La finalul anului trecut, Skoda a prezentat noua generație Octavia. Cel mai popular model din gama constructorului ceh a crescut în dimensiuni, are un design nou și un interior modern, iar în gama de motorizări își fac apariția și versiuni plug-in hybrid.
Acum, Skoda a publicat lista de prețuri a noii generații Octavia pentru piața din România. Cea mai accesibilă versiune este echipată cu motorul pe benzină de 1.5 litri cu 150 de cai putere, prețul de pornire anunțat de constructorul din Mlada Boleslav fiind de 22.439 de euro.
Pentru moment, aceasta va fi singura versiune pe benzină disponibilă în oferta cehilor. Ulterior, Skoda va introduce pe Octavia și motorul de un litru cu 110 CP, dar și propulsorul de 2.0 litri de 190 de cai putere.
În oferta din România, Skoda a introdus și motorul diesel de 2.0 litri în versiunile de 115 CP și 150 CP. Pentru moment, varianta 2.0 TDI de 200 CP și versiunile plug-in hybrid nu sunt disponibile pentru comandă.
LISTĂ DE PREȚURI Skoda Octavia | ||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
|||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
TRANSMISIE | AMBITION | STYLE |
1.5 Benzină TSI 4 cilindri |
150 | Man 6 | 22.439 | 24.316 |
2.0 Diesel TDI 4 cilindri |
115 | Man 6 | 23.143 | 25.021 |
2.0 Diesel TDI 4 cilindri |
150 | Aut 7 | 26.243 | 28.121 |
LISTĂ DE PREȚURI SKODA OCTAVIA COMBI | ||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
|||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
TRANSMISIE | AMBITION | STYLE |
1.5 Benzină TSI 4 cilindri |
150 | Man 6 | 23.467 | 25.346 |
2.0 Diesel TDI 4 cilindri |
115 | Man 6 | 24.171 | 26.050 |
2.0 Diesel TDI 4 cilindri |
150 | Aut 7 | 27.272 | 29.151 |
Nivelul de echipare de bază Ambition va oferi, printre altele, următoarele dotări: faruri Basic LED cu lumini de zi cu LED, frână de parcare electronică, sistem Front Assistant, Hill Hold Control, Lane Assist, Light Assistant, limitator de viteză, proiectoare de ceață cu LED, sistem de climatizare pe două zone, geamuri electrice față și spate, cotieră față, sistem Kessy Go (pornire motor fără cheie), oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite, Radio Swing cu ecran tactil cu diagonala de 8 inch, scaune față încălzite, scaun șofer reglabil pe înălțime, senzori de parcare spate, instrumentar digital de bord de 10 inch, jante din aliaj Twister Aero cu diametrul de 16 inch și încărcare wireless pentru telefoanele mobile.
Versiunea Style plusează cu următoarele echipamente: sistem Light Assistant cu senzor de ploaie, cotieră centrală spate cu suport de pahare, iluminare ambientală cu LED, sistem de acces fără cheie, oglinzi laterale pliabile electric, scaun pentru pasagerul din dreapta cu reglaj manual pe înălțime, cruise control cu limitator de viteză, stopuri cu LED, inserții cromate pentru bara din față, jante din aliaj Rotare Aero cu diametrul de 17 inch, geamuri spate fumurii, sistem de navigație și ecran central de 10 inch, sistem de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și serviciul Skoda Connect.
NOUA GENERAȚIE SKODA OCTAVIA VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI* | ||||
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (litri/100 km) |
ACCELERAȚIE 0-100 (secunde) |
PREȚ DE LISTĂ (cu TVA) |
|
Ford Focus Sedan 1.0 litri, Man, Trend |
125 | 4.6 | 10 | 19.250 |
Honda Civic Sedan 1.5 litri, Man, Elegance |
182 | 5.9 | 8.1 | 23.300 |
Hyundai Elantra 1.6 litri, Man, Classic |
128 | 6.6 | 10.1 | 17.677 |
Mazda 3 Sedan 2.0 litri, Man, Standard |
122 | 5.2 | 10.4 | 19.890 |
Renault Megane Sedan 1.3 litri, Man, Life |
140 | 5.4 | 9.7 | 16.750 |
Skoda Octavia 1.5 litri, Man, Amtition |
150 | 5.2 | 8.3 | 22.439 |
Toyota Corolla Sedan 1.6 litri, Man, Business |
132 | 5.7 | 9.7 | 18.523 |
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate |
sper sa mai fi renuntat la ieftinelile astea, altfel la banii astia e cea mai proasta alegere...
