La jumătatea anului trecut, Peugeot a prezentat noul generație 2008. SUV-ul producătorului francez a primit o plaformă nouă, are un design îmbunătățit, interiorul a "suferit" o serie de transformări, iar gama de motorizări s-a îmbogățit cu o variantă electrică.
Noul Peugeot e-2008, versiunea electrică a SUV-ului de clasă mică, este echipat cu un motor de 100 kW (136 de cai putere) și 260 Nm. Energia electrică necesară funcționării acestuia este stocată într-un pachet de baterii cu capacitatea de 50 kWh. Conform oficialilor producătorului francez, autonomia calculată conform standardului WLTP este de 310 kilometri.
Bateria poate fi încărcată inclusiv la stații rapide cu puteri de 100 kW, caz în care o încărcare până la 80% durează 30 de minute. Alternativ, e-2008 suportă și încărcare la stații de 7.4 kW și 11 kW, caz în care încărcarea va dura 8 ore, respectiv 5 ore.
Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.3 secunde, iar viteza de top este limitată la 150 km/h.
Patru niveluri de echipare sunt disponibile pe piața din România: Active, Allure, GT Line și GT. Cea mai accesibilă variantă a noului e-2008 pornește de la 33.490 de euro cu TVA.
LISTĂ DE PREȚURI Peugeot E-2008 | ||||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
|||||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
ACTIVE | ALLURE | GT LINE | GT |
Electric Baterie 50 kWh |
136 | 310 | 33.490 | 35.391 | 37.390 | 38.990 |
Nivelul de echipare Active va oferi, printre altele, următoarele dotări: sistem automat de climatizare, senzori de parcare spate, selector pentru modurile de rulare (Eco/Sport) sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, funcție Hill Assist, faruri cu aprindere automată, geamuri față și spate acționate electric, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, lumini de zi cu LED, oglinzi laterale reglabile electric și încălzite, sistem de frânare automată de urgență, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, cruise control, sistem pentru atenționarea șoferului cu privire la părăsirea benzii de rulare, alertă cu privire la o posibilă coliziune, sistem de pornire fără cheie, volan îmbrăcat în piele și vopsea metalizată Orange Fusion.
Versiunea Allure plusează cu următoarele echipamente: bare longitudinale amplasate pe plafon, cameră pentru mersul cu spatele, instrumentar digital de bord 3D, jante din aliaj de 17 inch, sistem de iluminare zonă de acces, ornamente exterioare cromate, scaun pasager reglabil pe înălțime și tapițerie Mi-Tep.
Nivelul de echipare GT Line va plusa cu următoarele: senzori de parcare față, faruri full LED, lunetă și geamuri laterale fumurii, sistem de iluminare ambientală cu LED, pachet exterior GT Line, pedale și praguri din aluminiu, plafon de culoare neagră, și proiectoare de ceață cu LED și funcție cornering.
Vârful de gamă va oferi în plus următoarele echipamente: sistem pentru detectarea unghiului mort, jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, cruise control adaptiv, sistem de acces fără cheie, sistem de navigație și ecran central cu diagonala de 10 inch, scaune încălzite și tapițerie mixtă Alcantara/Mi Tep.
Mașini electrice 2019-2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Citigo-e iV | hatchback de oraș | 83 | 265 | 19.990 |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.122 |
Volkswagen e-Up! | hatchback de oraș | 83 | 260 | 22.448 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.600 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 29.990 |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 110 | 316 | 30.350 |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 33.082 |
Peugeot e-2008 | SUV subcompact | 136 | 310 | 33.490 |
Mazda MX-30 | SUV compact | 143 | 200 | 33.900 |
Volkswagen ID.3 1st | hatchback compact | 204 | 420 | 36.072 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
DS 3 Crossback E-Tense | SUV subcompact | 136 | 320 | 37.900 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 136 | 311 | 39.199 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 39.806 |
Honda e | hatchback subcompact | 154 | 211 | 39.980 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 136 | 289 | 40.163 |
Kia e-Niro | SUV compact | 136 | 289 | 40.460 |
Audi e-tron | SUV mare | 313 | 336 | 70.747 |
Audi e-tron Sportback | SUV mare | 313 | 347 | 72.996 |
Mercedes-Benz EQC | SUV compact | 408 | 416 | 75.922 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Porsche Taycan | sportivă | 530 | 407 | 110.625 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
1) Garda la sol 16 cm;
2) Volumul portbagajului 405 litri;
3) Interior modern;
4) 5 stele testele EURONCAP 2019, cu echiparea safety pack.
La autonomie mi-as fi dorit (ceva) mai mult de 400 km WLTP....Probabil la urmatoarea varianta (facelift)....
Nu ii vad pe cei de la PEUGEOT sa prezinte variante mai puternice de baterii de acumulatoare care sa fie disponibile dupa doar 1-2 ani de la lansare, aidoma celor de la TESLA (vezi Model S sau Model X care au pornit de la valoarea initiala de 60 kWh si au avut apoi 75-85-90-100 kWh, in 4-5 ani de la prima lansare iar in acest an vor lansa varianta de baterie de acumulatoare de 120 kWh).....
MULT SUCCES PEUGEOT!!!
Incercarile celorlati sunt destul de timide: Mercedes Benz, BMW, Audi,etc. ofera, cu totii, autonomii electrice sub valoarea de 500 km WLTP la aceasta ora.
Incercarile celorlati sunt destul de timide, dar fac bani din ele. Tesla functioneaza in continuare "pe caiet".
N-ai decat sa-ti cumperi electrica pe banii tai, 100 %, pomana pentru electrice, pomana pentru Rabla, la fel, sa se subventioneze agricultura si sectoarele vitale, nu vanzarile de masini, care oricum s-au scumpit in ultimii zece ani foarte mult.
Iar modelul electric costă 33490 €
DIFERENŢA DE 9.452€
Dacă ai eco bonus de 10.000€ înseamnă că IEŞI MAI IEFTIN CU 548 € să cumperi modelul electric !!!!
Apoi vine diferenţa de la combustibil .... ŞI PRACTIC ANUAL mai câştigi minim 500€
Şi în 10 - 15 ani strângi bani destui ca să schimbi bateria.
Deci dacă locuieşti la casă, să spun ca să fie mai uşor cu parcat, încărcat, atunci decizia este mai mult decât clară ELECTRIC ESTE MAI IEFTIN ŞI ESTE DEJA PREZENTUL !
.
Dar deh, electrocutarea de bunăvoie are simptome similare falselor statistici cu anumite decese la modă...
Nu mai repet că nimeni nu ar cumpăra electrice *normale* fără bonusuri, dar oare cei 3.500 € dați în plus pe e-2008 vs. e-208 sînt poate contravaloarea autonomiei cu 10% mai mică? :)
Noutati despre modelul din urma, cu variante disponibile in curand si preturi (Franta-evident):
prețurile
benzină
- 1.0 Ecoboost 125 CP mHEV BVM6> Titan: 22.900 €, ST Line: 24.900 €, ST Line X: 26.900 €, ST Line V: 28.900 €.
- 1.0 Ecoboost 125 CP DCT 7> Titan: 24.900 €, ST Line: 26.900 €, ST Line X: 28.900 €, ST Line V: 30.900 €.
- 1.0 Ecoboost 155 CP mHEV BVM6> Titan: 23.900 €, ST Line: 25.900 €, ST Line X: 27.900 €, ST Line V: 29.900 €.
diesel
- 1.5 EcoBlue 120 CP BVM6> Titan: 24.000 €, ST Line: 26.500 €, ST Line X: 28.500 €, ST Line V: 30.500 €.
https://www.caradisiac.com/ford-puma-nouvelle-finition-st-line-v-et-nouveau-moteur-diesel-182173.htm
CONCLUZIE:
1) apare si PRIMA VARIANTA a modelului FORD Puma avand o cutie automata, in 7 trepte (la motorizarea benzina 1 litru - 125 CP, fara hibridizare);
2) prima motorizare cu motorina....