La începutul lunii septembrie, Volkswagen a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Golf Variant. Spre deosebire de vechea generație, noul break de clasă compactă dezvoltat de constructorul din Wolfsburg este mai lung (4.633 de milimetri) și are un ampatament de 2.686 de milimetri (+66 mm), iar aceste valori se traduc prin și mai mult spațiu pentru pasageri.
Acum, constructorul german a publicat lista de prețuri a noului Volkswagen Golf Variant pentru piața din România. Pentru moment, clienții vor putea alege fie un motor pe benzină de un litru cu sistem mild-hybrid, fie un propulsor diesel de 2.0 litri în două versiuni de putere.
Varianta de bază a noului Golf Variant are un preț de pornire de 23.488 de euro și este echipată cu motorul de un litru cu 110 CP și 200 Nm.
În ceea ce privește versiunile diesel pregătite de Volkswagen, motorul de 2.0 litri va fi disponibil în variante de 116 CP și 300 Nm sau 150 CP și 360 Nm.
NOUL VOLKSWAGEN GOLF VARIANT: VERSIUNI, DATE TEHNICE ȘI PREȚURI.
Break-ul de clasă compactă pregătit de Volkswagen va fi disponibil în România în trei versiuni de echipare: Life, Style și R-Line.
Varianta de bază Life promite, printre altele, următoarele echipamente: bare longitudinale negre pe plafon, banchetă spate rabatabilă și cotieră centrală spate, cotieră centrală pentru scaunele din față, sistem de iluminare ambientală cu 10 nuanțe, scaune față cu reglaj lombar, cruise control adaptiv, sistem pentru monitorizarea șoferului, asistent pentru menținerea benzii de circulație, Park Pilot, sistem de frânare automată de urgență cu funcție pentru identificarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem de climatizare cu funcție Air Care, Car2X, funcție Auto Hold, pornire fără cheie, oglinzi reglabile electric și încălzite, senzor de ploaie, Digital Cockpit Pro, sistem de navigație Discover Media cu ecran central de 10 inch, jante din aliaj de 16 inch, faruri și stopuri cu LED și volan îmbrăcat în piele.
VOLKSWAGEN GOLF VARIANT VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Fiat Tipo SW
1.6 litri, diesel
Man, Easy120
4.7
10.1
20.019
Ford Focus Wagon
1.5 litri, diesel
Man, Trend Edition120
4.6
10.3
21.050
Kia Ceed SW
1.6 litri, diesel
Man, Best115
3.9**
11.1
20.060
Opel Astra Sports Tourer
1.5 litri, diesel
Man, Astra122
4.5
10.4
22.130
Peugeot 308 SW
1.5 litri, diesel
Man, Active130
3.8**
10.0
21.978
Renault Megane Estate
1.5 litri, diesel
Man, Zen115
3.9**
11.1
19.800
Skoda Octavia Combi
2.0 litri, diesel
Man, Ambition115
4.5
10.2
24.009
Volkswagen Golf Variant
2.0 litri, diesel
Man, Life116
4.6
10.5
23.765
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
**consum WLTP transformat în valori conforme cu vechiul standard NEDC
ca fapt divers ma intreb cum au ailalti motoarele mai puternice si masini mai bune cand VW vand mai bine ca ei si e cunoscut ca userii cumpara calitate si performanta nu numele marcii.
si cum se face ca atunci cand ma sui in concurentii lor imi pun mainile in cap.
si probabil din cauza ca nu sunt fiabile e plin de vw cu sute de mii de km la nemti cu motorul in perfecta stare. a, ca vin aici si mai pica....oare de ce? oare sa fie faptul ca ne luam masina buna si noi nu avem bani de piese si nu le intretinem? ma intreb si eu asa, retoric.
147.51 lb.-ft. iar acum are 110cp si tot 200nm. Deci,unde e castigul?
Chestia asta trebuie sa inceteze odata. Cat sa tot vrei si sa speri ca an de an sau din generatie in generatie, producatorii (la orice produs de pe piata, nu doar masini) sa tot vina cu si mai mult si mai mult ? Totul are o limita.
Toata lumea sare de fund in sus ca s-au scumpit masinile. Pai oare de ce ? Pt ca pe de-o parte niste unii destepti, dau din pix directive tot mai stricte in a fi respectate la partea de poluare si pe de alta parte, clientii vor tot mai mult si mai mult pe masini. Si atunci constructorii ce pot face ? Nu le tin partea lor, pt ca pana la urma toti exista pe piata sa produca un bun, pe care sa il vanda si sa scoata profit.
Dar cat timp tu ca si constructor ai de respectat niste norme tot mai drastice (si intr-un fel mai trebuie sa ocrotim si mediul, nu zice nimeni ca nu e ok si directia asta), pai ce faci ? Motoare mici, puteri taiate, supra-alimentari, filtre peste filtre, imbarligaturi peste imbarligaturi la motoare si atunci mai asteapta cineva fiabilitate ? Cand au ajuns atata de complicate masinile astea ? Cu atatia senzori si componente. Iar pe de alta parte, clientul din ziua de azi vrea dotari si senzori si ecrane si leduri si luminite si pe mama si pe tata. Pai atunci normal ca preturile au crescut la masini in ultima vreme.
