Românii au adoptat destul de rapid mașinile electrice, chiar dacă infrastructura nu a ținut pasul cu interesul pentru vehicule cu zero emisii. E drept, și bonusul de 45.000 de lei, oferit de statul român pentru aceste vehicule, a avut o contribuție importantă. Printre cele mai iubite mașini electrice s-au numărat și modelele Tesla, chiar dacă americanii nu au avut o reprezentanță oficială la noi în țară.
DISPONIBIL ȘI PRIN PROGRAMUL RABLA
De azi, lucrurile se schimbă. Tesla deschide oficial comenzile pentru modelele Tesla și pe piața din România. Asta înseamnă că poți accesa, configura și chiar plăti unul dintre modelele Tesla direct pe site-ul oficial. Iar prețurile, fie că plătești cash sau prin leasing, sunt adaptate pieței de la noi. Ele au fost, oficial, validate și în Programul Rabla 2021, deci bonusurile oferite de stat sunt aplicabile la prețurile pe care le veți regăsi mai jos.
Cel mai accesibil produs Tesla este Model 3. Acesta va avea un preț de pornire de 42.990 de euro și va putea ajunge la clienții care îl comandă începând cu luna septembrie. Clienții care vor comanda un Model S sau un Model X vor putea să-și primească mașina începând cu 2022. Tot anul acesta se vor deschide și livrările noului Model Y.
Revenind la cel mai accesibil produs Tesla, Model 3 va putea fi văzut pe viu și chiar programat la un test drive. Totul se poate face în București, în centrul comercial Mall Promenada, accesând în prealabil link-ul de programare.
PRIMUL SERVICE TESLA ÎN ROMÂNIA
În comunicatul de presă emis astăzi, Tesla răspunde și unei alte probleme stringente pentru publicul de la noi: existența unui service oficial: acesta va debuta în cursul acestui an.
El va oferi clienților Tesla acces la serviciile producătorului. Până când acesta va fi inaugurat oficial, Tesla va lansa un serviciu denumit Service Mobil, pentru toți clienții existenți.Revenind la cel mai accesibil model Tesla de pe piața din România, adică la Model 3, trebuie reamintit că mașina este deja un succes în Europa, fiind printre cele mai vândute mașini din segment.
Pe piața din România, mașina este disponibilă cu trei versiuni și trei autonomii diferite. Există versiunile Standard Range Plus, Long Range și Performance. Aceasta din urmă este și cea mai scumpă, dar și cea mai potentă. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 3.5 secunde, iar prețul este de aproape 60.000 de euro. Spre deosebire de versiunea entry-level, aici vorbim despre două motoare și despre tracțiune integrală.
LISTĂ DE PREȚURI Tesla Model 3 | |||||
MOTORIZĂRI |
PREȚ ÎN EURO (TVA inclus) |
||||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PERFORMANȚE (0-100 km/h) |
PREȚ STANDARD | Preț cu stimulent Rabla Plus disponibil, incluzând taxă pentru destinație și întocmirea documentelor, în valoare de 980 EUR |
Electric Baterie 50 kWh |
325 | 448 | 5.6 s | 42.990 | 34.970 |
Electric Baterie 70 kWh |
441 | 614 | 4.4 s | 51.990 | 43.970 |
Electric Baterie 76 kWh |
513 | 567 | 3.3 s | 59.990 | 59.990 |
FUNCȚIA AUTOPILOT ESTE OPȚIONALĂ
Toate mașinile Tesla sunt echipate cu Autopilot, iar clienții pot alege să adauge pachetele noastre de Autopilot îmbunătățit sau caracteristică Full Self-Driving ca opțiune pentru funcții suplimentare, cum ar fi schimbarea automată a benzii de circulație, navigarea cu Autopilot și Summon.
Autopilotul este un sistem avansat de asistență pentru șofer care este clasificat ca un sistem automat de nivel 2 pentru a fi utilizat numai de șoferii cu atenție sporită, care își țin mâinile pe volan.