Aveți alternative mai ieftine......dar din păcate va put.....Megane la 13 000 prin Rabla, Elantra la 13 600 culmea fără Rabla dar cu discounturi generoase, sau Tipo dar veți spune că e o janghină turcească cu probleme electrice :) bună doar până la piață :)......in ediția 2019 a fost prin Rabla de la 9 000 .....cu motor clasic aspirat și patru cilindri......că oricum aveți alergie la motoarele in trei că au vibrații :)
In sfarsit , sunt si ceva vesti bune , daca sunt pe aici persoane chiar interesate - chiar vin de dealer , si surprinzator sunt deja disponibile pachete ( actiuni Clever - pt. cei care sunt familiarizati cu Skoda) , iar pachetul Clever Style este gratis si include : blocuri optice spate TOP led , Camera video spate, Climatronic pe 3 zone , Park assist, Priza 230V + USB C in spate si oglinda retrovizoare. Deci astea sunt in plus fata de ce are Style in echiparea standard . Si...f. important , se dau si ceva discounturi , una peste alta eu am obtinut oferta de 22.800 eur pt. un Style 1,5 TSI cu cele de mai sus. Masina ar putea veni cel mai repede la sfarsit de Iulie . Honda Civic pare cea mai completa solutie si are un farmec aparte si ma atrage tare dar totusi pe Octavia tehnologia digitala pare mult mai noua si masina ar trebui sa fie mai solida din experienta mea , pe Civic mi-a parut suspect de subtire tabla. Hmm...nu credeam vreodata sa ma gandesc daca sa dau mai multi bani pe o Skoda decat pe o Honda, Mazda sau VW..
Luati aminte ca motorizarile sub 150CP la VAG nu au puntea spate independenta.
Dar preturile au luat-o razna! Cand ma gandesc ca am luat Civic break cu tot ce are aceasta Octavia (+ alte dotari extra) cu 18,5K de nou nu pot decat sa ma felicit. La modul in care se pune problema cred ca am s-o pastrez mult si bine.
Bravo Skoda, am inteles ca au ceva manager ff destept la Skoda, care uite ca face treaba.
Si, din nou vad o evolutie demna sa ma umple de bucurie si emotii: 2 Dieseluri si doar un Otto. :) Asa se faceeeeeeee! Bravo Skoda!
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
@pipo
Pretul se justifica pentru cate dotari sunt pentru ca sunt foarte multe dotari si calitati si este frumoasa, iar pretul chiar nu este mare. Nu intele de ce tot carcotiti despre pret ca ar fi unul mare.
@Alex
Honda Civic nu are atat de multe dotari si atat de mult spatiu interior si in portbagaj. De aceea este pretul mai mic. Este logic.
@skoda otravia
Sa sti ca antifonarea este foarte buna si Octavia 3 facelift. Urca-te in ea sa te convingi sau macar uitate la videoclipuri pe youtube.
PS: Masina este foarte buna, iar pretul chiar nu este mare pentru ce ofera. Trebuie doar sa nu fi carcotas si hater.
Avand in vedere tabelul, cea mai tare oferta o au Elantra + Focus , ambele cu preturi+discounturi gereroase cand incepe Rabla !
