Noua generație Peugeot 308 a debutat în luna martie a acestui an. Acum, modelul compact al producătorului din Hexagon poate fi comandat și în România. Clienții de la noi din țară pot alege din cinci niveluri de echipare: Active Pack, Allure, Allure Pack, GT și GT Pack.
Noul 308 poate fi comandat atât cu motorizări pe benzină și diesel, cât și cu sistem de propulsie plug-in hybrid în versiuni de 180 și 225 de cai putere. Autonomia electrică este de până la 60 de kilometri și vine în standard cu încărcător on-board de 3.7 kW și cablu de încărcare Mod 2.
Cel mai accesibil Peugeot 308 pornește în România de la 19.672 de euro cu TVA inclus. Este vorba despre motorizarea 1.2 PureTech, pe benzină, cu 110 cai putere, transmisie manuală cu șase trepte și nivel de echipare Active Pack. Celelalte motorizări convenționale pot fi alăturate și unei cutii de viteze automate cu 8 rapoarte.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Peugeot 308 |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | ||
ECHIPARE Active Pack | |||
1.2 PureTech |
110 CP 205 Nm |
19.672 | - |
1.2 PureTech |
130 CP 230 Nm |
20.600 | 22.314 |
1.5 BlueHDi | 130 CP 300 Nm |
22.599 | 24.313 |
1.6 PHEV | 180 CP 360 Nm |
- | 33.619 |
ECHIPARE Allure | |||
1.2 PureTech |
130 CP 230 Nm |
22.742 | 24.456 |
1.5 BlueHDi |
130 CP 300 Nm |
24.741 | 26.455 |
1.6 PHEV | 180 CP 360 Nm |
- | 35.761 |
ECHIPARE Allure Pack |
|||
1.2 PureTech |
130 CP 230 Nm |
23.599 | 25.312 |
1.5 BlueHDi |
130 CP 300 Nm |
25.598 | 27.312 |
1.6 PHEV | 180 CP 360 Nm |
- | 36.617 |
ECHIPARE GT |
|||
1.2 PureTech |
130 CP 230 Nm |
- | 27.312 |
1.5 BlueHDi |
130 CP 300 Nm |
- | 29.311 |
1.6 PHEV | 180 CP 360 Nm |
- | 38.617 |
1.6 PHEV | 225 CP 360 Nm |
- | 40.759 |
ECHIPARE GT Pack | |||
1.2 PureTech |
130 CP 230 Nm |
- | 29.454 |
1.5 BlueHDi |
130 CP 300 Nm |
- | 31.453 |
1.6 PHEV |
180 CP |
- | 40.759 |
1.6 PHEV |
225 CP 360 Nm |
- | 42.901 |
Pentru această sumă primești (printre altele) jante de tablă, cu diametrul de 16 inch, grilă frontală de culoare neagră, faruri și lumini de zi LED, display central de 10 inch, senzori de parcare spate, aer condiționat automat pe două zone și tapițerie din material textil.
Lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include pachetul Active Safety Brake, alertă activă pentru menținerea benzii de rulare, alertă atenție șofer și recunoaștere extinsă a semnelor de circulație.
Noul Peugeot 308 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Peugeot 308 1.2 PureTech |
110 | 5.5 | 10.5 | 19.672 |
Volkswagen Golf 8 1.0 TSI |
110 | 4.6 | 10.2 | 19.546 |
Seat Leon 1.5 TSI |
130 | 5.1 | 9.4 | 21.055 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost |
125 | 5.4 | 10.0 | 18.350 |
Mazda3 2.0 SkyActiv G |
122 | 5.0 | 10.4 | 20.390 |
Skoda Scala 1.0 TSI |
115 | 4.7 | 10.1 | 16.727 |
Renault Megane 1.0 TCe |
114 | 5.2 | 11.2 | 17.200 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI |
120 | 5.2 | 11.2 | 18.256 |
Opel Astra 1.2 Turbo |
110 | 4.7 | 10.9 | 18.060 |
Toyota Corolla 1.2 Turbo |
110 | 5.6 | 9.3 | 18.582 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Peugeot
24.313 euro
1.6 PHEV 180 CP
33.619 euro
Diferenta dintre un diesel si un Plug-in H. este o Dacia Spring...
Diferența reprezintă o sumă de bani importantă, nici întrun caz o panaramă chinezească pentru necunoscători nerăbdători..
-Pe total , poluarea e mai mica( mersul in oras e pur electric)
-Defectiunile mai putine ( Hibridul cumuleaza potentialele probleme ale termicei cu potentialele probleme ale electricei plus potentialele probleme ale sistemului care gestioneaza functionarea simultana a celor doua motoare)
Mai ramane de evaluat impactul injuraturilor
Nici nu vreau sa ma gândesc ce se întâmpla cu un hibrid in caz de defecțiune sau o dauna “reparabila”.
Diesel inutil în România? Poate ai imaginea asta greșită din cauza celor care își iau diesel să le fâțâie prin oraș ”pentru că consum mic” și apoi se plâng de probleme. Dar nu e inutil în România.
Am diesel și în ultimul an și un pic am făcut 30.000 km (se justifică diesel în acest caz, nu?). Din acești 30 mii de km, nu am nici măcar 1.000 km în oraș, mare parte din aceștia sub 1000 fiind făcuți prin oraș când veneam de la drum lung de la intrare în oraș până la locuință. Nu știu dacă am folosit mașina de 5-6 ori în oraș din august 2020 de când o am și până acum. Și asta pentru că nu era disponibilă cealaltă mașină pe benzină.
Nu ai nevoie de autostrăzi ca dieselul să fie util în România. Ai nevoie doar să conduci mult la drum lung, chiar și pe drumurile DN/E.
Ori în cazul meu și al multora ca mine, ies mai bine cu un diesel decât cu un Plug-In Hybrid. La PHEV după ce i se descarcă bateria și mergi pe benzină, cari după tine și greutatea mare a bateriei și vei avea un consum foarte mare. Pentru cineva care face zeci de mii de km pe an consumul contează. Iar dacă se strică ceva la ea, reparațiile sunt foarte costisitoare.
Dieselul nu are rival în cazul celor care merg mult în afară și fac mulți km pe an.
De aici reiese că varianta PHEV pornește de la același preț.
Omul normal schimbă două DPF-uri pe lună. :))
Reacția ta arată niște posibilități: fie ai o părere atât de bună despre tine însuți încât nu suporți un argument adus împotriva ideii tale și vii cu acea replică prostească cu curierii, fie nu ai înțeles deloc mesajul meu, deși era destul de clar, ceea ce arată analfabetism funcțional.
ds. uneori numarul mare de manute rosii indica un comentariu pertinent (exceptie edik care e caz patologic)