În standard, noua generaţie a lui Skoda Octavia oferă aer condiţionat, închidere centralizată cu cheie pliabilă, oglinzi reglabile şi încălzite electric, computer de bord, Radio Blues MIB 2DIN cu 4 difuzoare, aux-IN şi USB, sistem de control al stabilităţii cu ABS, EBD, MKB (frână coliziune multiplă), nouă airbag-uri şi altele. Cu excepţia versiunii 1.2 TSI 86 CP, toate versiunile de motorizare beneficiază de tehnologiile GreenTEC, adică sistem Start-Stop şi sistem de recuperare al energiei cinetice pierdute la frânare.
Octavia se mândreşte cu cel mai lung interior din clasa compactă, cu cel mai bun spaţiu pentru genunchi şi pentru capul pasagerilor din spate din acest segment, alături de cel mai mare portbagaj - 590 de litri. Spaţiul destinat capului pentru pasagerii din spate a crescut cu 8 milimetri, pe când spaţiul destinat coatelor pasagerilor din faţă a crescut cu 39 de milimetri. În cazul pasagerilor din spate, spaţiul destinat coatelor a crescut cu 29 de milimetri.În materie de tehnologii, Octavia poate fi comandată cu sistemul Adaptive Cruise Assistant, denumirea cehilor pentru sistemul de cruise control adaptiv, care îi permite şoferului să regleze distanţa pe care să o păstreze sistemul faţă de vehiculul din faţă. Octavia va avea şi un sistem de asistenţă pentru faza lungă, care comută automat între faza de drum şi faza de întâlnire. Pe lângă acestea, lista de dotări a lui Octavia va include şi elemente precum sistem de parcare asistată, precum şi un sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, integrat în pachetul de opţiuni numit Traveller Assistant. În plus, Octavia va fi disponibilă şi cu KESSY, sistemul de acces şi pornire fără cheie de la Skoda.
NOUA OCTAVIA VERSUS GENERAŢIA PRECEDENTĂ
Generaţia precedentă a lui Skoda Octavia avea un preţ de pornire de 12.912 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. În cazul respectivei generaţii, motorizarea entry-level era reprezentată de un motor aspirat de 1.4 litri, care livra 80 CP şi 132 Nm. Aceasta anunţa un consum mediu de 7.0 litri la sută şi avea o masă de 1.255 kilograme. Timpul 0-100 km/h era de 14.2 secunde, iar viteza maximă era de 173 km/h. Echivalentul său din gama Octavia III este motorul 1.2 TSI de 86 CP, care oferă un cuplu maxim de 160 Nm la 1.400 rpm şi un consum mediu de 5.2 litri la sută. Timpul 0-100 km/h a scăzut la 12.0 secunde, iar viteza maximă a urcat la 181 km/h, pe când masa modelului este mai mică, de 1.215 kilograme. Însă, avem o diferenţă de preţ semnificativă, noua versiune entry-level a noii generaţii Octavia costând 14.256 euro cu TVA inclus.
În ceea ce priveşte gama de diesel-uri, diferenţa de preţ dintre vechea şi noua generaţie Octavia este minoră, cel puţin în cazul celei mai ieftine motorizări alimentate cu motorină.
Mai precis, versiunea 1.6 TDI 105 CP Drive a lui Octavia II facelift pleca de la 17.468 euro cu TVA inclus, iar noua generaţie a lui Octavia în versiunea 1.6 TDI Active 105 CP pleacă de la 17.635 euro cu TVA inclus. Modelul vechi avea un consum mediu de 4.5 litri la sută şi o masă de 1.350 kilograme. Timpul 0-100 km/h era de 11.8 secunde, iar viteza maximă declarată era de 190 km/h. Între timp, noua generaţie a lui Octavia anunţă un consum mediu de 3.8 litri la sută şi o masă de 1.305 kilograme. Acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 10.8 secunde, iar viteza maximă a crescut la 194 km/h.
