Noua generație Volkswagen Golf a fost prezentată spre finalul lunii octombrie, iar acum poate fi comandată și de pe piața din România.
Noul Golf a primit o serie de îmbunătățiri de design în special în partea frontală, la spate și la interior, însă adevăratele noutăți sunt legate de motorizările oferite și tehnologiile integrate.
De exemplu, Volkswagen oferă pe noua generație Golf două motoare diesel TDI dezvoltate de la zero, versiuni mild-hybrid bazate pe gama de motorizări TSI, dar și două versiuni plug-in hybrid, dintre care numai una va fi prezentă în gama pentru România.
Pentru început, pe piața din România, clienții au la dispoziție cinci variante de motorizare, dintre care trei pe benzină și două diesel.
Versiunea de bază cu motorul pe benzină TSI de un litru și 110 cai putere și linia de echipare Life care înlocuiește echiparea Comfortline are un preț de 19.153 de euro cu TVA. Pentru moment, această versiune nu este disponibilă în configuratorul mărcii, însă va putea fi comandată în perioada imediat următoare.
De asemenea, fanii motoarelor pe benzină vor putea alege și unitatea TSI de 1.5 litri disponibilă în versiuni de 130 CP și 150 CP, iar variantele echipate cu cutie de viteze automată DSG beneficiază și de tehnologie mild-hybrid.
Între timp, fanii diesel au la dispoziție unitatea TDI de 2.0 litri care este disponibilă în versiuni de 115 CP și 150 CP.
Listă de prețuri Volkswagen Golf 8
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Life | Style |
1.0 litri | Benzină 110 CP |
Man6 | 19.153 | - |
1.5 litri | Benzină 130 CP |
Man6 | 20.303 | 22.201 |
1.5 litri | Benzină 150 CP |
DSG | 23.930 | 25.848 |
2.0 litri | Diesel 115 CP |
Man6 | 21.878 | 23.657 |
2.0 litri | Diesel 150 CP |
DSG | - | 27.300 |
Echiparea Life include printre dotările de serie sisteme de asistență precum Adaptive Cruise Control (ACC) și ParkPilot, Digital Cockpit, sistem de infotainment cu ecran de 8.25 inch, încărcare wireless pentru telefon și diverse dotări pentru exterior și interior, precum Air Care Climatronic cu filtru alergen, volan multifuncțional din piele, lumină ambientală în 10 culori, faruri LED, oglinzi reglabile și încălzite electric, jante din aliaj de 16 inch și scaune cu reglaj vertical și lombar.
De asemenea, pe lângă linia de echipare Life, Golf 8 este disponibil și cu echiparea Style, care înlocuiește vechea echipare Highline.
Aceasta include în plus o serie de elemente precum stopuri LED, jante din aliaj Belmont de 17 inch, iluminare ambientală în 30 de culori și funcție de masaj pentru scaunul șoferului.
Volkswagen Golf 8 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Golf 1.0, Life, Man |
110 | N/A | N/A | 19.153 |
Honda Civic 1.0 VTEC, Man, Elegance |
129 | 5.1 | 10.9 | 20.000 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI, Man, Best |
120 | 5.5 | 11.1 | 16.761 |
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G, Man, Standard |
122 | 6.2 | 10.4 | 19.890 |
Toyota Corolla Hatch 1.2 Turbo, Eco, Man |
116 | 5.6 | 10.3 | 18.299 |
Renault Megane 1.33 TCe 116, Man, Business |
116 | 5.4 | 10.7 | 15.850 |
Peugeot 308 1.2 PureTech, Man, Active |
110 | 4.6 | 11.1 | 16.288 |
Seat Leon 1.0 TSI, Man, Refference |
115 | 4.8 | 9.8 | 16.529 |
Skoda Scala 1.0 TSI, Man, Ambition |
115 | 5.0 | 9.8 | 15.689 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost, Man, Trend |
125 | 4.8 | 10 | 18.250 |
Hyundai i30 1.4 benzina, Classic |
100 | 6.2 | 12.6 | 16.827 |
Opel Astra 1.2, Astra, Man |
110 | 3.9 | 10.4 | 19.610 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Volkswagen
Offtopic:
Mild-hybrid-ul e considerat hibrid de primaria doamnei Firea? Adica ai impozit redus si celelalte facilitati?
