La începutul lunii noiembrie 2021, Toyota a publicat primele imagini și informații despre Aygo X, modelul de segment A transformat între timp în crossover. Cu alte cuvinte, versiunea de producție a conceptului Aygo X Prologue.
Acum, modelul nipon poate fi rezervat și pe piața din România. Este disponibil cu o singură motorizare pe benzină, de 1.0 litri, care dezvoltă 72 de cai putere și 93 Nm cuplu. Unitatea poate fi alăturată fie unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, fie uneia CVT.
Dacă este bifată prima, Toyota Aygo X atinge 100 de km/h în 15.6 secunde, iar viteza maximă este de 158 km/h. Cu cea de-a doua, suta de kilometri este atinsă în 15.5 secunde, iar viteza de top ajunge la 151 km/h.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Toyota Aygo X |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | ||
ECHIPARE Active | |||
1.0 VVT-i |
72 CP 93 Nm |
13.970 | - |
ECHIPARE Dynamic | |||
1.0 VVT-i |
72 CP 93 Nm |
15.395 | 16.525 |
ECHIPARE Exclusive |
|||
1.0 VVT-i |
72 CP 93 Nm |
- | 18.265 |
ECHIPARE Limited Edition |
|||
1.0 VVT-i |
72 CP 93 Nm |
- | 19.965 |
În România, noul Aygo X este oferit în patru niveluri de echipare: Active, Dynamic, Exclusive și Limited Edition.
Cel mai accesibil pornește de la 13.970 de euro, fiind vorba despre Aygo X cu transmisie manuală și nivel de echipare Dynamic.
Noua Toyota Aygo X vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i |
72 | - | 15.6 | 13.970 |
Suzuki Ignis 1.2 Hybrid |
83 | 3.9 | 12.7 | 13.480 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Toyota
- Dacia Jogger, mașină de clasă C, 7 locuri, motor 1.0 turbo de 100 cai - 13.990 euro
Jogger - masina de carat porci si saci de cartofi, de mers in concediu, de dus neamurile la spital sau la scoala
Nu prea inteleg "suvizarea" lui Aygo.
Limitarea ei principală cred că-i motorașul unic, fiabil dar modest (coreencele A oferă și 100 CP, turbați ce-i drept.)
Fiindcă a și ”crescut” considerabil, aproape de Suzuki Swift (cu 24 cm lungime și 13 lățime).
Are însă-n continuare o meclă simpatică și, mai ales, nu prea mai are concurenți.
După tăierea lui C1/108/Citigo/Adam-etc., doar i10/Picanto/Ignis mai contează pe o piață sărăcită artificial (zic și eu ca s-o spun. :-))
"Aygo - masina finuta de oras si fite"
Aygo nu e nici finuta nici de fite. E doar de oras si-si face veacul pe la livrari de pizza si agenti de vanzari.
De fite a ramas doar Fiat 500 dupa retragerea lui Adam si disparitia dintre pamanteni a lui Mini (20k+euro). Si n-ai sa vezi 500-le la livrari de pizza. Nici macar in Italia.
Singurul concurent oarecum direct pentru Amygo asta, e Panada 4x4 insa doar la dimensiuni.
Si mai schimbati placa aia cu "porcu'-n porbagaj" ca-i la fel de uzata ca aia cu "bordul care face ca pomul de Craciun".
Jogger vine sa inlocuiasca Lodgy si totodata sa compenseze lipsa break-ului din gama Logan. Si mai vine sa umple marele gol lasat de primul MCV care in Franta cel putin a starnit mari pasiuni.
https://www.automarket.ro/stiri/toyota-aygo-facelift-este-disponibil-in-romania-start-de-la-9650-de-euro-87195.html
Clar că s-or băga ceva reduceri, dar tot n-o văd bine vs. kia-hyundai ba și fiat 500 (2 uși și cumva premioumm, altă varză de fapt) că la noi panda e ca și lipsă.
Tot stau și mă întreb însă de de Dacia nu face așa ceva simpluț-micuț dar și fără ștecher.
Colegul cu Tiida, păi Dacia vinde Sandero Esențial turbo de 90 de cai cu 10.250 de euro, nu face destul?
Si sunt multi ca mine, care nu cautam sigle, vrem doar o masina practica si moderna dar si economica la buzunar.
Sunt în asentimentul tău, și eu sunt atent de când au zis că urmează ceva nou după Lodgy, doar că eu o vreau cu GPL, în continuare cea mai economică.
Sandero e bună da-i prea mare pentru unii, vezi lățimea de 1,85 metri ca de merțan.
Plus costă oricum mai mult de zece-unșpe mii cu 90 cai, aere condiționale și oglinzi buleftrice măcar.
Dar deși e suficient de mare, nu e pentru pisiceala că nu e ”finuță sau de fițe” :)
Adică Dacie de 90 cai sau Toyotă cu 72 mârțoage și mai mică, dar nu chiar înghesuită ca fosta plus cu 6 ani și 200 mii km garanție.