SKODA OCTAVIA vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP Active |
105 | 4.9 | 10.3 | 15.336 |
Renault Fluence facelift 1.6 16v Authentique |
110 | 6.8 | 11.5 | 14.900 |
Citroen C-Elysee 1.6i 16v Seduction |
115 | 6.4 | 9.4 | 12.990 |
Ford Focus 1.6 Ti-VCT 105 CP Trend |
105 | 5.9 | 12.3 | 17.050 |
Opel Astra Sedan 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.5 | 14.2 | 15.950 |
Skoda Rapid 1.2 TSI 105 CP Drive |
105 | 5.4 | 10.3 | 14.651 |
Peugeot 301 1.6 VTi 115CP Active |
115 | 6.5 | 9.4 | 13.000 |
Toyota Corolla 1.33L Dual VVT-i Terra |
99 | 5.9 | 13.1 | 15.397 |
Volkswagen Jetta 1.2 TSI Trendline |
105 | 5.7 | 10.9 | 16.712 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Skoda
Chevrolet Cruze de ce nu apare in tabelul skoda vs concurenta??
Cruze e mai interesant decat multe modele care apar acolo.
Dc ne uitam pe cifrele de vanzari,se pare ca e suficient sa fi roman...
Cimitir tehniclogic sau nu, noua Octavia este peste actuala Corolla din (aproape) toate punctele de vedere. Sa vedem noua Corolla cum se va prezenta.
Oricum cu toate astea ,mai bn prefer să merg in Corolla ( care are zeci de ani istorie şi e cea mai vândută compactă din lume ) decat să merg în saracia asta cu motoare Vw care îmi poate strică vacanţă lăsându-ma in drum.
Cât despre confort.Oare unde o fi @ Laucalin?
E adevarat Octavia a avut scaune foarte confortabile până aacum.Dar dacă nu ai fiabilitate?.Nu este şi asta o chestie de confort?
Adica vad masini de 2000e pe strada care au asa ceva din 99-00, si aici pe langa clasicul exemplu Focus care il dau romanii care le stiu pe toate, mai adaug Vectra B2, Passat B5.5, Avensis din 99 si multe altele.
Deci, ca sa am suspensie independenta pe noua Octavia trebuie sa le dau peste 20k mii de euro pe versiunea 2.0 TDI care sa recunoastem, chiar si in varianta CR nu e cel mai fericit motor diesel de 2.0 de pe piata, iar Octavia la peste 20k nicidecum un etalon in marja sa de pret de masini noi din aceiasi categorie... intr-adevar, inteligent. Ah, si cica au si motorizari pe benzina si leduri, tot in 2013. Eu citind astfel de pro-argumente am ramas fara cuvinte. Succes la cumparat noua Octavia, si numai bine.
Sa stii ca nici macar 2,0 TDI/1,4 TSI n-au multilink. Catalogul in limba ceha specifica faptul ca doar 1,8 tsi beneficiaza de multilink. Poate pe piata lor, cine stie... Am condus vreo 100 km un 2,0 TDI dar mi s-a parut cam rigid (avea jante 17 inch Denom). Altfel, o masina foarte buna.
Dintre ele:
- Suport tichet de parcare la nivelul parbrizului
- Racleta in capac rezervor
- Luneta incalzita
- Inchidere centralizata
- Suport vesta reflectorizanta sub scaun sofer
- Turometru cu ceas digital
- Semnalizatoare laterale cu geam fumuriu
- Pregatire portbagaj acoperis
- Oglinzi laterale reglabile din interior
Sunt cateva dotari demn de a fi mentionate si asta pentru ca la logan/hiunday nu le-am gasit pomenite. Cel putin primele doua (racleta + suportul de tichet) nefiind nici macar ca plan de viitor pentru concurenta.
si probabil ca cea mai importanta dotare standard:
- Caroserie in 5 usi
vine sa intregeasca ca un corolar lista extrem de lunga a dotarilor standard. O lista atat de generaoasa incat am hotarat sa o fac "landscape" sa-mi incapa pe monitor si sa o retin mai usor.