In rest, nu cred ca sunt mari diferente de pret fata de 7, e mai scump dar au bagat acum dotarile direct in echipare.
o maşină uzată moral, tehnologie antică şi moartă, mai ales în Europa.
Nu degeaba VW anunţau că Golf 9 sau 10 va fi ultimul produs.
Pentru că se vor produce doar electrice BEV (sau minim minim PHEV)
Iarasi esti tu uzat, mai Edikkk? Europenii inca cumpara masini cu motoare conventionale, iar celebrul TDI din grupul VAG va continua sa se produca pentru ca este un motor foarte bun si toata lumea il cumpara. Pana la doar BEV sau minim PHEV este cale foarte lunga. Asa ca taci si sictir ! Aceasta masina este foarte noua, are dotari de ultima generatie si este foarte sigura in timp ce tu esti bosorog uzat si spalat pe creier. Sper sa ne inteleg bosorogule uzat si spalat pe creier . Daca era uzata cum esti tu nu se mai vindea si nu era cumparata.
Apropos , Astra nu mai concureaza la clasa compacta , ca nu-i vad p-acolo.
De altfel, aşa se câştigă “alegerile” în terna şi fascinanta rromanika: program propriu, fundamentat, convingător, realizabil? – ioc! / demonizarea şi, efectiv, demolarea “adversarilor” (ai “democraţiei”, bineînţeles) – ooo, la mare cinste.
nu mai bine glumim si ne veselim in loc cu banii sa azvirlim? uite nisanu meu tiida sedan 1.6 face 2 mii euro cu bataie si merge brici. are rost sa dau deci 20 de mii pe un golf tot cu 110 cp??
trist ca dl edikk nu e macar platit baban de electrici da si atunci ar fi naspa sa se minta singur si pe altii
Parca citisem acum ceva vreme ca nu vor mai lansa break/variant pe golf.
La obiect mk8 imi place, are culmea mai multa personalitate ca noul Leon desi sub tabla tot aia e. Nu as face comparatie cu Octavia care e altceva, doar la pret care probabil va fi tot pe acolo.
Pacat ca nu incep de la 29.999 euro (varianta fara capace la roti).
sa ma anunti cand o sa vanda kia ceed cate golf vinde vw.
si sa iei chestia aia grea cu motor de 1l.....mda, parca te si aud cum te plangi ca nu prea trage. nici golf cu chestia aia de 1l nu as lua.
"Versiunea de bază cu motorul pe benzină TSI de un litru și 110 cai putere și linia de echipare Life care înlocuiește echiparea Comfortline are un preț de 19.153 de euro cu TVA. Pentru moment, această versiune nu este disponibilă în configuratorul mărcii, însă va putea fi comandată în perioada imediat următoare."
Pai nu exista varianta cu motorul de baza dar exista 1.5 in echiparea Life
Eu zic ca e de bine. Astept sa vad si GTD-ul cu 190 de mîrțoage. Ala probabuil va fi pe la 30.000. Daca ajuta Cel de Sus, de-ala-mi comand, ca sa crape de ciuda si de inima rea tot soiul de grete si edici isterici. :P
PS: Mai stiti ceva de Kirotratorul nostru?
Cu Octavia clar nu vei putea sa o compari asa cum ai zis si tu. Noul Golf8 il vei putea compara cu noul Leon. Octavia este sedan si break, iar golf este doar hachback momentan
@PMC
Si eu ma intrebam unde este @kirotractor ca nu l-am mai vazut comentand de ceva vreme
Masina este foarte frumoasa si configurata full option in echiparea STYLE si cu optionalele head-up display, trapa panoramica, suspensie cu reglare adaptiva DCC, sistem audio Harman Kardon, pachet iarna, faruri LED Matrix, camera spate "rear view", sistem de navigatie Discover pro, sistem proactiv de protectie, park assist, servodirectie progresiva si motorul este 2.0 TDI cu 150 cp si cu toate optionalele si configurat full costa 34.713 euro dar este full option si este un pret bun pentru ce ofera.
Cand va intreaba lumea de masini electrice, o dati in Scripturi, in Adevar si Dumnezeu?
Cat incasati ca sa cenzurati electrificarea?
