Motorizare de bază din gama Volkswagen Golf Variant, TSI-ul de 1.2 şi 85 CP, anunţă un consum mediu de cinci litri la sută, la fel ca fratele său de 105 CP, pe când emisiile de CO2 sunt de 115 grame pe kilometru. Cel mai economic diesel din gama Volkswagen Golf Variant este motorul 1.6 TDI, care anunţă un consum de 3.9 litri la sută în regim mixt, indiferent de versiunea de putere. Motorizarea TDI de 2.0 litri şi 150 CP anunţă un consum mediu de 4.2 litri la sută. Versiunea 1.6 TDI de 90 CP va fi disponibilă ulterior, nefiind prezentate informaţii tehnice în cadrul comunicatului oficial. Indiferent de motorizarea aleasă, Golf Variant are un rezervor de carburant de 50 de litri, iar portbagajul său are un volum de 605 litri, care poate fi extins la 1.620 litri dacă se pliază bancheta din spate.
În versiunea standard, Golf Variant vine cu frână de parcare electrică, tehnologie BlueMoption, ABS, ASR, EDL, ESP, sistem de monitorizare presiune pneuri, lumini de zi, funcţie Auto Hold, diferenţial electronic XDS, computer de bord, podea portbagaj variabilă, detector de oboseală, nouă airbag-uri, sistem de frânare cu recuperare energiei cinetice, sistem Start-Stop, Radio-Cd cu MP3 şi afişaj cu diagonala de 12.7 cm, servodirecţie electromecanică reglabilă în funcţie de viteză, geamrui faţă/spate acţionate electric, sistem de frânare automată "Multi Collision Brake", aer condiţionat, torpedou iluminat cu sistem de răcire incorporat şi altele. Al doilea nivel de echipare , Comfortline, aduce jante din aliaj, o serie de ornamente cromate la interior, cotieră centrală faţă, priză de 12V pentru portbagaj, lumini ambientael şi numeroase alte elemente de comfort. Highline, nivelul de echipare de top, aduce în standard volan îmbrăcat în piele şi echipat cu comenzi pentru radio, telefon şi computerul de bord, cruise control, tapiţerie alcantara/stofă, decor interior piano Black şi altele.
Volkswagen Golf Variant vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI 105 CP Trendline |
105 | 5.0 | 9.7 | 16.953 |
Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 100 CP Trend |
100 | 4.9 | 12.7 | 16.900 |
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 CVVT Best |
100 | 5.2 | 13.5 | 15.593 |
Opel Astra Sports Tourer fl. 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.9 | 14.5 | 16.700 |
Renault Megane Sport Tourer fl. 1.6 16v Expression |
100 | 6.9 | 10.8 | 15.900 |
Chevrolet Cruze Station Wagon 1.6 124CP LS |
124 | 6.4 | 12.6 | 15.146 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Volkswagen
In plus masina e foarte practica, mai ales daca ai si copii. Eu unul n-am ce-i reprosa cu exceptia faptului ca la versuiile de sub 122 CP puntea spate nu e multilink. La Golf VI nu exista asest neajuns.
La prima vedere e un neajuns dar in realitate rezultatele sunt mult peste orice asteptari, si repet peste vechea platforma multilink.
Ca design este cel mai frumos Golf Variant facut pana acuma. Doar G4 Variant mi-a mai placut.
Si mie imi place mai mult Variantul, e mult mai bine proportionat, e mai altfel!
Cum spunea si Scorpyon, e cel mai frumos Variant de pana acum!
Dar sa ii raspund lui antonny:
-cum sa compari o masina care este lider in clasa sa cu un low-cost ?
-compara designul
-compara calitatea materialelor
-compara dotarile
-compara atmosfera care o ofera
-compara tinuta de drum
-compara traditia
-compara siguranta
-compara VW cu Dacia.
-compara tabla
-compara fiabilitatea TDI cu DCi (stim cu totii ca 1.5-ul avea probleme, insa nu stiu daca sau remediat), pe cand la VW doar 2.0tdi pd care sa scos a avut probleme, deci iese din ecuatie.
Daca ai merita deplin 5000euro in plus.
Dacia o fi buna, adica cea mai buna, insa in segmentul low-cost si atat. O masina corecta care te duce din A in B.
Eu ti-am mai scris:
-compara tinuta de drum + in care te obosesti mai repede
-compara tabla, care pe Dacie in 2 ani deja apar primele puncte de rugina.