ARE TABLA TARE SI MERITA
EU STIU CA TABLA SE FOLOSESTE PREPONDERENT SA FACI ACOPERISUL UNEI CASE SI POTI CUMPARA TABLA LA FOAIE SAU ALTFEL
IN REST NU COMENTEZ
WAG INCLUSIV SK AU RAMAS RAU IN URMA PLUTONULUI FRUNTAS IN DOMENIUL AUTO SI INDIFERENT DE TOTI LAUDATORII ANORMAL DE GALAGIOSI MASINILE LOR DEPASITE-AU TABLA TARE- DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE CU EXCEPTIA TABLEI NU MERITA NICI MACAR ATENTIE
HONDA CIVIC
PEUGEOT 508
SUNT MASINI ADEVARATE
Piata se schimba. Masinile au mai multe dotari si sunt mai tehnologizate decat acum 10 ani. Vremurile se schimba.
Apropo de prezent: spaţiul este satisfăcător, dar – empiric vorbind – confortul nu l-am perceput la un nivel care să mă “dea pe spate”, exceptând…Superb. De fapt, eu, unul, n-aş avea ce să caut la o discuţie despre Octavia, dar Superb-ul da, cred că ar fi singura maşină din tot Grupul multinaţional pe care aş risca s-o “înhaţ”, anume versiunea cea mai performantă (2.0 TSI 4x4, 268 CP), dar nu în ideea unor valenţe sport sau ca formă de cult sentimental (ar fi ridicol să mă gândesc şi să preţuiesc Škoda de aşa manieră), ci ca “trotinetă” de zi cu zi, însă un pic mai puternică, fiindcă ai nevoie de un plus de forţă în depăşiri pe spaţii mai restrânse şi ca să pleci lansat la culoarea verde a semaforului (eh, zi şi acum, Rex cel “tembel”, că vreau motoare puternice doar ca să mă pretez/dedau la parada egolatriei…).
Am pronunţat cuvântul “risc” – când vine vorba despre Otto germane (ba nu, “cehe”, ştiu), trebuie să-ţi iei măsuri de precauţie. “Dar pe vremuri…”. Corect, pe vremuri! Când nu se punea accentul pe “turbare” (îşi amintesc MB sau BMW?).
PS. M-am cam vătămat singur îmbrăţişând dialectica Diesel-ului de uz urban cotidian – mai ales când nimeresc în ambuteiaje care durează, nu glumă, realizez cât de “minunat” este Diesel-ul. Taman atunci mă ajută “cuplul” şi “consumul” de n-am aere. Aşa că…@PMC, să înţeleg că tu adori Diesel-ul numai în condiţii extra/inter-urbane (şi, desigur, “curgătoare”) ? Eu însă nu mi-aş permite să apelez la formula aceea a ta de încheiere a postărilor (pe care observ că ai tendinţa s-o permanentizezi), dar stai liniştit, doar ştii că te “judec” doar din perspectiva genului de ICE preferat, nu – Doamne fereşte! – din “fanta de lumină” a unui e-decerebrat.
Revenind la Diesel, adevarul obiectiv al cifrelor reci + noile inovatii din ultimii ~2 ani demonstreaza oricui isi foloseste organul dintre urechi ca la ora asta Diesel e cea mai fiabila, economica, performanta si curata tehnologie. Restul sunt balarii.
Ca tu preferi in ciuda evidentelor, sa-ti iei cal cu fluier, e treaba ta. Daca gandesti la rece, Diesel merita la orice ora. Cu singura mentiune ca daca masina o folosesti sa mergi la mall si la Carrefour dupa paine, si cam atat, atunci probabil intr-adevar e mai ok sa iei Otto.
Zi de zi, Diesel deasupra tuturor! :)
Ceilalti nu inteleg ce calitati au motoarele diesel. Numai hateri si carcotasi sunt pe aici. Diesel-ul este bun pentru drum lung, consum scazut, tras rulota. si multe chestii.
2. @Fan skoda: I. Octavia are Basic LED in standard. (daca ai auzit de excell fa o comparatie) Civic in versiune 1.0 are full LED (pentru pretentiosi sau cunoscatori.. cum sa-i zic?)
