.600 |
Tesla Model 3 Standard Range Plus |
325 | 448 | 5.6 | 42.990 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Volkswagen
Daca vrei un SUV cu garda la sol de 21 cm, tractiune AWD, autonomie 480 km WLTP si volum portbagaj de 543 litri - iti iei un VOLKSKWAGEN ID.4 GTX, cu 52.644 €.
Dava vrei un SUV ceva mai luxos, cu garda la sol de 18 cm, tractiune AWD, autonomie 488 km WLTP si volum portbagaj de 520 litri - iti iei un AUDI Q4 50 e-tron, cu 58.422 €.
Cred ca sunt cele mai accesibile SUV-uri AWD din Romania la aceasta ora - inainte de a sosi efectiv pe piata auto:
- HYUNDAI Ioniq 5 Premium AWD - garda la sol 16 cm (53.859 €)
- KIA EV6 - garda la sol necunoscuta (sic?!) cu prețuri anunțate în Germania EV6-45.000 €, EV6 GT-Line-55.000 € și EV6 GT-66.000 € precum si anuntata/asteptata
- SKODA iV 80X - garda la sol 18,6 cm(spre sfarsitul acestui an).
MULT SUCCES VOLKSWAGEN!!!!
Cumperi ce te duce mintea!
Prevad doar ca o sa imbatranesti prematur, cand, peste cativa ani, vor fi mai multe electrice decat fosile!
Tu te consumi daca ia altul masina electrica!
Ti se inflameaza ficatul! Nu-ti place dar te uiti, n-o vrei dar comentezi pe aici...
Te visezi Fosilman!....cel ce opreste electrificarea :))) oare scoti si fum pe kyur?
:))))))))
Te-ai gandit ca decat să ne plictisim mai bine ne plictisești tu?
Mai bine sa-i pârlesti mustatile lu' taica-tu si lu maica-ta... altul risti sa dea cu tine de pământ si rămânem dracu' fără păcălici...
Oricum, Tesla 3 nu este SUV, ar fi bun la comparatie model Y. Dar probabil nu da bine ca Tesla sa nu apara in tabele :)
Ford-ul inca nu e in configurator.
Pe scurt la masinile electrice nu folosesti atat de mult frana pentru ca intervine franarea prin regenerare. Asa ca nu se prea incalzesc tamburii ca sa scada performanta franarii. Dar daca faci o masina cu aspiratii relativ sportive, cum e GTX, cred ca exista cazuri cand folosesti franele la greu, asa ca macar pe GTX ar fi putut pune discuri si sa lase ID4 simplu cu tamburi.
Nissan, cu modelul Ariya AWD 242 CP (cu baterie de 87 kWh) si garda la sol de 200 mm, va prelua stafeta celui mai ieftin SUV AWD din Romania - la sfarsitul acestui an - cu un pret de circa 50.000 Euro.
Zoe generatia 2 are discuri pe spate, doar generatia 1 a avut tamburi.
Asa cum inlocuiesti cureaua de distributie, in cazul unei masini cu motor termic, la 60.000 / 100.000 / 150.000 / 200.000 km, in functie de recomandarile producatorului, asa trebuie sa vedem si sistemul de franare cu tamburi.
Deci este foarte probabil sa faci prima interventie dupa 5 / 7 / 10 ani de utilizare a masinii - evident si in functie si de stilul de condus al soferului.
Pentru simpliu motiv ca, in Romania, nu ai strazile la fel de late ca in State.
Sa vorbim (si) de autostrazi?! 1.000 km - cat au si sarbii - non-U.E.?!
P.S. Cu agronomia cum stai? Am un răzor de dragavei și s-a cam ofilit. Ceva soluții? Mersi!