Pachetul Autopilot este opțional și costă 3800 de euro. Clienții pot alege și pachetul Full Self Driving, care costă 7500 de euro.
Tesla Model 3 vs. rivalii săi electrici din România |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (NEDC) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
TESLA MODEL 3 (Standard Range Plus) |
325 | 448 | 5.6 | 42.990 |
Nissan Leaf (62 kW N-Connecta) |
217 | 385 | 6.9 | 44.800 |
Volkswagen ID.3 (Pro Performance) |
204 | 426 | 7.3 | 35.592 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
PRIMELE SUPERCHARGERE TESLA ÎN ROMÂNIA
Ce facem cu încărcarea? Tesla s-a pregătit deja și pentru această întrebare. Americanii au finalizat deja două puncte strategice de încărcare la noi în țară și au planuri importante pentru restul anului. Tesla operează deja două stații Supercharger în România: Timișoara și București, având în plan să deschidă și în Sibiu și Pitești înainte de începerea livrărilor, precum și în Constanța, în trimestrul 4.
am auzit că-i la alegere - în Logane chele, baterii Dachina Spring sau volane Maybach.
Aşteaptă, domn’e, că nu crăpi”.
“Pfff. Penibil! Mda. Până mai ieri ai fost tributar uzatelor moral de noi şi acum îmi ţii mie morală”.
Mai spre spatele cozii, în surdină: “Bravos Tesla!”.
ar fi masina perfecta in opinia mea, daca portbagajul ar avea deschidere cu hayon... doar cu capac simplu de sedan asa cum e acum, nu e prea grozav pt practicalitate
:)))
tam Nissan, eşti amuzant tare
Bravo Tesla, să fie concurenţă, să ajungă în 10 ani la jumătate de preţ noi nouţe.
Oricum viitorul sună bine
Uitaţi pe ce a pariat VW
https://youtu.be/OKFiQIMyF-A
Deşi dpdv tehnologic Tesla e mai bună, pentru Europa este mai bun ID.3,4
Dar să fie cât mai multe, să avem de unde alege.
1. Piata masinilor electrice din Romania va deveni competitiva;
2. Preturile masinilor electrice vor scadea;
3. Companiile vor reconsidera parcul auto si vor achizitiona masini electrice;
4. Institutiile statului vor electrifica flotele auto;
5. Tonul fiind dat de marile companii si institutii, urmatorii vor fi IMM-urile, liber profesionistii si persoanele fizice...de Uber, Bolt etc nu mai vorbim;
6. Oricine va achizitiona acum o fosila nou nouta, se va bucura de o depreciere fara precedent. Aritmetica simpla: cu cat mai scumpa fosila cu atat mai mare deprecierea.
Sa ne bucuram de tehnologie si de faptul ca miliardele investite in solutii de producere a energiei si de stocare a ei precum si de optimizare a consumului de energie vor duce la un progers urias.
https://www.biziday.ro/a-fost-creat-un-dispozitiv-cuantic-ce-poate-functiona-un-an-intreg-cu-foarte-putina-energie-acest-dispozitiv-anunta-un-posibil-viitor-in-care-electronicele-o-sa-functioneze-pentru-mai-mult-timp-cu-o/
Deasemenea solutiile dezvoltate vor grabi dezvoltarea tehnologiilor cuantice, a calculatoarelor cuantice, a internetului cuantic, a retelelor cuantice si a explorarii spatiului
N-am mai ras de mult asa.
Ti-ai luat? Hai fuguta la showroom ca e coada si ramai pe dinafara.
Nu-i, bă, niciun “moment istoric”. Doar o imbecilitate fără margini…
Dar evident că nu veţi recunoaşte nicicum, niciunde şi nicicând infirmitatea voastră lăuntrică…O veţi vădi însă de fiecare dată, fiindcă, axiomatic, nu poate pom rău să facă roade bune.
