Toyota a lansat noua generaţie a lui Auris pe piaţa internă. Modelul are un preţ de listă de 15.971 euro cu TVA inclus. Importatorul mărcii nipone oferă o promoţie încă de la lansare, care reduce preţul de pornire al versiunii de bază la 14.508 euro cu TVA inclus. Cei de la Toyota au lansat toate versiunile de motorizare ale noului Auris pe piaţa internă, incluzând Auris HSD, care pleacă de la 22.001 euro cu TVA inclus.
Gama de motorizări a noii generaţii Toyota Auris include două unităţi otto, de 1.3 şi 1.6 litri, alături de două diesel-uri, de 1.4 şi 2.0 litri. Cea mai importantă versiune este însă cea hibridă, cu un sistem de propulsie preluat complet de la fratele Prius (benzină 1.8 litri plus motor electric) care dezvoltă un maxim de 136 de cai putere şi care beneficiază de o transmisie CVT. În raport cu generaţia precendentă a lui Auris HSD Hybrid, bateriile sunt poziţionate sub bancheta din spate, ceea ce menţine volumul portbagajului la cel oferit de versiunile cu propulsie convenţională, de 360 litri.
La nivelul caroseriei, Auris primeşte un al treilea geam lateral, e mai lung cu trei centimetri decât generaţia precedentă, dar a devenit mai scund cu 5.5 centimetri. Interiorul suferă şi el schimbări radicale odată cu noua generaţie Auris. Modelul japonez renunţă la formele anterioare, inspirate de cele de pe Corolla, şi vine cu o planşă de bord dominată de zona display-ului central. Formele angulare, geometrice, înlocuiesc liniile curbe ale modelului pe care îl înlocuieşte noul Auris, iar materialele şi calitatea finisajelor promit să ajungă la un nivel mai ridicat.
TOYOTA AURIS vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Toyota Auris 1.33L Dual VVT-i Terra |
99 | 5.5 | 12.6 | 15.971 |
Volkswagen Golf 1.2 TSI 85 CP Trendline BMT |
85 | 4.9 | 11.9 | 15.436 |
Kia Cee'd 1.4 CVVT Best |
100 | 6.0 | 12.8 | 14.856 |
Renault Megane 1.6 16v Authentique |
110 | 6.8 | 11.5 | 14.200 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 CP Trend |
100 | 4.8 | 12.5 | 17.100 |
Hyundai i30 1.4 MPi 100 CP Clasic |
100 | 6.0 | 12.8 | 16.173 |
Opel Astra 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.5 | 13.9 | 15.850 |
Citroen C4 1.4 VTi 95 CP Attraction |
95 | 6.1 | 11.9 | 15.455 |
Peugeot 308 1.4 VTi 98 CP Access |
95 | 6.5 | 12.7 | 16.956 |
Mazda3 1.6 CE |
105 | 6.4 | 12.2 | 16.630 |
Honda Civic 1.4 Comfort |
100 | 5.4 | 13.4 | 17.968 |
Mitsubishi Lancer Sportback - 1.6 117 CP Invite |
117 | 5.9 | 11.1 | 16.902 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Toyota
Bravo Toyota!
Ca ma saturasem sa tot dau NEXT la 140 poze ..
Pe scurt: I like it !!
Iar cum melteanul nu stie ce e aia Toyota, asa sunt unii care nu prea inteleg ei designul lui Golf asemanator de zeci de ani. Ideea este ca isi are rostul lui. Insa nu cred ca e cazul sa ma intind prea mult cu explicatii. Daca esti curios cauta stirea cu prezentarea oficiala a lui Golf VII de acum o jumatate de an, tot pe AM am explicat. Apropo, singura chestie care imi displace la Aurisul de mai sus e plansa de bord.
Si eu cred ca nu este cazul sa te extinzi prea mult cu explicatii, nu are rost:). Cat despre Auris, e greu sa-ti placa plansa de bord, pur si simplu este un mare pas inapoi, la fel ca la RAV-4, dar e mai bine sa te uiti in fiecare zi la aceasta plansa de bord decat sa fii meltean cu Golf, mi se pare un argument rational, inteligent si emotional in acelasi timp.
Poate imi explici de ce la Auris 2 nu s-a mers pe aceiasi linie de design pe care o avea Auris 1. Si sa nu imi spui ca s-a mers pentru care cam aceiasi forma caroseria, ca nu tine :p
Corolla hatchback era foarte aratoasa acum cativa ani si destul de fasneata.Mai tarziu a aparul Auris care mi-a placut de la prima reclama difuzata la TV .O masina foarte incapatoare si fiabila.Si mai tarziu a aparut Facelift-ul si versiunea HSD care mi-au luat graiul cat de bine aratau amandoua .Azi le-a luat locul aces Auris care mi se pare cel mai reusit ,altele ar mai fi Focul,I30, Ceed si Opel Astra .
Dar nu au spus nimic despre alianta aceeia cu BMW ,nu au spus nimic despre ce propulsoare BMW va avea in viitor.Chiar si acum mi se pare ceva inexplicabila aceasta alianta si chiar vitala pentru marea majoritate a fanilor Toyota.Nu ca as ura BMW ,dar nu mai sta f bine la calitatea asamblarii si fiabilitatii motoarelor .mult mai bine sta Audi la acest capitol chiar daca eu m-am inumarat printre ghinionistii care a avut probleme cu fiabilitatea motoarelor Audi.Dar totusi Toyota? Nu merita asa ceva.Sper ca japonezii sa i-a doar dieseluri si atat si sa issi vada in continuare de treaba .Motoarele lor sunt prea bune si fiabile ,pt a le maltrasii cu cele BMW.
Si nu, stai linistit, nu e vorba de suparare. Doar discutam. :)
Doar ca acest design tipic al lui Golf... uite, iti voi explica, inseamna defapt un omagiu, un respect adus generatiilor precedente. Este foarte greu sa adapatezi un design clasic cu care lumea s-a obismuit, la prezent. Cei care reusesc lucrul asta sunt foarte putini: VW poate sa faca asta doar cu Golf si Beetle. In timp ce Porsche o face de mai bine de 40 de ani cu 911.
In plus, fie ca esti sau nu de acord, este un design care prinde. Consider ca atunci cand cumperi un Golf cumperi si o farama din istoria automobilului. Nu ma refer aici la partea tehnica. Poate ca, daca nu era asa de apreciat cei de la VW schimbau aspecul lui Golf demult. In plus mai e si o chestiune de marketing: cu aspecul relativ asemanator dintre generatii, dintre marcile de volum doar VW se poate mandri ca reuseste asa ceva. Nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar arata o Corolla din '97 cu designul adapatat zilelor noastre, ca sa nu zic din '85. La asta ma refer.
Si sa ai o masina care nu iti place cum arata este, dar care e foarte fiabila ca si cum te-ai insura cu cea mai urata femeie din sat, dar care stie sa gateasca foarte bine, are grija exemplar de casa si copii (gen Auris). Ori eu prefer una la care de-abea astept sa ajung cand ies de la serviciu, care sa ma faca sa si glumesc, care desi nu gateste cel mai bine din lume sa mananc acea mancare zambind, iar inainte de culcare... hmmm... you know what I mean :)))) (gen Golf 7)... adica sa nu fie doar o femeie de casa. Cand vei intelege concret la ce ma refer prin comparatia asta atunci vei intelege exact ce am vrut sa spun :)
Daca imi arati un top al fiabilitatii in care motoarele Audi sunt mai fiabile decat cele Bmw as crede ca stii ce vorbesti, de fapt cei de la Toyota trebuiau sa aleaga motoare Audi in loc de cele de la Bmw pt ca e clar ca nu stiu pe ce lume se afla.
Insa e o problema generala la masinile noi, de ceva ani incoace, versiunile standard arata din ce in ce mai urate fata de o versiunile superioara. Asta e valabil pentru tpate marcile, de la Toyota pana la Mercedes, de la VW pana la Fiat. Concluzie: departamentele de Marketing vor sa ne jupoaie de bani!
Imi cer scuze daca te-ai simtit lezat catusi de putin,insa vorbele mele ar trebui sa fie ca un semnal de alarma pentru clienti si fani atat Toyota cat si BMW.
