Cele două modele au debutat împreună cu Scenic facelift la Salonul Auto de la Geneva din acest an, dar celălalt membru al gamei de monovolume compacte de la Renault nu va fi comercializat pe piaţa din România, pe fondul rezultatelor slabe obţinute de predecesorul său.
Spre deosebire de gama Scenic XMOD, unde vorbim despre o versiune a lui Scenic, gama Grand Scenic aduce mai multe niveluri de echipare şi mai multe motorizări. Clienţii au la dispoziţie două niveluri de echipare, Expression şi Privilege, cel de-al doilea fiind oferit atât în versiune cu cinci locuri, cât şi în versiune cu şapte locuri, aceasta din urmă reprezentând şi vârful de gamă pentru Grand Scenic facelift. Versiunea entry-level a modelului este echipată cu un motor 1.2 TCe de 130 CP şi 205 Nm, cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte.
Următoarele motorizări sunt bine cunoscutele 1.5 dCi 110 CP şi 1.6 dCi 130 CP. Între timp, Scenic XMOD vine oferit doar cu motorizarea 1.6 dCi şi nivelul de echipare de top.Motorizarea de bază din gama Grand Scenic facelift, 1.2 TCE, anunţă un consum mixt de 6.4 litri la sută. Versiunea de bază a lui Renault Grand Scenic facelift prezintă un sistem de recuperare a energiei la frânare, Energy Smart Management, asistenţă la frânarea de urgenţă, ABS, tempomat cu limitator de viteză, Radio CD cu MP3 şi patru difuzoare de 20W, conexiune Bluetooth, comenzi pe volan, Audio connection box, proiectoare de ceaţă, aer condiţionat cu reglare manuală, volan îmbrăcat în piele, geamuri electrice faţă şi spate, sistem de asistenţă la pornirea din pantă, airbag-uri frontale, laterale şi cap pentru pasagerii din faţă (cele din urmă având o pereche şi pentru pasagerii din spate), frână de parcare asistată şi alte elemente de confort.
Renault Grand Scenic facelift vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Grand Scenic facelift 1.6 dCi Privilege 7 locuri |
130 | 4.4 | 11.1 | 24.681 |
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Cosmo S/S |
135 | 4.1 | 11.2 | 27.605 |
Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium M6 |
140 | 5.3 | 10.1 | 24.200 |
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDi 150 Exclusive |
150 | 5.9 | 10.7 | 26.500 |
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline |
140 | 5.3 | 9.9 | 29.076 |
Toyota Verso facelift 2.0 D-4D MT6 Sol |
124 | 4.9 | 11.3 | 26.142 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Renault
Sa ma explic: citesc si eu articolul vostru, mai scap un ochi si pe poze si ajung la poza nr. 11 unde vad un buton de selectie (in eng. knob), buton ce aduce a selector de comportament off-road... Bineinteles ca mi s-au aprins beculetele... se-ntoarce cumva RX4 cu al sau sistem de tractiune Magna Steyr ?!?!
Mai citesc inca o data articolul ... nimic ... nici o explicatie. Ma pun si caut pe net ce si cum si aflu:
"The Scénic XMOD is the first vehicle in the Renault range to feature the all-new Grip Xtend system. The traction control system enables the vehicle to grip the road confidently under difficult driving conditions (mud, sand and fresh snow etc)."
"The Grip Xtend features three modes, ‘Road’, ‘Loose Ground’ and ‘Expert’. The ‘Expert’ mode allows the driver to take control of the XMOD’s power, only manging the braking. The ‘Road’ mode retains more conventional traction control settings, with ASR optimising grip by controlling braking on the front wheels and engine torque, plus any wheel that skids is slowed down and torque transferred to the wheel with the best grip. This mode automatically reconnects at speeds of over 25 mph. The ‘Loose Ground’ mode optimises braking control and engine torque control as a function of available grip up to 25 mph."
Cu alte cuvinte, nu avem niciun sistem AWD/4WD, ci doar un sistem de control al tractiunii ceva mai sofisticat ... good to know.
Nu am vorbit în articol despre vreo versiune cu tracţiune integrală a lui Scenic XMOD, pentru că nu există aşa ceva în ofertă.
Pentru cazul in care ati explicat in alt articol despre respectiva functionalitate, imi fac 'mea culpa' ... inseamna ca sunt printre putinii care n-au aflat despre respectiva functionalitate ....
Parerea mea...
Când a apărut modelul, am avut ştirea asta, unde am menţionat sistemul de control al tracţiunii. Pentru că nu era vorba de niciun sistem revoluţionar din acest punct de vedere, nu am detaliat subiectul.
Ideea de a înlocui tracţiunea integrală cu un sistem avansat de control al tracţiunii nu este nouă, fiind disponibile sisteme similare în gamele Fiat, Peugeot, şi Citroen, pe diferite crossovere.
http://www.automarket.ro/stiri/renault-scenic-si-grand-scenic-au-primit-un-nou-facelift-49481.html
Scenic in sine e o masina foarte buna si fiabila. Cine a avut sau are Scenic stie... plus ca cine are un dram de cultura auto, isi aminteste Scenic in topul fiabilitatii europene.
Un review britanic concluzioneaza clar:
"Despite spawning a fiercely contested niche in versatile family motoring, the Renault Scenic continues to be one of the best. It’s good to drive, clever inside and still pretty good value."
Sanatate!