E drept - pretul standard (51.990 €) nu este unul accesibil pentru oricine - sunt insa multi romani cu bani care dau pe o berlina clasica sportiva si 70-80-90.000 € fara prea mare paguba prin buzunare....
Eu sunt sigur ca, alaturi de 10 DACIA Spring - pe vaporul chinezesc care se va indrepta agale spre Batranul Continent - va da foarte bine (intercalata) si o TESLA Model 3...
E drept - fiecare joaca in liga ei (in ceea ce priveste spatiul disponibil, garda la sol, dotarile, tehnologia de conducere, capacitatea bateriei si autonomia electrica, testele de siguranta etc) - dar eu tot regret ca, in Romania, la aceasta data, nu producem macar o masina pur electrica (BEV)...FORD sau DACIA - chiar nu conteaza...
TESLA nu uita - te asteptam cu statii Supercharger de 250 kW si reprezentanta auto SI in Cetatea Banilor!!!
MULT SUCCES TESLA si IN ROMANIA!!!!
Nu vorbim de inexorabil care va avea par nu pe degete, ci pe creier.
TESLA a avut clienti in Romania FARA reprezentanta, service sau statii de incarcare supercharger.
Deci daca judecam logic, nu ca aia care vad doar VAG si BMW, Tesla va avea si mai multi clienti pentru ca se poate comanda in Romania, s-au dat drumul deja la mai multe statii de incarcare si pe la benzinarii, nu doar mall si se poate incarca si de acasa. Zic acasa pentru ca lor li se adreseaza. Ceilalti care stau in garsoniere la ultimul etaj si isi iau BMW Diesel nu se incadreaza in categoria clientilor de electrice, ca nu isi permit nici macar un apartament mai jos. Bine, ei stiu ce masina e mai buna si ca nu exista ceva mai sus de BMW sau VAG, dar cred ca limita e garsoniera.
Cresterea vanzarilor de electrice va fi impulsionata atat de concurenta din piata cat si de tehnologiile pe care le asteaptam in 3-4 ani:
- baterii de acumulatoare cu durata de viata in exploatare peste 10-12 ani (Nissan de exemplu a schimbat foarte putine baterii la modelul Leaf din simplu motiv ca sunt functionale si acum dupa 8-9 ani de utilizare si sute de mii de kilometri parcursi pe drumurile din intreaga lume)
- baterii pe tehnologia solid state mai puternice, mai usoare si mai sigure decat cele Li-ion actuale
- preturi pentru baterii din ce in ce mai mici
- posibilitatea incarcarii bateriilor mai rapide si mai a facile
Traim in Germania, aici kw costa 31 centi daca incarc masina acasa, in oras costa 38 centi/kwh curent AC 22kwh iar DC costa 49 centi kwh. Pe autostrada costa chiar si 79 centi/kw. Acum calculul este simplu, masina noastra este un Citigo care iarna consuma 22kwh/100km iar vara fara clima aproximativ 12kwh/100km la viteza medie 60km/h. La 130km/h consuma bateria(33kw) in 80km vara fara clima.
Iarna am un cost de 6,85€/100km iar vara 3,75€/100km. Daca merg cu130km/h am un consum de 12,5€/100km ceea ce este enorm. Faceti calculul acum la Tesla in regim de autostrada cu tariful de acasa si o sa vedeti ca este mai costisitoare decat un bmw 525 cu xdrive. Daca alimentam fastcharge o Tesla cu consum de 25kw o sa rezulte aproape 20€/100km ceea ce este extraordinar de mult. Mai scump decat un M5 calculat la o viteza de 130km/h. Daca vorbim de viteze mai mari, electrica nici nu are rost sa o luam in calcul. Cu bmw-ul 525xd de 218 cai am consum de 7,2l la o viteza constanta de 170km/h iar la 130km/h consuma 5,5-5,8l. Asa se fac calculele corect. Stiu si eu ca mai trebuie revizii, ceva reparatii in timp dar nici Tesla dupa 200mii km parcursi nu mai are nici 85% din baterie si se degradeaza din ce in ce mai repede. Un diesel sau benzina, la 300mii km faci o segmentare, o turbina, injectoare daca e cazul (total 2500€) si mai mergi inca 300 de mii.
