La finalul lunii septembrie, Volkswagen a prezentat noul ID.4. SUV-ul electric dezvoltat de constructorul german împrumută numeroase elemente stilistice și tehnice de la hatchback-ul ID.3 și este dezvoltat pe baza platformei MEB, o arhitectură gândită special de nemți pentru modele electrice.
Acum, Volkswagen a publicat prețurile pentru noul ID.4 și pentru piața din România. La fel ca în cazul lui ID.3, în primă fază, SUV-ul electric va fi disponibil în varianta Pro Performance cu echipare 1st Edition.
Astfel, SUV-ul Volkswagen ID.4 va fi echipat cu un motor electric de 204 cai putere și 310 Nm și cu o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh. Autonomia calculată pe baza standardul WLTP este de 520 de kilometri, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.5 secunde. Viteza de top va fi limitată electronic la 160 km/h.
Prețul pentru varianta ID.4 Pro Performance pornește de la 44.119 euro, iar pentru pachetul 1st Edition, clienții vor mai avea de achitat încă 1.360 de euro (total de 45.479 de euro).
Totodată, în oferta producătorului pentru piața din România este disponibil și pachetul 1st Edition Max, prețul acestuia fiind de 10.840 de euro.
VOLKSWAGEN ID.4: PREȚURI, VERSIUNI ȘI DATE TEHNICE
Volkswagen ID.4 Pro Performance cu pachetul 1st Edition va fi echipat, printre altele, cu următoarele: bare de protecție în culoarea caroseriei, bare longitudinale cromate pe plafon, cotiere individuale pentru scaunele din față, sistem de iluminare ambientală cu 30 de culori, scaune față încălzite, scaun pentru șofer cu reglaj manual pe înălțime, tapițeri din stofă ArtVelours, cruise control adaptiv, sistem pentru monitorizarea șoferului, sistem de frânare automată de urgență cu funcție pentru identificarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem pentru menținerea benzii de rulare, Park Pilot, sistem de climatizare pe două zone, sistem Car2X, sistem pentru selectarea modului de rulare, Apple CarPlay wireless, faruri cu LED, stopuri cu LED, jante din aliaj cu diametrul de 20 inch, volan încălzit și îmbrăcat în piele, duze încălzite, cameră video pentru mersul cu spatele, pedale din oțel inoxidabil cu simbolurile Play și Pause, și sistem de navigație Discover Pro.
Mașini electrice 2020-2021 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 82 | 135 | 22.600 |
Smart EQ Forfour | hatchback de oraș | 82 | 130 | 23.192 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.950 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 29.990 |
Renault Zoe ZE 40 R110 | hatchback subcompact | 108 | 300 | 30.350 |
Renault Zoe ZE 50 R110 | hatchback subcompact | 108 | 395 | 31.050 |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 32.201 |
Renault Zoe ZE 50 R135 | hatchback subcompact | 135 | 395 | 33.250 |
Peugeot e-2008 | SUV subcompact | 136 | 310 | 33.490 |
Mazda MX-30 Launch | SUV compact | 143 | 200 | 33.990 |
Nissan Leaf 40 kWh | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
DS 3 Crossback E-Tense | SUV subcompact | 136 | 320 | 37.900 |
Volkswagen ID.3 1st | hatchback compact | 204 | 420 | 38.118 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 136 | 311 | 39.199 |
Honda e | hatchback subcompact | 154 | 211 | 39.980 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 40.282 |
Hyundai Kona Electric 136 CP | SUV subcompact | 136 | 289 | 40.163 |
Kia e-Niro 100 kW | SUV compact | 136 | 289 | 40.460 |
Hyundai Kona Electric 204 CP | SUV subcompact | 204 | 449 | 44.566 |
Nissan Leaf 62 kWh | hatchback compact | 215 | 385 | 44.800 |
Kia e-Niro 150 kW | SUV compact | 204 | 455 | 45.172 |
Volkswagen ID.4 1st | SUV compact | 204 | 520 | 45.479 |
BMW iX3 | SUV mediu | 286 | 460 | 67.592 |
Audi e-tron 50 quattro | SUV mare | 313 | 336 | 70.471 |
Audi e-tron Sportback 50 quattro | SUV mare | 313 | 347 | 72.996 |
Mercedes-Benz EQC 300 | SUV mediu | 408 | 416 | 76.250 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Audi e-tron 55 quattro | SUV mare | 408 | 433 | 84.379 |
Audi e-tron Sportback 55 quattro | SUV mare | 408 | 440 | 86.393 |
Porsche Taycan 4S | sportivă | 530 | 407 | 110.625 |
Porsche Taycan 4S Perf Battery+ | sportivă | 571 | 463 | 117.411 |
Porsche Taycan Turbo | sportivă | 680 | 450 | 157.318 |
Porsche Taycan Turbo S | sportivă | 761 | 412 | 190.861 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii **în tabel sunt trecute versiunile de echipare bază ale modelelor disponibile în România |
... pedale din oțel inoxidabil cu simbolurile Play și Paus, sistem de iluminare ambientală cu 30 de culori, bare longitudinale cromate pe plafon... Hai să fim serioși, poate aș opta pentru alte dotări cu mult mai importante.
