SEAT Leon pleacă de la 14.176 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Preţul este valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 86 CP şi nivelul de echipare Reference. În comparaţie cu fratele său de platformă, Volkswagen Golf, echipat cu aceeaşi motorizare, Leon III este mai ieftin cu peste 1.000 de euro. De asemenea, noul Leon este mai ieftin decât generaţia precedentă cu 1.090 euro, pe când o versiune comparabilă a noii generaţii la nivel de putere cu cea a versiunii de bază a celui mai ieftin Leon II este cu 300 de euro mai ieftină. În orice caz, noul Leon este mai accesibil în raport cu predecesorul său.
PLATFORMĂ NOUĂ, TEHNOLOGII NOI
Noua generaţie a lui Leon împarte platforma modulară MQB a concernului Volkswagen cu noile Audi A3, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia. Aceasta îi oferă mai mult spaţiu şi o masă redusă, alături de costuri reduse prin reducerea numărului de repere care trebuie dezvoltate odată cu un nou model. Leon este primul model din segmentul compact care are blocuri optice full-led. În vreme ce majoritatea versiunilor vor fi echipate cu o punte spate semi-rigidă, pe motorizările superioare vom regăsi o suspensie spate tip multi-link.
Lista echipamentelor include un nou ecran tactil de 5 inch, un sistem multimedia revizuit cu funcţie Easy Connect, bluetooth şi USB. Pentru versiunile superioare, Seat va instala un ecran LCD tactil de 5.8 inch, cu sistem Media Plus, conectivitate pentru iPod, grafică 3D pentru navigaţie, control vocal şi radioul DAB Digital.
Noul LEON versus generaţia precedentă
Am comparat versiunea precedentă a lui Seat Leon 1.2 TSI 105 CP cu noua generaţie pentru a observa diferenţele dintre acestea.
Trecând peste design şi îmbunătăţirile tehnologice, noul Leon este cu 90 kilograme mai uşor decât generaţia precedentă – valoare valabilă la nivel de gamă. Un Seat Leon 1.2 TSI aparţinând celei de-a doua generaţii are o masă de 1.275 kilograme şi prezintă un rezervor de 55 litri. Noul Leon 1.2 TSI are o masă de 1.188 kilograme şi are un rezervor de carburant mai mic, de 50 litri. Însă, portbagajul a crescut de la 341 litri la 381 litri, odată cu ampatamentul, de la 2.578 la 2.636. Noul Leon este mai scurt, dar cu un ampatament mai mare, mai lat şi mai înalt, dar mai uşor şi mai spaţios. Rezervorul de carburant are o capacitate redusă cu cinci litri, dar consumul mediu a scăzut, deci autonomia ar trebui să fie îmbunătăţită. Motorizarea 1.2 TSI a vechiului Leon dezvolta 105 CP la 5.000 rpm şi 175 Nm la 1.550 rpm. Aceasta îi asigura un sprint 0-100 km/h în 10.9 secunde şi o viteză maximă de 187 km/h. În cazul noului Leon, specificaţiile propulsorului au rămas identice, dar timpul 0-100 km/h a scăzut cu 0.8 secunde, iar viteza maximă a crescut cu 4 km/h. Consumul mediu a scăzut la 5.2 litri la sută, cu 0.5 litri la sută mai puţin faţă de predecesorul său.
SEAT LEON vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Seat Leon 1.2 TSI Reference |
86 | 5.2 | 11.9 | 14.176 |
Toyota Auris 1.33L Dual VVT-i Terra |
99 | 5.5 | 12.6 | 15.971 |
Volkswagen Golf 1.2 TSI 85 CP Trendline BMT |
85 | 4.9 | 11.9 | 15.436 |
Kia Cee'd 1.4 CVVT Best |
100 | 6.0 | 12.8 | 14.856 |
Renault Megane 1.6 16v Authentique |
110 | 6.8 | 11.5 | 14.200 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 CP Trend |
100 | 4.8 | 12.5 | 17.100 |
Hyundai i30 1.4 MPi 100 CP Clasic |
100 | 6.0 | 12.8 | 16.173 |
Opel Astra 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.5 | 13.9 | 15.850 |
Citroen C4 1.4 VTi 95 CP Attraction |
95 | 6.1 | 11.9 | 15.455 |
Peugeot 308 1.4 VTi 98 CP Access |
95 | 6.5 | 12.7 | 16.956 |
Mazda3 1.6 CE |
105 | 6.4 | 12.2 | 16.630 |
Honda Civic 1.4 Comfort |
100 | 5.4 | 13.4 | 17.968 |
Mitsubishi Lancer Sportback - 1.6 117 CP Invite |
117 | 5.9 | 11.1 | 16.902 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Seat
... ramai tu la lada sau moskvich-ul tau ...