2. Vorbești numai tâmpenii;
3. Un neamt sanătos la cap nu iese cu Citigo pe autostradă;
4. Un neamt posesor de electrică are musai panouri fotovoltaice pe casă;
5. Skoda Citigo este o tentativă de masina electrică.
Până atunci, să sâsâie, căci de ce altceva sunt în stare?
PS. Mafăilă, ce crezi, şi @Despre-electrică ar avea nevoie de un control psihiatric?
Citigo era ieftina si din cauza asta au eliminat-o si au pus in oferta altele mai scumpe, dar cu acelesi "performante". De exemplu autonomia Teslei la 200km/h e de 130 km. Hai sa zicem ca nu mergi cu atata insa eu merg curent cu 180 pe Autobahn. Cat ar fi autonomia atunci? 180km? Adica as merge o ora si ar trebui sa caut o statie de incarcare? Nu mersi.
Am masina asta electrica tocmai ca sa reduc cheltuielile pentru naveta si drumuri scurte insa in cazul meu cheltuielile nu se reduc si in plus apar noi griji legate de reincarcarea bateriei. Nu am nevoie de masina de oras Bambergul fiind suficient de mic sa-l fac la picior sau cu bicicleta. Poate pe tine ca propagandist eco te incurca ceea ce am zis eu insa asta e adevarul. Masina electrica nu e o solutie cu atat mai putin un panaceu.
Boshorog gretos, intelectual wannabe. Numai laturi sunt la gura ta, obsedatule. Sau daca vrei, "smantana" ca vad ca iti place.
Ei, da' parcă mai bine aș acroșa niște chestiuni intime (evident, nu brutal, nu mereu și nu în orice condiții) decât să transmit preponderent din latrină, aidoma omului de știință Mafănel. Panimaieși?
@Despre-electrică coincide cu un deținător DECENT de "electrică". Adică face parte, și încă în mod salutar, din categoria "Așa da!".
Să promovăm diversitatea întru respect reciproc! Nu: haoileu, poluare pentru beții noștri plămâni și libelulele thailandeze, dinozaurii să fie puși la index, vremurile se schimbă vreți nu vreți, noi vom conduce lumea, cine nu se va supune va da de dreaq.
Intrebare: o fi asta motivul pentru care era o stire deunazi ca vanzarile la electrice la germani s-au dus in cap? S-au prins oamenii, au inceput sa calculeze, si isi dau seama ca toata povestea e cusuta cu ata alba? Intreb pentru ca tot germanii au fost primii care s-au prins despre mizeria cu panourile solare. Astea erau la mare cautare acum vreo 10 ani si isi montau oamenii panouri pe case in sfanta prostie.
Ca aia au panouri solare pe case dinaintea germanilor si tot isi mai pun.
Iar la electrice stau mai bine ca germanii demultisor si tot isi cumpara.
Asemanator si cu norvegienii.
Natiile astea care folosesc demultisor electrice si surse de energie alternativa oare nu s-au prins inca?
Cu atat mai mult cu cat norvegienii stau bine la capitolul petrol, iar olandezii au Shell si BP la ei in tara.
Intreb si eu ca nu ma pricep :)
Si vreau sa aud explicatii logice, nu abureli si teorii.
https://theicct.org/blog/staff/netherlands-ev-leader-feb2021
Se dau aici si niste calcule despre costuri comparative pentru 4 ani cu Diesel, benzina, PHEV la aceeasi marca.
https://electrek.co/2021/01/08/the-netherlands-69-all-electric-market-share/
Trecand peste, eu nu sunt fanatic nici ICV nici EV, chiar daca am o slabiciune pentru Diesel, pentru ca nu exista nicio tehnologie mai buna la ora asta prin partea asta de galaxie.
