Toyota GR Yaris este, fără îndoială, una dintre mașinile momentului. Hot hatch-ul de clasă mică (construit pentru ca Toyota să poată concura cu acest model în Campionatul Mondial de Raliuri) a fost lansat anul trecut în cadrul Salonului Auto de la Tokyo.
Modelul nipon este echipat cu un propulsor turbo de 1.6 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 261 de cai putere și 360 Nm cuplu.
Pachetul este completat de o transmisie manuală cu șase trepte și o tracțiune integrală care îi permite să atingă 100 de km/h în 5.5 secunde. Viteza maximă este de 230 km/h.
Noua Toyota GR Yaris poate fi comandată acum și în România. Este disponibilă într-un singur nivel de echipare, Performance, și pornește de la 37.292 euro cu TVA inclus.
În standard, hot hatch-ul vine cu jante de 18 inch, diferențial Torsen cu alunecare limitată, buton GR-Four AWD, etriere roșii, display de 8 inch pentru sistemul multimedia, volan încălzit, tapițerie din piele mixtă, plafon CFRP cu aspect de carbon și cruise control adaptiv.
Clienții au la dispoziție trei culori exterioare: Alb Platinum, Roșu și Negru Precious.
Noua TOYOTA GR YARIS vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM (l/km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Toyota GR Yaris 1.6 Performance |
261 | 8.9 | 5.5 | 37.292 |
Ford Fiesta ST |
200 | 6.0 | 6.5 | 24.750 |
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI |
200 | 5.8 | 6.7 | 24.378 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Toyota
Noile maşini super sport sunt doar 100% electrice
Maşini uzate moral, maşini de dinozauri nu mai vor decât cei cu criza vârstei mijlocii sau babalâcii...
si daca toyota, regina hybridelor herself, a creat asa ceva, impreuna cu supra si cu gt 86 lansata ieri, inseamna ca revolutia eco nu e chiar asa adanc infipta in board-ul toyota cum ai vrea tu sa crezi.
https://www.google.com/amp/s/amp.theaustralian.com.au/commentary/universitys-bronze-statue-for-climate-activist-raises-fears-for-greta-thunberg-the-girl/news-story/485aae311c31927dfb9df9013c582b46
Ba mie mi se pare ca toyota a inteles bine cum stau lucrurile si va culege roadele.
Pentru munci grele si transport lung ofera diesel, pentru necesarul de transport usor exista o sumedenie de modele hibride sau chiar electrice iar pentru pasionati ofera modele sport usoare cu motoare otto.
Si cu toate astea se inscrie bine in normele de emisii pe flota si reuseste sa dezvolte modele (in clase) abandonate de alti producatori cu mai multe pretentii.
Anyway.... ideea este că trebuie unul să o spună!
Minciuna este prea mare.
Că ţigările nu omoară, că maşinile termice nu omoară....
Maşinile termice, nu numai că au efecte grave la întreaga populaţie dpdv medical, precum tigările dar produc şi efectul de seră
(lovirea particulelor de carbon din CO2 de către fasciculele de lumină care se întorc spre spaţiu, care aceste particule lovite generează căldură, imens de multă)
Deci nu există cuvântul a renunţa.
Când nu vor mai fi maşini termice, sau când nu va mai exista nimeni care să se uite la maşini termice cu jind sau cu drag, ci toţi se vor uita la maşinile termice incriminator aşa cum merită.... atunci mă voi opri din scris
OK?
Nu zic nu, au pus umărul la dezvoltarea umană să ajungem ce suntem azi, dar DESTUL !
Eu zic să renunţăm la CD DVD și să trecem pe USB, cloud.... nu??? Doar suntem 202X !!!
Nu 1900 toamna cu Ford T cu schimbător stick şi 3 pedale....
Dăhhhh
Și un urs poluar (de la poluare, da :-)) mi s-a plâns că a chelit pe banchiza lui fără EGR, DPF și ETC.
Ceva mai serios, te-ntreb: ai condus-o măcar înainte s-o bălăcărești?! Eu, da -- și d-aia GR Yaris îmi pare - repet - cea mai importantă mașină lansată-n 2020, la modul absolut.
De unde și interesul manifest al pasionaților, până și-n Franța zombificată de eco-malus-urile aberante, unde fuseseră prevăzute 70 exemplare stoc pe 2020 și cererile-s înzecite.
Nu mai zic în Japonia, unde tunerii scot deja 475 CP din motorașul de 1,6 l, iar drifterul Daigo Saito i-a implantat deja un 6L Turbo 2JZ de Supra, tip BC de 3.4 l și +1.000 CP micuței.
@Green_Alex: Corect -- la câte mașini vând (mai ales hibride), pe japi nu-i sperie amenzile pt emisii CO2, de unde și producția ne-limitată a mini-bombei rally-car-replica.