-compara calitatea materialelor si ambianta oferita
-compara designul
-compara siguranta
-compara performantele.
Daca o luam asa, atunci pot compara si Logan 1.6 16v cu A4 1.6 benzina.
De ce nu te gandesti asa ? Apoi o sa vezi ce zic.
Nu cred ca cineva intreg la minte cand isi face o lista de asteptari/necesitati/puncte tari/slabe a unor alternative ia in considerare termenul "traditie".
Pe acest sistem iti recomand Ford T :D
MCV-ul nu se poate compara cu Variant din simplu motiv ca fac parte din clase diferite. Daca ai 5000 de Eu pentru un buget de 10.000 e foarte OK. dar cum naiba sa ajungi sa suplimentezi un buget cu 50%? Ridicol. Dar variant are concurenti ultra seriosi...tabelul sta dovada. Dintre toti, Ceed mi se pare cat se poate de ok
acum si antony greseste aducand in discutie MCV dar si cand te aud pe tine cu "rugina dupa 2 ani" parca am intrat in showroom de VW si ascult placa vanzatorului ce are impresia ca cel din fata lui e chiar prost. (sa inteleg ca asta e clientela obisnuita la VW? sorry nu m-am putut abtine)
Deci, lasand la o parte MCV vs. Variant si facand referirie la subiectul in cauza.....Variant e o masina corecta daca ai banii. Concurenta e si ea pe felie (ca tot veni vorba de design Ceed ii da muci la vesnica sobrietate germana de care sincer a inceput sa mi se faca lehamite as mai adauga aici si nivelul de echipare de baza mai interesant la sud-coreeana) sunt motoare la concurenta ce merita luate in vizor (vezi dci despre care majoritatea celor din vest il considera unul dintre cele mai bune motoare) si vezi in general un feeling la bord mult peste ce gasesti la Golf (si ma refer la Ford in care m-am simitit extraordinar de bine)
concluzie: nu exista masina perfecta iar cand esti in situatia REALA (carora multora le este ABSOLUT straina) de a cumpara este destul de dificil de a hotara marca. Asta daca nu esti fan/ignorant/fanatic/banii sunt de la taticutzu/mamicutza/etc
DESIGNUL e net superior. Megane ST e poate cea mai frumoasa masina din clasa ei. Asta-i diferenta dintre a-ti folosi si a nu-ti folosi imaginatia. Intelege oare Volkswagen? Putin probabil.
MOTORUL 1.6 dci e mult mai potent si mai eficient decat 1.6 tdi.
PLATFORMA e excelenta. Ofera o tinuta de drum comfortabila si dinamica in acelasi timp. Nu uitati ca e baza de la care s-a pornit pentru crearea instrumentului chirurgical numit Megane RS -etalonul segmentului..
dar si eu, cu ochii mei, ma jur, am vazut zeci de vag-uri ruginite sau prin cimitirele de masini
ma leshi????
Polemica voastra legata de fiabilitate/rugina si alte chestii e oarecum ireala din cauza ca foarte multi dupa ce au tamponari usoare nu isi repara masinile. E logic sa rugineasca. Am vazut si Accord ruginit (model 2010 deci nu vreo vechitura) ca sa nu mai zic de masini de 10-15 ani (inclusiv germanele mult laudate in general de romani).
Conteaza foarte mult cum ai grija de o masina, inclusiv reparatiile care nu trebuie facute la service-ul din colt. Insa romanul cand isi ia masina noua, dupa ce iese din garantie se duce la service-uri dubioase ca sa faca cica economie insa pe termen lung il arde la buzunar economia.
Legat de motorizari:
-daca mergi preponderent in oras pe distante scurte, de sub 10 km la un drum, aspiratele sunt cele mai indicate (aici se incadreaza majoritatea bucurestenilor desi tot aceeasi majoritate prefera diesel-ul)
-un mers de peste 25 km pe zi: diesel sau turbo pe benzina ca sa nu ai probleme de fiabilitate cu motorul dupa 4-50000 km.
Pun pariu ca multi care se plang de motoare (indiferent de marca) au ales gresit din start si acum se minuneaza de fiabilitatea scazuta de parca nu e vina lor!
Oare caii de Wolfsburg sun mai cai decat ai celorlalti? Ii hranesc cu jaratec? Sau nu cumva acest producator minte?!
Era doar o intrebare... pentru cine declara multe si nevrute!
