Renault România a marcat sosirea oficială a modelului Captur printr-un eveniment de lansare găzduit de Clubul Fratelli Studios din Capitală. Renault Captur este primul crossover de clasă mică produs de Renault, având la bază platforma modelului Clio. Prin intermediul acestui model, Renault vrea să intre pe piaţa SUV-urilor urbane ce au prins la public. Principalii săi concurenţi sunt Nissan Juke, Mini Countryman, Opel Mokka şi Chevrolet Trax. Pentru a îşi atrage clienţii, Renault a creat un model ce poate fi customizat după gustul viitorului proprietar. Designul este semnat de Laurens van den Acker, cel care a desenat şi actualul Clio, un model ce s-a dovedit a fi pe gustul publicului. Captur oferă şi o latură practică importantă, fiind un pic mai lung ca un Clio şi oferind un portbagaj cu un volum maxim de 455 litri datorită banchetei culisante.
Pentru motorizări, Renault a optat doar pentru motoare turbo, atât pe benzină cât şi diesel. Deja cunoscutul propulsor TCe 90 de 0.9 litri este prezent şi pe Captur, împreună cu fratele său mai mare TCe 120 de 1.2 litri.
Acest din urmă poate fi asociat doar cu o cutie de viteze automată cu două ambreiaje EDC.MOTORIZĂRI RENAULT CAPTUR
VERSIUNE | PUTERE (CP) | CUPLU MAXIM (Nm) | ACCELERAŢIE 0-100 km/h (s) | CONSUM MEDIU (l/100 km) | EMISII CO2 (grame/km) |
0.9 TCe 90 | 90 | 135 | 12.9 | 4.9 | 113 |
1.2 TCe 120 EDC | 120 | 190 | 10.9 | 5.4 | 125 |
dCi 90 | 90 | 220 | 13.1 | 3.6 | 96 |
RENAULT CAPTUR vs. concurenţa directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Captur dCi 90 Authentique |
90 | 3.6 | 13.1 | 14.000 |
Chevrolet Trax 1.7 MT6 FWD LT |
130 | 4.0 | 9.6 | 19.500 |
Nissan Juke 1.5 dCi Visia |
110 | 4.3 | 11.2 | 18.090 |
Opel Mokka 1.7 CDTI Enjoy |
130 | 4.0 | 10.0 | 21.290 |
Mini Countryman 1.6 One D |
90 | 4.4 | 12.9 | 23.002 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
In tabel Mini-ul nu are ce sa caute ca e premium totusi...
Si ce daca e premium? Culmea, in occident "aerele" astea sunt mai putin pregnante decat in Romania. Presa de specialitate face constant teste comparative intre Mini si Juke. Oricum , intreg conceptul pe care e creat segmentul asta are o tenta premium. Sunt masini de lifestyle cu un grad ridicat de personalizare. Renault pluseaza aici si imbina ce are un monovolum, un SUV si un hatchback compact. Mie imi place! E original.
@kkk
Inainte sa dai verdicte bazate strict pe acceleratia 0-100 (mai copilaresc ce poate fi?) , uitat-te pe cifrele de vanzari si declaratiile analistilor: Nissan Juke este etalonul segmentului.
Abia astept sa fac un mic test....comportamentul la viraje cred ca va fi unul din punctele lui slabe
Renault Captur: "Ruliul nu este resimțit mai deloc, iar suspensia se străduieşte să mențină o ținută de drum sigură și în același timp confortabilă. Captur ține cu dinții de asfalt, aderența fiind păstrată exemplar."
Daca fac Stepway full la 11500€ atunci chiar ai sta pe ganduri ce sa cumperi
Stepway e scurt pe doi. nu optionale, nu culori la vopsea, nu personalizare. Iti place, o iei acasa sinu faci multi purici in showroom. Stepway n-are nicio treaba cu Captur.
Oricum e buna oferta de pret; singurul model care-i va face concurenta este noul Peugeot 2008 cu un pret anuntat, de baza, de 13500 euro cu TVA inclus.
Banii intra tot in casa ("casa" fiind Grupul Renault) , asa ca nu mai duceti voi grija celor de la Dacia sau Renault. Nu este evident ca au o strategie coeerenta? Laurens van den Acker a spus-o foarte bine:
"Marcile Dacia si Renault nu sint in concurenta, ci se completeaza reciproc, fiindca Dacia trebuie perceputa ca fiind robusta, cu spirit germanic, in timp ce Renault e dominata de spirit latin, senzual"
de acord pana la un punct, dar in 2 ani vreau sa-mi schimb Dusterul cu o masina mai mica si am 2 variante Stepway full sau Captur cu aer care este un pic mai scump fara nuante. Crede-ma ca am o problema in a alege datorita pretului daca pun 1000€ in plus plus un pic la CASCO si intretinere pentru Captur totdeauna o sa-mi pun intrebarea daca am ales bine
Pt mine aceste 2 masini fac acelasi lucru.
