Renault Megane primeşte în această primăvară un al doilea facelift, după cel pe care modelul compact al mărcii franceze l-a suferit în anul 2010. Lansată oficial pe piaţă în 2008, cea de-a treia generaţie Renault Megane beneficiază astfel de o nouă îmbunătăţire estetică şi tehnologică, aceasta urmând să-i permită modelului francez să facă faţă în segmentul său într-o perioadă în care toţi concurenţii direcţi s-au înnoit la rândul său şi au primit noi generaţii.
Noul Megane primeşte în ediţie 2014 o faţă nouă, care păstrează în mare liniile vechiului model, dar evoluează uşor înspre liniile pe care Renault le-a impus pe gama sa recentă (Fluence, Clio, Twingo). Modificările stilistice moderate ating toată gama de caroserii din linia Megane, versiunile hatchback, Coupe şi Estate schimbându-şi înfăţişarea.
Trei niveluri de echipare
Odată cu noul facelift, Renault Megane primeşte trei versiuni de echipare care se numesc, în ordinea numărului de elemente pe care le oferă, Pro, Expression şi Dynamique.
Versiunea de bază, denumită de acum Pro, vine în standard, printre altele, cu: airbag-uri frontale, laterale şi cortină, aer condiţionat manual, banchetă rabatabilă 1/1, computer de bord, direcţie asistată electric, ESP, geamuri electrică faţă, închidere centralizată cu telecomandă, jante din oţel de 15 inch, pachet "Drumuri grele", radio CD cu MP3, conexiune Bluetooth şi satelit de comandă pe volan, roată de rezervă de dimensiuni normale şi scaun şofer cu reglare pe înălţime.
Versiunea de echipare mijlocie, Expression (+ 1000 de euro faţă de Pro), are în plus banchetă fracţionabilă spate 2/3 cu cotieră inclusă, geamuri electrice spate, proiectoare de ceaţă, spaţiu de depozitare închis în cotiera frontală, cruise control cu limitator de vitezăşi volan îmbrăcat în piele.
Varianta de top, Dynamique (+ 900 de euro faţă de Expression), este cea mai bogată, oferind jante din aluminiu de 16 inch, climă automată bi-zonă, aeratoare pentru pasagerii de pe bancheta din spate, card acces şi de pornire cu funcţie "mâini libere", lumini de zi LED, oglindă retrovizoare electrocrom, oglinzi laterale rabatabile electric, radio CD MP3 Auditorium cu 3D Sound semnat Akramis, senzori de lumină şi de ploaie şi tapiţerie mixtă textil/piele.
În lista de opţiuni suplimentare, cei care se orientează spre noua generaţie Renault Megane vor putea alege un sistem de asistenţă la parcarea cu spatele, pachetul estetic GT Style (spoilere modificate, blocuri optice de culoare neagră, oglinzi retrovizoare exterioare Dark metal şi jante din aluminiu de 17 inch), tableta multimedia R-Link de 7 inch cu sistem de navigaţie TomTom full Europe, scaune faţă cu încălzire, trapă şi două tipuri de extindere a garanţiei: pe 12 sau pe 24 de luni.
Între 95 şi 130 CP
La nivelul motorizărilor, noul Renault Megane hatchback se bazează pe clasicele unităţi de până acum, plus două motoare noi, dieselul 1.6 dCi şi "benzina" 1.2 TCe, ambele de 130 CP. Cele două noi motorizări apar şi în dotarea celorlalte versiuni de caroserie ale lui Megane, Sport Tourer (break) şi Coupe.De notat că motorul 1.2 TCe de pe Megane este cea mai puternică versiune a acestei unităţi oferite de Grupul Renault, propulsorul livrând mai puţini cai putere pe celelalte modele pe care este oferit, cum ar fi Clio, Captur şi Dacia Duster. Motorul versiunii Megane RS este un 2.0 turbo care ajunge la 265 de cai putere.
Renault Megane facelift: motorizări şi versiuni
Megane hatchback |
Megane Coupe |
Megane Sport Tourer |
Megane RS |
|||||
Versiune \ Nivel echipare | PRO | EXPRESSION | DYNAMIQUE | GT LINE | GT LINE | EXPRESSION | GT LINE | RS |
1.6 16v 110 CP | 14.100* | 15.100 | - | - | - | - | - | - |
1.6 16v 115 CP CVT | - | - | 17.750 | - | - | - | - | - |
1.2 TCe Energy 130 CP | - | - | - | 19.200 | 19.700 | - | 19.400 | - |
1.2 TCe Energy 130 CP EDC | - | - | - | 20.400 | - | - | 20.600 | - |
2.0T 265 CP | - | - | - | - | - | - | - | 25.500 |
1.5 dCi 95 CP | 15.300 | 16.300 | - | - | - | - | - | - |
1.5 dCi 110 CP | - | 16.950 | 17.850 | - | - | 17.500 | 19.700 | - |
1.5 dCi 110 CP EDC | - | - | 19.050 | - | - | - | 20.900 | - |
1.6 dCi Energy 130 CP | - | - | - | 21.500 | 22.500 | - | 21.800 | - |
*preţuri în euro cu TVA inclus |
Renault Megane facelift vs. concurenţa directă
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Megane facelift 1.5 dCi 110 CP Expression |
110 | 4.4 | 10.8 | 16.950 |
Volkswagen Golf 1.6 TDI 110CP Confortline |
110 | 3.8 | 10.5 | 20.560 |
Kia Cee'd 1.6 CRDI 128 CP City |
128 | 4.1 | 10.9 | 19.732 |
Toyota Auris 2.0 D-4D 124 CP Luna |
124 | 4.3 | 10.0 | 20.817 |
Ford Focus 1.6 TDCi 115 CP Trend |
115 | 4.2 | 10.9 | 18.200 |
Fiat Bravo 1.6 Mjet 130 CP My Life |
120 | 4.9 | 10.5 | 18.090 |
Hyundai i30 1.6 CRDi 110CP Confort |
110 | 4.1 | 11.5 | 19.038 |
Opel Astra 1.7 CDTI Enjoy |
110 | 4.6 | 12.3 | 19.445 |
Citroen C4 1.6 HDi Seduction |
114 | 4.6 | 11.3 | 19.805 |
Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 CP Active |
115 | 3.8 | 10.2 | 19.784 |
Seat Leon 1.6 TDI 110CP Style |
110 | 3.3 | 10.5 | 19.732 |
Honda Civic 1.6 i_DTEC 120 CP |
120 | 3.6 | 10.5 | 18.588 |
Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 105CP Ambition |
105 | 4.4 | 10.3 | 15.757 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Bravo lor ! Ma duc s-o vad in cel mai scurt timp.