Spre exemplu, eu am cotiere individuale, la o altă marcă, în dotare standard. De ce să incluzi așa ceva in pachet opțional pentru care va trebui să plătești o căruță de bani.
are cred grila cu dinti de croqodil special ca sa il canibalizeze pe verisoru id.4.
In tabel scrie 310 km WLTP.
Pretul in Romania este chiar O.K.!
În Spania, ID4.1 st incepe de la 45.485 € iar ID.4 1st Max de la 55.140 €
În Grecia, ID4.1 st incepe de la 46.800 €
https://youtu.be/2hn31vLKgho?t=945
Am modificat valoarea din tabel. Mulțumim pentru observație.
Cam asta va fi, poate +50km pe Mild Weather adica 450 km - si vreo 340 km autonomie pe frig.
Nu pricep ce rost are acest WLTP extrem de mincinos
In urmatorii ani preturile masinilor electrice cu siguranta vor scadea, stati fara grija.
Toata admiratia pentru oamenii care sustin prin banii platiti acest trend de electrificare!!!!
Daca nu era Tesla, nu facea nici dracu' masini electrice!
VW a lansat ID3 pe piata cu softul varza...constructorii traditionali de automobile fac totul pentru a-ti baga piciorul in ele de masini electrice...folosesc baterii de putere mica pentru o autonomie cat mai redusa, matriale mai proaste decat pe fosile, totul la un pret mult mai mare!
Eu am zic ca este un pret OK din urmatoarele motive principale:
- la ora actuala VW ID.4 1st are cea mai mare autonomie electrica dintre toate modelele vandute oficial in Romania (520 km WLTP); OBS. TESLA are modele cu autonomie mai mare dar nu are reprezentanta in tara noastra...
- pretul achizitiei fara subventii, fata de MERCEDES BENZ EQC sau JAGUAR I-Pace, ( masini destul de apropiate ca dimensiuni cu VW ID.4) este mai mic cu cca. 70%;
- pretul intretinerii si exploatarii este evident mai redus decat in cazul masinilor cu motor termic comparabil (de ex. pentru un plin de baterie care-ti asigura parcurgerea unei distante de 500 km, cheltui 77 kW x 1 RON/kWh = 77 lei).
Reviziile unei masini electrice sunt mai ieftine: fara schimb de ulei motor, filtre etc.....
- Nr. de piese la un motor clasic este de cca. 250 , la electrice cca. 50 piese - fiabilitate mai mare
Că pentru a beneficia de tarifele din rețeaua casnică e nevoie de oarece facilități (loc de parcare la geam, alimentator plus ore de răbdare).
La Mol ar fi o variantă (29 sau 44 lei sesiunea), doar că sunt ....12 benzinării în România.
Că la stațiile Enel prețul e 1,79 la încărcare rapidă și 1,29 la dormit în mașină până se-ncarcă.
De modul de taxare șmecheresc al Renovatio, cu abonamente și tarife pe orice altceva decât kWh nici nu mai merită vorbit.
Despre costurile de întreținere se poate vorbi la termice, însă la electrice scăderea capacității bateriei după un anumit număr de cicluri (nu de alta, dar scade autonomia aia fragilă) ar fi o problemă, nu? Iar eventuala necesitate a înlocuirii unor module ale bateriei unde s-ar rezolva și la ce costuri s-ar face?
Un pret unitar mediu ce poate fi luat in considerare, de 1 leu/kW, consumat in regim trifazic, este unul realist.
Observ si eu ca mai exista unele persoane care nu cunosc preturile energiei electrice din piata.
Scumpa ca dracu'? Bifat!
Desi costa cat un E Klasse, are cuplu sub un Diesel de 2L si viteza maxima de Renault Clio cu motor aspirat de 1.2. De dus o sa te duca in conditii reale vreo 300 de km. Cifrele alea de autonomie sunt date in conditii ideale. Plus bateriile se uzeaza. In 3 ani daca pierzi 20% din eficienta, ce faci? Ajungi la 200 si ceva de km autonomie? O s-o poti vinde? Te speli pe cap cu ea.
Bun... acuma cine sunt eu sa spun ca e o tampenie?! Dar ma lasa fara cuvinte indivizii care pica in genunchi in adulatie pentru toata povestea asta cu "electrificarea". Sa lauzi si sa inghiti galusca asta mi se pare absolut inimaginabil. Exista variante MULT mai ieftine SI MULT MAI BUNE!
Daca mi-ar fi spus cineva ca lumea poate fi prostita cu asemenea produse, l-as fi trimis la plimbare.
Tesla Model 3 ---- 0 - 100/km in 3,4 s --- 450 CP, 639Nm
Tesla Model S ---- 0 - 100/km in 2,3 s-----785 CP, 967Nm
Tesla Model S Plaid -----0 - 100/km in 2,1s------1100CP
Ca vad ca iti place viteza!
Bateriile sunt garantate 8 ani de toti producatorii.