@io traducerea din franceza in romana a cuvantului robust suna ca dracu, multi vor confunda cu fiabilitatea
Tu stii mai bine.
spune-mi daca ai facut drive test. Sa auzim si noi o parare...
Cu toate astea mie imi place mai mult Peugeot 2008, dar mai mult ca sigur va fi mai scump. Si intr-un fel e de inteles ca Renault Captur sa fie mai ieftin din moment ce in general Renault ofera dotari mai bune, motor mai puternic, ambele la un pret ceva mai mic decat concurenta directa.
Intr-o competitie de design facuta in colaborare cu Eurosport TV, unde erau prezente Mazda 6, Seria 3, A Klasse, Clio, 208, Adam, Mini Paceman , Peugeot-ul a fost eliminat in primul tur, batalia finala fiind data intre A Klasse, Clio si Mazda 6.
Mercedes-ul fiind Mercedes a castigat pana la urma, dar Clio a fost clar preferat inaintea lui 208. Clio a iesit pe podium ! Discutam de cateva sute de mii de votanti din 50 de tari. Foarte relevant !
https://ro-ro.facebook.com/pages/The-Most-Beautiful-Car-Of-The-Year/192986150780933
Dar daca comentul tau a fost scris cu buna credinta eu zic sa te mai documentezi
Si referitor la Clio si acel clasament, daca ne-am cumpara toti masini in functie de clasamente facute de mass media si statistici, lumea auto ar arata destul de diferit. politica de marketing al companiilor vinde (mult) mai bine decat calitatile masinii in sine. Este un adevar trist in opinia mea.
E vorba de opinia majoritatii. Punct.
Cat despre opinia majoritatii, las-o asa cum zici tu... macar sa fii fericit, ca n-am chef de discutii in contradictoriu. Situatiile din trecut, mai ales cele legate de Renault, mi-au aratat ca n-are rost.
In primul rand jobul meu nu are treaba cu domeniul auto, mi-am spus doar o parere sustinuta si de cat de multumit am fost de masina pe care am vandut-o anul trecut, si anume Clio 3. Si cand am inceput sa bag bani in ea tot mai multi, am vandut-o. Din garantie am inceput sa am probleme. Ba pornea greu (nimeni nu stia de ce, ca in final cei de la Renault sa-mi spuna ca "asa face toate"), ba se aprindeau martori in bord, ba un greiere (dupa 2 ani si 30000 de km)... in schimb motorul era perfect pentru clasa mica (1.4 16v). La drum lung se simtea foarte ok pe caroseria asta. Ca sa nu mai spun ce am patit pana cand mi-au schimbat pompa de servodirectie in garantie. Lor nu li se parea nimic neregula, desi au vazut ca volanul mergea greu si ca pompa avea scurgeri. Dar era ok, ne vedeam dupa garantie si ma uscau de 3000 de lei. Atunci m-am hotarat sa o vand. Chiar daca masina in primii ani mi-a placut (primii 2 ani), nesimtirea dealerului care, pana sa semnez actele cred ca imi aduceau si luna de pe cer daca le ceream (deh, in 2008 criza era mult mai mare) m-au enervat la culme. A trebuit sa-i amenint cu OPC-ul ca sa-mi schimbe pompa de servodirectie in garantie.
Si totul a culminat cand a inceput sa-mi iese fum de sub bord (apropo, in cazul in care nu esti documentat este un defect de fabricatie - nu sunt singurul care a patit asa ceva, are legatura cu sistemul de spalare al parbrizului... nu mai stiu concret despre ce e vorba, insa am inteles ca se poate face o improvizatie acolo, lucru pe care L-AM Refuzat - intra pe forumurile dedicate marcii si de la noi si de afara si ai sa te convingi). In prima faza am crezut ca este un caz izolat, ca doar mie mi s-a intamplat. Surpriza, insa.