Si de ce ma rog nu merita?
versiunea style (echiparea a doua) cu 1.2 105 cp e pe la 16000 eur. iarasi un pret decent pt o masina cu care chiar poti pleca de la dealer, fara sa mai trebuiasca sa pui nu stiu cate dotari...
momentan e cea mai buna alegere pentru un hatchback pret/dotari. trebuie doar sa astepti 3 luni dupa el :)
nu stiu cine si-ar lua un Leon cu motorizarea asta ( nu ca n-ar trage bine sau n-ar avea valori bune, dar motorizarea asta e mai potrivita pt masini gen Dacia sau Skoda ) , pt Leon mi se pare ca si motorizare un minim 1,4 cu 122 ( mai nou 125 )
Masina arata exceptional dar tocmai pt asta cred, ca ar trebui ca la motorizari sa ridice stacheta fata de Skoda , Seat fiind o marca mai sportiva
Stiu ca nu are legatura (sau poate ca da) dar stie cineva(chiar si Automarket) cand se va lansa noua gama ALTEA ???
@lord - interiorul este mult mai bun decat inainte si mai bun decat toata clasa compacta cu exceptia golf-ului 7 si a modelelor premium.
Ma bucur ca VW le-a dat o sansa si le-a oferit tehnologie de ultima ora, de la egal la egal cu ofertele firmei mama. Cu miscarea asta, atat clientii cat si VW - Seat nu vor avea decat de castigat. Inca o treaba facuta cu cap.
O masinuta menita sa ciupeasca din felia coreenilor + japo prin preturi atractive si dotari peste concurenta asiatica. Cine vrea creme de la creme din clasa asta merge pe VW sau oferta entry level de la clasa premium europeana, indiferent de tara de origine.
Seat motoare,VW ,
VW motoare Seat
Skoda motoare VW,
VW motoare Skoda
Audi motoare VW,
Si tot asa,
Platforme aceleasi .Deci pur si simplu oribili
Sper ca te simti .Multumesc pt complimente nu ma cunoscti '' vorba ta '' ca sa ma definesti pe mine .Eu sau altepersoane putem avea cate 5 masini deodata prietene. Nu toti suntem in criza ,in plus nu ai de unde sa stii cu cine stai de vb in ziua de azi ''chiar si pe net'' ( asa e ) .Poti sa vorbesti cu unul care detine doua Ferrari in garaj .Maine cand mergi pe strada poti da peste cineva la care te va intreba ''cu ajunge in punctu X'' ,iar tu ca un cetatea civilizat ii vei raspunde ,fara sa stii ca aceea persoana este criminal in serie sau miliardar ( sa zicem) .Bafta !
Ori lucrurile sunt foarte diferite acum, concurentii sunt mai multi, inovatiile sunt mai multe si evident ca si banii care le revin din vanzari sunt mai putini. Asta inseamna ca trebuie sa te adaptezi vremurilor (tu, ca producator). Din cauza asta aproape nimeni nu mai construieste masini in primul rand fiabile, pentru ca toti constructorii castiga bani frumoasi si din partea de service.
Dar de pe alta parte hai sa recunoastem si progresele care s-au facut in timp, fie ca e vorba de siguranta, confort sau tehnologii (de exemplu motoare supraalimentate care au aproape acelasi randament ca cele aspirate).
Nu stii niciodata de unde iti vine o manutza rosie peste ceafa doar pentru ca aici, indiferent daca ai sau nu dreptate, argumentul e manutza rosie.
sa vezi acum manutze rosii chiar daca acest coment iti este exclusiv destinat.
@alex mi-am dat seama ca sunt afisate preturile de baza ( este mai mult decat evident lol ), era vorba ca pt o motorizare decenta ( pt un astfel de model ) pretul ajunge pe la 18-19k
Ah, si apropo de masina cu pricina. Leon 1 avea un bord cam naspa, cel putin mie nu-mi placea. Dar cel al lui Leon 2 mi se pare oribil.
Si de ce naiba o fi atat de scump un Peugeot 308?
cand mi`am luat ceed acum 5 ani l`am luat ca aveam mai multa masina de banii aia decat orice alt concurent.
acum nu mai are acel avantaj, deci as prefera sa merg pe altceva...