La finalul anului trecut, Mercedes-Benz a prezentat noua generație GLA. SUV-ul compact dezvoltat de constructorul german este mai scurt cu 14 mm comparartiv cu vechea generație, în timp ce amptamentul a crescut cu 30 de mm.
De asemenea, nemții au pregătit câteva modificări estetice și un interior cu elemente preluate de la hatchback-ul compact Mercedes-Benz Clasa A.
Acum, nemții au publicat lista de prețuri a noului GLA pentru piața din România. Cea mai accesibilă versiune poartă indicativul GLA 200 și este echipată cu motorul pe benzină de 1.33 litri cu 163 de cai putere. Prețul de pornire pentru această variantă este de 37.390 de euro.
Cei care preferă o motorizare pe benzină mai puternică vor putea alege propulsorul de 2.0 litri cu 224 de cai putere (GLA 250).
Fanii motoarelor diesel vor putea alege din două unități de 2.0 litri. Prima dintre acestea (GLA 200 d) oferă 150 de cai putere și 320 Nm, iar a doua (GLA 220 d) dezvoltă 190 de cai putere și 400 Nm.
LISTĂ DE PREȚURI Mercedes-Benz GLA | |||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
TRANSMISIE | Standard |
1.33 Benzină GLA 200 4 cilindri |
163 | Aut 7 | 37.390 |
2.0 Benzină GLA 250 4 cilindri |
224 | Aut 8 Aut 4x4 |
44.590 46.690 |
2.0 Diesel GLA 200 d 4 cilindri |
150 | Aut 8 Aut 4x4 |
38.590 40.690 |
2.0 Diesel GLA 220 d 4 cilindri |
190 | Aut 8 Aut 4x4 |
43.690 45.790 |
Standard, noul GLA va fi echipat, printre altele, cu următoarele: jante din aliaj de 17 inch, tapițerie Artico/stofă neagră Tandel, ornamente din plastic care imită textura fibrei de carbon, senzor de ploaie, bare pentru amararea portbagajului, sistem de climatizare automată Thermatic, cotieră centrală, sistem multimedia MBUX, camera video pentru mersul cu spatele, asistent activ la frânare, cruise control, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, lumini de zi cu LED, sistem Dynamic Select, volan îmbrăcat în piele, suspensie Comfort și padele pentru schimbarea treptelor de viteză.
Așa cum deja ne-am obișnuit, nemții propun o serie de linii de echipare pentru modelele din gamă.
În cazul lui GLA, clienții vor putea alege următoarele: Style, Progressive, AMG și Edition 1.MERCEDES-BENZ GLA VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI* | ||||
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (litri/100 km) |
ACCELERAȚIE 0-100 (secunde) |
PREȚ DE LISTĂ (cu TVA) |
|
Audi Q2 2.0 litri, Aut, 4x4 |
190 | 6.4 | 6.5 | 36.196 |
Audi Q3 2.0 litri, Aut, 4x4 |
230 | 7.4 | 6.3 | 45.200 |
BMW X1 2.0 litri, Aut, 4x4 |
231 | 6.8 | 6.5 | 45.161 |
BMW X2 2.0 litri, Aut, 4x4 |
192 | 6.6 | 7.4 | 41.984 |
Jaguar E-Pace 2.0 litri, Aut, 4x4 |
200 | 8.2 | 7.1 | 40.460 |
Mercedes-Benz GLA 2.0 litri, Aut, 4x4 |
224 | 7.5 | 6.7 | 46.690 |
Mercedes-Benz GLB 2.0 litri, Aut, 4x4 |
224 | 7.9 | 6.9 | 48.890 |
Range Rover Evoque 2.0 litri, Aut, 4x4 |
200 | 7.7 | 8.5 | 43.435 |
Volvo XC40 2.0 litri, Aut, 4x4 |
247 | 8.3 | 6.5 | 44.585 |
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate |
In sensul ca, daca s-ar monta o baterie de acumulatoare de 75 kWh, ar putea obtine o autonomie electrica care ar depasi 500 km WLTP iar la un pret de circa 40.000-45.000 Euro s-ar vinde excelent, indiferent de nivelul de echipare!
Lumea isi doreste in continuare masini decent echipate, la preturi competitive - inca nu avem o paleta rezonabila de masini pur electrice (BEV), cu autonomii peste 400 km WLTP (din pacate circa 50% din piata auto modelelor BEV are autonomii sub aceasta valoare).....si descurajeaza destui potentialii cumparatori.....
