Piaţa SUV-urilor mici din România devine din ce în ce mai aglomerată. Apetitul mondial pentru crossovere de segment B se resimte şi în ţara noastră, iar constructorii caută să taie din felia unor nume consacrate cum sunt Renault Captur şi Nissan Juke.
Cel mai nou concurent din segment vine tocmai din Japonia şi se numeşte Suzuki Vitara. Fanii mărcii vor observa renaşterea numelui care a făcut istorie, de această dată sub o caroserie puţin diferită. Abordarea estetică îndrăzneaţă şi posibilitatea de a opta pentru o caroserie în două tonuri de culoare, poziţionează SUV-ul ca unul destinat publicului tânăr.
Gama de motorizări va include două propulsoare cu o capacitate de 1.6 litri. Unul va fi diesel, iar celălalt benzină, ambele oferind aceeaşi putere: 120 de cai. De distribuţia resurselor se vor ocupa două transmisii manuale, una cu cinci şi alta cu şase trepte. Nu va lipsi nici sistemul de tracţiune integrală, disponibil opţional şi doar pe niveluri de echipare superioare.
Noul Suzuki Vitara va fi oferit publicului din România cu patru niveluri de echipare: Cool, Passion, Spirit şi Luxus. Cel de bază se va numi Cool şi va include jante din oţel, mai multe elemente ale caroseriei în culoarea neagră, geamuri electrice faţă, aer condiţionat manual, radio CD cu MP3, USB şi Bluetooth, lumini de zi, sistem start-stop în standard, asistent la plecarea din rampă, şapte airbaguri (printre care şi unul pentru genunchii şoferului) şi scaune încălzite faţă.Iar pentru că vorbim despre un mini SUV, Suzuki ne-a pregătit două feţe ale noului Vitara, trasate cu ajutorul unor pachete speciale, botezate sugestiv Urban şi Rugged. Unul va fi dedicat celor care vor o maşină urbană, iar altul celor care preferă şi escapadele off-road.
În România, preţurile pentru noul Vitara pleacă de la 14.100 de euro cu TVA, adică mai puţin decât majoritatea rivalilor săi. Chiar şi aşa, versiunea de top poate urca până la 23.000 de euro.
Suzuki Vitara: MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Suzuki Vitara |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
AllGrip 4x4 | ||
ECHIPARE Cool | |||
1.6i |
120 CP 154 Nm |
14.100 | 15.800 |
ECHIPARE Passion | |||
1.6i |
120 CP 154 Nm |
15.600 | 17.300 |
ECHIPARE Spirit | |||
1.6i |
120 CP 154 Nm |
17.700 | 19.400 |
1.6 DDIS | 120 CP 320 Nm |
20.000 | 22.000 |
ECHIPARE Luxus | |||
1.6i | 120 CP 154 Nm |
- | 20.400 |
1.6 DDIS | 120 CP 320 Nm |
- | 23.000 |
Suzuki Vitara vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Suzuki Vitara 1.6i 4x2 Cool |
120 | 5.3 | 11.5 | 14.100 |
Nissan Juke 1.2 DIG-T 4x2 Accenta |
115 | 5.6 | 10.8 | 17.490 |
Peugeot 2008 1.6 VTi Active 4x2 |
120 | 5.9 | 9.5 | 16.052 |
Opel Mokka 1.6i start-stop Selection 2WD |
120 | 6.5 | 12.3 | 16.940 |
Jeep Renegade 1.6 E.torQ 110 CP 4x2 |
110 | 6 | 11.8 | 22.200 |
Mini Countryman 1.6 Cooper 4x2 |
122 | 5.9 | 10.4 | 23.932 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Suzuki
Un mare plus pentru consum si nu pot sa nu observ cat de slabut stau modelele GM (Opel ca e singurul ramas) mai prin toate listele la acest capitol (in principal din cauza greutatii mari in comparatie cu concurenta).
De notat ca Suzuki ofera varianta 4x4 pentru orice echipare si motorizare, in comparatie cu majoritatea producatorilor europeni si japonezi si coreeni.
http://www.blogauto.com.br/wp-content/2012/08/Suzuki-Grand-Vitara-2.jpg
probabil ca tehnic a evoluat dar vizual s-a dus in...buda.
Cand ai Juke, Capture, 2008, Suzuki isi dilueaza nu numai propria imagine dar nici nu mizeaza pe originalitate asa cum au facut ceilalti intr-un segment in care designul este practic la liber.
Conceptele de la Geneva, in schimb, imi dau sperante
Personal consider o pozitionare - ca pret - corecta din partea Suzuki. Nu ofera o masina sa rupa gura targului, ci o masina multumitoare pentru publicul obisnuit sa se deplaseze de la A la B in deplina siguranta.
Nu confunda modelele. Grand Vitara și Vitara sunt complet, dar complet diferite ca dimensiuni, ca idee și ca segment. Rămâne doar o parte din nume. Atât.
O să vină luni și testul și să înțelegi mai bine despre ce e vorba. Ce pot să-ți spun e că noul Vitara se bate cu Opel Mokka și Nissan Juke. Grand Vitara era altceva, din alt film.
da...am dat un exemplu prost ce poate duce la confuzie. La origini, vitara si grand vitara au avut aceeasi sursa, ok, problema e ca actuala vitara s-a indepartat (vizual) de ceea ce ar fi trebuit sa fie (dupa mine) un suzuki. Si repet, in conditiile in care joaca intr-un segment foarte dinamic dpdv vizual. Nu trebuia sa fie identic cu GrandVitara dar macar sa nu fie o chectie asa...fada.
In aceasta ordine de idei, Tiida si aceasta Vitara se pot pune alaturi la categoria "asa nu". Multipla e altceva...cu totul altceva. Ca a avut un design greu digerabil, corect dar ala a fost design si nu vrajeala.
Subiectiv vorbind.
Acum am înțeles poziția :)
ai punctat foarte bine, doar ca ai scapat din vedere (o spun din nou) ca segmentul in care se afla Vitara e unul in care se pune accent pe...fita. Pana la urma un design mai "cu figuri de stil" nu e atat de scump.
Dupa mine...tocmai designul anost al modelului il face prea putin vandabil. Si nu ma refer la piata din Romania.