În urmă cu câteva zile, un oficial Peugeot declara că noua generație 308 nu va primi o versiune sportivă pentru că piață hot hatch-urilor este în declin. Chiar și așa, Grupul Volkswagen oferă încă astfel de modele.
Noua generație Golf, a opta, a debutat în octombrie 2019 și un an mai târziu, producătorul din Wolfsburg, a publicat primele informații și imagini cu noul Golf R. Odată cu lansarea acestui model, hatchback-ul compact de performanță devine cel mai puternic Golf din istorie.
Totul mulțumită unui motor de 2.0 litri TSI care dezvoltă 320 de cai putere (+27) și 420 Nm cuplu între 2.100 rpm și 5.350 rpm.
Echipat cu o transmisie automată DSG și tracțiune integrală, noul Volkswagen Golf R atinge 100 de km/h în 4.7 secunde.
Hot hatch-ul producătorului din Wolfsburg poate fi comandat și în România, unde pornește de la 41.667 de euro cu TVA inclus.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL VOLKSWAGEN GOLF R |
2.0 TSI DSG, 4Motion |
320 CP 420 Nm |
41.677 |
Echiparea standard include, printre altele, jante "Jerez" cu diametrul de 18 inch, faruri LED Plus, blocuri optice spate LED, geamuri spate și lunetă cu tentă fumurie și carcare oglinzi exterioare în crom.
La interior regăsim sistemul Digital Cockpit Pro, iluminare ambientală 30 de culori, inserții decorative Gri Carbon, pedale din oțel inoxidabil, scaune față sport cu reglaj manual pe înălțime, tapițerie din stofă cu părțile laterale interioare în microfibră și volan multifunțional, sport, îmbrăcat în piele.
Lista cu sisteme de siguranță include Adative Cruise Control, blocare electronică a diferențialului, detector de oboseală, Multi Collision Brake, Front Assist și City Emergency Brake cu monitorizare pietoni și cicliști, Park Pilot, Travel Assist, Lane Assist și Emergency Assist.
Noul VOLKSWAGEN GOLF R vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Golf R 2.0 TSI |
320 | 7.0 | 4.7 | 41.667 |
Audi S3 Sportback 2.0 TFSI |
310 | 7.4 | 4.8 | 44.433 |
Cupra Leon 2.0 TSI EVO |
300 | 7.6 | 5.7 | 40.817 |
Mercedes-AMG A35 2.0 Turbo |
306 | 7.4 | 4.7 | 49.430 |
BMW M135i |
306 | 6.3 | 4.8 | 49.028 |
Honda Civic Type-R |
320 | 7.8 | 5.8 | 42.850 |
Renault Megane R.S Trophy |
300 | 8.1 | 5.7 | 36.850 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Volkswagen
Și cred că mai e loc de ceva negocieri la dilăr... fiindcă nu mai sunt mulți ”dilii” amatori de hiper-GTI-uri.
E-n orice caz una din puținele ocazii în care VW merită felicitări pentru ținerea steagului sus pe felia hot-hatches.
Nu mai pierd vremea cu critica rațiunii impure :-) a afirmațiilor de genul ”din cauza normelor drastice de emisii segmentul e-n criză”...
...Cănd de fapt din cauza birocratițelor și politroacelor habarniste UE care ELE au adoptat aberațiile astea e TOTUL în criză.
Un dinozaur care papă dinozaur juice şi scuipă gaze arse de la flăcările poluante
Vrei să te lauzi cu o maşină sport și să fii şi în temă cu secolul XX anii 202x?
Cumperi o Audi e-tron, un Porsche Taycan, un Tesla plaid, un Jaguar electric
nu un mare poluator vândut ca eco-flex, green line, blue tec sau alte MINCIUNI gogonate !
În ziua de azi, cine este vedetă şi conduce termică mai alea gen R line, ST, GT line este comparat cu cei care încă împuşcă elefanţi în Africa !
Prea multă școală online strică ce-i drept, dar cred că te-a tras la cap și curentul (electric) de la fotovoltaicele căzute-n piscină.
Cum de va suportati sa fiti asa propagandisti?
Un dinozaur care papă dinozaur juice şi scuipă gaze arse de la flăcările poluante''
Nu stiu de unde le scoti, dar le zici bine, nu am mai ras de ceva timp asa:)))
Nu cumva tu esti Greta? Ai putea sa ii scrii tu discursurile alea despre ursi polari ramasi fara zapada.
@Snow: marja de 6% e reala. Am mai auzit-o din 2 surse diferite in afara de tine. Deci nu e o minciuna ce ti-a zis acel dealer.
La Megane Rs la fel, un Rs sh din 2015 e 15.000, un Megane normal 7000 si exemplele pot continua.
