Preţuri Seat Leon în România: start de la 14.176 euro

de Sebastian Toma
Vineri, 08.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Seat a anunţat preţurile noii generaţii Leon în România. Versiunea de bază pleacă de la 14.176 euro cu TVA inclus. În raport cu generaţia precedentă, avem o scădere de 1.000 euro. În plus, Leon este acum mai ieftin decât Volkswagen Golf.

SEAT Leon pleacă de la 14.176 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Preţul este valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 86 CP şi nivelul de echipare Reference. În comparaţie cu fratele său de platformă, Volkswagen Golf, echipat cu aceeaşi motorizare, Leon III este mai ieftin cu peste 1.000 de euro. De asemenea, noul Leon este mai ieftin decât generaţia precedentă cu 1.090 euro, pe când o versiune comparabilă a noii generaţii la nivel de putere cu cea a versiunii de bază a celui mai ieftin Leon II este cu 300 de euro mai ieftină. În orice caz, noul Leon este mai accesibil în raport cu predecesorul său.

PLATFORMĂ NOUĂ, TEHNOLOGII NOI

Noua generaţie a lui Leon împarte platforma modulară MQB a concernului Volkswagen cu noile Audi A3, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia. Aceasta îi oferă mai mult spaţiu şi o masă redusă, alături de costuri reduse prin reducerea numărului de repere care trebuie dezvoltate odată cu un nou model. Leon este primul model din segmentul compact care are blocuri optice full-led. În vreme ce majoritatea versiunilor vor fi echipate cu o punte spate semi-rigidă, pe motorizările superioare vom regăsi o suspensie spate tip multi-link.

Lista echipamentelor include un nou ecran tactil de 5 inch, un sistem multimedia revizuit cu funcţie Easy Connect, bluetooth şi USB. Pentru versiunile superioare, Seat va instala un ecran LCD tactil de 5.8 inch, cu sistem Media Plus, conectivitate pentru iPod, grafică 3D pentru navigaţie, control vocal şi radioul DAB Digital.

Noul LEON versus generaţia precedentă

Am comparat versiunea precedentă a lui Seat Leon 1.2 TSI 105 CP cu noua generaţie pentru a observa diferenţele dintre acestea.

Trecând peste design şi îmbunătăţirile tehnologice, noul Leon este cu 90 kilograme mai uşor decât generaţia precedentă – valoare valabilă la nivel de gamă. Un Seat Leon 1.2 TSI aparţinând celei de-a doua generaţii are o masă de 1.275 kilograme şi prezintă un rezervor de 55 litri. Noul Leon 1.2 TSI are o masă de 1.188 kilograme şi are un rezervor de carburant mai mic, de 50 litri. Însă, portbagajul a crescut de la 341 litri la 381 litri, odată cu ampatamentul, de la 2.578 la 2.636.

Urmareste Automarket
Noul Leon este mai scurt, dar cu un ampatament mai mare, mai lat şi mai înalt, dar mai uşor şi mai spaţios. Rezervorul de carburant are o capacitate redusă cu cinci litri, dar consumul mediu a scăzut, deci autonomia ar trebui să fie îmbunătăţită. Motorizarea 1.2 TSI a vechiului Leon dezvolta 105 CP la 5.000 rpm şi 175 Nm la 1.550 rpm. Aceasta îi asigura un sprint 0-100 km/h în 10.9 secunde şi o viteză maximă de 187 km/h.
În cazul noului Leon, specificaţiile propulsorului au rămas identice, dar timpul 0-100 km/h a scăzut cu 0.8 secunde, iar viteza maximă a crescut cu 4 km/h. Consumul mediu a scăzut la 5.2 litri la sută, cu 0.5 litri la sută mai puţin faţă de predecesorul său.

