Modelele Smart dedicate mediului urban, Fortwo şi Forfour, au primit o nouă generaţie care începând de astăzi sunt disponibile pentru comenzi şi în România. Noile modele Smart folosesc o platformă tehnică nouă dezvoltată împreună cu Renault, platformă ce este deja folosită pentru noul model Renault Twingo. Noua generaţie marchează şi revenirea versiunii Forfour, cu patru portiere.
Preţurile pe piaţa din România pentru noile modele Smart încep de la 11.350 euro (TVA inclus) pentru modelul Fortwo şi de la 12.000 euro pentru modelul Forfour. Aceste preţuri sunt valabile pentru motorizarea de 1.0 litru cu trei cilindri de 71 CP şi echiparea Basic. Noul model este echipat standard cu trasmisie manuală, iar primele exemplare vor fi livrate în luna noiembrie a acestui an.
Deşi Smart Fortwo nu este mai lung ca generaţia anterioară, acesta este însă ceva mai lat. Noul Smart Fortwo are 2.7 metri lungime şi 1.6 lăţime. Dacă alegem varianta cu patru portiere, este bine de ştiut că aceasta măsoară aproape 3.5 metri lungime.
Pe lângă echiparea Basic, modelele Smart sunt oferite în trei variante de echipare suplimentare numite Passion, Prime şi Proxy. Passion oferă combinaţii de culori pentru interior, volan îmbrăcat în piele, ecran color cu 3.5 inch şi sistemul de direcţie Direct Steer. Costul suplimentar pentru această echipare este de 1.450 euro.
Nivelul următor, Prime, îi aduce viitorului proprietar scaune îmbrăcate în piele neagră, volan multifuncţional şi schimbător îmbrăcat în piele. Mai există elemente suplimentare de confort, precum încălzirea în scaune şi elemente suplimentare de siguranţă, cum este sistemul de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare. Preţul suplimentar pentru acest nivel de echipare este de 2.075 euro (pentru modelul Fortwo) şi 2.250 euro (pentru Forfour).
Echiparea de top Proxy aduce plafon panoramic din sticlă şi scaune îmbrăcate într-o combinaţie de material ecologic asemănător pielii naturale şi material textil. Mai există jante din aliaj de 16 inch şi climatizare automată. Preţul suplimentar este de 3.530 euro (Fortwo) şi 3.650 euro (Forfour).
Smart Forfour vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE(CP) | CONSUM MIXT(l/100 km) | ACCELERAŢIE 0-100(secunde) | PREŢ DE LISTĂ*(Euro, cu TVA) |
Smart Forfour 1.0 MT5 Basic |
71 |
4.2 |
16.9 |
12.040 |
Toyota Aygo 1.0 MT5 X-Play |
69 | 4.1 | 14.2 | 10.289 |
Hyundai i10 1.0i MT5 Access |
66 | 4.7 | 14.9 | 11.850 |
Chevrolet Spark 1.0 68 CP LS |
68 | 5.1 | 15.5 | 8505 |
Volkswagen Up! 1.0 60 CP Take Up! |
60 | 4.5 | 14.4 | 8678 |
Skoda Citigo 1.0 60 CP Active |
60 | 4.5 | 14.4 | 8459 |
Kia Picanto 1.0 69 CP Base |
69 | 4.2 | 14.4 | 9448 |
Ford Ka 1.2 84 CP TE |
69 | 4.9 | 13.2 | 9550 |
Fiat Panda 1.2 69 CP Pop |
69 | 5.2 | 14.2 | 10.299 |
Fiat 500 1.2 69 CP Pop |
69 | 5.1 | 12.9 | 11.600 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Prieteni, cine cumpara masina asta are deja in garaj ceva de genul lui Mercedes Clasa E sau sau BMW X5. Si sunt multe asemenea cazuri. Dar voi aveti mereu dreptate.
On-topic un VW Up full ( cutie automata ) costa cat acest smart
Smart a fost scumpisor dintodeauna si cu o arhitectura iesita din comun. Deci care e problema banilor? Personal ma mira ca a reusit atat de mult timp sa reziste pe o nisa de piata pe care chiar el a (re)inventat-o. La momentul de fata Smart a intrat mai in randul lumii si cu posibilitatile de personalizare devine mai interesant. Cum zicea @vw e o masina de life-style si se inscrie in acest curent alaturi de Adam, 500, Captur ori viitorul Twingo.
Comparatia cu Up! mi se pare nefericita. Ce ar fi ca fanii marcii sa isi vada de patratica lor? Pe de o parte tot timpul ii aud ca designul marcii iubite se vrea serios, clasic, matur si alte bullshit-uri si cand apare o masina cu un design iesit din comun sar de fund in sus cum ca "nimeni nu vrea design deosebit" sau mai bine imi iau un Up! sau un Fabia. Really?
Daca un Smart pleaca de la 12.000Eu (si ajunge pana in 15) am speranta ca Renault va fi cu cel putin 2.500 -3.000Eu mai ieftin in orice configuratie, inscriindu-se in paleta de pret a concurentei mai rasarite (gen 500, Adam ori Aygo)
Masina asta exista si este scumpa din acelasi motiv pentru care un Audi A1 costa de pe la 17 000 de euro... pentru o masina de clasa mini.
aaa....da, trebuia sa fi fost putin mai explicit, sorry pentru confuzie. Dar n-am spus ca sunt concurenti, am spus doar ca fac parte din acelasi curent nou aparut de life-style si personalizare maxima a masinii. Unii o fac low-budget (renault) altii o fac la nivel de big-money (smart).
da copile, asa e. Cum zici tu.