Motiv pentru care cam acum un an am dat-o avans pentru o Mazda 3. Am oscilat intre Mazda 3, Focus (de VW nu vreau sa aud) si Astra. Mazda mi-a facut oferta cea mai buna. Clio-ul a costat cam 13000 de euro (raport pret/motor/dotari cel mai bun). Dupa 4 ani cei de la Mazda au evaluat-o la 5000. Deci cred ca am motive sa-mi spun o parere pentru ca am avut Renault. Daca masina mergea ca in primii 2 ani si daca dealerul nu isi batea joc, chiar nu o vindeam. A avut si parti bune, motorul se misca bine pe caroseria asta, la articulatii nu am umblat si nici ulei nu consuma. Inainte sa o vand am pus-o pe tester si am vazut insa ca un injector era sub valorile normale, deci nu peste mult timp ar fi trebuit schimbat.
Evident ca nici o marca nu e perfecta, probleme apar la toate masinile. Insa conteaza cat de des si cat de mult te costa rezolvarea acelor probleme. Sa-si ia Renault cine vrea. Eu m-am lecuit pe banii si munca mea.
Tu in general nu ai treaba cu domeniul auto, nu numai jobul tau...in fine, disperarea e mare, deci minciunile tale n-au limite. Orice puteai sa inventezi, dar nu de clio. Clio e o masina cu fiabilitate excelenta.
Prietene, imi pare rau ca trebuie sa o spun public. Dar atata timp cat a fost o masina cumparata cu bani munciti, am facut credit pentru ea (motiv pentru care am avut foarte mare grija de ea), au incercat cei de la service-ul dealer-ului sa ma "convinga" ca bat campii (si sa-mi schimbe pompa anul trecut cand masina iesea din garantie) cand le-am demonstrat ca masina are o problema, ca intr-un sfarsit cand am adus in discutie OCP-ul, sa mai mai dea o tura cu ea si
"-Da, dom'ne! Are ceva. Intr-adevar, volanul merge cam greu . O urcam inca o data pe elevator. Ah, aici e o scurgere.
-Pai nu v-am spus de prima data?
-Am crezut ca poate ati trecut printr-o balta...
-Si se uda NUMAI acolo daca treceam prin balta?"
Deci la cum stau lucrurile, amice, esti un maaaare prost, rupt de realitate. Se vede de la o posta comportamentul tau specific unuia care lucreaza in domeniu auto, in cazul de fata Renault. Degeaba negi, comentariile tale demonstreaza cu totul altceva. Si dai dovada de om clonat" care scrie sub mai multe nume ca sa pareti mai multi. Josnic! Nu inteleg ce vrei sa demonstrezi, sa faci educatie pe am.ro? Nu ai cum, oricat te bati cu pumnul in piept marca asta are si slabiciuni pe care nu le accepti.
Problemele pe care le-am avut cu Clio, comportamentul celor de la Meridian... si al tau, de ce nu, m-au facut si ma fac sa nu mai aleg marca asta.
Si daca zici ca esti asa impartial, ia spune-mi si mie o marca cel putin la fel de tare ca Renault. In afara de Nissan si Infiniti, sti tu de ce zic.
Ah, si nu uita sa treci pe ca cat mai multe calculatoare sa-ti dai stele, pardon, manute verzi. Macar tu.
https://ro-ro.facebook.com/pages/The-Most-Beautiful-Car-Of-The-Year/192986150780933
Dar asta-i placa clasica, ultima linie de aparare a indivizilor loviti in orgoliu. Chiar josnic!
Inseamna ca tu nu sti ce e aia masina cu fiabilitate excelenta, iar aroganta ta inseamna si lipsa de bun simt.
Si care-i faza de linkul ala? Aici nu vorbim de aspect, deci chiar nu ma intereseaza care e mai frumoasa. Ah, defapt ti-ai dat seama de unul din motivele pentru care Clio se vinde atat de bine. Renault stie sa faca masini care sa-ti ia ochii, asa cum am patit-o si eu cu Clio.
dar "sa-ti ia ochii" ??? NU :)) Oricat de fan Renault as fi, nu pot sa neg curentul general din acea vreme, subliniat mai ales de massmedia: Clio 3 a fost mai mult fond, decat forma. Sau mai pe intelesul tau, s-a pus accentul pe practicalitate in detrimentul design-ului.
Clio 4 este cu totul alta poveste. Reprezinta noua filosofie a marcii, si imbina mult mai armonios design-ul reusit si elementele practice + sportivitatea. Intr-un studiu de fiabilitate publicat recent de ADAC, Clio devansa Polo, Corsa, Yaris, Fabia,207, i20 si alte masini de clasa mica. Esti rupt de realitate. Chiar sunt curios cat de departe poti merge cu minciunile. E amuzant!
Ah, te referi la clasamentul in care Peugeot 206 e pe 3? Mai bine nu aminteai. Cam naspa pozitie pentru o masina care a aparut pe piata in 2012 si care e foarte tare cum spui, sa fie in spatele unora aparute cam prin 2002... ca sa nu zicem '98 in cazul lui 206.