La fel și Yaris GR scoate 4,6 secunde pe 0-60 mph adică vreo 4,8 pentru 0-100 kmh de-ai noștri, deci mult sub alea 5,5 s anunțate pentru 0-100 km/h.
Credeţi că animalele sălbatice au aer condiţionat să facă faţă valurilor de căldură ??
Acum ceva ani, mureau sute de oameni în Franţa.... dar prăpădul din sălbăticie l-a estimat, măsurat, documentat careva ?
Faptul că votaţi negativ, nu schimbă nici măcar un milimetru adevărul despre aceasta.
Aşa că.... aia mică, creier mai puţin...
Extinctie? Poate doar neuronii tai au suferit de extinctie. Zi-ne si noua sa nu murim neimpacati.
Dacă ar fi rămas, fără îndoială că ar fi depăşit recordul de şase titluri consecutive (la constructori) al Lanciei. Aşa însă, a ieşit VW şi a intrat Toyota. Dezolant…
De fapt, civilizaţia euroamericană se comportă astăzi ca un fotbalist: îşi pune singură piedică în careu şi apoi cere insistent penalty.
On topping: bolidul în speţă merită, în opinia mea, fiecare eurocent cerut! Apropo, doar ce am specificat deunăzi că, în sufletul meu, Audi scade, pe când VW…înfloreşte. Da, ştiu, să nu amestec mere cu pere, mai precis volumul cu “luxul” (după şocul de proporţii suferit în timp ce aruncam o privire repezită în habitaclul unui Panamera lăsat cu portiera şoferului deschisă, fără ezitare declar că n-aş lua A6/A7/A8 nici moca…), dar, dincolo de tinichelele/hibele care (e-)atârnă vizibil de coada “maşinii poporului”, recomand R-Line cu acea convingere entuziastă care numai de la pasionaţi poate izvorî…
Axiomatic, M.A.I. au ajuns pe culmi (ale unui progres care nu se împărtăşeşte cu nimic din tainele…progresismului), deşi nu ne mai măgulesc cu fiabilitatea de altădată…Dar poate că (hm, este chiar un fapt sigur!) şi noi purtăm o vină: înotăm chiar în mijlocul apelor, dar credem (şi, totodată, pretindem) cu seninătate că noi am rămas uscaţi…Traducere liberă: nu concepem să auzim de “reducerea costurilor” (raţiunile fiind indiscutabil juste, mai ales că se axează pe imperativul la fel de indiscutabil al calităţii totale!) în primul rând în privinţa producătorilor pe care îi îndrăgim, dar, dacă, prin absurd, ar fi posibil, ne-am cumpăra maşinile vizate/visate la preţuri de aprozar, fără să clipim (in extenso, în vremurile actuale, nouă totul ni se pare scump, fiindcă, dintr-un singur salariu, noi vrem să finalizăm o mie de planuri deodată). Ba încă imaginaţi-vă următoarea fază invariabil hilară – să le ripostăm astfel dealerilor: “Cum, atât de puţin costă această splendoare? Nu se poate, domn’e, glumiţi! Nu cred că i-aţi făcut o evaluare realistă. Mă simt chiar jenat, aşa că, vă rog, acceptaţi acest supliment rezonabil pe care vi-l propun”.
PS. Edicucule (cum să te uit taman pe matale?), se putea să nu-ţi tapetezi pe aici versul favorit (“uzată moral de nouă”) ?
A, şi iniţial aveam senzaţia că mi-a pătruns o musculiţă în ochi, dar, holbându-mă mai bine, nici vorbă – ai pus tu virgulă între subiect şi predicat.
PPS. Dar de ce nu devii tu profesor la “şcoala” online? Le-ai putea preda bieţilor (dar nu cu sens de "săraci") copii axioma păsări ≠ animale.
si inca nu se vinde oficial.
Acuma, sa nu te taie nici pe tine la ficati ce-am zis de gonga, ca poate nu e adevarat. Tu stii in adancul sufletului ca type r e imbatabila. Te poti lauda cu ea linistit. Si pe circuite si in tabele. Si pe strada, si cu baietii labar. Nimic nu va sta in cale. Nici tie, nici ei. Goangei. La cat e de laudata, a iesit ieri proastapa de pe plansa de desen. In inima ta ii bate pe toti, indiferent de marca si anul de fabricatie. Indiferent de realitate.