†
si n-am apucat sa conduc masinuta asta grozava :(
mersi edikkk
On topic: @ Green Alex, exact asta ma pregateam si eu sa scriu, Toyota au inteles ce vor oamenii si ofera o masina din fiecare categorie posibila, ceea e mare lucru.
Mie imi place masina, imi place si celalalt model sport lansat cu motorul aspirat, e foarte bine ce fac, iar modelele hibride sunt foarte reusite, e bine sa aibe omul de unde alege.
Mai mult cei care citesc sau care vor citi. Sau cei care nu vor citi niciodată.
Lucrurile sunt foarte clare, oricât aţi ataca (patetic) cu ultimele fărâme de dreptate care v-a rămas .... ce? Gramatica.
Patetic.
Maşina oricât de superbă FOLOSEŞTE COMBUSTIBIL HIDROCARBURI produse din petrol şi deci 100% POLUANTĂ.
Da, voi aţi călca pe cadavre şi aveţi egoul aşa mare, că vă doare undeva (adică nicăieri) de ce lăsaţi în urmă.
Tocmai de aceea, asemnea persoane, pentru mine nu valorează nici cât o ceapă degerată.
Un om care înţelege, simplu, problema poluării (nu e rocket science) valorează mai mult decât toţi voi pro-termice la un loc.
Aşa că, mda, aţi scris pe lângă. Trist, ca de obicei.
=))
Eşti patetic. Faptul că spui un lucru, nu înseamnă că este adevărat.
Noxele auto se ştiu deja sigur 100% că UCID, produc boli grave.
Indubitabil.
Doar cei care nu cred în medicina modernă, în pământul că e rotund, în vaccinuri.... cred tâmpește (sic!) ca tine, că maşinile termice nu poluează şi distrug sănătatea generală.
Vai de capul tău.
Ai pus o floare la ţeava de eşapament când motorul e pornit la termică???
Ia zii... după doar 3 secunde.... înfloreşte floarea???? Sau se face total praf????
În garaj dacă stai.... ce păţeşti cu motorul pornit (şi uşa garaj închisă) ? "Numai bine", nu ?
Mi-ar fi efectiv ruşine să scriu ce ai scris tu, să afirm sau să votez pozitiv, prostiile care le-ai scris.
Hai, mai studiază.
da atunci in judecata firmele auto, guvernul, parlamentul, etc. pentru ca iti vand produse care te omoara. Vei castiga.
E greu sa faci distinctia intre adevarul indelung cantarit in minte si propaganda desantata pentru speriat prosti. Acum si daca bagi mana in baterie s-ar putea sa ti-o dizolve. Din cauza asta prefer un fum cinstit.
Esti jalnic in sperietura ta.
Citind acest site aflam ca poluarea nu exista, nici covid-ul, de fapt nici pamantul nu este rotund.
1.Faptul ca nu poti sa traiesti intr-un spatiu inchis cu un motor termic pornit este destul de evident (nu trebuie lucrari stiintifice ca sa o demonstreze). De aici se poate deduce ca noxele nu sunt bune pentru sanatatea oamenilor.
2.Faptul ca desi se polueaza atmosfera in draci noi inca mai traim, nu este in contradictie cu prima afirmatie, ci inseamna ca la scara planetara lucrurile dureaza ceva mai mult sa se schimbe. Statisticile ne arata totusi modificari ale unor parametrii importanti ai atmosferei dar si ale starii de sanatate a populatiei.
3.Faptul ca guvernele folosesc inca tehnologii care afecteaza negativ mediul si calitatea vietii cetatenilor (pe termen lung) nu inseamna ca nu stiu aceste lucruri, ci ca nu au alte solutii mai bune acum. De aici programele de mediu (si nu numai) pentru a incerca sa reduca efectele negative si sa directioneze industria pentru a adopta solutii tehnice cu un impact negativ mai mic (chiar daca sunt mai scumpe acum). Bineinteles aici vorbim de anumite guverne responsabile din tarile dezvoltate (cu economii functionale), nu de cele care se zbat (mai mult sau mai putin de forma) sa descopere apa calda.
Si in loc de concluzie, daca un oras din europa interzice/controleaza toate emisiile poluante si de CO2, efectul global va fi minim, dar calitatea vietii oamenilor din oras va creste.
Paralelele cu negationistii pandemiei sau cu pamantul plat nu-si au rolul aici. E doar o propaganda pentru prosti. Daca eu nu cred ca poluarea produsa de automobil ma afecteaza nu inseamna ca automat nu cred in existenta virusilor sa ca pamantul e plat. Astept argumente mai bune de la tine, nu elucubratii de marca Edik.
Sau esti o clona a lui Edik? Parca n-am sesizat atatea greseli gramaticale.