P.S. Am si eu un break de 107CP si vreo 1180kg, si mai putin de 10.7 secunde nu poate!
Va salut!
Si sa nu mai luati de-a gata ce spune producatorul, ca nici consumul ala magic n-o sa-l scoata, nici macar in Germania!
Apropo de comentariile legate de preturi, ca e prea scumpa, ca are prea putine optionale de banii aia, etc., masina asta NU A FOST FABRICATA PENTRU CALICII DIN ROMANIA care consuma second-hand, deoarece acestia nu sunt cei care vor cumpara vreo 1,000,000- 1,500,000 de bucati in decursul vietii modelului. Este o masina pentru cei ce fac diferenta intre marcile "populare" de gen Kia, Hyundai, Renault, Fiat care iau ochii cumparatorului cu super-garantia lor de 7 ani, si marcile "normale", VW, Ford, Opel, Toyota, Mazda, Nissan, care stiu sa faca compromisul intre calitate, pret si optionale oferite.
Romania este o piata irelevanta pentru producatorii auto, cele cateva zeci de mii de masini noi vandute aici anual nu au cum sa influenteze piata auto europeana sau chiar mondiala.
Polemicile referitoare la care stie mai mult kung-fu de aici, sunt pentru copii de gimnaziu, maxim de liceu, care au impresia ca daca au urcat intr-o masina se si pricep.
Vorbim si scriem despre faptul ca unele modele sunt din generatii aflate la sfarsit, altele la inceput, ca unele sunt mai fiabile, altele nu, dar cu toate astea nu ne intrebam unde le-am putea parca, cand vom putea sa le intretinem corect, daca chiar avem nevoie de ele sau ne subjugam dorintei producatorilor de a vinde, indiferent de necesiatile noasre reale. Pentru 2-5 kilometri, simtim nevoia de a utiliza un autoturism pentru care trebuie sa ne asiguram loc de parcare, combustibil, asigurare, impozite, revizii si alte cheltuieli, in loc sa cautam un mijloc de a ne deplasa mai eficient.
Pentru asta trebuie sa le multumim celor care "au grija" sa NU avem un transport in comun decent, stiti voi cine, pentru fiecare in parte exista un astfel de "caracter puternic" pe care-l votam cu ignoranta.
Parerea mea!
Care este a mea, si pentru care mi-am pierdut un sfert de ora din viata.
Haideti sa respectam parerile celorlalti, si sa cautam sa traim NORMAL.
Pentru ca Normalitatea lipseste acestei tari.
Va multumesc pentru atentie, La revedere!
Daca nu intelegi ce citesti, abtine-te. In industria auto, pentru fiecare model scos de un constructor exista anumite nivele de echipare. Eh, ce spuneam eu e ca in ACEEASI BANI, Megane vine cu un nivel de echipare Privilege care-i superior unui nivel de baza Trendline cum e la Golf.
Nu toate Golf-urile arata ca cele din pliante cum crezi tu. Mai urca si tu prin masini, nu ne scrie povesti cu zane.
Privilege vine cu piele pe volan, partial scaune, climatizare pe 2 zone eleganta, pilot automat-comenzi pe volan, afisaj digital pentru vitezometru/tempomat, computer de bord cu meniu personalizat, card, keyless-entry s.a.m.d. Deci e mai rafinat. N-are treaba cu perioada in care a fost lansata masina. Are treaba cu nivelul de echipare.
Golf Trendline e mai simplu la interior. Chestiile astea sunt palpabile, deci acelasi lucru pot sa intreb si eu: le putem cere fanilor vw sa fie obiectivi? Imposibil as spune.
Hyundai-Kia au fost singurii care au oferit garantia de 7 ani, dar asta doar pentru a-si face intrare pe piata europeana, cand erau niste noname-uri. Acum ca au prins cheag ofera o garantie de maxim 5 ani. La fel ca Renault, Fiat, Ford, Nissan, Vw etc. de altfel.
Nu inteleg de ce-i bagi in aceeasi oala cu koreenii.
Si cum adica? Fiat marca "populara" in fata Ford ,Opel sau Vw ?! Amice, cand te-ai uitat ultima data pe niste statistici de vanzari? Probabil niciodata. In zadar incerci tu sa le dai o aura de "exclusivism" pt ca VW, Ford, Opel nu vor fi niciodata asa ceva.
Degeaba te straduiesti tu sa faci pe interesantul si priceputul. N-ai nicio treaba.