Skoda Fabia, subcompacta din Cehia ajunsă la a treia generaţie, este disponibilă şi pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune, asociată echipării Active şi motorului 1.0 MPi de 60 CP, are un preţ de pornire de 10.420 de euro cu TVA inclus. La polul opus, cea mai scumpă versiune a lui Fabia îi este asociată unui motor 1.4 TDI de 90 CP şi unei transmisii DSG, care costă 17.500 de euro în compania echipării de vârf, Style. Cea de-a treia generaţie a lui Fabia este oferită în compania a două variante de caroserie, hatchback cu cinci uşi şi Combi, dar numai preţurile primei variante au fost anunţate pe portalul oficial al constructorului ceh pe piaţa din România.
TEST DRIVE SKODA FABIA 1.0 MPI STYLE
Noua generaţie a lui Fabia este oferită alături de trei niveluri de echipare: Active, Ambition şi Style. Indiferent de echiparea aleasă, modelul din Cehia are un interior mai spaţios decât predecesorul său şi se bucură de cel mai mare portbagaj din segment, care are un volum de 330 de litri. Spaţiul de încărcare poate să urce până la 1.150 de litri prin plierea banchetei din spate. Gama de motorizări este cu 17% mai eficientă decât cea a generaţiei precedente, iar lansarea celei de-a treia Fabia a marcat finalul de carieră al versiunii RS a lui Fabia 2, modelul de performanţă fiind eliminat din ofertă pe fondul vânzărilor slabe.
Skoda Fabia: galerie foto şi informaţii oficiale
Dotări în echiparea de bază Active (selecţie) |
-ESP -ABS -Airbag-uri frontale faţă -Airbag-uri laterale faţă şi airbag-uri pentru cap -Servodirecţie electromecanică -Jante oţel 14" cu roată de rezervă de dimensiuni normale -Instalaţie de aer condiţionat - Climatic -Radio "Blues" cu conexiune multimedia -Scaun şofer reglabil manual pe înălţime -Închidere centralizată |
Noua generaţie SKODA FABIA: MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
SKODA FABIA hatchback cu cinci uşi |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu DSG | ||
ECHIPARE ACTIVE |
|||
1.0 MPI |
60 CP 95 Nm |
10.421 | - |
1.0 MPI |
75 CP 95 Nm |
11.020 | - |
ECHIPARE AMBITION | |||
1.0 MPI |
75 CP 95 Nm |
11.751 | - |
1.2 TSI |
90 CP 160 Nm |
12.651 | - |
1.2 TSI | 110 CP 175 Nm |
13.350 | 14.701 |
1.4 TDI |
90 CP 230 Nm |
15.441 | 16.716 |
1.4 TDI | 105 CP 250 Nm |
16.266 | - |
ECHIPARE STYLE | |||
1.0 MPI |
75 CP 95 Nm |
12.599 | - |
1.2 TSI |
90 CP 160 Nm |
13.499 | - |
1.2 TSI |
110 CP 175 Nm |
14.200 | 15.550 |
1.4 TDI |
90 CP 230 Nm |
16.216 | 17.567 |
1.4 TDI |
105 CP 250 Nm |
17.116 | - |
Skoda Fabia vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Fabia 1.0 MPi 75 CP Active |
75 | 4.8 | 14.7 | 11.020 |
Opel Corsa 1.2 70 CP Selection |
70 | 5.4 | 16 | 11.150 |
Dacia Sandero 1.2 16v Acces |
75 | 5.9 | 14.5 | 7.190 |
Mazda2 1.5 SkyActiv-G 75 |
75 | 4.7 | 12.1 | 10.990 |
Mitsubishi Space Star 1.0 Mivec Inform A81 |
71 | 4.0 | 13.6 | 11.490 |
Toyota Yaris facelift 5 uşi 1.0 69CP Terra Start 5 uşi |
69 | 4.3 | 15.3 | 13.044 |
Nissan Micra 1.2 Visia |
80 | 5.0 | 13.7 | 11.750 |
Citroen C3 1.0 VTi 68CP Attraction |
68 | 4.3 | 14.2 | 11.980 |
Fiat Punto facelift 1.2 69 CP Pop |
69 | 5.4 | 14.4 | 10.755 |
Ford Fiesta facelift 1.25 65Cp Trend |
65 | 5.2 | 16.9 | 11.900 |
Peugeot 208 1.0 VTi 68CP Access |
68 | 6.5 | 14 | 11.325 |
Renault Clio 1.2 16v Pro |
75 | 5.5 | 15.4 | 10.250 |
Seat Ibiza facelift 1.2 70 CP Reference |
70 | 5.4 | 13.9 | 10.905 |
Volkswagen Polo 1.0 75CP Trendline |
75 | 5.1 | 14.3 | 13.058 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Skoda
De aici se intelege de ce Mitsubishi e pe nicaeri.......doar ASX-u ce mai tine compania ce linia de plutire pe batranu comtinent.......