Nu a sters nimeni articolul si nici comentariul. Ambele sunt acolo.
N-ar fi etic să răspund eu în locul redacţiei, dar nimeni nu poate să conteste truismul truismelor şi anume că AM se dovedeşte chiar prea activ (evident, şi entuziast) în promovarea “mobilităţii urbane”. Şi atunci de ce s-a născut o asemenea insinuare, cum că acest site s-ar comporta taman pe dos?
evident, e doar o evolutie. dar, sincer, mult nu mai ai ce sa le faci. iar preturile sunt destul de bune, avand in vedere cat de echipat e standard.
Sa sti ca este singura masina din clasa ei care ofera atatea dotari si faruri cu LED in echiparea de baza. Si este cea mai frumoasa masina din clasa ei. Iar la bani astia nu gasesti nimic atat de dotat si frumos. Singura varianta la fel de dotata si frumoasa dar mai ieftina este Skoda Scala.
Este interzis si iei amenda daca stai cu telefonul in mana. Si este mai usor sa folosesti tableta din masina pentru ca este mai mare, este fixata si este mai usor de folosit. De-asta se pune navigatie in masini.
Mie personal îmi place Mercedes EQC cu cele 2 ecrane.
Şi navigaţia după volan.
Cu totul altfel stă situaţia în cazul manevrării obişnuite a butoanelor/comutatoarelor, pentru că producătorii prezumau (Doamne, iată că vorbesc deja la trecut) că îţi vor crea automatisme (în timp, le memorezi instinctiv rolul, poziţia şi reglajul efectelor), astfel încât să nu fie nevoie de abaterea privirii focalizate (la drum). Dar la ecran trebuie neapărat să te uiţi de fiecare dată, nu? Aşa că tot ce înseamnă tehnologie digitală ori administrezi cu maşina staţionată, ori laşi baltă. Mă rog, ce minunată este teoria :)
Da si mie imi plac cele doua ecrane din Mercedes EQC si navigatia si este foarte buna fiind fixata pe bord. Daca folosesti telefonul, il ai in mana si iti distrage atentia de la drum, mai ales ca au fost multe accidente din cauza butonarii telefonului.
De asta s-a inventat hea-up display-ul care iti arata in campul tau vizual datele necesare adica viteza, consum si alte chestii fara sa iei ochii de la drum.
cascati bine de tot ochii si cetiti printre rinduri si veti vedea ca nu v-a parasit ... nici pe voi si nici AM-ul ...
e pe-aci ...
golf 8 ... si ultimul ...
tot vw ...
tot probleme ...
blea ...
mai bine cu hyundai, chiar daca nu ai parte de aceeasi calitate a drumului, macar e muuult mai ieftin de reparat/intretinut ...
am zis ... howgh !
drumuri bune s-aveti ... cu sau fara golf ... poate-ntr-un netam-nissan !:))
Ador…pragmatismul tău (dacă te uiţi în DEX, observi imediat semantismul lui adecvat: maşini asiatice), chiar dacă nu-l îmbrăţişez şi, deci, nu vreau în veci să-l adopt…Dacă te-ai fi născut fotbalist, sigur ai fi atacat direct poarta (ca nemţii), deci nu te-ar fi tentat “brazilienele”, ca pe mine :)
De fapt, în sinea ta cea mai profundă, pe motiv de “ţinută de drum impecabilă”, ai vrea…nemţoaice (sau “măcar” LRRRS). Îţi stau însă în gât, precum oasele de peşte, preţurile/tarifele lor “nesimţite” şi problemele lor de fiabilitate…Uite însă că Zărne “merge la risc”. Iar când te laşi vrăjit de o forţă a mecanicii precum MB, te delectezi doar cu mireasma florii de trandafir, animându-te puterea mentală de a face abstracţie de faptul că tulpina o ţii straşnic în mână…
Dacă ar trebui să caracterizez – cât mai sugestiv – cele trei culturi auto majore, aş “fabula” astfel:
● germane = monştri cu picioare de lut;
● nipono-coreene = pfiu! (răsufli);
● americane = “more fun”…
@zarnesteanu stie o treaba ...
care iti e si tie cunoscuta : cind vrei sa ti un trandafir in mina e nevoie de f.f.f. multa atentie, altminteri te intepi rau de tot si nu mai ai chef de aromaticeee ...
si el s-a cam intepat ... dar sa pare ca lui ii place mult mai mult aroma de trandafiri !!!
cit despre mine ... da, m-am intepat si eu cindva cu o roza americana, ulterior cu o lalea nemteasca ... chiar si cu o magnolie japoneza m-am julit ...
da ... recunosc, golf 8 iasa din discutie, insa un Jeep Wrangler Rubicon sau Range Rover Sport sunt ceva ce cred ca vor ramine inca multa vreme, daca nu definitiv doar un vis ...