Din pacate nu prea ai inteles ce vreau sa spun.
Pentru o baterie de 60-75 kWh trebuie sa platesti peste 10.000 Euro....Daca vrei si o masina DECENTA, cu tot cu baterie nu poate costa sub 40.000 Euro.
Ce masina electrica noua, 4x4, ai vazut tu frate, sub 20.000 Euro?!
Ce scrie ACE - Craiova si ce pricepi tu - e distanta mare!
Masina electrica noua, la circa 40.000 Euro (fara AWD), cu autonomie peste 400 km WLTP nu gasesti decat Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric si VW ID.3 care inca nu e pe piata. Atat!!!
Sorry, ma retrag -- uitasem ca nu se poate glumi cu electrocutatii apocalipsurilor gretoasei Greta.
Ace-Craiova
Daca acest SUV este mai mult de 40.000 de euro, atunci varianta electrica va fi cam 50.000.
Eu momentan prefer masina cu motor termic si 4x4. Singura electrica care imi "face cu ochiu" si imi place foarte mult este Tesla Model X. Care este 4x4. Dar este foarte scumpa.
Daca as avea bugetul sub 20.000 de euro si as vrea un SUV 4x4 care sa fie ok, sa mearga pe off road si sa fie ok ca spatiu ar fi Duster.
@Anonim: excelent! 100% de acord!
In rest, DIESEL-ul e clar cea mai buna varianta. Cum erau povestile cu "nu merita domne Diesel, ca e mai scump si cand il cumperi, si intretinerea" si alte asemenea prostii. Ete ca-i mai ieftin decat benzina. Si unde mai pui ca-i si mai bun?!
Inca visez sa-mi iau un Diesel Mercedes.
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
Iti recomand TDI.
Sunt minimum 6-7 masini care ajung la autonomia electrica de 500 km WLTP:
1) TESLA Model S 100(kWh);
2) TESLA Model X 100(kWh);
3) TESLA Model Y 75 (kWh);
4) FORD Mach-E;
5) VW ID 82kWh;
6) JAGUAR I-Pace 518 km dupa ultima actualizare....
Urmeaza, in cateva luni variantele TESLA cu baterii de 120 kWh.....
Stai pe-aproape vei avea surprize placute - intre timp fereste-te de coronavirus si.... strangeti banutii!!!!!
Ca un Mercedes nou nu e o masina pentru x si y, iarasi nu e o noutate. Uitati-va la cat costa orice masina de volum. Iar daca nu va place pretul, exista intotdeauna variante mai ieftine la alti producatori. E loc de intors pentru toata lumea.
10.000€ mai ales la o maşină lux, premium - care oricum îi câştigi înapoi în maxim 5 ani, e un mizilic
400-500 km mda... viteza de încărcare contează mai mult, de aceea germanii Mercedes EQC, Audi e-tron, Porsche Taycan au mers pe viteze de încărcare cât mai mari şi mai constante posibil.
- mai mare cu 1,1" fata de cea a TESLA Model 3 (14 cm), deci este de 16,7 cm
Si toate autonomiile astea declarate sunt facute cu viteze de soferi octogenari. Un amanunt f important asta, cred eu. De altfel, majoritatea masinilor cu baterii sunt limitate pe la 150 - 160 de kmph. De ce? Bine-nteles, tot pt "protejarea" bateriilor. De fapt, stim cu totii, limitarea e facuta ca sa nu se ia de cap proprietarul jucariei dupa ce a platit zeci de mii de eur/usd pe o coaja.
Citeste prima parte din "poveste". Dupa 85 de km au fost nevoiti sa incarce. Pentru ca e vb de un site partinitor PRO masini cu baterii, nu spun adevarul. Pentru ca adevarul e dureros. Pentru ca, in cele din urma, cui dreq ii pasa care e adevarul, n'asha? :)
Deci daca soldatii noii revolutii sunt exasperati de "noua tehnologie"... Citeste articolul, pentru edificare si pentru o corecta asezare pe subiect.
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
Corona virus v19 este un virus gripal iniţial care duce spre pneumonie, dealtfel mortalitatea de 3% este datorită lipsei ventilarii plămânilor (rămâi fără aer) !
Colac peste pupăză, poluarea în Bucureşti atinge nivele foarte mari!
Să sperăm că nu erupe convid la noi, pentru că nu avem nici 25% din capacitatea Italiei în domeniul medical!
Dar, da, zi de zi diesel deasupra tuturor.... !
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!