Constructorul asiatic a lansat noul Ioniq 5 în urmă cu o lună. Versiunea de serie a conceptului Hyundai 45 este un SUV compact, cu zero emisii și infrastructură de încărcare la 800 V.
Acum a venit momentul să aflăm cât costă în România, acolo unde clienții au la dispoziție două niveluri de echipare: Premium și Luxury.
De asemenea, noul Ioniq 5 este disponibil momentan în două versiuni de putere, ambele echipate cu o baterie de 72.6 kWh. Ulterior vor fi lansate și versiunile cu acumulatorul de 58 kWh.
PORNEȘTE DE LA 50.884 DE EURO
Cel mai accesibil Ioniq 5 pe care îl poți comanda în România este versiunea cu un singur motor electric (nivel de echipare Premium), care dispune de 217 cai putere și 350 Nm cuplu. Aceste resurse sunt suficiente pentru a atinge suta de kilometri pe oră în 7.4 secunde. În cazul ei, automonia maximă anunțată de Hyundai ajunge la 480 de kilometri.
Prețul pentru această variantă pornește de la 50.884 de euro, cu TVA inclus.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Ioniq 5 |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Premium | ||
2WD |
217 CP 350 Nm |
50.884 |
4WD |
305 CP |
53.859 |
ECHIPARE Luxury | ||
2WD |
217 CP 350 Nm |
55.644 |
4WD |
305 CP 605 Nm |
58.619 |
Lista cu dotări standard include, printre altele, jante cu diametrul de 19 inch, faruri și stopuri LED, oglinzi exterioare acționate electric, încălzite și cu semnalizare încorporată.
Avem apoi sistem de climatizare automat pe două zone, cameră video pentru mersul cu spatele, ceasuri de bord digitale, volan îmbrăcat în piele și încălzit, tapițerie parțial piele/stofă și sistem de încărcare rapidă a bateriei trifazat "on board" de 10.5 kW.
Versiunea actuală de top vine în nivelul de echipare Luxury și este echipată cu două motoare electrice, deci tracțiune integrală, care oferă 305 CP și 605 Nm cuplu.
În aceste condiții, repriza 0-100 km/h durează 5.3 secunde.REDUCERE DE APROAPE 3.000 DE EURO
Pentru aceasta din urmă, clienții din România trebuie să plătească cel puțin 58.619 euro cu TVA.
Indiferent de versiunea comandată, Hyundai România oferă și o reducere de aproape 3.000 de euro față de prețul de listă. Noul Ioniq 5 poate fi achiziționat și prin programul Rabla.
Noul Ioniq 5 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km, WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ioniq 5 2WD |
217 | 480 | 7.4 | 50.884 |
Volkswagen ID.4 Pro |
204 | 520 | 8.5 | 43.840 |
Skoda Eniaq iV iV 60 |
180 | 390 | 8.7 | 38.820 |
Ford Mustang Mach-E RWD |
269 | 450 | 6.9 | 49.800 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Hyundai
Btw...Hyundai a vandut 3000 Ioniq5 in 24 de ore. Prin comparatie VW se lauda cu vanzari record. Care s-au dovedit achizitii facute de...dealerii auto.
Vom repeta operaţia până când toate cele trei condiţii vor fi îndeplinite în mod impecabil.
Bravos Azorel! (în loc de “Bravos Tesla!”). Să-ţi dea mămica bobo? Sau o ţeavă de eşapament VW, cu mireasmă adorabilă şi surpriză! o dedicaţie muzicală:
Foaie verde (sic!) noxe multe
Pentru capetele culte
Asta e, n-ai ce să-i faci
Vindem, dar vindem în draci!
La 100$ ,dar hai 100€ pe 1kwh sau chiar cu TVA 120€ pe kwh.... pentru o baterie de 77kwh înseamnă un preţ de 9240 €
Motorul electric clar trebuie să coste mult mai puţin decât motorul termic !!
nu mai spun de zona de schimbător de viteze automat sau nu, care la cea electrică este lipsă sau există dar un cuplu direct cu raport de 1:1 sau 1:2
Da, există invertorul, chargerul, dar există în industrie de mult timp...
Deci de unde 51.000€ ?
1. BMW iX - 600 km WLTP, tractiune integrala
2. VW ID.4 - 520 km, tractiune spate;
3. Jaguar I-Pace - 518 km, tractiune integrala;
4. Skoda Enyaq - 510 km, tractiune spate;
5. Audi e-tron GT - 488 km, tractiune integrala;
6. Hyundai Kona Electric - 484 km, tractiune fata;
7. Hyundai Ioniq 5 - 480 km, tractiune spate.
Deja incep sa apara modele electrice cat mai diversificate, pentru toate gusturile
In 11 tari europene, vehiculele electrice sunt mai ieftine decat masinile clasice (ICE), in ceea ce priveste costurile totale de functionare - autotriti.gr 03.03.2021
Vezi:
https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Pio-etoimh-h-Ellada-gia-thn-xrhsh-hlektrikwn-aytokinhtwn_214600.asp?a=6
Din 22 tari europene analizate, in cadrul studiului LeasePlan Electric Car Readiness Index 2021, Romania se situeaza pe (ne)onorabilul loc 20.
