Audi A4, modelul german premium de clasă medie care a ajuns în acest an la a cincea generație, este disponibil pentru comandă și în România. Pe piața internă, cea mai ieftină variantă a noii generații costă 32.440 de euro cu TVA inclus, pentru caroseria berlină, în echiparea de bază, cu motorizare 1.4 TSI de 150 CP și transmisie manuală.
În locul sistemului vechi cu niveluri de echipare, Audi oferă noul A4 în trei variante, cea standard - fără denumire, "Design", și "Sport". Cele două din urmă sunt mai scumpe decât varianta de bază, dar împart același preț. Strategia celor de la Audi a fost să ofere posibilitatea comandării pachetelor de opționale pe care și le dorește clientul și de a oferi și posibilitatea diferențierii prin aspectul exterior și interior al mașinii, A4 Design și A4 Sport având ornamente și materiale diferite la bord și câteva schimbări mici la exterior.
Noi ne-am întâlnit în avanpremieră mondială cu modelul german la finalul lunii iunie, iar testul nostru în premieră națională îl găsiți aici.
La momentul lansării în România, Audi A4 este oferit alături de două motorizări alimentate cu benzină și patru diesel-uri. Aproape fiecare dintre acestea este oferit atât în variantă cu transmisie manuală, cât și în variantă cu transmisie automată, singurele excepții fiind diesel-urile de top, de 218 și 272 CP, care sunt oferite exclusiv cu transmisie automată. Sistemul de tracțiune integrală quattro este oferit doar în compania motorizării 2.0 TDI de 190 CP și a unității V6 TDI de 3.0 litri și 272 CP, în ambele cazuri fiind echipată în standard o transmisie automată.
Cel mai spațios Audi A4 creat vreodată este și cel mai tehnologizat, iar modelul german de clasă medie se mândrește cu tehnologii care merg de la comandă vocală inteligentă, capabilă să-ți afișeze o listă a restaurantelor din zonă dacă îi spui mașinii că-ți este foame, până la radare incluse în locul în care stăteau înainte proiectoarele de ceață. Noua generație a lui A4 este mai ușoară decât predecesoarea sa, are o caroserie mai mare, vine cu un design nou și se bucură de cele mai recente dezvoltări tehnologice ale mărcii din Ingolstadt.Noul AUDI A4: MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI
MOTOR |
PUTERE |
NOUL A4 SEDAN | NOUL A4 AVANT | ||||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu automată | cu 4x4 | PREŢ (€ cu TVA) |
cu automată | cu 4x4 | ||
ECHIPARE A4 | |||||||
1.4 TSI |
150 CP |
32.440 | 34.689 | - | - | - | - |
2.0 TFSI ultra | 190 CP | 32.689 | 38.940 | - | - | 41.049 | - |
2.0 TDI | 150 CP | 35.339 | - | - | 37.449 | - | - |
2.0 TDI | 190 CP | 38.539 | 40.790 | 42.950 (S-Tronic) | - | 42.899 | 45.509 (S-Tronic) |
3.0 TDI | 218 CP | - | 45.639 | - | - | 50.199 | - |
3.0 TDI quattro | 272 CP | - | 54.940 | - | 54.499 | ||
ECHIPARE SPORT |
|||||||
1.4 TSI | 150 CP | 35.540 | 37.789 | - | - | - | - |
2.0 TFSI ultra | 190 CP | 39.789 | 42.040 | - | - | 44.149 | - |
2.0 TDI | 150 CP | 38.439 | 40.689 | - | 40.549 | - | - |
2.0 TDI | 190 CP | 40.989 | 43.239 | 45.399 (S-Tronic) | - | 45.349 | 47.959 (S-Tronic) |
3.0 TDI | 218 CP | - | 48.090 | - | - | 50.199 | - |
3.0 TDI quattro | 272 CP | - | 54.389 | - | 56.949 | ||
ECHIPARE DESIGN | |||||||
1.4 TSI | 150 CP | 35.540 | 37.789 | - | - | - | - |
2.0 TFSI ultra | 190 CP | 39.789 | 42.040 | - | - | 44.149 | - |
2.0 TDI | 150 CP | 38.439 | 40.689 | - | 40.549 | - | - |
2.0 TDI | 190 CP | 40.989 | 43.239 | 45.399 (S-Tronic) | - | 45.349 | 47.959 (S-Tronic) |
3.0 TDI | 218 CP | - | 48.090 | - | - | 50.199 | - |
3.0 TDI quattro | 272 CP | - | 54.389 | - | 56.949 |
Audi A4 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi A4 2.0 TFSI MT6 |
190 | 5.6 | 7.2 | 36.689 |
BMW 320i 2.0 i MT6 |
184 | 5.5 | 7.2 | 35.650 |
Mercedes-Benz C200 2.0 MT6 |
184 | 5.7 | 7.5 | 37.491 |
Volvo S60 1.6 T4 180 CP MT6 Start-Stop |
180 | 5.8 | 8.3 | 31.134 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
2.0TURBO BENZINA + 190CP = consum 5.6% ! Si dieselul 2.0tdi de CR de 140cp de pe Passat b6 din 2009 avea tot 5.6% mediu.
Tare as vrea sa ii sanctioneze cu aceste consumuri mincinoase.
Asta am căutat și eu uitându-mă la prețuri. Varianta de vârf e 57.000, pe când la Passat sare de 60.000.
Iar A4 e premium, Passat doar vrea să fie. Eu nu-i mai înțeleg...
Si daca da, cine le cumpara TDI-urile ?
Pe piata din Romania poate merge, ca sunt multi necunoscatori, ca sa nu zic prosti.
Dar daca vor sa le vanda la ei acasa, le dau germanii un "hai sictir" de nu se vad. Le spun germanii verde-n fata la cei de la Audi: ba noi nu suntem romani !
Citez ,, Lexus IS300H o masina net superioara oricarei masini germane la calitate si fiabilitate. ''
Serios ? E mai de calitate chiar si ca un S class Maybach ? Ma faci sa rad :))))
Da. E o masina mai buna ca A4. Dar cam atat. Nu o poti baga in aceeasi oala cu clasele superioare.
Stai linistit ca prosti sunt gramada ! Se va vinde ca painea calda ca de obicei.
Cu motorizarile TDI au dat-o-n bara rau de tot. Cele pe benzina, nu stu ce sa zic... Eu nu am incredere in acest producator.
Conform multor studii bazate pe fapte reale Audi este o mașină cu o motorizare foarte proasta.
Audi si VW AU VANDUT milioanele de masini care zici tu pacalindu-i pe cei neinformati.
Studiile la care ma refer sunt facute pe baza problemelor reale nu ale fictiunii.
Pe baza fictiunii va luati voi BMW si Audi. In baza marcii si semnului din "botul" masinii. Cei care se pricep la masini stiu ca o masina e reprezentata de alte caracteristici nemincinoase.
In curand va veti lamuri multi cum stau treburile, cand va trebuie sa va schimbati masinile si nu veti mai lua pe ele nici 10 euro.
Plus ca va mai exista si varianta S4...
-Salutare tuturor, ma numesc Nor Negru,dar prietenii apropiati imi spun Volkswagen.....