Actuala generație Renault Megane a debutat în 2016, iar anul trecut, după mai bine de 200.000 de exemplare comercializate, a primit un facelift. Îmbunătățirile sunt mai degrabă minore.
Pentru exterior, francezii au pregătit faruri LED, un spoiler frontal nou, grilă restilizată care încorporează elemente cromate, jante cu diametrul de 16 sau 17 inch și șapte nuanțe, inclusiv Gri Highland.
La interior, sistemul multimedia Renault Easy Link are o interfață nouă, iar informațiile sunt afișate pe un display de 7 sau 9 inch. Ceasurile de bord digitale au un ecran TFT de 10 inch.
Renault Megane Sedan facelift poate fi comandat acum și în România, iar clienții pot alege unul dintre cele trei niveluri de echipare: Life, Zen și Intens.
Gama de motorizări include unități pe benzină și diesel cu până la 140 de cai putere. De asemenea, începând cu jumătatea lunii martie, propulsoarelor deja existente li se va alătura un agregat nou TCe de 1.0 litri și 114 cai putere.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
RENAULT MEGANE SEDAN facelift |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | ||
ECHIPARE Life | |||
1.0 TCe 114 GPF |
114 CP 200 Nm |
16.800 | - |
1.3 TCe 140 GPF |
140 CP 240 Nm |
17.500 | - |
1.5 Blue dCi 116 | 116 CP 260 Nm |
18.800 | - |
ECHIPARE Zen | |||
1.0 TCe 114 GPF |
114 CP 200 Nm |
17.900 | - |
1.3 TCe 140 GPF |
140 CP 240 Nm |
18.600 | 20.000 |
1.5 Blue dCi 116 | 116 CP 260 Nm |
19.900 | - |
ECHIPARE Intens |
|||
1.3 TCe 140 GPF |
140 CP 240 Nm |
20.600 | 22.000 |
1.5 Blue dCi 116 |
116 CP 260 Nm |
21.900 | 23.300 |
Cel mai accesibil Megane Sedan facelift are un motor TCe cu 114 CP, costă cel puțin 16.800 de euro cu TVA și vine cu nivelul de echipare Life.
Pe lista cu dotări standard regăsim farurile Pure LED Vision, lumini de semnalizare LED încastrate în oglinzile laterale, blocuri optice spate 3D LED, mânerele ușilor în culoarea caroseriei și funcțiile Eco Mode și Start & Stop.Pentru un Megane Sedan facelift, echipat cu motor diesel Blue dCi 116, trebuie să scoți din buzunare de la 18.800 de euro în sus. Transmisia automată EDC este rezervată, în cazul lui, versiunii de top Intens și costă 23.300 de euro cu TVA.
Printre sistemele de asistență prezente la bord regăsim control de viteză adaptiv cu funcție Stop & Go, sistem de frânare de urgență activă, alertă de trafic din spate, alertă de somnolență și avertizare la unghi mort.
Noul RENAULT MEGANE SEDAN facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
RENAULT MEGANE SEDAN 1.3 TCe Life |
140 | 5.9 | 17.500 | |
FORD FOCUS SEDAN 1.0 benzină EcoBoost |
125 | 4.4 | 10.0 | 18.600 |
HONDA CIVIC SEDAN 1.5 iVTEC Turbo benzină |
182 | 5.5 | 8.0 | 23.300 |
MAZDA3 SEDAN 2.0 SKYACTIV G benzină |
122 | 4.9 | 10.4 | 20.390 |
TOYOTA COROLLA SEDAN 1.5 benzină |
123 | 5.7 | 12.1 | 18.234 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Renault
Compari un Megane maxim de dotat cu Octavia sau Golf 8 mai puțin dotate. Cum fac alții cu Dacia ca să arate că e scumpă.
Am configurat și eu un Golf cam cu tot ce poți pune pe el (nu GTE, nu GTD, ci unul normal, 2.0 TDI 150 CP) și am ajuns la 39.000 euro. Deci cu 10.000 euro mai scump decât Megane-ul tău full. Oare Golf 8 e la așa mare distanță de Megane calitativ încât să merite 10.000 euro în plus? O fi mai bun, dar atât de bun încât să dai 10.000 euro în plus? Nu cred.
Apoi am configurat și o Octavia cu tot ce poți pune pe ea (echiparea Style, deci nu PHEV sau RS - 2.0 TDI manuală, deci nu DSG și nu 4x4 căci alea erau și mai scumpe) și am ajuns la 40.600 euro, adică vreo 11.000 mai mult ca Megane-ul configurat de tine. Pun aceeași întrebare: e clar că Octavia e mai bună ca Megane, dar oare diferența dintre ele e așa mare încât să merite 11.000 euro? Nu cred.
11.000 sunt bani. Cu ei torni fundația la o casă de 100 mp și mai și ridici un nivel.
P.S. La DSG 2.0 mai pui 1700 euro, deci vreo 42.300, iar dacă vrei și 4x4 cred că poți ajunge și la 45.000. Pe o Octavia, da? Ce să zic, super :)
Amice, 200 mii sunt vanzarile de sedan, gama megan a vandut cca 800 mii in total, gasesti cifrele pe net.Octavia 2.0tdi 115 cp incepe de la €23500, Ambition, si daca vrei una cu piei si alte lucruri inutile, te apropii de 40 de mii. +10-11mii nu vei recupera niciodata la revanzare, este pretul pentru a te vedea vecinu'ca tu nu ai Reno
Masina nu e o investitie, e un cost pe care unii oameni si-l permit iar altii mai putin, doar daca vrei sa faci bani de pe urma ei se poate numi investitie altfel...
Da. Singurul lucru care nu îmi place la Elantra e grila frontală imensă. Aproape că îți cumperi o grilă care eventual vine însoțită de o mașină lipită de ea. În rest, arată bine și la exterior și la interior.
"Actuala generație Renault Megane a debutat în 2016, iar anul trecut, după mai bine de 200.000 de exemplare comercializate"