Asadar imi repugna din start atitudinile fanatice, de orice fel. Ar fi frumos si sanatos sa nu dai exemple aiurea, numai ca sa iasa demonstratia cum vrei tu. Exemplul cu Norvegia nu e bun, pentru ca aia exporta petrol de le iese pe nas, si din banii aia isi permit sa braveze cu masini electrice. Si-si permit sa respire aer curat fara fum de esapament. Nu ai dat linkuri sau dovezi despre cum monteaza norvegienii panouri solare. Nici nu cred ca ai de unde sa le produci, pentru ca povestea cu panourile s-a rasuflat demult deja.
La fel cu Olandezii, care sunt una dintre cele mai dezvoltate economii din lume, mai dezvoltati chiar decat germanii. Cu toate ca costul vietii de zi cu zi e exorbitant la ei, tocmai din cauza taxarii isterice a tot ce misca. Au vanzari bune la electrice pentru ca le taxeaza de le rup pe celelalte. Povestea nu e noua, chiar daca numai acum ai aflat tu de ea. In plus, citezi din site-uri propagandistice cu "noile curente" in domeniu, ceea ce din nou, face ca exemplele tale sa fie demne de ... neluat in seama.
E ca si cum ai locui intr-un oras cu 5 milioane de locuitori, te-ai plimba prin cartierul de superbogatani si dupa aia te-ai intoarce in cartierul tau si le-ai povesti vecinilor la o bere ca de fapt sa-ti iei Porsche nu e asa mare smecherie, ca ai vazut tu ca e plin de ele prin oras.
Nu stiu daca vrei sa pari interesant dar NU prea esti. Din cel putin trei-patru motive:
1. Cred ca ai stiinta despre faptul ca, in Germania, exista o lege a responsabilitatii rutiere in care se recomanda sa NU depasesti o viteza de 130 km/h chiar daca NU ai limita de viteza pe acea zona de autostrada pe care circuli.
2. Faptul ca tu circuli FRECVENT cu 180 sau 200 km/h asta nu ne incurajeaza sa credem ca esti o persoana foarte O.K. dpdv al prudentei rutiere - imi inchipui cat esti FOARTE DISPERAT ZILNIC (sic?!) sa-i dai talpa pe acesti 40 km pe care-i parcurgi in mod frecvent.
3. Raspandesti cu multa gratie si afirmatii mincinoase.
In reteaua europeana Ionity poti incarca o TESLA, la puterea electrica de 350 kW, cu 0,79 €/kWh.
In reteaua proprie TESLA poti incarca la 250 kW cu un pret de 0,28 €/kWh.
4. Faptul ca ti-ai cumparat o masina electrica fara sa iei in calcul caracteristicile generale ale acesteia (capacitatea bateriei, viteza maxima disponibila, drumuri parcurse de tine in mod frecvent etc) ne duc cu gandul ca, din pacate aceasta NU se preteaza pentru ORICE....sofer....fie el si INCONSTIENT!!!! Cred ca mai ai ceva etape de parcurs in viata pana sa te MATURIZEZI si sa nu pui in pericol persoanele pe care le indragesti sau alaturi de care calatoresti....
Fiecare factor din cei de mai sus, luat indivudual, iti zice sa stai departe de masini electrice in cazul in care nu ai o sursa fezabila pe termen lung, ieftina sau gratuita de incarcare. Sau intr-un scenariu cu multe interdictii si/sau taxari pentru termice.
@ @PMC 14:15 Olanda si Norvegia au preturile la benzina intre 1.7-1.8 euro pe litru. La costurile astea sigur te uiti spre alternative. Dealtfel, in Olanda, sunt populare masinile pe GPL cu toate ca o instlatie montata acolo costa vreo 3k euro.