PS De data asta ... typos ... au fost intentionate.
mult trambitata sportivitate....ce sa faci cu ea? pe unde? in trafic? pe strada? voi uitati ca nu mai suntem in 1990? voi stiti cate masini circula acum pe strazi fata de acum 20-30 ani? raman uimit de cate tarate au unii in cap in loc de creier. mai era unu care se lauda ca el nu trece pe rosu si nu forteaza galbenul dar merge cu 120 prin orase si cei care merg cu 40 il incurca. In oras, repet, in oras... noaptea mintii....
ma intreb cum au putut ajunge unii in halul asta de degradare morala, umana si a ratiunii, a capacitatii mentale de intelege mecanismul cauza-efect si de a prevedea??
partea buna este ca astfel de oameni, desi foarte vocali si agresivi in vorbe, vor ramane mereu caractere mici si impotente la partea de decizii care se iau pentru ca omenirea sa progreseze. raman doar un foarte deranjant zgomot de fond si atat.
O alta solutie pentru tine ar fi legalizarea prostitutiei. Am gasi pana la urma o grasa care sa te faca fericit astfel incat sa te linistesti si tu si sa nu-ti mai versi laturile imbibate cu ura pe aici.
PS Si da, BMW e cea mai tare masina.
poti incepe iar cu laturile semnandu-te 2725251,@,~~~~~~.... Ca esti tare amuzant,tu si cu edikk,doi inteligenti culti nevoie mare.
3 masti port una peste alta, anti: covid, diesel si prosti.
replica cu espero nu era pentru tine.
pentru tine era replica cu 3 masti, cu panicatul. panicat te vad pe tine ca iti interzic "astia" masina. vin sa te linistesc: nu e cazul de panica, nu o sa te oblige nimeni in urmatorii 10 ani sa iti duci masina la remat. garantat. cand vor aparea si la noi restrictii la diesel, deocamdata nu se stie cand, dar ar cam fi cazul ca aerul in orase e irespirabil deja, vor incepe cu centrul oraselor, unde e oricum de bun simt sa nu mergem cu masina si se va extinde concentic, dar lent. nu o sa zica nimeni in urmatorii 10 ani, bai Seriffe du-te si preda-ti masina la casat, ca nu mai ai voie sa mergi cu ea in concedii. garantat nu se va intampla asta.
dar shift-ul tehnologic deja se intampla sub ochii nostri, iar tehnologia veche se va elimina progresiv, pentru ca va pierde lupta cu noile tehnologii. inclusiv problema duratei de incarcare se va rezolva. acum, anii astia, e momentul de frictiune maxima intre tehnologii, de asta atata valva, spaima pentru unii si speranta pentru altii.
e nevoie de timp, niste ani intermediari, de tranzitie, ca tehnologia noua sa iasa la suprafata cu toata forta si sa convinga, pentru ca inca sunt foarte multi care inca nu sunt convinsi sau au anumite dubii.
despre ce poluare vorbesti tu acolo? mie nu-mi trece vaporul sau locomotiva pe la geam, dar pute ingrozitor de la coada de masini cu cate un pierde-vara la volan, care sta la semafor.
poluarea aia ma intereseaza, cea concentrata in aglomerari urbane, nu ca merge nu stiu ce cargo pe ocean la 6000 km de orice asezare sau ca merg tirurile pe autostrazi.
Am mai spus-o: farmecul internetului este sa te certi cu tot felul de oameni sau sa citesti comentarii. REstul este pentru eruditi.
Asadar:
1. nu ma loghez tot timpul din comodatitate. Mai exact din vina AutoMarket care nu reuseste sa te aduca dupa logare pe pagina unde erai inainte de logare. Absolut penibil si de neinteles. Ma indoiesc ca nu au bani si totusi platforma este ca si abandonata.
2. Nu exclud total posibilitatea dar as vrea sa vad niste exemple cand am insultat pe cineva. Si aici, te rog, mare atentie: daca eu spun ca esti prost, cocalar, dieselar sau in orice alt fel si tu chiar esti, atunci nu te-am insultat. Daca o spun doar ca sa iti stric imaginea, atunci mai discutam.
3. In ultimii ani nu am scris cu alt nume niciodata. Cu putina logica te-ai prinde ca nu am nevoie. Nu ma tem sa fiu controversat, nu ezit sa spun adevaruri dureroase, nu am timp sa imi cizelez discursul si oricum nu pot concura cu cativa colegi care stapanesc arta aranjarii cuvintelor infinit mai bine decat mine.
Eu propun, și nu sunt primul, sa nu mai putem comenta decât cu cont. Și atunci va trebui sa iesi și tu la lumina și sa îți asumi cât de cât ce spui.
Fiecare e cu patima lui. Unii cu jocurile de noroc, unii cu bautura sau drogurile, altii cu condusul. Ca tot vorbeai de "caractere mici", pare ca mai degraba proiectezi sinele asupra celorlalti. Ce treaba ai tu, un veritabil model moral al societatii, care incurca pe toata lumea mergand cu 40 la ora, sa judeci pe cineva care fluidizeaza traficul si nu incurca pe nimeni? :))