Dotari pentru a ajunge la nilelul Civicului:
a. Scaune incalzite fata = 141€ ( care nu se pot configura doar la pachet cu climatronic spate = 224€.
b. senzori parcare fata\spate =270,13 €
c. stergator luneta 115e (pe bune?) d.SUNSET: geamuri laterale spate si luneta in nuanta inchisa 170e
e. Proiectoare ceata LED = 98€ f. Cotiera centrala spate cu suport pahar = 141,61 €
g' Jante 17 = 293€
Pret TOTAL = 24.922€ ()
II. Civic in versiune hatchback 1.5 Turbo Sport MT = 22.400€ are mai multe dotari + ca la "doar" 24,650€ ai urmatorul nivel de echipare (Octavia castiga la spatiu dar pierde la sportivitate) @Cei_Care_Se_Simt: Pot sa citesc si eu niste comentarii din care sa reiasa discutii constructive?! Nu dati enter la fiecare gand care va trece prin cam. Redactati, cititi , reformulati apoi dati enter.
Multa tehnologie + drumuri romanesti = Dureri de cap si card bancar cu semne de uzura.
p.s. Cand iti expira perioada de proba la dealerul Skoda ?
În definitiv, ne asemuim cu grecii antici: în mod obișnuit, se mâncau reciproc de fund prin interminabile orgolii, intrigi și dispute (de referință și de notorietate era eternul conflict pentru supremație dintre Atena și Sparta), ba încă nu ezitau să apuce săbiile atunci când arțagul atingea cote alarmante, dar, atunci când se vedeau amenințați deopotrivă de o primejdie externă, imediat își călcau în picioare neînțelegerile, se uneau și își organizau o apărare de fier, impenetrabilă...Astfel a rămas pilduitoare în istorie înfrângerea usturătoare pe care i-au administrat-o Imperiului Persan, care le era net superior militar și numeric, dar văduvit exact de elementele-cheie care garantează victoria: curaj, unitate și ingeniozitate. Ca și acum, calitatea a biruit cantitatea (motoarele mari le adună însă sub același acoperiș, pardon, sub aceeași capotă :D).
Tâlcul răzbate limpede, nu? Recte: să nu scăpam niciodată din vedere inamicul comun: Per(ver)sian e-mpire.
PS. Codul care mi se cere la postare este: D44D. În câmpul respectiv apare și un x. Eu nu cred în coincidențe, așa că mesajul de substrat se traduce astfel: Diesel 4x4, Domnilor! Pentru cine îl preferă sau se încumetă, evident :)
O Scala pare mai omeneasca la bani pentru tipi cu orgolii si garaje mai mici.
Lu PMC ii recomand dizalu cu 200 CP, da peste 7-8 ani si cu depefeu scos + alt cip SI MAI trucat ca originalele VAG, sa scoata 250 cai cind ii da talpi de nervi in ambuteiaje.
Legat de putoarea din trafic si de masini masluite: bine-nteles ca sunt de acord cu tine. Bine-nteles ca e mare pacat ca oamenii umbla cu cioara vopsita si fac asemenea modificari la masini. Dar sa nu amestecam lucrurile. Eu nu spun nicio clipa ca Diesel-ul vechi si poluant e bun si e "deasupra tuturor". Eu spun ca tehnologia Diesel se dovedeste din nou si din nou, chiar si acum, dupa celebrul scandal, ca e cea mai buna, gratie evolutiilor din ultimii ani.