SEAT LEON vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 

CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Seat Leon
1.2 TSI Reference
86 5.2 11.9 14.176
Toyota Auris
1.33L Dual VVT-i Terra
99 5.5 12.6 15.971
Volkswagen Golf
1.2 TSI 85 CP Trendline BMT
85 4.9 11.9 15.436
Kia Cee'd
1.4 CVVT Best
100 6.0 12.8 14.856
Renault Megane
1.6 16v Authentique
110 6.8 11.5 14.200
Ford Focus
1.0 EcoBoost 100 CP Trend
100 4.8 12.5 17.100
Hyundai i30
1.4 MPi 100 CP Clasic
100 6.0 12.8 16.173
Opel Astra
1.4 100 CP Essentia
100 5.5 13.9 15.850
Citroen C4
1.4 VTi 95 CP Attraction
95 6.1 11.9 15.455
Peugeot 308
1.4 VTi 98 CP Access
95 6.5 12.7 16.956
Mazda3
1.6 CE
105 6.4 12.2 16.630
Honda Civic
1.4 Comfort
100 5.4 13.4 17.968
Mitsubishi Lancer
Sportback - 1.6 117 CP Invite
117 5.9 11.1 16.902
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Seat

Comentarii (28)

  • aliosha
    nu merita
    22 50
  • luca30
    am vazut masina azi in palas mall iasi.Superba!! finisaje bune , exterior placut,,,,,imi place!
    45 11
  • Am vazut si eu noul leon live,si pot sa spun ca arata foarte bine,atat exterior si mult mult mai bine in interior fata de generatie precedenta.
    14 5
  • @aliosha
    ... ramai tu la lada sau moskvich-ul tau ...
    Si de ce ma rog nu merita?
    15 6
  • la pretul asta devine best buy.chair si motorasul ala de 86 cp, e totusi turbo iar la aproape 1200 kg masina, sigur trage decent.
    versiunea style (echiparea a doua) cu 1.2 105 cp e pe la 16000 eur. iarasi un pret decent pt o masina cu care chiar poti pleca de la dealer, fara sa mai trebuiasca sa pui nu stiu cate dotari...
    34 6
  • Poza 48; sa inteleg ca Leonul din imagine nu avea fete de usi la interior? Sau sunt pe lista de optiuni, ca parasolarul pasagerului ,la Solenza,acum 10 ani!....Mai tineti minte , ce vremuri.!Cand era sincer Renault si arata ,pe fata, ca se zgarceste la fiecare euro...
    6 3
  • un FR cu motor de 1.4tsi 122cp costa 17.800euro cu f multe dotari standard.
    momentan e cea mai buna alegere pentru un hatchback pret/dotari. trebuie doar sa astepti 3 luni dupa el :)
    39 7
  • BaditzaEx
    era o oferta la 12,5k la Mitsubishi Lancer echipare Storm parca ( era ceva de sezon , improvizat intre Invite si intense, unde aveai jenti de 19' + eleron si alte cateva chesti )

    nu stiu cine si-ar lua un Leon cu motorizarea asta ( nu ca n-ar trage bine sau n-ar avea valori bune, dar motorizarea asta e mai potrivita pt masini gen Dacia sau Skoda ) , pt Leon mi se pare ca si motorizare un minim 1,4 cu 122 ( mai nou 125 )
    Masina arata exceptional dar tocmai pt asta cred, ca ar trebui ca la motorizari sa ridice stacheta fata de Skoda , Seat fiind o marca mai sportiva
    32 6
  • DAR INTERIORUL???Cum este interiorul fata de precedenta generatie???/(pt cei care l-au vazut pe viu)
    Stiu ca nu are legatura (sau poate ca da) dar stie cineva(chiar si Automarket) cand se va lansa noua gama ALTEA ???
    17 3
  • cat e diezelul?
    10 19
  • Si eu l-am vazut arata bine, chiar frumos, dar mai pun putin si cumpar Golf care arata si mai bine, oare gresesc
    17 20
  • razvanis
    Arata fantastic masina in realitate, iar optiunea full led fata spate are chiar pret decent si merita toti banii odata ca schimba total aspectul masinii pe langa avantajul vizibilitatii pe timp de noapte.
    24 6
  • @badita - e o comparatie la versiuni de baza, fii sigur ca noul Leon are motorizari mult peste clasa compacta ca si pret/putere ia o lista de pret completa si o sa vezi

    @lord - interiorul este mult mai bun decat inainte si mai bun decat toata clasa compacta cu exceptia golf-ului 7 si a modelelor premium.
    18 9
  • Platforme noi, motoare moderne si un design curat, dinamic si tineresc. Preturile sunt decente iar ca si dotari si finisaje va fi din aceeasi clasa cu Golful. Eu zic ca va fi o masinuta care va ajuta mult Seat-ul sa revina la linia de plutire.