Dincolo de designul (c)urat al lui Octavia (sau rapid) si minusurile ce dispar odata cu decartarea a inca jumatate din pretul de baza a versiunii alese cred ca este una dintre cele mai inteligente alegeri pe care o poate face un roman cu scaun la cap. Ghilimele pot fi asezate oriunde dupa preferinta.
Si referitor la pretul acesti masini, vechea poveste: pretul este unul de lista. In mod normal in showroom pretul e de aprox.13500 de euro. Iar daca mai adaugi si tichetele Rabla pretul e sub 12000. La astea se mai pot adauga si alte oferte de sezon (la pret sau la dotari). Parca suna altfel, nu vi se pare?
Iar in privinta motorului, avem 86CP, 181 km/h viteza maxima, 0-100 km/h in 12 sec. si un consum declarat de 5.2. Asta inseamna un consum real undeva intre 6 si 6.5 l/100. Deci nu e un motor anemic, ci unul cu performante acceptabile pentru cea mai ieftina versiune a unei masini. Vrei performante mai bune? Mai cauta-te in portofel. iar asta e valabil pentru orice masina.
Masina este suma tuturor componentelor si nu are rost sa ne cramponam in suspsensia spate.
Stii ca ai un stil sportiv si iti place sa fortezi masina pe serpentine?Ia-ti ceva pe masura.
Stii ca vrei anumite dotari, un portbagaj mare si durabilitate pe drumuri de Romania atunci ia cu incredere o Skoda.
Se va vinde ca painea calda. Ce spune asta despre romani e mai putin important. Octavia are calitatie ei indiscutabile.
Nu poate fi comparata cu Corolla berlina. Singurele 2 aspecte unde pierde Skoda ar fi - impropriu spus - exclusivismul si clasica fiabilitate (desi anumiti utilizatori ar fi socati sa afle ca Corolla a avut o penibila problema la coloana de directie la toate modelele timpurii).
ps extraoptiune:aer conditionat (ma astept la asa ceva din partea logan care costa 6-7000 euro nu skoda care costa un vagon de bani.....of of iar nu m-am putut abtine
Ca posesor de masini cu ambele cazuri pot sa iti spun ca nu ai de ce sa fii prea suparat. Climatronicul cum e denumit la ei este in mare un moft. Eu l-am pus pe masina doar de figuri. Am zis ca hai...poate sotia vrea alta temperatura in dreapta :)
bravo tie
pt mine care inainte am avut ac si acum am dublu climatronic(a fost criteriul esential pt schimbarea masinii acu 2 ani si juma...nu am auto din curtea vw,dar am cochetat cu ideea cum spuneam si mai sus)este f important...este o mare diferenta intre ele
Dar nu inteleg diferenta intre aer conditionat si aer conditionat automat.
Nu ma doare mana sa dau mai tare sau mai incet. Oricum cand ii dau iarna sa faca 23 in masina la un moment dar incepe sa mi se para frig pentru ca schimba locatiile pe unde baga aerul cald.
Din pacate orice aer ma tampeste vara. Automat sau nu ma scoate din sarite si de multe ori reusesc sa racesc. Diferenta dintre aerul din habitaclu si temperatura razelor ce patrund in interior ma da peste cap.
Poate la ultima masina o fi parbrizul mai smecher dar oricat ar fi tot nu poate face minuni.
Copii nu am inca dar nu stiu ce ar putea dori. Poate spui ca la cele manuale magarii nu pun guri de ventilatie si in spate. Daca e asa atunci da. Cu copii nu ai de ales.
Nu spun ca este cea mai fiabila masina de pe fata pamantului si cea mai frumoasa