Ford a dezvăluit versiunea europeană a noului Ecosport în toamna anului trecut, cu o serie de noutăți importante din punct de vedere estetic și al dotărilor tehnice. SUV-ul este produs începând din luna octombrie la uzina pe care Ford o deține în România la Craiova, acolo unde producătorul a angajat încă 1.700 de persoane.
Primele livrări au demarat în luna decembrie, iar Ford a anunțat acum lista completă de prețuri pentru piața din România. Pentru început, oferta pentru România include motorul pe benzină Ecoboost de 1.0 litri în versiuni de 125 CP și 140 CP, prima dintre ele fiind disponibilă și cu cutie de viteze automată.
De asemenea, fanii propulsiei diesel au la dispoziție unitatea TDCi de 1.5 litri și 100 CP, dar și noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri care generează 125 de cai putere și care pentru moment este disponibil exclusiv în versiune cu tracțiune integrală. Totuși, această unitate va fi disponibilă și cu tracțiune față începând din a doua jumătate a anului 2018.
Ford EcoSport este disponibil cu un ecran touch de 8 inch poziționat deasupra planșei de bord, cu sistemul multimedia Sync 3 compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay și cu pachetul audio B&O Play cu 10 incinte acustice și un subwoofer montat în portbagaj. Printre tehnologiile prezente pe noul EcoSport se numără Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil, Blind Spot Information System, Roll Stability Control, comutatorul automat de fază lungă sau controlul automat al temperaturii.
Noul EcoSport este disponibil în 12 culori de caroserie, inclusiv o nuanță portocalie, iar la interior Ford a adus modificări la scaune și au fost optimizate pentru un confort sporit, în timp ce consola centrală oferă o cotieră retractabilă culisantă integrată în interior în care se pot depozita dispozitive precum tablete.
Noul Ford Ecosport este disponibil în 3 niveluri de echipare: Trend, Titanium și ST-Line.
Echiparea de top este ST-Line și include spoilere și praguri laterale inspirate din familia Ford Performance, jante de 17 inch cu logo-ul ST-Line sau plafon și oglinzi laterale constrastante. La interior, volanul este îmbrăcat în piele, iar scaunele au inserții Miko Dinamica (material fabricat din poliester reciclat). La rândul lor, schimbătorul de viteze și mânerul franei de mână sunt îmbrăcate în piele.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Trend | Titanium | ST-Line |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 Aut6 |
15.400 17.900 |
18.900 20.400 |
20.450 21.950 |
1.0 EcoBoost | Benzină 140 CP |
Man6 | - | 19.500 | 21.050 |
1.5 TDCi | Diesel 100 CP |
Man6 | 16.900 | 19.400 | 20.950 |
1.5 EcoBlue | Diesel 125 CP |
Man6, 4x4 | 19.600 | 22.100 | 23.650 |
Ford are și o ofertă promoțională pentru versiunea cu motor EcoBoost de 1.0 litri și 125 CP cu echiparea Trend și pachetul Trend inclus. Până la 31 martie 2018, prețul acestei versiuni este de 13.500 de euro.
Concurență puternică în segmentul SUV-urilor subcompacte
Ford Ecosport este pariul făcut de constructorul american în segmentul SUV-urilor subcompacte. Totuși, acesta este unul dintre cele mai aglomerate segmente de piață, ca urmare a popularității în creștere a SUV-urilor de mici dimensiuni.
Prin urmare, Ecosport are parte de o concurență foarte puternică, iar printre modelele cu care luptă pentru banii clienților se numără inclusiv Dacia Duster. În plus, aici au debutat relativ recent modele precum Skoda Karoq sau Kia Stonic.
De asemenea, alți rivali apăruți recent pe piață sunt Mitsubishi Eclipse Cross, Seat Ateca sau Hyundai Kona, însă aceștia sunt disponibili doar cu motoare pe benzină.