    Ma bucur ca VW le-a dat o sansa si le-a oferit tehnologie de ultima ora, de la egal la egal cu ofertele firmei mama. Cu miscarea asta, atat clientii cat si VW - Seat nu vor avea decat de castigat. Inca o treaba facuta cu cap.

    O masinuta menita sa ciupeasca din felia coreenilor + japo prin preturi atractive si dotari peste concurenta asiatica. Cine vrea creme de la creme din clasa asta merge pe VW sau oferta entry level de la clasa premium europeana, indiferent de tara de origine.
    23 11
  • Germanii copiaza mai mult ca japonezii,fura si impart ideii .Sunt cea mai perversa natie de oameni,stiu sa copieze bine apoi ascunde gunoiul sub presul usii.HA

    Seat motoare,VW ,
    VW motoare Seat
    Skoda motoare VW,
    VW motoare Skoda
    Audi motoare VW,
    Si tot asa,


    Platforme aceleasi .Deci pur si simplu oribili
    9 21
  • Sandiski
    Toate sunt o apa si un pamant. Nici Mercedes nu mai este asa de fiabil cum erau vechile Cobre,dar VAG .Toate masinile cumparate din ''curtea'' grupului in special VW au fost rezultatul innactivitatii lor asupra motoarelor.Nenumarate probleme care le-am suportat la aceste motoare ca si proprietar de VW.Nici Seat nu e mai presus,de fapt chiar ei sperau ca au rezolvat cu acele probleme daca va mai aduceti aminte.
    18 28
  • @sandiski
    Asta e frumusetea internetului, oricine poate fi cine vrea si poate avea orice masina care i-a facut orice fel de probleme ... doar nu avem cum sa verificam nu ?
    20 5
  • Sandiski
    Asa este .Oricine se poate ascunde sub anonimat fara a se loga sau a isi crea un nick name si fara a fi capapil sa colaboreze cu ceiilalti.
    Sper ca te simti .Multumesc pt complimente nu ma cunoscti '' vorba ta '' ca sa ma definesti pe mine .Eu sau altepersoane putem avea cate 5 masini deodata prietene. Nu toti suntem in criza ,in plus nu ai de unde sa stii cu cine stai de vb in ziua de azi ''chiar si pe net'' ( asa e ) .Poti sa vorbesti cu unul care detine doua Ferrari in garaj .Maine cand mergi pe strada poti da peste cineva la care te va intreba ''cu ajunge in punctu X'' ,iar tu ca un cetatea civilizat ii vei raspunde ,fara sa stii ca aceea persoana este criminal in serie sau miliardar ( sa zicem) .Bafta !
    5 24
  • George
    Lasand la o parte zona tehnica care e aceeasi, ca design cred ca e mai fluid si mai placut ochiului decat Golf VII. Nu spun ca Golful ar fi urat, doar ca mi se pare impersonal si rece.
    13 2
  • DINU ALEXANDRU - BUCURESTI SEC
    nu are rost sa te justifici....cei de pe acest subiect sunt vag-onistit infocati care nu pot accepta o parere negativa asupra "Dumnezeului" lor...in ceea ce ma priveste o spun fara sa ma intereseze parerea lor....aceat model , ca si golf 7 sunt doua masini fade, fara pic de emotie, pur comerciale si as prefera sa aleg chiar si un megane decat un golf batranesc ....leon-ul actual este mult mai interesant decat noul "fara personalitate" leon... imi pare rau , sincer dar asta e adevarul... vw nu a mai schimbat design-ul de 3-4 generatii insa de ce ar face-o ? pentru ei nu conteaza demnitatea, cat vanzarile iar daca "cireada" cumpara in cotinuare ce rost mai are sa schimbe ceva semnificativ ? aceste masini sunt pentru cei care au o viata de plastic, muncesc de luni pana vineri intr-un concerc unde toata lumea zambeste si te saluta fals, de complezenta , iar vara isi lasa masinile cu capace si jante de tabla...pur si smplu vor un mijloc de transport si nu sunt interesati de mai mult....asta inseamna pt mn vw : mediocritate debordanta ...passat-uri negre 2.0 tdi toate aratand la fel , toate cu capace - am vazut f des imaginea asta la un semafor si ....bleahhh...este prea mult !
    14 11
  • Ai si tu dreptate intr-un fel. Concurenta din Europa de exemplu nu mai este ca acum 20 de ani, cand clasa compacta inseamna in primul rand Astra F, Escort, Golf III si Renault 19. Ideea este ca numele "grele" ale clasei compacte erau mai putine, banii se imparteau intre mai putini si implicit nimeni nu avea vreo problema in privinta asta.
    Ori lucrurile sunt foarte diferite acum, concurentii sunt mai multi, inovatiile sunt mai multe si evident ca si banii care le revin din vanzari sunt mai putini. Asta inseamna ca trebuie sa te adaptezi vremurilor (tu, ca producator). Din cauza asta aproape nimeni nu mai construieste masini in primul rand fiabile, pentru ca toti constructorii castiga bani frumoasi si din partea de service.
    Dar de pe alta parte hai sa recunoastem si progresele care s-au facut in timp, fie ca e vorba de siguranta, confort sau tehnologii (de exemplu motoare supraalimentate care au aproape acelasi randament ca cele aspirate).
    19 2
  • @Sandiski...esti in patratica fanilor. Daca esti in patratica lor e ca si cum ai vorbi la pereti...la copaci...Deci vanare de vant