Calitatea vietii mele in oras este foarte buna si acum si nu cred ca se va schimba in viitor. Nu inteleg ce te supara acum? Pe mine nimic. De aia am Diesel sa emit mai putin CO2. Diesel de litraj mare sa se faca arderile mai bine, mai eficient.
O masinuta deosebita!
la 07.04.2021, 16:01"
Mă umflă râsul de câtă prostie ai putut să debitezi tu şi votanţii tăi
Este uimitor cât de mult voi spuneţi minciuni absolut grosolane şi vă prefaceţi că le şi credeţi.
Îmi vine să vomit efectiv, când văd aşa ceva. Nu vă lasă ce? Egoul, prostia, macho, invidia, ce? Să recunoaşteţi un adevărat - știintific demonstrat ?
Dl Green Alex a spus foarte civilizat şi foarte precis, punctul pe i
Dar furibund echipa de grotei au ieşit la negarea adevărului evident.
Vai de capul vostru. Îmi este milă de copii vostri, care au părinţi nişte încuiaţi la cap.
Faptul să recunoşti un adevăr deşi este în contrast cu ceea ce crezi sau ai crezut iniţial este un act de inteligenţă, detaşare.
Care nu îl aveţi din păcate.
Dar, îl veţi avea, într-o zi. Sper. Altfel dacă nu, veţi trăi degeaba.
Cu asta am spus totul.
Uite, in cinstea ta, azi ca am drum la Ploiesti, dau o talpa masiva sa mergem cu 200 la ora. In cinstea ta si a copiilor tai (Gizăs, va si inmultiti) Dieselul meu va vibra nemilos sub povara sutelor de Nm. Fericire si pace.
Care e si evident pentru tine!
Imi place ca esti sigur pe tine.
Bine Edica.
Te-am notat in catalog
la capitolul:
inc-un martalog.
In comentariul meu nu am afirmat nicaieri ca masinile sunt singurele responsabile de poluare. Discutam despre masini aici pentru ca este un site cu tematica auto. Eforturi si reglementari se fac si in alte domenii.
Viata ta in oras este buna acum, si probabil va fi la fel si peste 1-2 ani, dar rolul unei societati este sa se asigure de continuitatea vietii pe termen lung, adica si pentru generatiile viitoare, iar asta ii costa pe cei de acum. Dar astea sunt deja discutii mai elaborate si in primul rand offtopc. Precizarea mea a venit la valul de negatii in crestere de pe acest site (nu numai la acest articol).
Ia uite ce scrie la tine:
Membru din 07.09.2017
Varsta 2021
Locatie nespecificat
Sex Masculin
CE MASINA /MASINI CONDUC
Nespecificat
CE MASINI AM MAI CONDUS
multe
MASINA LA CARE VISEZ
Model X, Continental GT
TOP MASINI
Nespecificat
Cai ai nespecificat la greu sa mai ai tupeul sa ceri la altii sa se identifice mai specific, ce sa zic?
Uite eu sunt Blue_Constantin varsta tot 2021 si restul nespecificat. Acum suntem pe picior de egaliate.
E bine ficior?
O ideie ar fi sa citesti mai cu atentie, ca una scrie si alta intelegi. Ti-am recomandat (nu cerut) sa folosesti un nume. Mai departe de atat fiecare impartaseste cat/ce vrea.
Despre egalitate intre noi...nu as merge atat de departe cu presupunerile.
Mars de aici.
Pretul nu este unul mare raportat la un produs echipat cu de toate. Polo GTi la 25k€ este extrem de chel, iar pt a avea optiunile Yarisului mai adaugi la pret inca 10-15 mii.
imi aduci aminte de VP asociatiei de Venture Capital din Londra pt Clean Tech cu care sunt coleg la European Innovation Council.
I-a cazut fata cand cu stiloul in mana i-am demonstrat ca o masina electtrica produce mai mult CO2/kg decat un diesel din aceeasi categorie ( Tesla model 3 vs BMW 320 d) de indata ce mixul nergetic national este la >120g CO2/kwh produs.
Cu alte cuvinte o masina electrica produce mai phtin CO2/km numai in cateva tari din Europa precum Norvegia sau Franta ( motivele sunt diferite).
Daca inainte de a afirma "certitudini" ai incata un pic mai multa fizica pt a intelege ca sa arzi carbune pt a produce curent electric il faci la 18% randament sau 29% daca ai camere de combustie supracritice in centrale moderne si apoi transporti curentul cu intre 2-6% pierderi apoi incarci naterii cu 80-88% randament (in functie de intensitate) vei vedea ca un diesel modern care atinge 32-36% randament... este mai ecologic!
Dar... pacat ca voi tinerii de azi stiti tot! E trist chiar caci voi sunteti viitorul!