Berlina din gama Rapid oferă un portbagaj de 550 de litri, care poate să crească până la 1.490 litri prin plierea banchetei din spate. Lista de dotări opţionale include blocuri optice cu xenon, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, hill holder şi altele.
După cum explică şi CEO-ul Skoda, Winfried Vahland, modelul este destinat unei clientele mai tinere, care să fie atrasă atât de caroseria hatchback, cât şi de posibilităţile de personalizare disponibile în gamă Lista de motorizări este preluată direct de la Rapid berlină, incluzând două diesel-uri şi patru motoare alimentate cu benzină. Entrylevel-ul este un 1.2 MPI de 75 CP, pe când vârful gamei livrează 122 CP. Diesel-urile oferă 90, respectiv 105 CP dintr-un 1.6 TDI CR. Skoda va oferi şi o versiune GreenLine a lui Rapid Spaceback, care va emite 99 de grame de CO2 pe kilometru şi va avea un consum mediu de 3.8 litri la sută.
SKODA RAPID SPACEBACK vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Active |
105 | 5.4 | 10.2 | 12.668 |
Mazda3 1.5 100 CP Emotion |
100 | 5.1 | 10.8 | 14.990 |
Seat Leon 1.2 TSI Reference |
86 | 5.2 | 11.9 | 14.176 |
Toyota Auris 1.33L Dual VVT-i Terra |
99 | 5.5 | 12.6 | 15.971 |
Volkswagen Golf 1.2 TSI 85 CP Trendline BMT |
85 | 4.9 | 11.9 | 15.436 |
Kia Cee'd 1.4 CVVT Best |
100 | 6.0 | 12.8 | 14.856 |
Renault Megane 1.6 16v Authentique |
110 | 6.8 | 11.5 | 14.200 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 CP Trend |
100 | 4.8 | 12.5 | 17.100 |
Hyundai i30 1.4 MPi 100 CP Clasic |
100 | 6.0 | 12.8 | 16.173 |
Opel Astra 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.5 | 13.9 | 15.850 |
Citroen C4 1.4 VTi 95 CP Attraction |
95 | 6.1 | 11.9 | 15.455 |
Peugeot 308 1.4 VTi 98 CP Access |
95 | 6.5 | 12.7 | 16.956 |
Honda Civic 1.4 Comfort |
100 | 5.4 | 13.4 | 17.968 |
Mitsubishi Lancer Sportback - 1.6 117 CP Invite |
117 | 5.9 | 11.1 | 16.902 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Skoda
Cum dracu poti spune depsre designul acestei facaturi vizuale ca e de o eleganta atemporala? Suntem naibii in anul 2014!!! Cica "Designul dinamic al noului model ŠKODA Rapid demonstrează că o mașină de familie nu trebuie neapărat să arate ca una.". No, shit??? Arata fix ca o masina de acum 20 de ani.
In site-ul dedicat lui Spaceback (foarte bine facut si inteligent construit) spun ei la un moment dat: Timpul Ingheata. Si mintea iti ingheata....
Bine ca o promoveaza pe rosu...asta e singura chestie care atrage pivirea :(
am fost la un salon auto curand si m-am urcat in ea, pe urma am fost in ceed, focus, golf, astra, samd, in ideea sa vedem, sotia si eu, ce ne-ar place. la intoarcere am intrebat-o pe sotie daca vrea sa ne mai urcam o data in rapid (era intr-adevar mai ieftina) si ea a zis ca mai bine nu schimbam masina decat sa o luam pe aia. :))))
Dar cred ca aceasta masina, in combinatie cu motorul de 1.2 TSI si o echipare de mijloc pe la vreo 13500 de euro, poate ca este o alegere buna. Inainte sa imi sariti la gat va rog sa consultati lista de dotari, performate tehnice si consum si vedeti ce va da.
dar, am o intrebare oarecum fireasca : Daca masina este mai MICA de ce ii spune SPACEback ??
(R: poate pentru ca ramane mai mult loc in spatele masinii ... wtf?)
Citisem un interviu cu Josef Kaban, designerul sef Skoda, care declara ca noul design este "precis si fiabil" ( in traducere -> IEFTIN, la propriu), iar "look-ul modern, este conferit de formele pure si elegante, pline de prospetime".
Ei bine, nu e nici pe departe asa. Niste vorbe bine alese nu fac din tantar, armasar. Din pacata noua linie de design Skoda exprima prin toti porii "IEFTIN". Si probabil asta intentioneaza prin plasarea marcii Skoda, mai jos decat VW si Audi.
Au facut si altii masini cu linii drepte, incisive: noua clasa E, Cadillac CTS, Vectra C facelift, Honda Accord 2003-2007, Lamborghini si toate modelele de acum 20-30 de ani, pentru ca atat permitea tehnologia de fabricatie in serie, dar nici una nu arata atat de tare a masina LOW_COST ca si noile modele Skoda.
"Skoda Rapid este într-adevăr o compactă şi poate fi văzută ca un soi de Octavia simplificată. Practic, noul model Skoda îi ia locul în gamă lui Octavia Tour, cehii renunţând de acum să mai prezinte pe anumite pieţe ale sale acelaşi model, dar în două variante de generaţii diferite. În plus, viitorul Octavia va urca în gama Skoda, urmând să fie mai mare şi mai dotat decât actualul Octavia, apropiindu-se cumva de Superb. Noul Octavia va rămâne o compactă, dar va fi poziţionată în zona superioară a segmentului."