    Nu stii niciodata de unde iti vine o manutza rosie peste ceafa doar pentru ca aici, indiferent daca ai sau nu dreptate, argumentul e manutza rosie.

    sa vezi acum manutze rosii chiar daca acest coment iti este exclusiv destinat.
    11 10
  • BaditzaEx
    am vazut-o azi pe str, in Berceni, pe rosu ( arata f bine )
    @alex mi-am dat seama ca sunt afisate preturile de baza ( este mai mult decat evident lol ), era vorba ca pt o motorizare decenta ( pt un astfel de model ) pretul ajunge pe la 18-19k
    9 4
  • Eu nu am inteles niciodata de ce se agita unii din cauza manutelor. E parerea ta, consideri ca ai argumente sa ti-o sustii, cine e de acord cu tine bine, cine nu, iar bine.

    Ah, si apropo de masina cu pricina. Leon 1 avea un bord cam naspa, cel putin mie nu-mi placea. Dar cel al lui Leon 2 mi se pare oribil.
    Si de ce naiba o fi atat de scump un Peugeot 308?
    12 7
  • Adelin
    ar fi interesant sa avem in acest tabel si valorile cuplului
    7 3
  • craciunescu
    Nu arata rau...oricum arata mult mai bine decat actualul.pt tinerii cu bani a aparut leonul in 3 usi.eu cred ca totusi e cam scump pt vremurile astea.numai bine..
    6 5
  • Daca e sa facem oc comparatie gen pret/ dotari la 16000 de euro iti iei o KIA Cee`d 1.6 135 CP, garantie 7 ani FULL DE FULL.
    2 15
  • brillck.ro, ok, dar fara suparare, la aceeasi bani prefer leon (si 1.2 tfsi fata de 1.6 aspirat)
    cand mi`am luat ceed acum 5 ani l`am luat ca aveam mai multa masina de banii aia decat orice alt concurent.
    acum nu mai are acel avantaj, deci as prefera sa merg pe altceva...
    12 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru