În toamna anului trecut, Land Rover a prezentat noua generație Defender. Modelul pregătit de constructorul britanic propune un design nou, tehnologii de ultimă generație și promite experiențe la fel de plăcute pentru cei care caută off-road adevărat.
Acum, Land Rover a publicat lista de prețuri a noului Defender pentru piața din România. Noul model al britanicilor va fi disponibil în două versiuni de caroserie: Defender 110 (ampatament de 3.022 mm și cinci portiere), Defender 90 (ampatament de 2.587 mm și trei portiere).
Pe piața din România, cea mai accesibilă versiune Defender 90 este echipată cu motorul diesel de 2.0 litri de 200 de cai putere. Prețul de pornire anunțat de britanici este de 53.193 de euro.
Șase versiuni de echipare vor fi oferite de producătorul britanic: Defender, S, SE, HSE, X și First Edition.
Pentru moment, britanicii nu au introdus în oferta Defender și versiunea plug-in hybrid. În aceste condiții, clienții vor putea alege din două unități diesel (2.0 litri în versiuni de 200 CP și 240 CP) și două propulsoare pe benzină (2.0 litri cu 300 CP și 3.0 litri cu 400 CP și mild-hybrid).
LISTĂ DE PREȚURI Land Rover Defender 90
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
DEFENDER
S
SE
HSE
FIRST EDITION
X
2.0 Diesel
D200
4 cilindri200
Aut 8, 4x4
53.193
58.310
62.832
68.901
-
-
2.0 Diesel
D240
4 cilindri240
Aut 8, 4x4
57.358
62.475
66.997
73.185
73.542
-
2.0 Benzină
P300
4 cilindri300
Aut 8, 4x4
57.358
62.475
66.997
73.185
-
-
3.0 Benzină Mild-Hybrid
P400
6 cilindri400
Aut 8, 4x4
66.402
70.448
74.851
81.158
81.396
98.413
LISTĂ DE PREȚURI LAND ROVER DEFENDER 110
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
DEFENDER
S
SE
HSE
FIRST EDITION
X
2.0 Diesel
D200
4 cilindri200
Aut 8, 4x4
59.024
64.141
68.544
74.732
-
-
2.0 Diesel
D240
4 cilindri240
Aut 8, 4x4
63.308
68.425
72.828
78.897
78.302
-
2.0 Benzină
P300
4 cilindri300
Aut 8, 4x4
63.308
68.425
72.828
78.897
-
-
3.0 Benzină Mild-Hybrid
P400
6 cilindri400
Aut 8, 4x4
72.233
76.398
80.682
86.870
86.156
101.626
Versiunea de echipare Defender oferă, printre altele, următoarele: jante din oțel de 18 inch, asistent la coborârea pantelor, sistem pentru selectarea modurilor de rulare, faruri cu LED, stopuri cu LED, sistem de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, geamuri electrice față și spate, oglinzi exterioare încălzite, reglabile electric și cu lumini de semnalizare integrate, sistem automat de climatizare pe două zone, scaune față reglabile electric, asistent la parcare, sistem de frânare automată de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor și sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare.
NOUL LAND ROVER DEFENDER VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM MIXT
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Jeep Wrangler
2.2 litri, Aut
Sport200
7.5
8.9
50.159
Land Rover Defender 90
2.0 litri, Aut
Defender200
7.5
10.2
53.193
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
Ca orice masina premium, probabil va avea discount de ~20% din pretul de lista, dar totusi...
Nu e scump pentru ce ofera.
Off road dificil...
Arata bine...
Si intr-o echipare buna si cu un motor bun, o iei la cam 75.000 de euro.
Un off-roader autentic...
La gabaritul meu redus (1,70 m) m-aș simți oricum în noul Discovery ca-n catedrala St Paul's, dar cei 2 m lățime + tot atâția înălțime ar fi probabil ideali pentru alții mai bine-crescuți. :-P
Și al treilea scaun-strapontină din față e un gimmick interesant pentru nepoții mai aventuroși.