Ca o generalizare, in orice tara unde conditiile detinerii si rularii unei masini devin insuportabile, cetatenii cauta alternative. In Norvegia, alternativele sunt masinile electrice sau plug-in. In Olanda intr-o perioada erau masinile pe gaz, acum sunt masinile electrice. In Romania pentru motoarele mari este in continuare varianta inmatricularii in Bulgaria. Romanii din Italia, pana acum 2 ani, pentru a evita taxele si asigurarile italiene, isi inmatriculau masinile in Romania desi rulau in Italia.
Asa e de cand lumea, o nesfarsita cursa cu obstacole intre autoritate si cetatean.
Marș mă cu Citigo de aici, diversiune fascisto-comunistă ce esti? Nu ne intereseaza experiențele tale de doi bani, tristule!
Aici e vorba de Tesla care prinde suta in 2,3 secunde si fuge cu 250 km/h - citeste titlul articolului!!! Mașina asta se incarca in 10 minute daca te grabesti, si faci de ras lejer un sofer de seria 7 sau bentley.
Ati cazut in plasa unor diversionisti extremiști specizati in dezinformare!
Ma adresez comunitații de electrice: ce posesor de electrica ar indrazni vreodata sa compare Tesla cu Citigo?
Bagati in seama niste frustrati care n-or sa aiba bani de tesla nici daca se mai nasc o data! Astia nu sunt in stare sa vanda un ziar, nu aduc plus valoare si nu produc nimic. Numai buni de inscris in AUR!
Cum e posibil ca oameni in toata firea sa discute despte Skoda Citigo intr-un articol despre Tesla?
E vorba de alta tehnologie, despre alta baterie, alta retea de incarcare...
Ce mai lipseste? Sa se adune proprietarii de Lastun sa se planga intr-un articol despre noul Mercedes Clasa S?
Japonezii au recunoscut ca daca se apuca de maine sa creeze un concurent pentru Tesla, au nevoie de minim 5 ani ca sa dezvolte tot softul si toata tehnologia!
Ce masini electrice pot merge cu 250km/h?
Va rog sa le enumerati...nu, nu-i obliga nimeni sa limiteze viteza!
Cand ai propria retea de supercharger tesla cu puteri intre 250 - 350 kw si poti incarca masina foarte rapid, nu este o problema ca masina la viteze mari nu mai are 550km ci 200 km autonomie....
Cat despre baterii si acolo sunt furnizori si furnizori...Tesla are tot timpul cei mai buni furnizori si face tot timpul update.
Chiar este o prostie sa compari Citigo cu Tesla...
- NU am onoarea sa stau in zona Fata Luncii - si acolo sunt craioveni O.K. si nu vad de ce consideri ca tu daca esti mai mult sau mai putin albinos asta ar fi cu adevarat o CALITATE a personajului - ci este un dar pe care l-ai primit din partea parintilor care te-au crescut.....puteai la fel de bine sa te nasti in Ghana de exemplu si n-ai mai fi (chiar asa) de ciufut!!!!
By the way sunt din orasul care l-a dat pe acel roman care a realizat PRIMA UNIRE A TUTUROR ROMANILOR din cele trei provincii istorice acum mai bine de 400 de ani!!!!!
