Începând cu această vară, Volkswagen devine constructorul cu cea mai diversificată gamă de motorizări din segmentul compact, oferind pe lângă versiunile diesel și benzină deja cunoscute și două noi soluții de propulsie alternativă. Prima dintre ele este una hibridă și a fost instalată pe Golf GTE, iar cea de-a doua este complet electrică și se găseșe pe noul e-Golf.
Volkswagen Golf hibrid alimentat la priză
Hibridul Golf GTE folosește un motor pe benzină 1.4 TSI de 150 de cai, ajutat de unul electric, totalizând 204 cai putere ș un cuplu motor generos, de 350 Nm. Resursele sunt suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 7.6 secunde și pentru a atinge o viteză maximă de 222 km/h.
Ajutat de o transmisie DSG cu șase rapoarte și de un pachet de baterii litiu-ion, noul Golf GTE poate oferi utilizatorilor săi din România o autonomie pur electrică de 50 de kilometri, cu o singură condiție: viteza maximă de rulare să nu fie mai mare de 130 de km/h. La cei 50 de kilometri se adaugă și autonomia convențională, generată de cei 40 de litri ascunși în rezervor. Asta face ca autonomia totală să ajungă la 940 de kilometri.
Prețurile noului Golf GTE pornesc de la aproape 37.000 de euro, iar pentru această sumă clienții primesc o mașină destul de bine echipată: aer condiționat Climatronic, pe două zone, șapte airbaguri, patru geamuri electrice, cablu de încărcare 220V, computer de bord color, pilot automat adaptiv, detector de oboseală, pedale din aluminiu, lumini LED diurne, faruri de tip ”Cornering”, un sistem multimedia cu ecran de 7 inch, monitorizarea presiunii în anvelope și sistem de frânare automată Multi Collision Brake.
MOTOR | PUTERE CUPLU |
PREŢ (€ cu TVA) |
Golf GTE |
204 CP 350 Nm |
36.891 |
e-Golf | 115 CP 270 Nm |
36.654 |
Volkswagen Golf electric
Cealaltă premieră eco în gama popularului Golf este versiunea complet electrică, echipată cu un agregat cu zero emisii, care asigură 116 cai putere și 270 de Nm, adică suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.4 secunde. Acumulatorul este de aproape trei ori mai mare decât cel al versiunii hibride și poate garanta o autonomie cuprinsă între 130 și 190 de kilometri, în funcție de stilul de șofat.Ca și în cazul lui Golf GTE, echiparea este una destul de generoasă. Avem cam aceleași dotări standard, cu precizarea că în cazul lui e-Golf sistemul multimedia este proiectat pe un ecran de 8 inch și are o capacitate de stocare internă de 64 Gb. Nu lipsesc nici comenzile vocale și nici volanul îmbrăcat în piele. Prețul acestei versiuni este extrem de apropiat de cel al lui Golf GTE, adică aproximativ 36.600 de euro.
Volkswagen e-Golf vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen e-Golf |
116 | 190 | 10.4 | 36.654 |
Kia Soul EV |
111 | 212 | 11.2 | 37.188 |
Renault Zoe |
87 | 210 | 13.5 | 22.000** |
* Preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Am auzit ca au inventat ceva tehnologie revolutionara privind autonomia, insa e in stagiul de concept.
Cand va avea autonomie de peste 3-400km o astfel de masina atunci mi-as dori si eu una.
Autonomia ... un golf complet electric este o chestie excentrica pentru vremurile in care traim. Un Golf hibrid, insa, este ceva cat se poate de "normal" daca vrei sa mergi catre viitorul automobilelor. Autonomia de 50km in modul electric este data de departamentul de marketing, inginerii probabil ar fi spus 30-35km (in conditii medii de utilizare si temperatura, iar prin "medie" nu intelegem 20-25grade afara, cum a avut Mircea la testul cu Ampera).
Chiar si la 30-40km de autonomie electrica aceasta masina corespunde cerintelor majoritatii potentialilor clienti. Trendul general al lumii civilizate este de a impune restrictii si taxe pe masini, scutind masinile hibride/electrice. Cei 37000E sunt insotiti prin toata lumea civilizata de scutiri de taxe, scutiri de impozite (sau reduceri masive - 95% la noi in tara), de bonusuri "ecologice" din partea statului etc.
Masina electrica ,oricum ar fi ea , e viitorul.
Cititi cat de "prost" e vanduta, la nivel mondial, Nissan Leaf.
Pt restul : benzina si motorina, sa " aiva" si românu masinã !
" Pentru manelomani "