La masinile electrice (dar si termice) trebuie bagat un prag maxim de pret peste care sa numai poti beneficia de nici o pomana gen "rabla".
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-23092731-cat-costa-bateriile-pentru-masini-electrice-2019-studiu-caz-nissan-leaf-1-kwh-capacitate-272-euro.htm
Si asta era in 2019...
Luand in calcul ca diferenta de pret intre Ioniq 2wd si 4 wd este de 3000 euro, rezulta ca un motor electric cu planetare-cuplaje si tot angrenajul este 3000 euro.
Bun deci avem:
72 kw X 272= 19584 de la baterie
3000X 2= 6000 de la motoare
Total=25584 euro
Deci 58.619-25.584=33.035 euro raman pentru carcasa cu bord si scaune...e cam dublu fata de costul real
La fel la Dacia Sprig
Daca din 18000 scadem pretul bateriei 17X272=7344 ajungem la concluzia ca doar carcasa de Sprig cu motorasul ei electric valoreaza 10656 euro, cat un Logan nou echipat cu motor termic...:)
E evident ca si aici e dublu pretul carcasei.
N-ai, asa ca iti zic eu. Pentru fast charge.
BMW iX - 1,1 ore
VW ID4 - 1,2 ore
I-Pace -1,07 ore
Audi e-tron - 0,625 ore (adica sub 40 de minute!!!)
Hyundai - 1,1 ore
etc.
Adica stai cam la toate peste o ora sa incarci la fast charge. Cate fast charge sunt in Romania si unde?
La statii de putere mai mica imbatranesti.
Bateriile masinilor pur electrice (BEV) au o capacitate situata, de regula, intre 30-80 kWh.
Acum 7-8 ani autonomia masinilor electrice comercializate in Europa era situata, in general, intre 250-350 km NEDC.
La acest moment aceasta autonomie medie, s-a mutat pe zona 400-500 km WLTP (ciclu de masurare mai real decat cel anterior - NEDC) si continua sa creasca permanent.
Daca luam de exemplu o baterie de 75 kWh, costul incarcarii, de acasa, ar fi:
75×0,65 lei/kWh=48,75 lei
Pentru o distanta medie de 400 km, parcursa dupa o incarcare completa, ar rezulta un cost mediu de 12,2 lei/100 km.
Incarcand din sistemul public, acest cost te duce la cca. 18-20 lei/100 km. Asta si datorita numarului mic de statii electrice si lipsei concurentei REALE intre furnizori....
E drept insa ca, din pacate, la aceasta data, masinile electrificate, nu sunt foarte accesibile, ca pret, dar acest lucru se va schimba in bine pentru clienti, pe masura ce:
1. se lanseaza cat mai multe modele de la toti producatorii auto astfel incat concurenta si accesibilitatea masinilor electrice sa determine o crestere semnificativa a vanzarilor modelelor PHEV si BEV;
2. tehnologia se va extinde semnificativ in intreaga lume, oferind masini pe gustul tuturor, cu costuri din ce in ce mai mici de achizitie, performante si autonomii din ce in ce mai bune;
3. numarul statiilor electrice de incarcare - publice sau private - va creste cu un ritm mult mai alert decat pana acum;
4. se va usura foarte mult incarcarea masinilor electrice fara nu stiu cate aplicatii de la fiecare producator auto sau furnizor de energie electrica astfel incat handlingul unei masini electrice sa fie extrem de facil.
Daca TESLA si-a propus sa produca anual, la fabrica de langa Berlin - initial un numar de 150.000 de autovehicule electrice urmand sa ajunga la 500.000 unitati in 2-3 ani, ganditi-va ca potentialul de dezvoltare al tehnologiei este unul URIAS!!!
Pentru a putea vinde - doar un producator - 500.000 unitati in Europa (Grupurile VW, RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI, TOYOTA, HYUNDAI-KIA, MERCEDES BENZ. BMW s.a. intentioneaza sa faca acelasi lucru) - este foarte clar ca se va dezvolta si numarul statiilor electrice de incarcare si puterea acestora de incarcare, va creste si numarul reprezentantelor (la TESLA ma refer aici, in special).
1.pe masura ce se lanseaza modele
2.se va extinde
3.va creste
4.se va usura
totul e la viitor, semn ca acum lucrurile nu sunt ok, o stii si tu.
Asa este. Tot in viitor "vom cumpara" si noi masini electrice pentru ca acum, sincer, nu merita, nu ai niciun avantaj.
@Fanel
"prostii" aia n-au avut de ales, la fel ca si prostii si mai multi din cartierele dormitor ale marilor orase. Nu ii putem blama ca locuiesc acolo. Tu ai fotovoltaice pe casa?