Apropos de teste de conducere cu masini TESLA Model 3 la viteze mari si temperaturi scazute:
1. Versiune LR AWD - autonomie electrica 252 km, la viteza de 140 km/h si temperatura exterioara de -1 grad Celsius - elektrowoz.pl 02.03.2020
Vezi:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=ro&prev=search&rurl=translate.google.com&sl=pl&sp=nmt4&u=https://elektrowoz.pl/testy/jaki-jest-realny-zasieg-tesli-model-3-przy-nizszych-temperaturach-i-szybkiej-jezdzie-u-mnie-taki-czytelnik/&usg=ALkJrhhVSnsn_GRewRdn5nfv-L6BnogJ_g
2. Versiune Standard Range Plus - autonomie electrica de 225 km la temperatura exterioara de -24 °C și viteza medie de 127 km/h - insideevs.com 25.02.2021
https://insideevs.com/news/490556/tesla-model-3-extreme-temperature-range-video/
Si DA, daca conduci cu viteza de 120-130-149 km/h pe ploaie torentiala, pe autostrada sau daca faci acelasi lucru la 180-190-200 km/h pe autostrada in conditii bune - ESTE CEVA CARE IMPLICA RISCURI atat pentru tine ca sofer cat si pentru ceilalti participanti la trafic - vedeti zeci de exemple de accidente garve datorate INCONSTIENTEI unor soferi !!!!
Tie astea ti se par performante? Intreb si eu. Slab, slab de tot. Sa faci Sibiu-Deva pe autostrada dus-intors cu emotii mi se pare de prost gust dupa ce ai dat jdemii de euro pe o masina. Si culmea, sa te coste si mai mult. Cred ca sesizezi si tu asta. Iar la pretul curentului care tot creste deja ,masina electrica nu are niciun avantaj in afara localitatii.
Iar despre viteza, nu stiu ce rable conduci tu insa pe Autobahn se merge in mod curent cu 160-180 la ora zi si noapte. Te agiti pe aici cu spaimele tale pentru ca nu stai in Germania si nu stii. Bineinteles ca exista si aici pensionari care stau intre tiruri si merg cu 110 pe banda intai insa pe celelalte benzi masinile serioase merg mult mult mai tare. Vorbesc de masini serioase nu drujbe de 0.9...1.3 litri.
Nici macar o tancheta nu te poate scapa de evenimente foarte grave - asumate sau nu.
Patronul firmei de transport Edy Spedition a murit intr-un teribil accident langa Timisoara
https://stirileprotv.ro/stiri/timis/patronul-firmei-de-transport-edy-spedition-a-murit-intr-un-teribil-accident-langa-timisoara.html
Cumpara masini electrice!
Sustine din banii tai dezvoltarea de tehnologie nu cautătorii de petrol!
In 10 ani incepand de acum, masinile electrice vor avea 2000 km autonomie si se vor incarca wireless in timpul mersului.
Inceteaza sa te mai văicărești atâta! Majotitatea oamenilor fac cativa amarâti de km zilnic si de 2 ori pe an pleaca la 200 km de casa...
Nu inteleg de ce atâta inverșunare! Nu corespunde nevoilor, nu cumperi. Nu-ți permiți, nu cumperi.
Dar sa-i balacărești pe alții că și-au cumpărat sau le place, asta e răutate si prostie...de fapt răutatea, extremismul si prostia merg tot timpul mână in mână!
Chiar nu inteleg inversunarea, rautatea si extremismul celor care balacaresc toate ziua pe cei multi dintre romani care isi iau si ei un Diesel economic si fiabil cu care sa poata merge o data pe an la mare. Ca de Tesla de 50-100.000 de euro n-au bani. Ai dreptate, extremismul si prostia merg tot timpul mână in mână!
Posesorii de masini electrice au destula minte sa nu rada de un om care si-a luat o masina de 10.000 euro...
Poesorii de masini electrice sunt ironici cu cei care dau 30-40-50 -100 k euro pe un diesel in loc sa sustina tehnologia.
Si mai sunt ironici si cu cei care sunt impotriva tehnologiei pentru ca au alte interese...
Sustinand tehnologia, peste putin timp si cei care au un buget de 10 k pentru o masina isi vor permite o masina electrica decenta...
este la fel ca in cazul telefoanelor cu touch screen - smartphone...in 2008 doar oamenii foarte bogati isi permiteau un smartphone si companiile...Acum toata lumea are smartphone!!
Exact la fel se va intampla si cu masinile electrice!
vezi: insideevs.com din 21.05.2021