Cat despre Fabia la 10,400 euro pret de pornire e de laudat mai ales ca vine cu materiale si calitatea asamblarii unui Vw...........insa versiunile full sunt cam scumpe(sa nu uitam in ce segment sunt)
ar trebui sa fi extrem de prost sa iei Mitsubishi-ul........
noroc ca in Romania se circula numai pe autostrada,si nu e nevoie sa faci asa ceva :)
Astia de la VAG au un tupeu fantastic!
@gigi_frana oho, n-ai idee cat o sa dureze sa depasesti o caruta dupa ce Dorel o sa ii puna gaz
@tzenu: cum ai dedus tu ca este extrem de prost Space star ? Este versiunea de baza a constructorului, are un motor potent, misca bine masina si are un consum mediu pe benzina INFIM 4-5%, nu-ti vine sa crezi, precum si suzuki Alto.
Singurul minus il reprezinta pretul, iar ineriorul este cam ca a unei skoda citigo, peugeot 107, adica destul de spartan.
Skoda aceasta imi place, si m-ar interesa varianta de 75cp ce este si pe Citigo, strict pentru consum.
Sunt foarte curios de fiabilitatea, performantele si consumul lui 1.4Tdi de 105cp, banuiesc ca noile motorizari vor inlocui treptat 1.2tdi si 1.6tdi. Insa din cate am observat 1.6tdi l-au perfectionat pe la vreo 120cp pe noul Passat, deci nu cred ca vor renunta la el asa usor, iar acest 1.4tdi va fi pus doar pe clasa mica si eventual pe noua generatie de Golf 8.
Tupeul celor de la VAG e imens ! Lasa ca in 2 ani e 5000 SH si se va umple tara de ele si de problemele lor
1) la mana cum poti sa spui de cineva ca e tare prost daca alege o masina in defavoarea altei masini doar ca tu ai facut o diferenta de pret si de look ( dupa mintea ta ) .
2) la mana voi nu vreti sa intelegeti ca nu toti suntem la fel iar tie ala DESTEPTUL care vezi o masina ca fiind proasta iar proprietarul extrem de prost ca nu a ales ceea ce credeai tu de cuvinta ar trebui sa te izolezi pe o insula pustie si sa ramai acolo nu de alta dar s-ar putea ca tu sa fii ala extrem de prost care nu stie sa aleaga.
3) la mana nu imi place nici o masina personal din cele enumerate mai sus fie ca mazda arata in felul x skoda in felul y s.a.m.d dar deja sa jignesti altii proprietari de masini doar pentru ca au alte gusturi si viziuni asupra unui lucru pai inseamna ca esti cum ii numesti tu pe altii
Nu stiu daca sti cum este acel zgomot, dar ca sa iti faci o idee, zgomotul facut de un 1.9TDI PD este lux fata de 1.4tdi PD :))
Banuiesc ca noul 1.4 o sa fie CR.
Daca ar fi sa aleg din acest segment as merge pe Clio ori Mazda daca e sa fiu strans la punga sau daca as fi ceva mai responsabil catre un Yaris ori Polo.
Concluzia subiectiva dealtfel e ca, sa alegi o Fabia, tine doar de iubirea netarnurita pe care ai putea sa o arati marcii....alternative exista si de multe ori foarte bune.
nu am urcat in mazda 2,nu stiu ce-i de capul ei, dar nu pot sa nu ma intreb de ce e cu 2000 euro mai ieftina decat Polo/Yaris. Mi se pare enorm pentru clasa asta.
Continuati va rog :)
PS: aceasta masina este o alegere mai buna fata de Polo datorita pretului mai bun la o calitate asemanatoare. Asta daca iti doresti neaparat o masina mica de la VAG. Sper sa fie un pas inainte, pentru ca Fabia 2 nu prea a fost un exemplu de fiabilitate.
Oricum,din comparatia de mai sus,dupa parerea mea,Mazda-i sefu lor