Poftim daca chiar vrei un top iti dau chiar unul de pe aici ,probabil ca si tu esti nou pe aici daca nu stiai de acest top care a fost dezvaluit pe intraga presa automobilistica.Priveste pe ce loc se afla Audi si pe ce loc se afla BMW.
http://www.automarket.ro/stiri/warranty-direct-honda-toyota-si-mercedes-benz-in-topul-fiabilitatii-49252.html
In primul rand nu ca BMW nu ar face motoare interesante insa nu atat de fiabile pe cat se cred ei.In inovatii la fel :slabut cu '' S'' de tipar.Un producator premium a ajuns sa ceara sisteme hybrid de la unul de volum? Chiar nu este in stare? Nu as crede asa ceva ,au si ei daca ne aruncam un ochi in ograda lor.Dar probabil nu atat de performante,in schimb japonezii se sacrifica sa le ofere ceva de calitate iar ei le da niste aiurite de motoare diesel foarte vitale? De la Audi avea ce invata ,de la tractiune quatro ,motorul wankel care a fost tot de Audi iventat si alte tipuri foarte potrivite.De fap Audi ar fi fost de calibrul unui constructor ca Toyota in inovatii nu BMW care habar nu au sa faca un sistem de tractiune integrala performant si destinat drumurilor grele.Dar este un semn bun caci tu nu te lauzi cu propria masina cum au facut altii inaintea ta.Deci ''ura''
Atata timp cat designul si denumirea de Golf atrag clienti de aproape 40 de ani, da-mi voie sa cred ca aceiasi reteta (design "depasit" si tehnologie "mediocra" fata de sclipirea mintilor japoneze) va functiona si peste 10 ani.
Presa in special care pune mereu Toyota in fata lui VW dpdv al fiabilitatii, este aceiasi care pune mereu VW in fata Toyota cand vine vorba de restul.
Chiar nu are sens.Am mers si eu intr-un Golf V daca vrei sa stii .Ca pasager in dreapta nu ca sofer,si scaunele intr-adevar mi s-au parut foarte confortabile ,insa daca as fi fost in locul celui de la volan nu as fi mai fost de asa parere.De ce? Fiindca iti o fera o vizibilitate mult prea slaba ,ele fiind joase iar bordul inalt si ridicat,in plus de asta sprijinul lateral era mult prea moale iar la curbe iti dadea senzatia ca masina te scuipa in exterior.
Nu vad de ce ai adus in discutie Gelly atata timp cat am spus ca "sunt multi, foarte multi, care nu sunt direct interesati de fiabilitate. E adevarat ca nu vor un jaf de masina >, ci vor in primul rand o masina in care sa te simti cel mai bine pentru banii pe care ii dai. Iar aici VW este peste Toyota."
Intampplarea face ca eu am condus Golf V si iti pot spune din postura celui de la volan. Chestia cu bordul inalt mie nu mi s-a parut absolut deloc asa si nu am auzit pe nimeni sa se planga de chestia asta. Si sustinerea laterala... pe bune acum... la Auris nu e aproape deloc. Iar materialul din care e textila din scaunelor din Auris e diferita. In sensul ca e mai fina. Pentru unii poate parea amuzant, dar nu intamplator scaunele lui Golf V sunt dintr-o textura mai dura la atingere... "grauntoasa"... nu stiu cum sa ma exprim mai bine. Astfel ca "te scuipa" mai greu. Asta face parte din chestiile alea palpabile cu care te tot bat la cap. Asta ca sa nu mai vorbim de stabilitatea pe viraje a masinii.
Eu stiu si apreciez faptul ca iti place Toyota, dar nu arunca, scuzati-mi expresia din popor, cu mucii in fasole...
Chiar m-am amuzat pe ''cinste'' la unele chestii spuse de tine,chit ca parerile nostre sunt diferite chiar m-am simtit bine :D.
Bun,e bine ca ai condus.Chiar imi pare rau ca nu am avut si eu ocazia sa vad pe pielea mea cum te simti si la volan.Dar probabil ca asta este si un truc al nemtilor.** In caz ca masina ramane in pana de motor si tu nu mai ai garantie sa o poti repara odihnit.La Toyota ce iti mai trebuie acele scaune de pe Golf? Caci oricum nu vei ajunge sa ramai.Deci practic intr-o Toyota vei ajunge mai odihnit decat in Golf fiindca vei fi scutit de ceva neplacut ** .
Deci da, fara alcool :))))
Dar multumesc ca mai linistit, voi visa frumos in noaptea asta. Noapte buna! ;)
Ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!!