Ia uita-te unde era Clio 3 in 2011 cu a sa fiabilitate excelenta, tot conform ADAC:
http://autosworld.eu/2011/05/05/top-adac-fiabilitate-2011-sandero-este-e-locul-7-in-germania/
Sa sustii sus si tare ca o masina e excelenta cand ti se demonstreaza concret contrariul si tu sa o sustii in continuare pe a ta, amice, asta inseamna sa fii rupt de realitate.
Oricum studiul pe un singur an, nu-i deloc relevant. Uite aici statsitica din 2007 pana in 2012.
http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C1399471%2C%2C#knot:0
Cauta ADAC Pannenstatistik 2013 (pdf) si uita-te pe tabel.
Unde e Clio? Clio sta mai bine decat Peugeot 207, Polo, Fiesta, Yaris, Corsa, Ibiza, Swift, Punto etc, adica nume grele in clasa mica.
Faptul ca atunci camd spui tu de ADAC e f bine, imi vorbesti de o masina care e pe 10 si imi spui ca este un exemplu de fiabilitate.
Dar cand iti spun eu de o masina care e pe 12, tot conform ADAC, imi spui ca nu e asa, ca are o fiabilitate excelenta. Pai daca una de pe 12 are fiabilitate excelenta, inseamna ca aia de pe 1 este indestructibila, conform gandirii tale.
Degeaba incerci sa explici ceva, daca Renault ar fi foarte fiabile cum spui tu ar insemna sa fie numai pe locurile 1,2 sau 3 in acele clasamente ADAC de care ai spus. Doar ca nu prea e asa. Realitatea e alta fata de cum judeci tu.
Chiar nu are rost sa mai spun ceva... ti-am spus ce am patit cu masina mea, tu ma prostesti in fata. E imposibil dom'ne, minciuni, e un Clio, nu se strica.
Nu pot decat sa ma amuz si sa cedez. Nu are rost sa-mi bat capul cu unul incapatanat ca tine, care DOAR el are dreptate. Restul "e fraieri".
Totusi, care-i argumentatia ta ca nu inteleg? Clasamentul? Faptul ca Renault Clio e pe 10? Pai asta-i o analiza destul de rudimentara si denota ca NU PRICEPI celelalte elemente in calcularea ratei de defectiuni la automobile.
Unde vezi tu sa fi scris "exemplu de fiabilitate". Vezi cum mintea ta bolnava altereaza realitatea? Am scris ca Renault Clio conform datelor e catalogat ca "bun" si "excelent" la fiabilitate.
Nu, nu inseamna ca primul loc e masina perfecta sau "indestructibila" si nici ca cea de pe ultimul loc se dezintegreaza in mers. Nu mai suntem la inceputul industriei automobilului. Dar cum tu esti disperat, o dai in extreme. Clasic as spune!
Tot ce am facut eu, a fost sa te contrazic, demonstrandu-ti ca Peugeot 207 nu-i cu nimic superior Clio 3. Relevant e cand iei cele mai recente statistici. Nu unele din 1900 toamna. Deasemenea de remarcat e ca Renault Clio sta mai bine la fiabilitate decat cei mai importanti jucatori pe piata europeana: Polo, Fiesta, 207, Corsa. Si aici ma refer la vanzari. Pentru ca nu-mi poti spune mie ca Nissan Micra sau Mazda 2 sunt relevante pe piata europeana.
Vrei sa despicam firul in 4 cu acele locuri din clasament care te obsedeaza atat de tare? Hai sa vedem:
Pannenstatistik 2013
1. Nissan Micra
2. Mini
3. Peugeot 206
4. Audi A1
5. Dacia Sandero
6. Mazda 2
7. Ford Fusion
8. Mitsubishi Colt
9. Citroen C3
10.Renault Clio
......etc, etc etc
23. Hyundai i20
Din start observam 2 modele premium (mini si A1) intr-o mare de modele de volum. Pentru a vedea raportul dintre masinile de volum, pot fi eliminate, pentru ca au alta clientela tinta, iar pretul implica alte standarde de fabricatie. Ce mai ave"? Niste masini iesite din fabricatie: un ford fusion , un peugeot vechi de 2 generatii. 206 nu se mai comercializeaza nici in Franta, pe cand Clio 3 Collection exista inca in oferta acolo. Deci Clio 3 ca optiune e mult mai aproape de primul loc decat ai vrea tu.
Also to be noticed - alianta Renault-Nissan are 3 masini in topul asta:
Micra, Clio si Sandero. Motoare si transmisii facute de Renault in colaborare cu Nissan , furnizate apoi catre Dacia.
