Prețuri pentru noile Volvo S90 și V90 în România: tarife premium, echipare de bază generoasă

de Mircea Meşter
Joi, 07.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
De la 50.150 de euro pentru un diesel de 190 CP în echipare Momentum. Acesta este prețul de listă de bază pentru noul Volvo S90 în România. Versiunea break V90 costă cu 2500 de euro mai mult în versiunea de bază.

După ce a fost prezentat în premieră mondială în luna ianuarie la Salonul de la Detroit și după ce și-a făcut debutul european în martie, la Geneva, Volvo S90 se lansează în România în luna aprilie, când importatorul oficial al mărcii prezintă prețurile oficiale pentru modelul suedez și pentru versiunea sa break, V90. 

Volvo S90
Volvo V90

Concurenți și motorizări

Așezat în segmentul mare premium alături de BMW Seria 5, Audi A6, Mercedes Clasa E, Jaguar XF, Maserati Ghibli și Lexus GS, noul Volvo S90 este prezentat de marca scandinavă ca o versiune sedan a SUV-ului XC90, de la care împrumută atât elemente ale designului exterior, cât și interiorul și armata de tehnologii care și-au făcut debutul odată cu lansarea noii generații XC90. 

Noile Volvo S90 și V90 vor beneficia la începutul carierei de piață de două motorizări diesel și două motorizări pe benzină, toate fiind parte a generației noi de motoare dezvoltate de Volvo în ultimii 3 ani. Fanii diesel vor putea miza pe versiunile D4 (2.0, 190 CP și 400 Nm) și D5 AWD (2.0, 235 CP și 480 Nm), în timp ce pe benzină vor exista versiunile T5 (2.0 Turbo de 254 CP și 350 Nm) sau T6 AWD (2.0 Turbo cu supraalimentare de 320 Cp și 400 Nm). Va exista o singură transmisie disponibilă pe cele patru motorizări: cutia automată cu 8 trepte dezvoltată de japonezii de la Aisin special pentru noua generație de motoare Volvo.

Prețuri la nivelul germanilor, echipare de bază net superioară

Pentru S90, prețurile încep de la 50.105 euro cu TVA inclus pentru varianta D4 în echiparea Momentum, care pe gama de modele de segment mare a constructorului suedez este versiunea de bază. Vârful de preț este T6 AWD, care poate fi achiziționat pentru 58.585 de euro. Pentru echiparea de top Inscription se adaugă 4200 de euro în plus.

În cazul break-ului V90, prețurile cresc cu circa 2500 de euro față de versiunea sedan. Astfel, V90 D4 costă 52.600 de euro, iar T6 AWD vine la 60.974 de euro.

MODEL MOTORIZARE ECHIPARE PRET
(TVA inclus)
VOLVO S90 D4 Momentum 50.105
Inscription 54.305
D5 AWD Momentum 55.224
Inscription 59.424
T5 Momentum 50.175
Inscription 54.375
T6 AWD Momentum 58.585
Inscription 62.785
VOLVO V90 D4 Momentum 52.600
Inscription 56.800
D5 AWD Momentum 57.720
Inscription 61.920
T5 Momentum 52.668
Inscription 56.868
T6 AWD Momentum 60.974
Inscription 65.174