Golf 8 nu va fi ultimul pentru ca deja este o legenda pe patru roti care trebuie sa continue. Si de fapt nici Hyundai nu e neaparat mai usor de intretinut. M-am uitat in tabel si am vazut ca Golf 8 este 20.000 de euro dar are foarte multe dotari si este foarte nou. Din ce vad in tabel Skoda Scala este cea mai ieftina si are si ea foarte multe dotari si este foarte noua. Cea din tabel este in echiparea Ambition care ofera foarte multe dotari si are mai multe dotari decat celelalte din lista dar este si cea mai ieftina. Cred ca cea mai buna ca pret, dotari si alte chestii cum ar fi intretinerea este Skoda Scala.
Da, poate ca @kirotractor este pe aici pe undeva dar nu a mai comentat nici la teste si nici la articole importante, nu a mai comentat de cateva luni.
Totul tine de perspectiva. Atata timp cat esti multumit de ceea ce ai, eu cred ca merita. Atata timp cat iti poti intretine masinile corespunzator din salariu, fara sa iti iei de la gura, merita.
Cand am spus ca platesc $200 la dealer sa-mi schimbe uleiul la motor la R Class, cineva mi-a spus sa iau masina, sa-i dau foc si s-o arunc de pe stanca :):):) Pentru nevasta-mea e mai important sa stie ca uleiul la masina ei e schimbat ca la carte, cand trebuie si de cine trebuie. Asta e doar un exemplu. Pentru altii e mai important pretul. Si atunci faci alegerile in functie de prioritatile tale. Strict personal.
Cum spuneam, e doar o chestie de perspectiva.
"Stigma" de a conduce un Mercedes e foarte mare, indiferent cat ai platit pentru masina aia. Un Mercedes second hand poate fi mai ieftin decat o masina de buget noua. Intretinerea lui poate fi foarte suportabila daca esti dispus sa lucrezi la masina ta, daca stii ce sa-i faci, daca ai scule, scanner si un garaj decent. Piesele de schimb nu sunt cu mult diferite de masinile de buget, mai ales daca vorbim de preturi de dealer.
La un hyndai elantra poti sa-i faci distributia cu $300-400 la un garaj din vecini. La R Class, vorbim de $1800 la dealer. Da, aici sunt diferente mari, dar sunt si masini diferite. Si garantii diferite.
Discutie lunga si interminabila. Care nu prea isi are locul la un articol cu VW :)
Legat de Golf, pot sa spun ca VW si-a revenit cu picioarele pe pamant dupa dieselgate si asta se reflecta in primul rand in pretul masinii. Eu zic ca la ora actuala, comparat cu concurenta au preturi foarte competitive, iar calitatea masinii e intre cele mai bune. Daca nu cea mai buna. Nu mai vorbim de tinuta de drum, tehnologie, etc. Vrei mai mult, trebuie sa scoti banul.
Depinde de prioritati. Sau perspectiva :)
prietene ... a comentat ... chiar la multe articole ...
numai ca e in camuflaj ...
de aia ti-am zis sa citesti printre rinduri ...
nu vreau sa deconspirez ... dar cred ca ce am scris mai sus ar fi trebuit sa iti dea de gindit ..
am impresia ca nu te-ai prins ... si nu vreau sa intru in amanunte pt ca vreau sa ii respect dorinta ... daca ar fi vrut s-ar fi aratat ... altfel ...
drumuri bune sa ai ...
prietenul @zarne' a prins ideea si @inexorabil ... vad ca tu nu ... nu-i bai !
chestia e ca vw golf e o masina superba la condus ... scumpa de intretinut, in special din perspectiva timpului necesar pt reparatii, asamblarile componentelor fiind facute ca sa dea/ofere bani service-urilor; la asiatice totul e montat de o maniera mai simpla: ex. - sa schimbi un radiator la o asiatica e nevoie de 20 min de manopera, pe cind la vw ... 3,7 ore !!! si manopera aia tre platita de client ...
da, @zarne' conduce MB ... am inteles ca sunt diferite de audi, vw, bmw ... dar nu-mi fac iluzii ... tot scoala aia germana e ... adica d-le client, fi amabil si baga mina adinc in buzunar ... fara milaaa !!!