Gandeste-te: chiar faptul ca se investeste masiv in continuare in el, e cea mai buna dovada ca Diesel-ul are in continuare un cuvant greu de spus in sectorul masinilor personale. Pe mine ma bucura lucrul asta. In cazul masinii din articol, sunt 2 motoare Diesel s unul singur pe benzina. Vor adauga versiuni hibridizate scumpe, sofisticate si cu sanse mari sa te trimita pe la service si sa decartezi mii de euro pentru reparatii. Totul in numele unei revolutii ecologice care de fapt e doar pe hartie, asa cum stim cu totii, si care se traduce in costuri exorbitante pentru utilizatorul final. Dar, cum am mai spus, fiecare stie pe ce-si da banii. Daca iei decizii de achizitie pe baza povestilor cu cai verzi pe pereti, e strict treaba ta. Asta e si motivul pentru care scriu aici ce scriu, in fond si la urma urmei. Pentru ca sunt oameni neinformati corect care pun botu' la prostiile incalziriste. In fine... Alt subiect... :)
Revenind: deci Diesel are in continuare un cuvant greu de spus in transportul personal. A fost rafinat pana cand a ajuns extrem de curat in zilele noastre. Asta e ce conteaza. E si curat, si bun, si eficient, si ieftin ca si costuri de exploatare. E aproape prea frumos ca sa fie adevarat. :)
Daca vorbim de sectorul industrial si transport greu, pai fara Diesel economia mondiala se duce de rapa. Deci discutiile unor isterici electrificati la cap sunt pur si simplu hilare. Da, ar fi foarte frumos sa existe o alternativa viabila. Singura problemutza e ca alternativa NU exista. Am mai spus si repet: nu ma excita deloc sa stiu ca scot fum. As trece oricand la o masina electrica. Dar sa fie o alternativa reala la Diesel. Nu porcarii scumpe si proaste.
Nu terminasem ideea mai sus cu cei care manaresc masinile: nu Diesel e de vina pentru aerul prost din Bucuresti si de aiurea. Daca autoritatile statului nu-si fac treaba, nu Diesel-ul e de vina pentru asta. Daca cei prinsi ca scot filtrele ar ramane fara masina pe loc + amenda de vreo 2000 de eur, fara comentarii aiurea, fara procese in instanta, fara povesti cu pesti, sunt convins ca fenomenul s-ar diminua pana la insignifiantza. Daca controlul mobil RAR in trafic ar fi pe bune si si-ar face treaba, daca te-ar opri pe sosea sa iti puna senzorul in teava de esapament, asa cum ar fi normal, iti garantez ca nimeni nu ar mai risca asemenea porcarii.
De asemenea, daca indivizi ca Ponta au deschis larg granitzele pentru toate troacele din Vest, daca samsarii au umplut Romania cu rable poluante bune de casat, nu e de vina Diesel-ul. Eu nu spun sa stam sa inghitzim fum cancerigen de Diesel vechi. Ce spun eu e ca Diesel-ul e blamat in continuare in mod total nedrept si nejustificat. Noile motoare Diesel sunt curate si performante.
Aici stiti voi ce urmeaza: Zi de zi... :)
PS: Inex, ai LAIC de la mine :)
Prin urmare, îţi răceşti gura de pomană consumându-te să le explici ANULAŢILOR spiritualmente (nu este cazul lui Rex; nu la dumnealui mă refer) cum se prezintă noile motoare Diesel (precum deţin şi eu: Euro 5). Este ca şi cum s-ar spovedi cineva, dar duşmanii lui obişnuiţi l-ar numi tot păcătos, sfidându-L, astfel, tocmai pe Cel Care iartă, din firea Lui, sufletele care se smeresc. Ba încă să apară şi nivelul Euro 20 (hiperbolă intenţionată, pentru efect), că, în mod neîndoielnic, oile lui Orwell (“Patru picioare bine, două picioare rău”) vor recita tot şablonul ocult inoculat, adică vor continua să incrimineze “poluarea”, alias eufemismul “ideal” scornit de EMOL şi menit a justifica dorinţa oarbă şi acerbă a slugilor lui Antihrist de…bagatelizare, de persiflare, ba chiar de distrugere a civilizaţiei iudeocreştine – de fapt, nu mai ţin minte care lepădătură de mason cu “greutate” s-a trezit mărturisind în public (cred că nu s-a putut abţine, fiind victima unui puseu propriu de ură turbată) că i-ar plăcea să vadă cât mai multe zone pustii (cu sens de dezindustrializate) pe Glob…Particularizând, mai mult ca sigur o asemenea panoramă (precum cea relevată în clipul de mai jos) i-ar provoca orgasm în mod instantaneu şi sadic, chiar dacă orice om dotat cu discernământ nu poate simţi decât repulsie şi dezolare.
https://www.youtube.com/watch?v=S0YvciBDrU0
Asta e motivul pentru care scriu. Fie ca ma credeti sau nu... Nu am o placere deosebita sa-mi etalez talentul de scribalau. Nu ma intereseaza decat ca oamenii sa fie corect informati si sa ia decizii bune. Macar in subsolul articolelor sa scriem realitatea asa cum e.
