Primele imagini și detalii referitoare la noua generație Honda Jazz au fost publicate la finalul lunii noiembrie. Producătorul nipon a pregătit atât modificări de ordin estetic, cât și îmbunătățiri consistente pentru interior.
Pe piața din Europa, modelul de clasă mică va fi disponibil exclusiv cu un sistem hibrid de propulsie. Noul Honda Jazz va miza pe un propulsor pe benzină de 1.5 litri și pe două motoare electrice. În total, sistemul hibrid oferă 109 cai putere și 253 Nm, iar resursele sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii cu rapot fix despre care niponii spun că este mai rafinată decât cutia e-CVT întâlnită pe majoritatea vehiculelor hibride.
Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 9.4 secunde, viteza de top se oprește în dreptul valorii de 175 km/h, iar consumul mediu mixt în regim WLTP este de 4.5 - 4.6 litri/100 de kilometri.
Pe piața din România, noua generație Honda Jazz va fi disponibilă în versiunile Elegance sau Executive, prețul de pornire anunțat de niponi fiind de 23.850 de euro cu TVA.
LISTĂ DE PREȚURI NOUL HONDA JAZZ | ||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
|||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
TRANSMISIE | ELEGANCE | EXECUTIVE |
1.5 Hibrid e:HEV 4 cilindri |
109 | Automată CVT | 23.850 | 25.350 |
Pentru noua generație Honda Jazz, producătorul nipon a pregătit o mulțime de echipamente standard.
Astfel, versiunea de bază Elegance va oferi, printre altele, următoarele dotări: sistem de asistență la pornirea în rampă, sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare, sistem automat de frânare de urgență capabil să detecteze și pietonii, cruise control adaptiv cu funcție Low Speed Follow, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, senzori de parcare față și spate, tapițerie mixtă material textil/piele, display i-MID, aplicație MyHonda+, funcție Brake Hold, sistem multimedia cu ecran de 9 inch și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, sistem automat de climatizare, senzori de ploaie și lumină, geamuri electrice, cotieră centrală, oglinzi încălzite, rabatabile și reglabile electric, scaun șofer cu suport lombar reglabil electric, scaune față încălzite, buton pentru pornirea motorului, sistem Magic Seats, faruri cu LED, lumini de zi cu LED și stopuri cu LED, asistent pentru fază lungă și jante din aliaj cu diametrul de 15 inch.Versiunea Executive plusează cu următoarele: sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem pentru monitorizarea traficului din spate, geamuri fumurii, geamuri electrice cu funcție One Touch, sistem Smart Entry&Start, volan și schimbător îmbrăcate în piele, volan încălzit, cameră video pentru mersul cu spatele, sistem de navigație semnat de Garmin, două porturi USB pentru pasagerii din spate, faruri de ceață cu LED și jante din aliaj de 16 inch.
NOUA GENERAȚIE HONDA JAZZ VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI* | ||||
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (litri/100 km) |
ACCELERAȚIE 0-100 (secunde) |
PREȚ DE LISTĂ (cu TVA) |
|
CITROEN C3** 1.2 litri, Aut, Shine |
110 | 4.7 | 11.2 | 16.800 |
FORD Fiesta 1.0 litri, Aut, Vignale |
100 | 6.7 | 12.4 | 22.800 |
HONDA Jazz 1.5 litri e:HEV, CVT, Elegance |
109 | 4.5 | 9.4 | 23.850 |
HYUNDAI i20 1.0 litri, Aut, Led Line |
100 | 6.1 | 11.4 | 17.362 |
NISSAN Micra** 1.0 litri, CVT, Tekna |
100 | 4.9 | 13 | 18.040 |
OPEL Corsa 1.2 litri, Aut, GS Line |
100 | 4.6 | 10.8 | 18.210 |
PEUGEOT 208 1.2 litri, Aut, GT Line |
100 | 5.9 | 10.8 | 20.290 |
RENAULT Clio 1.0 litri, CVT, RS Line |
100 | 5.9 | 11.5 | 17.650 |
SEAT Ibiza 1.0 TSI, Aut, FR |
115 | 5.9 | 9.5 | 18.285 |
VOLKSWAGEN Polo 1.0 litri, Aut, United |
95 | 6.3 | 10.8 | 18.139 |
TOYOTA Yaris 1.5 litri, CVT, Y20 |
111 | 6.0 | 11.2 | 17.284 |
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate **consum conform NEDC |
dar stai ca fosta jazz costa de la vreo 15 mii... cam prea scump halatu ecologic taica acu la plus 9-10 mii cit o dacie ne-cheala.
pariu deci ca nu va deveni... virala nici asta mai ales cu deranju din jur. tot e bine ca carfuru meu nu se preda nici mort si motostivuitorizmu ramine cea mai de viitor meserie
drumuri bune sa aveti ca pustii incep sa fie si benzina ieftina este dar ce folos.
asta e toate trec si nu uitati nissan rules si cu si fara ghosn la izolare.