Volvo S90 și V90, echipare de bază Momentum (selecție): Tapițerie din piele, scaune Comfort; Instrumentar digital de bord 8 inch; Display multifuncțional touchscreen vertical de 9 inch; Lumini ambientale albe; Ornamente interioare din aluminiu Iron Ore pe consolă și uși; Praguri din aluminiu gravate Volvo; Comenzi audio pe volan; Intrări USB și AUX; Climatizare automată bi-zonă; Sistem de control al calității aerului (Clean Zone Tech); Senzori de ploaie; Senzori de umiditate; Senzor și indicator de presiune în pneuri; Start-Stop; Acces și start fără cheie; Volan din piele reglabil pe înălțime și adâncime; Reglaj electric scaune; Geamuri electrice față și spate; Cotieră față și spate cu suport de pahare; Banchetă spate rabatabilă 60/40; Jante din aliaj de 17 inch pe D4, 18 inch pe celelalte motorizări; Cutie automată cu 8 trepte; Faruri LED; Stopuri LED; Grilă frontală negru glossy cu ramă cromată; Ornamente rotunde stânga-dreapta pentru țevile de evacuare; Duze de spălare integrate în brațul ștergătorului; Oglinzi exterioare electrice, rabatabile, încălzite, cu semnalizatoare încorporate; Kit de reparație pentru anvelope; ABS, EBD, ESC, EBA, Hill Holder; Airbag-uri față, laterale, cortină; Airbag genunchi pentru șofer; Lane Keeping Aid; Asistență la părăsirea carosabilului; Cititor de indicatoare; Cruise Control Adaptiv; Collision Warning cu frânare automată completă; Detectarea pietonilor șin a bicicliștilor, frânare automată; Senzori de parcare spate; City Safety cu frânare automată la detectarea traficului perpendicular în intersecții.

Echipare Inscription (4200 de euro, suplimentar față de Momentum): Jante aliaj 18 inch; Ornamente interioare din lemn texturat; Instrumentar de bord digital de 12.3 inch; Setare mod de condus (Comfort, Eco, Dynamic, Individual); Covorașe textile Inscription; Grilă față Silver cu ramă cromată; Lumini ambientale Nivel 2; Ornamente uși Inscription; Tapițerie din piele Nappa, scaune Comfort; Telecomandă-cheie îmbrăcată în piele; Scaune față și oglinzi cu memorie; Țevi de eșapament rectangulare; Lumini de ceață integrate în spoiler.

Cele mai interesante pachete suplimentare opționale pe care le oferă Volvo pe cele două modele ale sale sunt Pachetul Luxury (1550 de euro, include scaune față cu masaj, hayon electric, sistem keyless și deschidere portbagaj fără mâini), Pachetul Xenium (3650 de euro, include Head-Up Display, Trapă, protecție solară pe geamurile laterale, Interior bord și fețe de ușă îmbrăcate în piele, Cameră de marșarier) și Pachetul Business Connect cu Premium Sound (4300 euro pentru Momentul, 3950 de euro pentru Inscription, include navigație Sensus, pilot pentru parcarea laterală și sistem de sunet premium Bowers & Wilkins).

Volvo S90 versus concurența

Foarte interesant de observat este faptul că Volvo ajunge cu S90 la nivelul prețurilor de bază ale concurenților germani din segment. Modelul suedez plusează însă în tariful de bază cu un nivel de echipare foarte bogat (Momentum) care oferă un avantaj client de cel puțin 5000 de euro (în jur de 10%) față de concurenții echipați identic.

VOLVO S90 vs. concurenții din segment

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
VOLVO S90
D4 Momentum Aut8
190 4.5 8.2 50.105
MERCEDES Clasa E
E 220 d Aut9 
194 3.9 7.3 50.394
AUDI A6 facelift
2.0 TDI Aut7
190 4.2 8.2 48.381
BMW Seria 5 facelift
520d Aut8
190 4.3 7.9 47.532
JAGUAR XF
2.0 Aut Pure
180 4.3 8.1 50.200
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (12)

  • Pe hartie e clar ca E le bate pe toate si la performante si la consum.