Eu personal nu mi-as lua niciodata o masina din grupul VAG dupa cate magarii au facut de-a lungul timpului si la cate probleme sunt cu motoarele TSI.
As alege o coreana sau o japoneza.
In cel mai rau caz daca as vrea sa fiu "european" as alege un volvo sau maxim o Skoda
Echiparea Dynamic CVT la 22.169
Este o chestiune de alegere, avantaje si dezavantaje, asiaticele sunt mai fiabile, dar cand a picat ceva platesti dublu cel putin
Problema cea mare este drumul nostru romanesc, plin de gropi si denivelari, care distruge repede coreenele si japonezele. Daca vorbim despre Europa vestica, cu drumurile lor aproape perfecte, da, asiaticele ar putea fi o alegere interesanta, insa pentru Romania si tari cu infrastructura la fel de precara ca a noastra, sa iti iei o asiatica inseamna sa iti bati joc de tine si de banii tai. Vb din proprie experienta, testat pe pielea mea, avand Kia si Skoda in familie. Skoda ni s-a parut inca din prima zi mai robusta decat Kia si a confirmat testul timpului, pe cand cu Kia am tinut-o numai din reparatie in reparatie, mereu se rupe ceva la ea, mai ales la partea tren de rulare. Desi a fost cumparata ceva mai ieftin decat Octavia, adunand toate sumele, concluzia mea e ca nu a meritat achizitia coreencei. Sper ca nu am facut offtopic pe acest articol, penru ca Skoda Octavia e cam aleasi lucru cu VW Golf dpdv tehnic, doar carcasa difera.
P.S.: spunea mai sus cineva ca tocmai daduse comanda pentru o Kia....sa fii multumit cu ce ai ales si sa nu ai cu ea probleme cum am avut eu. Aaaa si vezi ca garantia aia cu care se lauda ei, este doar vorbarie goala, in practica nu acopera mai nimic din ce e predispus sa se strice, spun ca sa fii pregatit sufleteste si baneste.
Mașina a fost cumpărată din România de nouă, eu fiind al doilea proprietar..
Urmează să-i schimb sonda, 350 lei marca Denso.
Bujiile marca Denso 256 lei schimbate de mine personal
Ambreiajul încă merge bine.. însă posibil să-l schimb și pe el anul acesta kit ambreiaj compus din placa,disc și rulment marca Aisin 951 lei.
Kitul lanț m-ar costa până în 1000 lei kitul, restul manoperă..
Set amortizoare pe față de la firma Bilstein m-ar costa 1000 lei
Set amortizoare pe spate de la firma Bilstein m-ar costa 956 lei
Fulia m-ar costa 486 firma SWAG sau 689 Contitech.
Deci, nu văd unde este exagerat de scump.
Tu ai menționat de Santa Fe, păi mă scuzi, îți permiți Santa Fe, suporți și consturile.
Vechea mea mașină a fost un Tucson 2.0 diesel 113 cai.
N-am avut probleme majore cu el..
Kit distributie cu tot cu pompa firma HEPU 988 lei
Fulia 656 lei Contitech
Set brate fata firma MOOG 1100 lei..
Uleiul si filtrele le schimbam eu, foarte usor..
Am avut si un mic incident, o derapare din cauza ghetii pe carosabil..
Bara fata 560 lei
Bara spate 438 lei
Reparatie la un service din reteaua Bosh.. montat,demontat, vopsit, etc.. 2000 lei cam asa, aia a fost cea mai mare investitie ce am avut-o la o masina second.. asiatică
Voi chiar credeți că piesele OEM sunt mereu piese OEM ?
Hai să vă dezamăgesc de multe ori piesele OEM sunt de fapt aceleași mărci ce le găsești la aftermarket, în plus au doar ștampila de la producător că vezi Doamne sunt aprobate, când de fapt, calitatea e aceeași.
@zarne' stie unde stau ... avem drumuri mai rele ca cele din RO !!!
sunt mai mult ca sigur ca pt afirmatia asta o sa iau "rosu" la greu si va inteleg, cind eram in RO nu puteam concepe ca asa ceva sa existe in Canada ...
am avut americana, europeana si asiatice ...
strict dpdv al intretinerii asiaticele sunt mult mai ieftin de tinut la casa omului; piesele sunt la fel ca pret dar manopera e mai ieftina pt ca e nevoie de muuult mai putin timp pt efectuarea demontarilor/montarilor !!!
acu am o Hyundai Elantra Touring (corespondentul lui i30cw din RO); am facut deja 209.000 km cu ea ... nu e perfecta, dar e rezonabil sa o ai ... consuma mai mult decit toyota sau honda insa nu am avut check engine sau alte magarii aprinse pe bord; da, am schimbat frine, distributia, barele de legatura numite aci "link-bar" fata spate, rulment roata stinga fata, ambreiajul si suspensia pe fata (asamblarea completa a telescopului, resortului elicoidal, etc.) pt ca s-a dus telescopul pe dreapta ... a curs uleiul din el; toata asamblarea m-a costat 175$ si doar telescopul ar fi fost 119$ ...
l-am schimbat eu in fata casei in 45 min/parte ...
in total in 8 ani si 6 luni am cheltuit cu masina cam 5.500 $ ...
zici ca e mult ?
pai aci au intrat inclusiv schimburi de ulei si cauciucuri, adica tot ce am cheltuit cu filtre, cu tot, nu m-am ferit sa scot din cheltuieli ceea ce se numeste intretinere curenta !
si aci, la noi in sat zicem ca daca o masina iti cere pina in 1000$/an in reparatii e ok sa o ti, daca e mai mult nu ...
ori la mine au fost si reparatii dar si intretinerea normala ...
am vb si cu alti proprietari si erau si ei f multumiti ...
deci daca asiatica mea a rezistat pina acu pe niste drumuri incalificabile sau de neimaginat pt romani, oare de ce nu ar fi ok pe drumurile Romaniei ?
avem aci autostrazi ... ele-s mai bune ca drumurile din orase ... dar vedeti voi, cind merg la magazine, scoala copiilor, munca, nu merg doar pe drumuri bune si sunt obligat sa intru si pe "drumurile oaselor" si sa-mi bat joc de munca mea ...
alte concluzii trageti voi ... parerea mea e ca nu tre sa fiti speriati de costuri, ca nu-s chiar asa de mari; inclin sa cred ca e un soi de "legenda urbana romaneasca" ...
drumuri bune va doresc !
Pai @mip, tu nu poti sa compari piata de masini asiatice din Romania cu cea din Canada. Pur si simplu, diferenta volumului de vanzari e uriasa. Cum crezi tu ca gasesti piese la 2 lei in Canada si scumpe ca porcul in Romania? Pentru ca atunci cand le cumperi online, in primul rand ai "ajutorul" american la volum. Romanii nu viseaza la asa ceva.
Ce gasesti tu cu 2 lei pe internet, after market (in Canada), in Romania trebuie sa platesti pieasa originala, taxata la sange pentru ca vine din afara Europei. Tu crezi ca daca mergi in Canada la service la hyundai, si pui o piesa originala, iesi mai ieftin ca la Mercedes? Poate cu cativa dolari, dar nu mai mult. Hai sa comparam mere cu mere. Ce sa mai zicem de honda, toiota, etc, Cu cat crezi ca iesi mai bine? :):)
Ti-am spus, nevasta-mea vrea sa schimb uleiul la dealer. Nici atata nu imi dadea voie sa fac la masina ei. 9L de sintetic + filtre originale + manopera = $200. Pana fac eu schimbul la R Class odata tu il faci cel putin de 2 ori la honda (schimbat tot la dealer, nu la coltul strazii sau in fata casei). Iar la sfarsit, dupa ce tragem linie s-ar putea sa ies eu mai ieftin. Iar la sfarsit, am stat cu fundul intr-un Mercedes si m-am bucurat de tot ce are firma asta de oferit la clasa respectiva.
Deci totul e relativ :) Acum am invatat sa fac o gramada de lucruri la masina, iar cheltuielile pe piese sunt fix pix. Nu ca mi-ar strica banii aia in buzunar, dar nici nu sughit cand cumpar ceva de pe internet. De multe ori, cu banii pe care i-as da la dealer pe o piesa originala, imi cumpar una after market care e mult mai buna.
Tu ai cheltuit $5.500 pentru ca ti-ai facut aproape totul singur. Cati crezi ca pot sa faca asta? Mai ales in Romania, la o masina asiatica? Hai sa fim seriosi. Ajungi tot in reprezentanta si aia te jupoaie de viu numai cand le-ai deschis usa. Cati crezi ca-si schimba telescoapele in fata casei? Multi stau la bloc, pe strazi circulate. Tu degeaba compari situatia ta din Canada, cu a unuia din Romania.
Daca ti-ai luat o masina europeana in Romania e ca si cum ti-ai lua o "domestica" in America. Piease de schimb ieftine, abundente si pentru toate buzunarele. Ia incearca sa repari un Lincoln Navigator in Romania. Cam asa e si cu asiaticele.
Iar faptul ca au aparut si useri ca si @vlad_b, nu fac decat sa-mi confirme parerile. Pentru ca pana acum era doar vocea mea de nebun in pustiu. Eu cred ca sunt mai multi cei care vad lucrurile ca si noi, dar fie nu zic nimic, fie nu stiu de site-ul asta :)
la fel am intretinut si golful(cu care am cheltuit 3.500$ in 2 ani si 8 luni), daca ai fi citit mai atent ai fi vazut ca nu te-am contrazis ...
"strict dpdv al intretinerii asiaticele sunt mult mai ieftin de tinut la casa omului; piesele sunt la fel ca pret dar manopera e mai ieftina pt ca e nevoie de muuult mai putin timp pt efectuarea demontarilor/montarilor !!!"
apoi uiti ca asiaticele se produc si in europa, uiti ca ue a semnat acorduri cu japonia si coreea care nu mai taxeaza piesel de schimb ...
poate ca nu gasesti asa usor piese pt ca sunt mai putin raspindite decit cele europene, dar ...
apoi, piesele pt americane aci nu-s chiar asa de ieftine ...
daca-ti zic ca proprietarul de la service-ul unde imi reparam golful mi-a zis ca pt vw imi aduce piese mai ieftine decit la americane ma crezi ?
apoi si in RO sunt f multi care locuiesc la casa, nu stau toti la bloc (la fel ca si aci la noi unde e plin de oameni ce stau in chirie la bloc), ce sa mai zicem de preturile la service care-s alta poveste ...
nu te-am contrasiz prietene ... ai uitat ce ai citit la interventia mea de mai sus si te-a luat valuuu' :)))
drumuri bune sa ai !
Aseara cand am scris ultimul paragraf, chiar nu eram suparat, etc. Acum recitindu-l, recunosc ca poate sa para asa. Asta-i felul meu de a scrie uneori, mai ales ca te cunosc, imi mai permit o "hartza" prieteneasca :):):)
Partea ciudata este ca desi nu pare, mi-a trecut foarte mult din hara care o aveam cu japo mai demult, Sincer, dar sincer, ma intereseaza tot mai putin de alte masini in afara de ale mele. Cam asta e adevarul. Chiar am inceput sa ma intreb la ce mai tot intru pe-aici si comentez. Ar trebui cel mult sa lecturez articolele care ma mai intereseaza si cam atat.
Cel mai probabil ca asa o sa se intample. Oricum, drumuri bune si tie si tuturor in general :)
drumuri buneee !!!
Essence
- 1.5 TSI 130 ch BVM6 > Life 1st : 29 160 €, Style 1st : 31 300 €.
- 1.5 eTSI 150 ch DSG7 > Life 1st : 33 225 €, Style 1st : 35 365 €.
Diesel
- 2.0 TDI 115 ch BVM6 > Life 1st : 31 510 €, Style 1st : 33 650 €.
- 2.0 TDI 150 ch DSG7 > Life 1st : 35 660 €, Style 1st : 37 800 €.
Avem si noi preturile pe configuratorul VW.ro si se poate configura.