Renault Kadjar, fratele de platformă al lui Nissan Qashqai, pleacă de la 18.200 de euro pe piața din România. Constructorul francez a anunțat prețurile noului model în cadrul evenimentului de lansare internațională, derulat în Spania, cu ocazia primelor sesiuni de test drive, la care a luat parte și un membru al echipei Automarket. Gama Kadjar are prețuri de pornire ale variantelor cuprinse între 18.200 și 27.750 de euro. Cea mai performantă motorizare din oferă livrează 130 CP, nivel atins încă de la entry-level, în timp ce oferta include și dCi-uri de 110 CP. Astfel, cel mai ieftin diesel din oferta Kadjar pleacă de la 20.000 de euro.
Kadjar este oferit în trei niveluri de echipare, cu transmisii manuale și automate, iar unele variante sunt disponibile și cu tracțiune integrală. Mai precis, motorizarea Energy dCi 130 CP de 1.6 litri este singura oferită cu tracțiune integrală, dar fără să fie posibilă comandarea acesteia și cu transmisie automată. Între timp, unitatea Energy Tce 130 CP este disponibilă cu transmisia EDC cu două ambreiaje a concernului francez, dar nu poate fi comandată și în variante cu tracțiune integrală. Doar echiparea medie și cea de vârf din gama Kadjar pot fi comandate cu transmisie automată sau cu tracțiune integrală.
O selecție din lista de dotări standard, aferentă echipării Life, include jante din aliaj de 17 inch, aer condiționat cu reglare manuală, unitate audio cu Radio, USB și Bluetooth, tempomat și limitator de viteză, geamuri laterale cu contur cromat, lumini de ceață, oglinzi laterale încălzite și reglabile electric, stopuri cu LED și lumini de zi cu LED. În contrast, vârful gamei, echiparea Intens, are în standard sistem iluminare full LED (inclusiv faza de întâlnire și faza de drum), sistemul R-Link 2, oglinzi laterale pliabile electric, pachetul de modularitate, jante din aliaj de 19 inch, tapițerie mixtă textil/piele ecologică, cameră de marșarier și pachetul complet de sisteme de asistență șofer. Dintre acestea, enumerăm asistentul de fază lungă, sistemul de citire a semnelor de circulație, asistență la depășirea benzii de rulare, asistență la parcare și funcție de parcare automată ”mâini libere” și monitorizare unghi mort.
Renault Kadjar vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Kadjar 1.2 TCe Life 4x2 MT6 |
131 | 5.6 | 10.1 | 18.200 |
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T MT6 |
115 | 5.6 | 11.3 | 18.690 |
SsangYong Korando facelift 2.0 e-XGI 2WD STD |
149 | 7.5 | n/a | 19.290 |
Hyundai ix35 facelift 1.6 GDi 2WD Comfort |
135 | 6.8 | 11.1 | 20.786 |
Suzuki S-Cross 1.6 2WD Start |
120 | 5.5 | 11 | 15.300 |
Kia Sportage 1.6 2wd Classic |
135 | 6.8 | 11.1 | 18.166 |
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 122 CP Trend&Fun Bluemotion |
122 | 6.5 | 10.9 | 23.646 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
PS: ASX este un SUV compact.
De aceea Andy a crezut că e de clasă mică.
Ciudat.
Foarte neplacut
Modelul procurat de mine este versiunea de baza ( entry-level), cu un pret de lista asemanator cu cel al lui Kadjat ( 18.700 daca ), reducerea comerciala a fost de doar 3.500 euro + tichet rabla de 1.400 euro . Asadar, este vorba de 1.2 turbo benzina 115 CP. Din pacate observ ca Renault Kadjar ofera ceva mai multe dotari fata de Qashqai, gen : proiectoare ceata si inca cateva chestii ( probabil fiindca e mai nou aparut ), pe care Qashqai in varianta de baza nu le are . Spre exemplu la mine A/C-ul este manual, cu reglaj clasic, iar la Kadjar in configurator am vazut ca A/C-ul chiar daca e manual e cu ecran monocrom ( un plus de rafinament ), ceea ce te duce cu gandul la sistem de climatizare ''auto'' la prima vedere, insa nu e. E un sistem de A/C manual clasic doar ca se regleaza de la display monocrom, ceea ce imi place ca au mizat si pe acest detaliu, reducand din butoane. Acum sunt curios daca tinuta de drum este mai buna decat Qashqai. Mie Qashqai mi se poare foarte bine antifonat si silentios in varianta pe care eu o detin.
Per ansamblu, imi place mult si Kadjar, probabil Renault poate ofera o reducere la fel de considerabila ca si Nissan , daca DA, atunci Kadjar e foarte posibil sa ajunga la pretul de 13-14 mii euro in varianta entry-level , ceea ce e destul de rentabil avand in vedere ca dezvolta 15 cai in plus fata de fratele nipon, cu acelasi 1.2. O zi buna !
CX-5-ul e superb dar ai zis si tu...motor de 2.2...prea mare cilindreea
E hai sa nu exageram! Sa atace direct locul 1? Nu cred ca asta-i scopul.
Daca va depasi Tiguan pe locul 2, e foarte bine. Are cu ce!
http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-incearca-sa-tina-pasul-in-segmentul-suv-urilor-compacte-cu-un-63039.html
...si in toamna tot un fel de facelift va fi
Nu cred in "canibalizare". Va lua din vanzarile unui Ford Kuga sau Mazda CX-5.