    E si XF sunt the real deal. Restul sunt plictisitoare sau au un design discutabil ca S90, inde spatele zici ca e facut de un designer rus sau chinez...
    13 37
  • Versiunea break arata mult mai bine ca berlina. L-as lua in defavoarea lui E class estate. A6 avant. DarNU si seria 5 touring care e peste el cel putinc a design.
    12 27
  • Adgar Vitalie Paladi
    E strigator la cer sa ceri pe BASE 50k euro, in ciuda in care rivalii au preturi de la 40k. S90 costa cat Lexus GS, si asta cu un interior si tehnologie total depasite . Designul interior arata precum intr-un Kia de lux.
    11 34
  • Scorpionul.negru: Ti-as recomanda Dacia Logan estate , foarte practica masina la un pret bun si destul de calitativ. Volvo ori Mercedes nu-s de carat cu ele.
    16 10
  • @John: Tipic romanesc. Aia de la Volvo au lansat un break doar ca sa arate ca se poate si sa nu le cumpere nimeni fiindca n-au voie sa le incarce :)))))))))))
    5 1
  • @John
    Asa zici tu ca nu sunt de carat ? Dar cand te duci cu familia in concediu la munte sau la mare si trebuie sa pui valize in porbagaj ce faci daca e mic ? Sau cand te duci la shopping ori supermarket ? Dai banii degeaba banii pe berlina doar sa te plimbi cu ea fara sa fie practica ? Pt. ce ? De fitze poate....asa ai si masina buna si utila daca e break.
    14 4
  • arogantul
    cati hateri, crapa inima in voi de ciuda

    @AM, de ce nu publicati si datele comparative pt motorul T6?
    14 2
  • Citind mesajele de mai sus vei intelege de ce Volvo nu va vinde mare lucru in Romania. Si intr-un fel poate ca e mai bine asa.
    16 0
  • Tembelus Rex
    Uau ...super masina dar si super preturi .....ma invatasem cu alea de la S80......stiu sunt diferite total ....dar sa uri dintr-un foc cu 14 000 de euro ....him ...cam mare impactul psihologic.....) stiu veti veni cu argumente gen platforme, motoare, tehnologii siguranta etc, etc ....si totusi e un salt prea mare de pret intre generatii. ......IN PLUS de asta e diferenta mica de pret intre S/V 90 si XC 90....adica ori S/V 90 sunt prea scumpe ...ori XC 90 e mai ieftin decat e cazul

    Stau si ma intreb .......Sa inteleg ca noul S60 va creste cu 9 000 -10 000 de euro la urmatoarea generatie? Nasol........

    Un Outback si probabil viitorul Legacy combi sunt mai ieftine decat un V 90....stiu , stiu, Outback e un croosover care concureaza cu XC 70 deocamdata....., subaru are alta filozofie ...nu este tocmai premium pe finisari si materiale interioare.....dar , un mare dar ....la siguranta daca veti studia problema veti vedea ca sunt umar la umar sau imediat langa volvo......him....complicat cu noile preturi Volvo.....nu cred ca prinde din pacate acest model prea mult in Romania.....
    11 5
  • arogantul
    @ tembelus rex, perfect de acord cu tine , cred ca am spus-o si eu de mai multe ori ca din est doar subaru sufla in ceafa volvo la capitolul siguranta
    In schimb la capitolul finisaje sunt mult in spatele Volvo, nu pt ca nu ar putea, ci pt ca nu vor, se pozitioneaza altfel pe piata.
    Obserca ca multi care comenteaza de preturi habar nu de nivelurile de echipare ale volvo. Deci momentum este baza doar pt acest model. Lista completa de niveluri de echipari este urmatoarea: Basic, Kinetic, Momentum, Inscription(fostul summum) , inscription lux(fostul pachet xenium care nu era un nivel de echipareci un pachet optional in plus fata de summum). Deci volvo a decis ca pt aceste modele nivelul de echipare sa inceapa de la momentum, adica e echipare medie, nu cheala cum spun meltenii. De aici impresia eronata ca masina incepe cu prima echipare de la un pret piperat. Si asta se vroia sa se sublinieze si in articol dar prea putini au inteles.
    6 1
  • arogantul
    Daca pana acum volvo concura cu tripleta avand preturi mai mici la acelasi nivel de echipare, de acum strategia lor este sa ofere o echipare net superioara la acelaei nivel de pret.
    3 1
  • raducu
    pretul in suedia porneste de a aproximativ 32000 euro............o diferenta destul de mare pt banii mei
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru