Volkswagen a anunţat preţurile noilor Golf 7 GTI şi Golf 7 GTD pe piaţa din România. Cele două versiuni ale lui Golf 7 sunt disponibile pentru comandă în reţeaua Volkswagen. Cea mai ieftină versiune costă 26.040 euro cu TVA inclus, respectiv Golf GTI 2.0 TSI 220 CP cu transmisie manuală cu şase trepte. Pentru o versiune de 230 CP a lui Golf GTI, clienţii Volkswagen ar trebui să achite cel puţin 27.063 euro cu TVA inclus. Fanii lui Golf GTD nu au fost uitaţi, versiunea de 184 CP a lui Golf având un preţ de pornire de 27.083 euro cu TVA inclus. În cazul comandării unei transmisii DSG cu şase trepte pentru această motorizare, preţul de pornire urcă la 29.037 euro cu TVA inclus.
Versiunea de 220 CP a lui Volkswagen Golf GTI are nevoie de 6.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 246 km/h. Cei 10 CP în plus ai versiunii Performance taie 0.1 secunde din timpul până la sută şi urcă viteza maximă la 250 km/h pentru transmisia mauală cu şase trepte, respectiv cu 4 km/h în plus pentru versiuena DSG, de la 244 la 248 km/h. Diesel-ul de 184 CP şi 380 Nm este cu o secundă mai lent până la sută în comparaţie cu GTI-ul de bază şi are o viteză maximă cu 16 km/h mai mică decât GTI-ul de 220 CP.
Însă, Golf GTD recuperează la consum, având un consum mixt de 4.2 litri la sută, în timp ce GTI-ul consumă 6.0 litri la sută în regim mixt.GTI Performance şi GTD, datele tehnice de la Volkswagen spun că versiunea de 220 CP este cea mai uşoară, cu o masă de 1.351 kilograme. Aceasta este urmată de versiunea GTD cu 1.377 kilograme. În materie de reprezie, cei de la Volkswagen spun că versiunea cu transmisie manuală a GTI-ului este mari rapidă decât DSG-ul la reprziele 80-120 km/h din treapta 4 în treapta 5, necesitând cinci secunde pentru acest sprint, pe când diesel-ul de 184 CP necesită 6.0 secunde pentru aceeaşi manevră.
Dintre Golf GTI, Portbagajul are un volum de 380 litri, care poate urca până la 1.270 litri cu bancheta din spate rabatată.
VOLKSWAGEN GOLF GTI vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI M6 220 CP |
220 | 6.0 | 6.5 | 26.040 |
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184 CP M6 (diesel) |
184 | 4.2 | 7.5 | 27.083 |
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost |
250 | 7.2 | 6.5 | 29.000 |
Opel Astra OPC 2.0 Turbo S/S GTC |
280 | 8.1 | 6.0 | 29.075 |
Renault Megane RS facelift 2.0 Turbo |
265 | 8.0 | 6.0 | 25.500 |
Mazda3 MPS 2.3 Turbo MPS |
260 | 9.6 | 6.1 | 29.630 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Volkswagen
f interesanta masinuta, nu se comporta ca liderul RS pe circuit , nici nu arata la fel de bine, dar este alegerea ideala pt a daily use.
de concurenta nou venita de la Hyundai/Kia ce se mai aude ?( in primul rand in privinta pretului sa ofere ceva mai bun, caci in rest sunt departe )
P.S. Am reparat multe masini in garajul personal, si am dotari specifice de finete, cric rombic, cheie de roti in cruce cardanica , uneori pot sa si vopsesc masina daca clientul o cere, fac minuni din pensula, arta !
La bani astia lejer iau un Lexus sau Mercedes SH.
Interiorul imi place foarte mult, si probabil acesta va fi motivul principal pentru alegerea Golf-ului.
In tabelul de mai sus, pe langa viteza maxima ceruta de BaditzaEx, ar trebui adaugata si greutatea, Ford, Renault si VW sunt intre 1350 si 1382 Kg, Mazda are 1460 iar Opel are 1550 Kg.
Ca performante nu am nici o indoiala ca Megane este cel mai rapid, in toate testele comparative numai asta am auzit, are cea mai "tare" suspensie si cel mai bun raport putere/greutate, dar faptul ca e disponibil numai in 3 usi poate indeparta unii potentiali clienti. Pe de alta parte caroseria in 3 usi aduce un plus de rigidicate.
Cel mai apropiat concurent al Golf-ului mi se pare Focus, oricare dintre acestea doua si Megane mi se pare o alegere foarte buna.
Mazda 3 are un motor invechit care consuma mult si, cel putin in Romania, este intr-o clasa de impozitare superioara concurentilor ei, iar Astra este prea grea (este mai grea decat un BMW 328i sau un Audi A5 2.0 TFSI 211 CP), ceea ce face ca puterea in plus sa fie folosita inefiecient, asta duce la o crestere a consumului.
Ieri am aflat ca noul Clio RS va costa 22-24.000 Euro, dupa ce acum o generatie era in jur de 20, iar acum 2 generatii, in jur de 17-18.
Acum, GTI-ul cere si el in plus 2-3000 fata de generatia precedenta.
Acum cateva luni, imi trecea intamplator prin mana o copie dupa o factura de fabrica la o Insignia. Cand am vazut ca iese pe poarta fabricii la un pret de ~10.000 euro, cu profitul fabricii inclus, mi s-a facut rau.
Nu ma mai mir ca se anunta profituri record si prime astronomice raportate la conditii ale pietei mai mult decat dramatice. Masinile sunt din ce in ce mai slabe calitativ, iar preturile, din ce in ce mai mari.
In rest, GTI-ul e clar un etalon pentru clasa lui, indiferent de cine scoate cel mai rapid tur de circuit pe Nurburgring.
Imi place ca esti bine documentat si nu vorbesti prostii ca multi de aici. Un "Thumb up!" de la mine.
De altfel daca cineva ar avea rabdare cred ca ar putea face un calcul invers plecand de la informatii de genul: reprezentatele marcii X vand atat pe an (stim de la APIA), au x angajati (putem cerceta sau putem aproxima mergand prin magazinele lor si vazand, intreband), aia au salarii cam atat (aproximam vreo 3 variante sa zicem), iau bonus per vanzare cam atat, cheltuieli fixe cam atat (mai greu de estimat dar nu imposibil) iar reprezentanta in sine (actionarii, patronul) trebuie ca are si ea macar 5-10% din profitul brut.
Si probabil ca se aduna foarte mult si uite asa ramanem cu pretul de cost care la prima vedere e surprinzator de mic.
Marja unui producator pare a fi de regla sub 5%. Doar Dacia ce sta mai bine si asta din motive cunoscute.
Nu ca i-a plange pe producatori dar asta este economia de piata.
@ @dan, nu prea am ce detalii sa dau, in afara faptului ca in job-ul meu am avut sau am de-a face cu anumiti angajati de la diversi importatori oficiali. Chestiunea legata de Insignia era o curiozitatea a mea vis-à-vis de lejeritatea cu care Opel acorda discounturi chiar si de 20%. Iar eu, la oferte dintr-astea de nerefuzat, incep sa-mi pun intrebari. Inteleg marjele astea la o marca de lux, dar sa ai asemenea adaos la o marca de serie mare...Si stati linistiti, ca nu sunt singurii. Ce mai pot sa spun e ca japonezii au cele mai, daca se pot numi asa, "mici" diferente fata de pretul de vanzare, insa si ei si toti ceilalti se mentin cu "succes" acelasi obicei.
@LEE Nu cunosc marjele Dacia, dar conform unor "susoteli" din reteaua Dacia, pe care nu pot sa le confirm, Logan-ul ar iesi pe poarta cu undeva sub 4000 E, iar caroseria singura ar costa vreo 800 E.
@Calingura
Economia de piata e una, jupuiala asta e alta. Din cauza asta au aparut si dezechilibrele macro in economia mondiala: prea multi bani blocati de prea putini oameni, bani generatori de dobanzi in moneda fictiva. Banii se plimba aiurea prin conturile actionarilor, in investitii speculative si nu mai reajung in economia reala, in investitii palpabile. Nimeni nu mai vrea sa construiasca, sa asude muncind, ci sa castige milioane dintr-un dublu-click. De-aia am si ramas, la masini, cu acelasi concept ca acum 100-150 de ani, doar imbunatatit, inclusiv la sa zisele masini ale viitorului.
In plus este cerere si oferta, este inflatie. Suntem prinsi intr-un joc din care nu stiu daca ne putem desprinde.
Strict legat de GTI/GTD:
- nu are mai multi cai pentru ca o sa vina un R probabil
- imi place decorul interiorului foarte mult
- nu imi plac nervurile de la proiectoare dar poate in realitate arata bine
- ma asteptam sa gasesc dotari in plus fata de un highline normal. Dar probabil ca intra in teritoriul Audi si nu se putea.
- Astra si MPS-ul le-as scoate din lista din cauza motoarelor/consumului. Nu ca cu Golful poti scoate 7,6 in oras cat zic ei. [aici colegul nostru Mafia are dreptate: Toyota e cu 2 litri mai cinstita la consumul declarat decat VW :) ]
multi nu stiu, desi eu va spun poate nu credeti, constructia propriu-zisa a motorului de dacia 1.4 litri (old one), este de 2000 lei..
restul e CAN-CAN!