Prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, cu numai două săptămâni în urmă, noul Suzuki Vitara S, o versiune ceva mai sportivă a micului crossover urban, ajunge deja și în România.
Într-un comunicat de presă emis de importatorul din România, Suzuki promite deschiderea comenzilor pentru Vitara S începând cu sfârșitul lunii septembrie. Noua versiune vine cu o serie de elemente estetice noi, cum ar fi grila frontală inspirată de conceptul iV-4 SUV, dar și blocuri optice pe fundal negru și șapte culori de caroserie, inclusiv două combinații “two-tone”.
Interiorul beneficiază și el de personalizare, cu logo-ul S și inserții de culoare roșie, menite să sugereze sportivitatea. În plus, noul Suzuki Vitara S va deveni și versiune de top, întrucât beneficiază de ca mai bogată echipare standard. Ea include faruri cu LED, scaune din piele, RBS (Radar Brake Support), sistem autonom de frânare de urgență în standard.
Și pentru că vorbim despre o versiune sportivă, trebuie să amintim și despre ce se află sub capotă. Este vorba despre un nou motor turbo, de 1.4 litri Boosterjet, capabil să dezvolte 140 de cai putere și 220 Nm. Este primul motor turbo oferit în gama lui Vitara și dezvoltă cu 20 de cai mai mult decât ”benzinarul” aspirat de 1.6 litri, existent în oferta actuala. Noul propulsor este oferit în versiune cu tracțiune față, cu tracțiune integrală și cu o cutie automată sau manuală.Prețurile pornesc de la 19.000 de euro cu TVA inclus, pentru versiunea cu tracțiune față și cutie manuală. Cei care își doresc tracțiunea integrală AllGrip scot din buzunar 20.700 de euro, iar cei care vor și AllGrip, dar și cutie automată trebuie să înceapă socotelile de la 22.300 de euro.
Suzuki Vitara S vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 4x2 |
140 | 5.2 | 9.5 | 19.000 |
Fiat 500X 1.4 MultiAir 4x2 Pop Star |
140 | 6 | 9.8 | 20.832 |
Opel Mokka 1.4 Turbo 4x2 Cosmo |
140 | 6.5 | 12.5 | 20.815 |
Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G 4x4 Revolution Top |
150 | 6.3 | 9.6 | 26.790 |
Honda HR-V 1.5 i-VTEC 4x2 Elegance |
130 | 5.6 | 10.2 | 21.687 |
Jeep Renegade 1.4 MultiAir 4x4 |
140 | 6 | 10.9 | 26.700 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Și pentru că tot a venit vorba despre transmisie, trebuie să menționăm și că noul Vitara este disponibil tot din luna septembrie și cu o cutie automată cu dublu ambreiaj denumită TCSS (Twin Clutch System by Suzuki). Japonezii susțin că performanțele sunt similare cu cele ale unei cutii manuale și chiar beneficiază de un mod care îi permite șoferului să schimbe singur treptele de viteză.
Cutia cu dublu ambreiaj este disponibilă doar împreună cu motorizarea diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere, pe trei dintre nivelurile de echipare ale acesteia.
Suzuki Vitara: prețuri cutie automată TCSS
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
Suzuki Vitara Cutie automată TCSS |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Passion | ||
1.6 DDIS |
120 CP 320 Nm |
22.000 |
ECHIPARE Spirit | ||
1.6 DDIS | 120 CP 320 Nm |
23.500 |
ECHIPARE Luxus | ||
1.6 DDIS | 120 CP 320 Nm |
24.500 |
Pentru Romania cel putin, unde nu iti permiti 2 masini din cauza taxelor, o astfel de masina e ideala.
https://michaelhohlhondacarsoncity.files.wordpress.com/2015/01/2016-honda-hrv-interior-dashboard.jpg
Honda e singurul producator de motociclete care produce si automobile excelente.
Kizashi e singura exceptie, insa dpdv comercial e un mare esec.
vitara 1.6 Spirit 2WD - 17700
acelasi nivel de echipare, honda peste la nivel de habitaclu, performante superioare suzuki, ambele sunt indestructibile, ca sa nu mai spun ca la 22300 poti lua Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT cu 4x4, dublu ambreiaj, 220Nm, prefer suzuki chiar daca e mai spartan.
Dar chiar si asa tot prefer Vitara in fata lui HR-V sau CX-3.
Pe de alta parte Vitara se adreseaza unui public mai masculin, tineri fara multe pretentii de confort, carora le place aventura si iesirile in natura, dar care nu au bani pentru o masina de oras de zi cu zi.
Chiar daca nici una nu este un offroader adevarat, Vitara are performante off-road mult superioare CR-V, dar este mai slab plasat ca acesta la confort in trafic urban.
Din pacate pentru amandoi - si mai ales pentru Vitara - ambii producatori au renuntat la performanta offroad in favoarea unor gadgeturi - sincer nu am nici un motiv sa cred ca noul AllGrip este mai bun la orice capitol decat diferentialul mecanic al anteriorului model Vitara (care chiar a fost un offroader autentic). Ceea ce ma face sa ma intreb... la ce bun o schimbare doar de dragul schimbarii?