Noua generație Renault Clio a fost prezentată oficial în primăvara acestui an, iar din 21 noiembrie va fi disponibilă și pe piața din România.
Cea mai vândută subcompactă din Europa poate fi achiziționata într-o gamă variată de configurații, întrucât Renault oferă nu mai puțin de 6 motorizări și 4 niveluri de echipare.
Versiunea de bază a noului Clio este echipată cu un motor pe benzină SCe de un litru și 65 CP, însă clienții au la dispoziție și o versiune de 75 CP. În plus, există și noul motor TCe, oferit în versiuni de un litru (100 CP) și 1.3 litri (130 CP).
Gama de configurații diesel include o unitate Blue dCi de 1.5 litri care poate fi cumpărată în variante de 85 CP și 115 CP.
Versiunile superioare vor putea fi comandate și împreună cu cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte (EDC) sau cu cutie de viteze automată de tip CVT, care în gama Renault este cunoscută drept Xtronic..
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Life | Zen | Intens | RS Line |
1.0 SCe |
Benzină 65 CP |
Man5 | 11.900 | - | - | - |
1.0 SCe |
Benzină 75 CP |
Man5 | 12.100 | 12.800 | - | - |
1.0 TCe |
Benzină 100 CP |
Man5 CVT |
- - |
13.800 15.000 |
15.100 16.300 |
16.300 17.500 |
1.3 TCe |
Benzină 130 CP |
Aut | - | - | 17.900 | 19.100 |
1.5 dCi | Diesel 85 CP |
Man6 | 14.800 | 15.550 | - | - |
1.5 dCi |
Diesel 115 CP |
Man6 | - | 16.250 | 17.550 | - |
Niveluri de echipare
Ca și până acum, versiunea de bază a lui Clio poartă numele Life, însă include câteva noutăți majore comparativ cu generația anterioară, printre care se numără lumini Full LED fata și spate, jante din oțel de 15 inch, sistem de frânare ABS cu protecție pentru pietoni și cicliști, Cruise Control, asistență la menținerea benzii (LKA) sau recunoașterea indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).
În plus, echiparea include și aer condiționat manual, geamuri electrice față, oglinzi electrice cu LED, ecran TFT de 4.2 inch sau sistem de asistență la pornirea din rampă.
Între timp, nivelul de echipare Zen beneficiază ca noutăți de oglinzi electrice și încălzite și radio cu afișaj de 7 inch, 6 difuzoare și două porturi USB. Alte dotări ale acestui nivel de echipare sunt consola centrală cu două suporturi de pahare, volanul îmbrăcat în piele ecologică, carcasele pentru oglinzile exterioare în culoarea caroseriei sau jantele de 16 inch.
Al treilea nivel de echipare este Intens, care include la rândul său câteva noutăți în premieră comparativ cu generația precedentă.
Pe listă se află acum senzorii de parcare pe spate, asistentul adaptiv pentru fază lungă (Auto High Low Beam) sau sistemul de navigație cu ecran touch de 7 inch, dar și Multi-Sense cu 3 moduri de condus și iluminare ambientală în 8 culori.Tot aici regăsim însă și aer condiționat automat, acces de tip hands-free, volan îmbrăcat în piele, geamuri electrice spate, alertă pentru depășirea vitezei legale, lumini față și spate Full LED cu semnătură luminoasă în forma literei C sau jante de aliaj de 16 inch.
Pe lângă cele trei trei niveluri de echipare clasice, noul Clio poate fi comandat și cu noua echipare RS Line, care practic înlocuiește GT-Line și include o serie de noutăți stilistice. Astfel, RS Line beneficiază de elemente precum geamuri spate și lunetă cu tentă închisă, tapițerie specifică RS Line, ambianță închisă, contur roșu pentru aeratoare, pachet exterior și interior RS Line, jante de aliaj de 16 inch cu design Boa Vista și, în cazul motorizării TCe de 130 CP, padele la nivelul volanului.
Noul Peugeot 208 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Clio 1.0 turbo, Man, Zen |
100 | 4.4 | 11.8 | 13.800 |
Peugeot 208 1.2 turbo, Man, Active |
100 | 4.4 | 9.9 | 15.113 |
Opel Corsa 1.2 turbo, Man, Edition |
100 | 4.3 | 9.9 | 14.090 |
Dacia Sandero 0.9 TCe, Man, Ambiance |
90 | 5.4 | 11.1 | 9.600 |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, Man, Trend |
100 | 4.7 | 10.5 | 14.000 |
Mazda 2 1.5 litri, Man, Takumi |
90 | 4.9 | 9.4 | 15.190 |
Nissan Micra 1.0 litri, Man, Acenta |
100 | 4.5 | 10.9 | 14.290 |
Seat Ibiza 1.0 TSI, Man, Reference |
95 | 4.6 | 10.9 | 13.837 |
Skoda Fabia 1.0 TSI, Man, Ambition |
95 | 4.6 | 10.8 | 13.076 |
Suzuki Swift 1.0 BoosterJet, Man, Passion |
112 | 4.8 | 10.6 | 12.850 |
Volkswagen Polo 1.0 TSI, Man, Comfortline |
95 | 4.6 | 10.8 | 14.412 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
PS: cam scumpa echiparea Zen 1.0 Tce. Ala e pret de clasa compacta cu dotari apropiate. Ma asteptam la un pret de pornire ceva mai mic, undeva pe la 12500-13000.
mazda ma surprinde din nou cu cel mai mare motor, cea mai mica putere, insa cea mai buna acceleratie. dar si pretul dle....si pretul....
la acceleratie, fratii 208 si corsa impresioneaza datorita greutatii scazute, sub 1000 kg de baza. nice
Masina asta e foarte reusita. O vad tot mai des in trafic deja si e chiar mai frumoasa decat in imagini. Dar au pedepsit-o cu lipsa Diesel + automata, asa ca a iesit din lista mea. La fel si 208.
Traiasca coreeni !!! Kia Rio si Hyundai I30 !!!