Si revenind la acest articol, fie vorba intre noi, daca o Skoda a ajuns sa fie mai scumpa decat un VW, deja pute rau treaba. Da rau de tot. Sau faptul ca un Opel Astra sau un Focus sunt foarte putin mai ieftine ca un VW, din nou, e cam prea scremuta situatia.
Spuneti ca un Golf e scump si vai de mine ce nesimtire....da sa dai 20000 de euro pe un cotet de Fiat Tipo, fabricat in Turcia daca nu ma insel, nu pare mult ? Sau aproape 22000 de euro pe un Peugeot, din nou, nu pare mult ? Pe bune ?
Cum spunea cineva mai sus....VW si grupul VAG vand masini in draci...si nu la noi, pentru ca Romania nu conteaza pentru marii constructori. Degeaba ajung unii frustrati, ca vai, ca la veniturile noastre, masinile sunt scumpe. Orice masina noua, pentru mare parte din populatia Romaniei, este scumpa. Pana si o conserva de Logan sau Duster este scumpa.
Pentru ca 80% din populatia Romaniei nu e in stare si nu isi permite nici macar sa intretina acel VW sau orice alta marca, achizitionata SH. Si atunci normal ca VW e naspa, Opel e naspa, Audi e naspa. Toate sunt naspa cand nu iti permiti.
Cel putin asa mi s-a spus la un dealer din Bucuresti, cand am vrut sa comand saptamana trecuta o Skoda Scala 1.0TSI 115CP cutie manuala 6+1.
Nu aveau nici pret sa imi comunice.
Adica un cotet de Fiat e mai scump decat un Renault ? Pe bune ? Pai cine dracu se uita la un Fiat, cand tu poti lua in aceeasi bani sau poate chiar mai ieftin, Megane, Ceed, Focus.
Iar ce vedem noi acolo, in acel tabel, sunt variante/echipari cam de baza, cu motorizari diesel.
Din ce se prezinta in articol, ca ar veni Golful echipat la nivelul de baza Life, mi se pare cam foarte decent.
Total de acord, ca orice optionala in plus, salta pretul. Dar asta e valabil la oricare dintre modelele amintite. Si un Focus, si o Astra, si un Fiat, si un Peugeot, daca te apuci si mai pui pe ele una-alta, se indreapta spre 24-26000 de euro, poate si mai mult.
Dar alea nu sunt scumpe, doamne fereste. Doar VW e ala naspa si scump.
Pana la urma, pe cine nu il atrage brandul asta si nu este interesat de VW din diverse motive, nu va da bani pe asa ceva. Ca e scump, ca nu e scump, ca e plictisitor Golful sau nu, nu conteaza. Cine vrea Focus isi ia Focus, cine vrea Ceed, scoate banii pt Ceed samd.
Dar inca odata, in 2020, sa mai sustinem faptul ca VW e scump si ca nu isi merita banii, in timp ce altii ofera alternative infinit mai bune, pai e cam aiurea o asemenea gandire.
Toti producatorii sunt scumpi si tot mai scumpi. Si diferenta aia de 1-2000 de euro intre un model si celalalt, mi se pare nesemnificativa, in conditiile in care tu oricum scoti o caruta de bani din buzunar, in cazul in care iti permiti o masina noua.
Iar pe langa toate astea, fiabilitatea lasa de dorit tot mai mult, la toti producatorii.
Versiunea diesel incepe sub 12k euro in italia indiferent cat e pretul ei de lista. La 17k euro o iei bine echipata iar la 20 echipare maxima fara briz-briz-uri. La 13k ai break 1.4 turbo 120 cai cu GPL. Cu varianta asta am cochetat o perioada si eram cat pe ce sa iau una cu 18k km si 9200 euro dar m-am orientat spre ceva mai mare.
In fine, Tipo s-ar putea sa fie cam singura compacta de moda mai veche si mai simpla ce se mai poate cumpara inca cu bani putini.
Asta fără GPL și nici pe departe 13.000 cum eronat se spune mai sus.
Asta în comparație cu Dacia Logan MCV Laureate TCe100, turbo 100 CP cu GPL din uzină cu preț de listă 12.100 euro, fără nici o reducere.
Posibila diferență de calitate e subiectivă, deși eu unul prefer oricând o mașină produsă de francezi în România uneia făcută de italieni în Turcia.
Atenție, vorbesc de mașini noi nouțe, nu de second hand cu care se laudă cel ce face mai sus reclamă la Skoda Scala.
Bine ca mi-a spus omul ca pot exista si astfel de masini. Eu unul ii multumesc.
O masina e un fier, ajunge la dezmembrari sau concasor mai devreme sau mai tarziu.
Nu comentez starea ei sau cât de mult s-a tras de ea, însă NU e nouă și n-are rost să comparăm cu mașinile noi asemenea ”oferte”, oricât de tentante ar fi reducerile.
Nu blamez deloc cumpărarea unei mașini SH, dar reclama la mașini folosite (la drive test, soția directorului ș.a.m.d.) în discuția despre mașini noi poate păcăli un cititor neavizat și nu cred că e oportună.
Cat despre masina, imi mentin parerea ca si la sora hatch, e urata, parca varianta de top ii mai spala din pacate, dar nu pe toate. Pretul, in sus, ca la toti producatorii, nimic neobisnuit sau neasteptat.