La banii astia trebuie sa fi prost sa iei ford. Puma nu are atatea dotari, iar portbagajul este mic si este foarte scump. Octavia are la banii astia dotari chiar si din clasa premium si spatiu si portbagaj urias pentru un pret bun. Depinde la ce te referi. Daca te referi la Puma pretul este mare, dar daca te referi la Octavia pretul este chiar mic pentru ce ofera.
P.S. Ia și citește:"...iar portbagajul este mic si este foarte scump."
: ))))) să te c@ci pe tine de ras....
Cum ai ajuns, amice, la concluzia că-i scump portbagajul!?
Masina este scumpa. Daca citesti foarte bine textul o sa intelegi.
" Puma nu are atatea dotari, iar portbagajul este mic si este foarte scump."
Am spus dupa "portbagajul este mic", am spus si este foarte scump. Masina (ford puma). Am cresut ca se intele dar se pare ca nu.
Altfel, mi se pare dezolant să citesc, în anul Creaţiei 7528, afirmaţii net puerile precum “A mea (obiectul pasiunii) este mai încăpătoare, mai dotată, mai capabilă, mai ieftină şi mai şmecheră decât a ta”. Oare când ne vom lumina vreodată, astfel încât să admitem – obligatoriu fără nicio cârtire – caracterul de UNICITATE al fiecărei/oricărei maşini, chiar dacă, în unele cazuri, este posibil să concluzionăm, în mod majoritar sau chiar unanim, că îi lipseşte…personalitatea şi indiferent dacă ne declarăm sau nu fanii ei? Staţi să se contureze epoca autonomelor “la comun” (suverane pe şosea la modul legalmente exclusiv), ca să vedem atunci cine s-ar mai hazarda să se c@ce (hm, merge? – la A-ha nu s-a cenzurat) pe el.
PS. @skoda, bine că nu-ţi crapă nervii de cap.
Mi-e nu imi crapa capul de nervii. Clonei mele ii crapa capul. Nu-i inteleg pe cei care isi pun numele altora si fac glume proaste.
Aaa, da, gata, m-am lămurit: muieţi-s posmagii?! Nu cumva vrei să mă ocup eu de formalităţile de creare a contului? Mă rog, n-aş refuza! Dar zi-mi cum procedăm pe urmă, astfel încât să-ţi transmit parola fără să afle lumea de pe AM.
ramane intre noi
Da, ai dreptate. Dar masinile chinezesti sunt de fapt copi a modelelor europene. Si tehnologia a evoluat foarte mult, daca acum avem tot felul de sisteme si gadgeturi, acum 10 ani aveam cel mult navigatie. Vremurile nu se schimba doar in defavoarea consumatorului. Pretul creste, dar avem mai multe dotari si tehnologie si chiar spatiu. Fiecare model la un facelift sau o noua generatie "primeste" mai mult spatiu si dotari. Nu inteleg de ce zici ca doar VAG are preturi mari. Acum, mai toate masinile au preturi mari. Da, pe vremea aceea cehii chiar faceau lucruri marete. Au o istorie foarte bogata in fapte. Nu toate masinile frantuzesti sau coreene sunt ieftine. Ca sa iti dau exemplu de pret dintre o frantuzeasca si o ceha sa sti ca un Kodiaq 4x4 este cam 30.000 de euro in echiparea Ambition, iar un Koleos 4x4 este 36.000 in echiparea Zen. Iar Koleos nu are atat de mult spatiu ca un Kodiaq.