Skoda Enyaq a primit un facelift la începutul acestui an. Pe scurt, varianta actualizată aduce un design nou, autonomie mai mare, dar și mai multe dotări în standard.
Cel mai mare model cu zero emisii al producătorului din Mlada Boleslav a intrat deja pe linia de asamblare, iar acum poate fi comandat în România. Clienții de aici au la dispoziție ambele variante de carsoserie: Enyaq și Enyaq Coupe.
În ceea ce privește motorizările, Skoda propune trei variante: Enyaq 60 are un motor electric, 204 CP, baterie de 59 kWh și autonomie maximă de până la 433 de kilometri, sau 442 km pentru varianta Coupe. Următoarea este Enyaq 85, la fel, cu un motor electric, 286 CP de această dată, baterie de 77 kWh și 579 de kilometri autonomie (589 km pentru Enyaq Coupe).
Versiunea de top, Enyaq 85X, propune două motoare electrice, 286 CP, aceeași baterie de 77 kWh, 542 de kilometri autonomie pentru varianta standard de caroserie și 550 kilometri pentru cea Coupe.
Clienții din România pot opta și pentru nivelul de echipare Sportline, care vine, la rândul său, cu aceleași motorizări.
Cea mai accesibilă Skoda Enyaq facelift pornește, la noi în țară, de la 42.101 euro, cu TVA inclus.
Este vorba despre versiunea Enyaq 60. Dacă te gândești la un Enyaq Coupe, pregătește-te să scoți din buzunare de la 44.651 de euro în sus.MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Skoda Enyaq facelift |
NOUA Skoda Enyaq Coupe facelift |
||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu 4x4 | PREŢ (€ cu TVA) |
cu 4x4 | ||
ECHIPARE Standard | |||||
Enyaq 60 |
204 CP 310 Nm |
42.101 | - | 44.651 | - |
Enyaq 85 |
286 CP 545 Nm |
48.172 | - | 50.723 | - |
Enyaq 85X | 286 CP - Nm |
- | 50.824 | - | 53.374 |
ECHIPARE Sportline | |||||
Enyaq 60 |
204 CP 310 Nm |
46.531 | - | 48.901 | - |
Enyaq 85 |
286 CP 545 Nm |
52.165 | - | 54.714 | - |
Enyaq 85X | 286 CP - Nm |
- | 54.816 | - | 57.365 |
Pe lista de dotări standard regăsim, printre altele, jante de 19 inch, cablu de încărcare Mode 3, cameră video pentru mersul cu spatele, senzori de parcare față/spate, sistem de climatizare automat pe 3 zone și display central de 13 inch pentru sistemul multimedia.
Noua Skoda Enyaq facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km, WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Enyaq Enyaq 60 |
204 | 433 | 8.1 | 42.101 |
Volkswagen ID.4 Pure |
170 | 361 | - | 38.580 |
Renault Scenic E-Tech - |
170 | 430 | - | 39.900 |
Ford Explorer Select |
170 | 378 | 8.7 | 41.500 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Skoda
Pentru ca europenii ar primi la pret corect vehicule mult mai avansate tehnologic la pret mult mai mic.
Din pacate sistemul de tepari, previne acest lucru.
Ma uit la modelele alea chinezesti care se vand acolo cu echivalentul a 15-20.000 euro, si in europa (inca dinainte de minciuna care a dus la suprataxare) cu 35-40.000 euro.
Si cu suprataxarea de 50%, care e tot furt din buzunarul europeanului,, tot nu au cum sa fie vandute cu asa preturi.
Protejam piata interna?! Atunci inchidem TOTUL.
Dar totul, nu facem preferinte pe ochi frumosi. Suprataxam niste produse, dar altele nu. Daca tot protejam piata interna.
...Pe acelasi palier cu unitatile de Rolls Royce pe care le detine Tiriac la Otopeni.