Dupa mintea ta statia spatiala internationala ar trebui sa mearga pe diesel :)
De ce va opuneti evolutiei?
O varianta mai ieftina si mai buna e un Diesel de 2 litri cu cuplu de 400 Nm, o viteza limitata la 250 kmph si o eficienta la care masinutzele cu baterii pot doar visa cu ochi mari si blanzi de bovina.
Ce baterii garantate sunt cand stii ca dupa 8 ani iti spune din start producatorul ca o sa ai 70% eficienta? Stim si noi ca_cand producatorul spune 70%, va fi nici 60% de fapt. Dar presupun ca vantul fermecat al electrificarii nu va mai lasa loc in minte pentru gandire logica. Ca astea toate nu fac nicio ceapa degerata atunci cand esti usor manipulabil si credul, nu? :)
Si inca ceva: este ca voi toti astia cu progresu-n gura nu va puteti abtine sa nu jigniti ori de cate ori cineva e de alta parere? Este ca sunteti absolut toti pusi pe interzis si indesat pumnul in gura oricarei opinii divergente? Este ca nu suportati niciun argument? Eu zic ca este! Ma intreb de unde aveti toti gena asta totalitara in voi? Ma tot intreb... :)
Prețurile finale pentru consumatori casnici individuali din București de exemplu, joasă tensiune, variază între 0,6035 bani și 0,71 bani pe kWh, poate și mai sus, în funcție de furnizor.
Preț unitar mediu realist de 1 leu? Pentru cine? Pentru Edi Miliard (kkk), care stă pe câmp în casa lui acoperită de panouri solare de unde încarcă exclusiv și nu cheltuie pe plinuri la alte prize?
Ce vă mai place să luați cea mai favorabilă și improbabilă variantă în considerare, numai ca să vă păcăliți că vreodată va începe să se amortizeze grămada de bani dată pe (deocamdată) jucăriile astea de snobi.
Și la ce are bateria aia garanție 8 ani? La fail 100%, la combustie spontană sau doar se garantează că mai aprinde bordul și după 8 ani? Că inevitabil după ani sau/și cicluri vor începe să pice din pachete și să-și reducă din capacitatea care va fi cât? 70%? 80%?
2. Pentru ca 120 de ani de poluare continua sunt suficienti. Pentru ca pe langa faptul ca nu suportam fosilele nu suportam nici taietorii de paduri si alti ignoranti care distrug planeta.
3. Pentru suntem la mijlocul lui octombrie si lumea umbla in maneca scurta. Pentru ca in 2020 au iesit ghioceii in ianuarie.
4. Pentru ca vrem sa le lasam o lume mai buna copiilor nostri. Pentru ca nu suntem egoisti sa ne gandim doar la noi ci si la cei ce urmeaza dupa noi.
5. Pentru ca trebuie folosita toata tehnologia de care dispunem pentru a produce si folosi energie curata. Asta inseamna evolutie.
La inceput e mai greu, ca la telefoanele mobile, dar cum au evoluat telefoanele mobile in 20 de ani, asa vor evolua si masinile electrice daca le dam ocazia sa evolueze. Daca sustinem prin achizitii aceasta industrie.
Nu ma chinui sa raspund pe puncte, stiu ca n-are niciun rost.
Totusi: aerul e mai curat acum decat in urma cu 30 - 40 de ani. Lumea evolueaza fara sa i se bage pe gat norme de poluare draconice. Oamenii nu sunt prosti: o sa isi faca temele si o sa aiba grija de sanatatea lor, pentru ca tehnologiile evolueaza oricum si se eficientizeaza.
Pamantul are mai multa suprafata impadurita decat in urma cu 100 de ani.
Nu stiu unde esti tu la mijloc de octombrie si umbli in tricou. Eu sunt in vestul romaniei si azi dimineata erau 10 grade pe termometru. Aznoapte au fost vreo 7. Acum oi fi tu ceva individ cu sange rece pt care 10 grade inseamna vreme de tricou...
Aia cu lumea mai buna lasata copiilor e cea mai de ras din tot ce ai debitat :))
In fine... vise frumoase in continuare! O sa te trezesti tu candva. Sper ca socul sa nu fie prea puternic. In caz ca va fi, exista bobitze pentru aproape orice problema. :))
Ai uitat sa spui ca vrei pace in lume.
Dupa ce vei castiga concursul de Miss poate iti vei da seama ca oamenii nu sunt deranjati de ideea de evolutie ci de vehementa cu care ne este bagata pe gat. Modul in care o tema corecta in teorie este promovata in mod violent si cu o singura varianta de rezolvare. Iar cine nu este de acord este retrograd, invechit sau pur si simplu prost.
PMC@ Pamantul nu are mai multa suprafata impadurita bai muppet. Vezi imagini din satelit.
Daca tu crezi ca s-ar fi redus emisiile fara normele de poluare, atunci am niste pamant pe Marte de vanzare pentru tine.
Sa inteleg ca esti unul dintre muppeti care nu cred ca exista incalzire globala
Imi pare ca ecologia nu se impaca cu gandirea critica si calculul economic.