Cred totuși că s-a lăbărțat peste targetul lui originar-spartan și încalecă periculos de mult teritoriul lui Range Rover -- chiar dacă bordul monobloc din magneziu ori caroseria ultrarigidă din aluminiu plus toate reductoarele și diferențialele posibile l-ar recomanda ca un demn urmaș al fostului *Daktari-Mobil*.
Rămâne de văzut dacă și prețul umflat, și intervalul nepermis de lung dintre generații nu-i face pe pasionații modelului să-l șteargă din listele cam demult ocupate de G-Klasse ori mai ales de Wrangler.
...Ca să nu mai zic de... da, ați ghicit, 4WD-urile nipone preferate în ultimele decenii și de majoritatea ONG-urilor, trupelor ONU, Crucea Roșie etc.
Dacă ăla vechi pornea de la 38.000, iar ăsta nou de la 53.000, mie mi se pare o diferență mică considerând faptul că cel vechi era bazat pe un model antic care nu mai putea respecta normele de siguranță, iar cel nou respectă cele mai noi standarde în materie de siguranță, plus tehnologizat plus capabilități offroad foarte bune.
Dar da, Duster face mare parte din ce face și ăsta pentru maxim 20.000.
În fine, dacă tot reintrai prin zonă: ca potențial client de 4x4 *adevărat* (nu SUV !), oferta globală actuală îmi pare ori prea pișpirie (Jimny... cât o mai exista și el în eco-marxistoida dictatură UE), ori prea gigantomană și cu prețuri nesimțit de mari.
...Sau prea depășit-primitivă (da, de Lada Niva zic, încă redutabilă pe felia ei însă prea gurmandă și cu întreținere intensiv-extensivă.)
Cred că trebuie să mă mut pe altă planetă. :-)
Fac prinsoare că pe un traseu montan un ARO autentic i-ar da clasă.
Rezulta astfel Little G. si Little D. care (inca) fac impresie, chiar daca pe stilul seamana dar nu rasare :)
https://blog.bestride.ro/4x4/suzuki-jimny-transformat-intr-un-mini-g-class/
Adică fără habar de ales trasa ideală, cu unicul neuron comandându-i să bracheze amplu în rampă, cu diferențialul central neblocat plus cu pneuri de șosea ș.a.m.d.
Repet, am birjărit destule Nive -- binișor echipate/ preparate ce-i drept -- prin toate văgăunile (de obicei la schimb de senzații dure cu fostul meu Suzuki Jimny) și afirm fără rețineri că e cel puțin egala niponei, care-i și mai ușor de răsturnat de altfel.
@Catalin: Că tot veni vorba de Jimny (noul) stai liniștit că l-am disecat atent, ba l-am și testat toamna trecută, bătându-mă oarecum gândul să mă re-virusez offroad.
...Dar tot minuscul rămâne, proiectat fiind de japi ca *kei-car* din start. Și utilizabil doar de 2 persoane dacă ai și un minim de bagaje.
Aștept oricum cu interes reeditarea duelurilor hârtopiste :-) tip David vs. Goliat și cu noul Defender vs. Jimny sau NIva... ori cu Panda 4x4, pe lângă multe altele mai echilibrate (cu Wrangler de ex.)
@Andrei: Zici bine și d-aia mulți așteaptă apariția unei versiuni Defender mai spartane, dar și aia va fi peste 40K €.
JLR e însă în mare foame de bani, așa că mai durează. Până atunci britanicii preferă clienții care comandă accesorii pt. câini, corturi, scări, canistre, generatoare, vinciuri sau folii anti-zgâriere de multe jdemii.
Cum astfel de deplasari nu efectuez, raman doar cu placutul si privitul :)
Cred ca va fi o masina de succes, dar din pacate nu o vom gasi prin coclauri unde ar trebui sa-i fie locul ci tot in parcarea vreunui mall ca ultima expresie a neamprostiei, deci inca o masina superba si capabila dar total inutila
te salut maestre ... dar am o intrebaciune : ii tot dai cu raspunsuri @inexorabil ... dar unde-s scrierile lui ca nu dau de ele pe-acilea ?
ca sa zic asa ... doar nu vorbesti singur ?!?
drumuri bune sa ai !