PS:
Repet, tu traiesti cu iluzia ca minciunile tale trebuie luate de bune si generalizate. Tu nu esti exemplul universal al unei intregi generatii de automobile, chiar daca din greseala ti-a cazut in mana un Clio. Proprietar de Clio n-ai fost niciodata, asta-i clar.
Totusi ce am facut dupa toate astea? Am vandut-o si mi-am luat Skoda Octavia 1 TDI. Din aia, mancatoare de ulei. Am dat pe ea 9000 de euro, avea 5 ani si 90000 de km. Ce am schimbat pana acum a fost un senzor de temperatura, distributia, un set de cauciucuri si 2-3 becuri. Ah, si cativa litri de ulei, ca deh, sa ne conformam sfatului inginerului (idiot, asa-i?). Oricum pana acum am iesit mai rentabil decat cu Megane-ul. Am ajuns la 125 000 de km si sunt multumit. Si am fost si in concedii :))
Asa si? Ne dovedesti ca stii sa prezinti creativ miturile de modele vechi renault. Ce ar fi sa sa aratati si voi in al 12-lea ceas putina cultura auto si sa va exprimati asupra unor modele AFLATE IN FABRICATIE? Ar fi frumos pentru inceput. Daca nu, abtineti-va.
Si referitor la Megane 2, te intreb acum sincer, daca tu ai fi avut probleme in 6 ani cu o masina (si probleme destul de grave, gen pompa de injectie), te-ai mai fi gandit sa-ti mai cumperi vreodata acea marca? Sti cum se spune, prima impresie conteaza.
Crede-ma ca parerile posesorilor de masini fac cat 100000 de topuri de fiabilitate, clasamente si reclame facute de unii asa ca tine. Toate astea mereu mi s-au parut foarte subiective.
Cat despre Captur imi place foarte mult cum arata. Defapt asta a fost unul din motivele pentru care am cumparat si Megane-ul. Nu pot sa spun ca ma pricep la masini. Am vrut o masina noua, in garantie cu care sa nu am treaba cativa ani. Cand am ales Megane-ul, am mers in showroom, m-am urcat in ea, am facut in drive test si mi-a placut. Atunci aveam o parere foarte buna despre Renault. Multi spun ca fiabilitatea lor a mai crescut o data cu Megane 3, dar personal nu m-as risca sa mai imi cumpar Renault dupa ce m-a cam uscat de bani.
Pentru tine problemele lui Renault vad ca sunt mituri, pentru proprietarii care dau bani sunt niste griji in plus si motiv de enervare. Dar n-ai cum sa intelegi asta, ori ai f multi bani si pentru tine sa bagi mii de euro intr-o masina nu e o problema, ori lucrezi pentru marca asta, ori esti arogant din nastere.
Si apropo, te-a intrebat cineva ceva. Chiar si eu sunt curios. Crezi ca mai e vreo alta marca de talia lui Renault la fel de buna? Ca mai buna n-are cum sa fie.
Ah si inca ceva. Am dat 17000 pe Megane, l-am vandut cu 8000 timp in care am mai bagat in el 1500 de euro. Mituri.
Chestiunea e ca actualmente au ramas fara munitie, pentru ca Megane 3 e o masina buna. Mai mult ca oricand, la schimbarea unei noi generatii, se schimba si furnizorii. Asta nu stiu multi. Asa ca nu le ramane decat reia la infinit ca o moara stricata ce au auzit ei prin interpusi de modelele vechi.
Evident voi credeti ce vreti. Credeam ca site-ul asta e unul serios si userii nu au asa personalitate atunci cand cineva isi spune o parere diferita de a lor. M-am inselat. Hai, pa!
Cam la asta se rezuma mentalitatea romanilor care se pacalesc singuri ca au facut cea mai buna alegere.
Nu ne ramane decat sa speram ca poate data viitoare nu isi vor mai cumpara prima masina testata si vor incerca si un alt producator auto.
Nu vad pe nimeni sa exagereze cum te chinui tu sa lasi de inteles, ci vad doar contraargumente bazete pe o logica de bun simt.
Te-ai intrebat oare de ce exista "fani Renault"? Te-ai gandit vreodata ca sunt multumit de masinile lor? Eu pun pariu cu tine ca niciunul din contestatarii marcii n-au testat, daramite sa detina ultimele modele Renault. Da, au vw, opel, chevrolet etc. Cum au fost prinsi? Sunt inventii si neconcordante clare in discursul lor. Mai pe sleau: sunt niste mincinosi patologici !