NOUL FORD ECOSPORT vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ford Ecosport 1.5 diesel, 4x2, Man6, Trend |
100 | 4.1 | 14.0 | 16.900 |
Dacia Duster 1.5 diesel, 4x2, Man6, Essential |
110 | 4.4 | 11.8 | 14.500 |
Opel Crossland X 1.6 diesel, 4x2, Man5, Enjoy |
99 | 3.9 | 11.6 | 15.320 |
Renault Captur 1.5 diesel, 4x2, Man6, Zen |
110 | 3.8 | 11.4 | 16.500 |
Kia Stonic 1.6 diesel, 4x2, Man6, Urban |
110 | 4.2 | 11.3 | 16.827 |
Suzuki Vitara 1.6 diesel, 4x2, Man6, Spirit |
120 | 4.0 | 11.5 | 19.350 |
Peugeot 2008 1.6 diesel, 4x2, Man5, Active |
99 | 3.7 | 11.3 | 17.653 |
Mazda CX-3 1.5 diesel, 4x2, Man6, Challenge |
105 | 4.0 | 10.1 | 19.490 |
Nissan Juke 1.5 diesel, 4x2, Man6, Visia |
110 | 4.0 | 11.2 | 17.940 |
Honda HR-V 1.6 diesel, 4x2, Man6, Elegance |
120 | 4.0 | 10.1 | 23.388 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
...Poate doar ca preț, și-atunci doar cu discountul de lansare (cca 2.000 euro, care va rămîne probabil unul permanent).
Ca bun român ce mă cred, :-) m-aș bucura să aibă succesul global al lui Duster / Sandero Stepway, dar premizele nu prea se văd, oricît de optimiști am fi.
Și oricîte facelifturi / optimizări ar aduce Ford unei mașini concepute inițial pentru piețele emergente (Brazilia, India etc.)
iar dieselul la fel, numai eco sau blue nu poate fi!
Doar ca unu se-neca...
Cine umfla acuma potu'?
Ala cu ASU din maneca...
In rolul oltenilor: B-Max si EcoSport.
Intrebarea e la cine e ASU?
Kia Sportage Style (adica echiparea pe care ford nici cu optionale nu o are) 1.6 132CP (11,5s) = 19531 euro (vopsea metalizata inclusa in pret) Nu mai zic diferenta de calitate, dotari, garantie si spatiu+CONFORT!!
Comparatia e valabila pt TOATE modelele din aceeasi clasa pt ca toate in varianta cea mai dotata se apropie de acest pret.
Singura care renteaza e cea la promotie, adica aia la 13,500 si la care iti da AC si jante de tabla in 2018! ironic o spun...
Exact aceeasi strategie o aplica si Dacia, vrei ceva mai mult, iti oferim, dar per total mai bine te indrepti catre alta marca.
Un mare plus pentru interior insa. E mult mai egonomic de cand au renuntat la zecile de butoane inutile si au ridicat ecranul principal in pozitia ideala, asa cum alti producatori il ofera de mult timp.
Ar merita vs. Duster doar pentru dotari si interior. Cine vrea insa o masina mai capabila in off-road si care are si familie mai mare, nu are de ce sa se uite la modelul Ford, care e totusi un SUV citadin.
P.S. Nu pot sa nu observ cat de stupide sunt preturile Honda made in UK (care nu mai sunt nici fiabile ca cele japoneze si care nici n-au taxele de import). 4.000 de euro in plus fata de CX-3 care e made in Japan. La americani preturile sunt aproape identice, HR-V fiind chiar un pic mai ieftin. Honda se mai intreaba de ce au
Comentariul tău legat de modelul Ford este corect și obiectiv.
Legat de prețurile Honda discuția este lungă și părerile sunt împărțite, unii apreciază preturile că fiind mari/neadaptate pieței europene, alții le consideră corecte având în vedere raportul preț/dotări/performanțe. Legat de comparația preturilor Honda cu prețurilor Mazda este normal că prețurile să fie mai mari pe unele piețe ( europene și mai ales emergente ) sau cel mult egale ( americană ) ținând cont de politicilor de marketing ale celor două mărci și orientare spre segmentul de clientelă ( Honda - piața americană și asiatică, Mazda - europeană și parțial asiatică ) iar în plus un element ce nu îl ia în calcul multă lume poziția celor doi producători în țară de origine - Honda al doilea mare brand, Mazda un producător auto mic care acum se apropie de Toyota. Deci în Japonia Honda nu este egal Mazda din nici un punct de vedere.
desi e clart altfel, din pct de vedere vizual masina pare mai inalta decat lata, lucru pe care ford ar fi trebuit sa il remedieze, pentru ca un cumparator nu face alegerea de achizitie avand in mana dimensiunile scrise pe o hartie.