Ma bucur ca au pastrat magic seats, este foarte foarte practic.
Cat despre pret... da este mare doar ca trebuie pus in balanta ca este un sistem hibrid, deci implica niste costuri de productie mai mari.
Alegerea concurentilor nu este bine inspirata, prentru ca nu e vorba de motorizare hibrida. Ca si spatiu interior Jazz le bate fara drept de apel.
De bun simt ar fi trebuit sa i se lase primul cuvant primului fan skoda din lume. Acum pregatiti-va sa vi se demonteze argumentele slabute de gen magic seat, cutie CVT, hibrid, dotari de baza generoase, calitatea over-all cu un singur si magic termen: PORTBAGAJ!
Sistemul hibrid este interesant. Masina este ok, dar nu exceleaza la nimic. Generatia anterioara de Jazz arata mult mai bine. Puteau sa pastreze design-ul. Este hibrid integral dar este foarte scump. Macar daca era electrica. Portbagajul este ok pentru clasa ei. Dar este scumpa !
Faci liniuțe cu avioanele de vânătoare cumva ?
Ce v-aș arde la permise pe mulți vai vai, nu a-ți mai vedea permisele în veci.
Este o mașină dedicată mai mult vieții de oraș, eventual o ieșire în exterior și cam atât, este gândită pentru economie de carburant și condus civilizat, nu pentru liniuțe și comportamente de ghiorlău cu ochelari de soare Ray Ban falși și niște heuroi făcuți la sezonier.
Dacă voi aveți doar liniuțe, cai putere, și litraje mari, înseamnă că sunteți cam reduși, ca mulți alții de prin țara asta.
Un pasionat auto în adevăratul sens al cuvântului respectă orice produs pe patru roți și este realist.. nu visează la mașini zburătoare, și alte SF-uri sau dacă deține marca X aruncă cu noroi în celelate mărci, că doar mașina lui e cea mai tare din parcare.
Acum, ON TOPIC, Jazz-ul asta mi se pare o masina simpatica, are un interior curat si performante ok pentru o masina de oras.
Daaaar, este un dar, pretul este urias.
Daca si Honda mea Civic sau Accordul ar fi costat sa zicem cu 20-30% mai mult fata de competitie, nu cred ca ma mai atingeam de ea.
My 2 cents.
Bine. bine !
Dar oricum, un 195 km/h era super.
Deci ca sa fi cu adevarat un pasionat auto trebuie sa zici ca toate masinile sunt super. Cam asta ai zis tu.
"Un pasionat auto în adevăratul sens al cuvântului respectă orice produs pe patru roți și este realist.. "
"Respecta orice produs pe patru roti"
Deci trebuie sa fac reclama si sa spun ca toate masinile sunt fenomenale... .
Eu am spus doar parerea mea. Si nu, nu fac liniute.
Si la ce te referi prin : "respecta orice produs" ?
Diferenta de 3.000 de Euro se justifica pana la ultimul cent in cazul in care se configureaza cele doua modele cu dotari maxime. N-am de gand sa insir aici avantajele, tehnologia, calitatea sau dotarile suplimentare de negasit la Skoda dar este clar ca cine isi doreste o masina construita inteligent isi va cumpara un Jazz.
Portbagajul asa cum ziceam e mai mic decat la Fabia dar doar in versiunea "dric" a Skodei
1. nu compara mere cu pere, adica masina sh vs noua
2. nu compata masini din clase diferite Lupo (clasa A sau clasa Mini) cu Jazz (clasa B sau clasa Subcompacta)
3. Lupo la vremea lui cand a fost masina noua, versiunea aia de consuma super putin 1.2 TDI sau chiar 1.4 TDI costa cat un Golf! In UK spre exemplu se vindea cu vreo ~10-11.000 GBP sau echivalentul a ~17.000 EUR la vremea aia!
Deci, Lupo masina si mai mica, la fel de scumpa. Nu ai dat bine comparatia :)).
Dar, da, raman si eu la ideea mea ca acest Jazz este scump, mai ales ca acum ceva ani Toyota Yaris Hybrid era pe la 18.000 varianta de top.
@@clique Doar parerea ta, mie tot imi place mai mult Civic :D.