Ce 1.4 MPI aflat inca in gama Volkswagen ti se pare prea nou? Sau 1.2 HTP pe Skoda? Ce sa mai vorbim de 1.4 / 1.6 de pe Fiat? Sau chiar Honda cu al lor 2.0 aspirat!?
Stai linistit, atat timp cat ofera si alte alternative, nu va fi nicio problema printer clientii solvabili...iar Renault ofera si alte motoare.
Secundo, Megane se "bate " cu golf de ex , iar Golf a cam inoit divizia de motorizare. Nu ti se pare?
Cat priveste designul, no comment, nu-s fan Renault si nici VAG dar totusi 2008 an de aparitie si vi la 6 ani decat cu LED.........
@endless zone
esti pe dinafara, stai acasa.. nu-i nimic nou in industrie. renault nu face nimic diferit de ce au facut si fac in continuare altii;doar ca acum ai descoperit tu apa calda. Fiecare are politica si strategiile ei. Sa te aspeti sa le sincronizeze simultan cu ale concurentei, mi se pare o cretinitate absoluta! Si nu cred ca Vw e cel mai bun exemplu de luat cu al lor 1.9 tdi tinut in gama peste un sfert de secol !!! Deci...modelul tau in viata... femeia cu mustata !
1.2 TCe , 2.0 TCe, 1.6 dCi - aveti de unde alge fratilor! dioptrii mai mari?
"Preţurile scad cu până la 400 de euro faţă de vechea gamă"
Nici asta nu se vede, nu?
Si asta e doar in ograda lui VW. Nu ma leg si de ceilalti.
Dar mai bine imi retrag cuvintele. Renault pur si simplu este fabulor, fantastic, extraordinat, excelent si timpul lui e ACUM.
Hai, treci la dat cat mai multe voturi negative, fa-ne sa mai radem scriind inca o data ca suntem niste aerieni si tu pe langa noi un destept cu ochelari de soare si dioptrii mici. Macar tu scrie asta, de cat mai multe ori si da-ti cat mai multe voturi pozitive si negative la ceilalti ca sa pari mai multi.
In 2013 Megane s-a vandut de 3 ori mai slab decat liderul pietei si pentru a respecta adevarul istoric...asta s-a intamplat tot timpul. Nimic nou sub soare. Megane e important pentru Renault, iar o revizuire a designului (si ceva motorizari noi) nu il vor aduce pe podium. Dar poate nici macar asta nu e important, totul se reduce la volumul de vanzari si la mentinerea unor cote de piata.
Daca e sa ma uit bine Megane-ul asta e o alternativa foarte buna pentru multi clienti chiar daca nu a excelat.
SI apropos de lider, Golf prin anii 2000 se vindea mult mai bine decat o face acum, insemna ca exista in anul de gratie 2014 alternative la vesnicul pom laudat.
Corect, am învârtit de atâtea ori facelift-urile şi generaţiile încât am ameţit şi noi şi am greşit în şapou. S-a rezolvat, mulţumim pentru atenţionare.
Nu stiu cum e la restul, dar ar fi bine sa fie comparatia intre versiuni asemanatoare, desi e cam greu de realizat asta, varianta medie de la unii poate fi mai dotata ca la alti producatori.
VA ROG MUUULT pe toti cei de mai sus care ati postat si pe cei care ati votat sa intrati in show-room - urile Renault si sa le spuneti ca o grila schimbata si LED-urile nu o sa le creasca vanzarile, astfel incat atunci cand ma voi duce sa imi cumpar noul Megane Break (care trebuie sa recunosc arata intr-un mare fel - vezi pozele 39, 41) sa-mi ofere discount de 2000 E ca acum la versiunea actuala, in calitate de singur cumparator!
Am Clio Symbol 1,4 8V de 280.000 de km si vreau Break-ul (de, familie mare).
Si da, vreau invechitul 1,6 16V sau 1,5 dCi sa ma tina tot cat Clio.
De ce motoarele astea sunt prafuite, iar TDI-urile de 1,9 de aceeasi varsta sunt exemplu de fiabilitate? Asta n-am s-o inteleg niciodata si va rog sa-mi explicati
Ciao!