Noua generație Ford Focus a fost prezentată în prima parte a anului curent. Modelul de clasă compactă dezvoltat de constructorul american a primit o platformă nouă, tehnologii moderne și două versiuni speciale: Vignale și Active.
Varianta de echipare Vignale a fost disponibilă în România încă din luna august, prețul de pornire pe piața locală fiind de 23.900 de euro cu TVA. Acum, Ford anunță lansarea versiunii Active și în România.
Versiunea cross Ford Focus Active va fi disponibilă în variantele de caroserie hatchback și break, și încearcă să convingă o parte dintre clienții care încă nu sunt hotărâți să migreze către segmentul SUV. Varianta Focus Active oferă un look specific crossoverelor, cu elemente precum scuturi și praguri dedicate și cu o gardă la sol ridicată cu 30 de milimetri.
Standard, noul Focus Active va avea o punte spate independentă și două moduri noi de rulare: Slippery și Trail.
Ford Focus Active va fi oferit cu trei motorizări pe benzină și două unități diesel. Varianta de bază este echipată cu motorul pe benzină de 1.0 litri EcoBoost de 125 de cai putere. Clienții vor putea miza pe un 1.5 benzină EcoBoost în versiunile de putere de 150 CP și 182 CP. Resursele motoarelor pe benzină vor fi puse în valoare fie cu o cutie manuală cu 6 trepte, fie cu o transmisie automată cu 8 rapoarte. Pentru versiunea de 182 CP, Ford oferă doar cutia automată.
Fanii motoarelor pe diesel vor putea alege fie unitatea de 1.5 litri EcoBlue de 120 CP, fie propulsorul de 2.0 litri EcoBlue de 150 CP.
Și în acest caz, Ford oferă atât o cutie manuală cu 6 trepte, cât și o transmisie automată cu 8 rapoarte. Tracțiunea integrală nu este disponibilă, indiferent de motorizarea aleasă.Prețuri Ford Focus Active 5 uși
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active | Active Business |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 Aut8 |
20.300 21.900 |
20.950 22.550 |
1.5 EcoBoost | Benzină 150 CP |
Man6 Aut8 |
21.300 22.900 |
21.950 23.550 |
1.5 EcoBoost | Benzină 182 CP |
Aut8 | 23.900 | 24.550 |
1.5 EcoBlue | Diesel 120 CP |
Man6 Aut8 |
22.250 23.850 |
22.900 24.500 |
2.0 EcoBlue | Diesel 150 CP |
Man6 Aut8 |
23.250 24.850 |
23.900 25.500 |
Prețuri Ford Focus Active Wagon
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active |
Active Business |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 Aut8 |
21.150 22.750 |
21.800 23.400 |
1.5 EcoBoost | Benzină 150 CP |
Man6 Aut8 |
22.150 23.750 |
22.800 24.400 |
1.5 EcoBoost | Benzină 182 CP |
Aut8 | 24.750 | 25.400 |
1.5 EcoBlue | Diesel 120 CP |
Man6 Aut8 |
23.100 24.700 |
23.750 25.350 |
2.0 EcoBlue | Diesel 150 CP |
Man6 Aut8 |
24.100 25.700 |
24.750 26.350 |
Standard, noul Ford Focus Active oferă următoarele dotări: faruri de zi cu LED, protecții suplimentare, bare pentru amarare de culoare neagră, jante cu design special cu diametrul de 17 inch, elemente din plastic negru pentru protecția pragurilor, spoiler față Active, scut de culoare argintie, sistem de evacuare cu terminații duble, faruri de ceață cu LED, grilă cu design special, stopuri spate cu LED, aer condiționat manual, volan îmbrăcat în piele, geamuri față și spate acționate electric, ecran de 4.2 inch integrat la nivelul instrumentarului de bord, selector pentru modurile de rulare, scaune sport, pilot automat cu limitator de viteză, ecran central color cu diagonala de 8 inch, Pre-collision Assist cu recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor, asistență la plecarea din rampă, și Lane Keeping Aid.
Conform oficialilor Ford, noua versiune Focus Active poate fi comandată deja, primele exemplare urmând să fie livrate în luna martie.În ceea ce privește concurența, Ford Focus Active joacă destul de singur în acest segment. Pe piața din România, Seat nu mai oferă versiunea Leon X-Perience. Pe piața din Spania, modelul încă este disponibil și vine doar într-o configurație diesel cu tracțiune integrală și cutie automată. Povestea se repetă și în cazul lui Volkswagen Golf Alltrack. Pentru moment, varianta cross a compactei germane nu apare în configuratorul din România. În Germania, modelul este oferit tot într-o variantă cu motor diesel de 150 CP, cutie automată și tracțiune integrală. Skoda Octavia Scout este disponibil în România (28.000 de euro, 2.0 TDI de 150 CP, cutie automată), dar asemeni "fraților" din grupul Volkswagen, poate fi comandat doar cu tracțiune integrală, opțiune indisponibilă pe Focus Active.
O varianta posibila ar fi insa si modelul Ford Focus Active (dar cu sanse mai reduse....)
Nu pot sa nu remarc dislexia designului frontal care chiar in declinarea Active parca are *meritul* de a reprima intr-o oarecare masura excelentele capabilitati ale sigurantei active ale acestui model ,mai ales in declinarea hatchback.
@AM - motorul din tabel de 1.5 si 182CP pe toate celelate echipari are de fapt 175CP. Pe Active e diferit?
din pacate pentru ford, concurentul acestui model , golf alltrack, are integrala.
N-o să-l compar cu Sandero Stepway, dar o Ibiza are de pildă 15,2 cm... (OK; la gol se pare, că altă valoare n-am putut găsi.)
Nici nu mai critic AM pentru preluarea mecanicistă tip web-bot a comunicatelor de presă tip *gardă la sol majorată cu 30 mm*... și atît, fiindcă 99,9% din presa auto globală face la fel. :-(
...Adevăru-i că și serciuielile astea scurtează viața (7-8 minute-n cazul meu.) Și-n plus nu măresc salariile. :-) Deși ar trebui (mda, iar spun prostii.)
Mulțumesc pentru observație.
Poate ca douazeci de ani diferenta intre prima si cea de a patra generatie altereaza doar insesizabil -)) perceptia si totodata exigenta noastra in ceea ce priveste pan' la urma o compacta a unei marci de volum asa cum e Ford.
Afirmatiile tale sunt sustinute o data in plus si de noua generatie care a reusit sa puna la respect Megane GT 205 asortat cu 4Control dar fara multi-link pe axa spate in ceea ce priveste notoria sa siguranta activa. (km77.com ).
Ramane doar ca utilizatorii sa abuzeze de calitatile sale si sa-i ignore eventualele defecte .Alta solutie nu intrezaresc pana la inevitabilul facelift.