A doua generaţie a SUV-ului mizează pe evoluţie, nu pe revoluţie, aplicând îmbunătăţiri la toate capitolele la care primul Qashqai ar fi putut să ofere ceva în plus. Prima modificare este lungimea, noul model fiind cu cinci centimetri mai lung, ceea ce le aduce un plus de spaţiu pasagerilor şi portbagaj mai mare. Odată cu noua generaţie, Nissan elimină varianta Qashqai+2 din gama sa, clienţii acestuia fiind îndemnaţi să aleagă noul X-Trail. Totodată, noul Qashqai împarte platforma cu proaspăt-lansatul X-Trail, ambele SUV-uri fiind construite pe noua Common Module Family a Alianţei Renault-Nissan. În viitor, această platformă va fi folosită de numeroase modele ale celor două mărci, printre care se numără şi viitorul Renault Espace.
TEST DRIVE Nissan Qashqai 1.5 dCi
Versiunile de top ale lui Nissan Qashqai vor beneficia de blocuri optice full LED, parcare automată, sistemul Around View Monitor şi un set de sisteme pentru a facilita legătura dintre maşină şi smartphone-ul şoferului. La interior, modelul se bucură de un plafon panoramic opţional, care acoperă integral plafonul, materiale de calitate superioară şi finisaje îmbunătăţite. Graţie platformei noi, Nissan a redus 30% din costurile de producţie ale lui Qashqai, diferenţa fiind investită în habitaclul noii generaţii.
Nissan Qashqai vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T MT6 |
115 | 5.6 | 11.3 | 18.690 |
SsangYong Korando facelift 2.0 e-XGI 2WD STD |
149 | 7.5 | n/a | 19.209 |
Hyundai ix35 facelift 1.6 GDi 2WD Comfort |
135 | 6.8 | 11.1 | 20.786 |
Suzuki S-Cross 1.6 2WD Start |
120 | 5.5 | 11 | 16.300 |
Kia Sportage 1.6 2wd Classic |
135 | 6.8 | 11.1 | 17.298 |
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 122 CP Trend&Fun Bluemotion |
122 | 6.5 | 10.9 | 23.646 |
Mitsubishi ASX 1.6 Inform 2WD Di-D 4WD Invite |
117 | 6.0 | 11.4 | 18.490 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Nissan
Voi ati afisat doar niste preturi, dar ce contin dotarile, mai pe la vara.
Pe site, la configurator ma pune sa deschid o brosura in pdf cu prezentare si cam atat. Nema preturi, nema dotari. Parca n-au om de marketing, director, management, fiecare face ce-l taie capu' pe-acolo.
In plus:
Nissan Qashqai (2014) 1.6dCi 130CP MT6 S/S 4X4 Tekna Diesel / Manuală 130 CP / 320 Nm 31.090 €
Nici nu vreau sa ma gandesc ce pret va avea versiunea automata.
Parca nici nu vor sa vanda.
Uneori am impresia ca la privat lincezesc aceleasi putori ca si pe la stat. Un fel de vrei, bine, nu vrei, tai-o, ca am treaba sa barfesc cu colegii cu cine s-a mai combinat tipa aia buna de la conta.
Fascinat de aspectul interior si esterior, m-am horarat la un drive test.
Model testat TECKA 1.6 4x4, 6 trepte manual.
Intr-adevar interiorul e foarte reusit, bordul cu materiale moi, aducand a masina premium. Senzatie de spatiu mare. Foarte bine integrate comenzile, navigatia. Multe gadgeturi, 4 camere, asistent de unghi mort... Din pacate scaunele fata cu sezut scurt si fara posibilitate de al inclina. In spate se sta decent, bancheta nu culiseaza si nu se inclina, fiind amplasata cam vertical. Pozitia de condus inalta, mi-as fi dorit sa poata fi coborata mai mult. Directia imprecisa. Motorul de 130 CP fara urma de sportivitate, doar decent. Timoneria schimbatorului culiseaza 2-3 cm in functie de accelerarea motorului...(masina avea 2500Km..)
Suspensia nici sportiva nici comfortabila,usor ruliu pe puntea fata.
Concluzii: Masina decenta care arata mai bine decat se conduce si se simte.
Repere: conduc Golf 7 si LC 120
Un verdict cam hazardat ce se bazeaza doar pe faptul ca numai 10 % dintre clienti o comanda. Din punctul meu de vedere, nu mi-as mai cumpara un autoturism fara tractiune integrala, in conditiile in care, iarna si intre blocuri poti intalni situatii suficient de provocatoare. Dupa mine, acei 10% dintre clienti au facut alegerea corecta.
"Timoneria schimbatorului culiseaza 2-3 cm in functie de accelerarea motorului...(masina avea 2500Km..)"
Wow! Pai, din ce spui tu, se pare ca tijele de la timonerie sunt deja duse. Bune masini mai fac unii in ziua de azi!
Sunt absolut de acord cu tine!... Explicatia ca doar 10% au cumparat 4WD este stric legata de faptul ca numai acest procent de oameni mai aprciaza un drum greu forestier sau mai merg iarna, obligati fiind, pe drumuri cu zapada/polei etc. Marea majoritate folosesc crossovarele la shoping, la mall sau ies in la sfarsit de saptamana la munte pe drumuri usoare pe care le poti strabate si cu un logan...
Referitor la noul Qashqai eu consider ca arata f. bine, iar preturile sigur se vor negocia mult! Nici ca fiabilitate nu cred ca putem trage concluzii pripite din cauza timoneriei... e pueril.