La începutul lunii iunie, Peugeot a anunțat o serie de îmbunătățiri pentru actualul 308 facelift. Modelul producătorului francez a primit o culoare nouă de caroserie (Vertigo Blue), jante cu design diferit și un instrumentar digital de bord (i-Cockpit) cu ecran de 10 inch.
De asemenea, francezii au lansat pachetul exterior Black care propune câteva accesorii vopsite în negru: grila frontală, logo-ul mărcii, ramele proiectoarelor de ceață, ramele geamurilor, jantele și barele pentru fixarea portbagajului (doar pe versiunea break).
Acum, producătorul francez a publicat lista de prețuri a celui mai recent 308 facelift și pentru piața din România. Conform oficialilor, cea mai accesibilă variantă Peugeot 308 facelift are un preț de pornire de 18.256 de euro. În versiunea de bază, break-ul va fi mai scump cu 1.850 de euro.
Odată cu aceste modificări, producătorul a făcut și o serie de schimbări în dreptul nivelurilor de echipare. Versiunea de bază Access dispare, iar restul variantelor (Active, Allure și GT Line) vor putea fi comandate cu o serie de pachete noi: Active Pack, Allure Pack și GT Pack. Pentru moment, pe piața din România sunt disponibile doar nivelurile Active și Allure.
Peugeot 308 facelift va fi disponibil cu motorul pe benzină de 1.2 litri în variante de 110 CP și 130 CP.
Versiunea de bază va fi disponibilă doar cu o transmisie manuală cu șase trepte, în timp ce pentru varianta de 130 CP, francezii propun și o cutie automată cu opt rapoarte. Clienții care preferă un propulsor diesel pot opta pentru motorul de 1.5 litri BlueHDI în versiuni de 99 CP și 130 CP. Și în acest caz, motorizarea de top va putea fi comandată cu o cutie automată cu opt rapoarte.Noul Peugeot 308 facelift: versiuni, date tehnice și prețuri.
Noul Peugeot 308 SW facelift: versiuni, date tehnice și prețuri.
Nivelul de echipare Active propune, printre altele, următoarele dotări: sistem de climatizare automat pe două zone, sezori de parcare spate, cotieră centrală, ecran central tactil și sistem audio cu șase incinte, geamuri față și spate acționate electric, sistem Hill Assist, instrumentar digital de bord cu ecran de 10 inch, lumini de zi cu LED, oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric, cruise control, și volan îmbrăcat în piele. Prin bifarea Active Pack, francezii introduc și oglinzi exterioare rabatabile electric, sistemul Mirror Link și proiectoarele de ceață.
Nivelul de echipare Allure plusează cu următoarele: senzori de parcare față, frână de mână cu acționare electrică, geamuri laterale spate cu tentă închisă, jante din aliaj de 16 inch, scaune față Dynamic, sistem de navigație, cameră pentru mersul cu spatele și pachetul Safety Plus (sistem de frânare automată de urgență, sistem pentru identificarea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea șoferului și sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare).
Prin comandarea Allure Pack, modelul producătorului din Hexagon va fi echipat cu un sistem de pornire fără cheie și cu un sistem cruise control adaptiv.
PEUGEOT 308 FACELIFT VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)CONSUM MIXT
(litri/100 km)ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Ford Focus
1.0 litri
Trend Edition125
5.5
10
19.000
Honda Civic
1.0 litri
Sport126
6.0
10.9
20.400
Hyundai i30
1.5 litri
Comfort110
6.1
12.3
18.332
Kia Ceed
1.0 litri
Best120
5.5
11.3
16.761
Mazda 3
2.0 litri
Standard122
6.2
10.4
19.890
Opel Astra
1.2 litri
Astra110
5.2
10.4
19.810
Peugeot 308 facelift
1.2 litri
Active110
n/a
10
18.256
Renault Megane
1.33 litri
Life116
5.4
10.7
15.850
Seat Leon
1.0 litri
Refference110
5.5
10.9
17.035
Skoda Scala
1.0 litri
Ambition115
5.7
9.8
16.036
Toyota Corolla Hatch
1.2 litri
Eco116
5.6
10.1
18.199
Volkswagen Golf
1.0 litri
Life110
5.3
10.2
19.235
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
Pentru ca Octavia e concurentul lui C-Klasse ori CLA. Si Model 3.
Au abramburit clasele, Octavia ramane oficial in clasa compacta, dar este evident ca are dimensiuni de clasa medie, se poate bate cu Passat fara probleme, avand si avantajul pretului.
In cazul de fata au pus Scala sa intre in categoria de pret mai mult, este putin peste Fabia ca dimensiuni.
Pe de alta parte sunt convins ca Octavia se bate cu C Klasse sau Serie 3 pentru ca eu asa am vazut la o emisiune Auto Motor & Sport editia germana, evident. Si daca ei spun asa cine sunt eu sa-i judec? Asta plus plasticul tare din zona media de la un Focus care e un lucru de toata jena devenit, brusc, dovada de luxury la reviewul facut unui Golf.
Acuma ai inteles de ce "ok"?
scuze de offtopic, ma alatur si eu celor care v-au spus deja ca noul format este foarte greu de urmarit, comentariile sunt plasate aiurea si pagina nu este deloc prietenoasa. Reveniti va rugam la vechiul format sau faceti altul mai bun. Ce aveti in prezent e o ratare totala. Nu va spun asta ca sa va critic, ci ca sa va ajut sa imbunatatiti.
Multumesc in numele tuturor