După ce a fost prezentat în premieră mondială în luna ianuarie la Salonul de la Detroit și după ce și-a făcut debutul european în martie, la Geneva, Volvo S90 se lansează în România în luna aprilie, când importatorul oficial al mărcii prezintă prețurile oficiale pentru modelul suedez și pentru versiunea sa break, V90.
Concurenți și motorizări
Așezat în segmentul mare premium alături de BMW Seria 5, Audi A6, Mercedes Clasa E, Jaguar XF, Maserati Ghibli și Lexus GS, noul Volvo S90 este prezentat de marca scandinavă ca o versiune sedan a SUV-ului XC90, de la care împrumută atât elemente ale designului exterior, cât și interiorul și armata de tehnologii care și-au făcut debutul odată cu lansarea noii generații XC90.
Noile Volvo S90 și V90 vor beneficia la începutul carierei de piață de două motorizări diesel și două motorizări pe benzină, toate fiind parte a generației noi de motoare dezvoltate de Volvo în ultimii 3 ani. Fanii diesel vor putea miza pe versiunile D4 (2.0, 190 CP și 400 Nm) și D5 AWD (2.0, 235 CP și 480 Nm), în timp ce pe benzină vor exista versiunile T5 (2.0 Turbo de 254 CP și 350 Nm) sau T6 AWD (2.0 Turbo cu supraalimentare de 320 Cp și 400 Nm). Va exista o singură transmisie disponibilă pe cele patru motorizări: cutia automată cu 8 trepte dezvoltată de japonezii de la Aisin special pentru noua generație de motoare Volvo.
Prețuri la nivelul germanilor, echipare de bază net superioară
Pentru S90, prețurile încep de la 50.105 euro cu TVA inclus pentru varianta D4 în echiparea Momentum, care pe gama de modele de segment mare a constructorului suedez este versiunea de bază. Vârful de preț este T6 AWD, care poate fi achiziționat pentru 58.585 de euro. Pentru echiparea de top Inscription se adaugă 4200 de euro în plus.
În cazul break-ului V90, prețurile cresc cu circa 2500 de euro față de versiunea sedan. Astfel, V90 D4 costă 52.600 de euro, iar T6 AWD vine la 60.974 de euro.
MODEL | MOTORIZARE | ECHIPARE |
PRET (TVA inclus) |
VOLVO S90 | D4 | Momentum | 50.105 |
Inscription | 54.305 | ||
D5 AWD | Momentum | 55.224 | |
Inscription | 59.424 | ||
T5 | Momentum | 50.175 | |
Inscription | 54.375 | ||
T6 AWD | Momentum | 58.585 | |
Inscription | 62.785 | ||
VOLVO V90 | D4 | Momentum | 52.600 |
Inscription | 56.800 | ||
D5 AWD | Momentum | 57.720 | |
Inscription | 61.920 | ||
T5 | Momentum | 52.668 | |
Inscription | 56.868 | ||
T6 AWD | Momentum | 60.974 | |
Inscription | 65.174 |
Volvo S90 și V90, echipare de bază Momentum (selecție): Tapițerie din piele, scaune Comfort; Instrumentar digital de bord 8 inch; Display multifuncțional touchscreen vertical de 9 inch; Lumini ambientale albe; Ornamente interioare din aluminiu Iron Ore pe consolă și uși; Praguri din aluminiu gravate Volvo; Comenzi audio pe volan; Intrări USB și AUX; Climatizare automată bi-zonă; Sistem de control al calității aerului (Clean Zone Tech); Senzori de ploaie; Senzori de umiditate; Senzor și indicator de presiune în pneuri; Start-Stop; Acces și start fără cheie; Volan din piele reglabil pe înălțime și adâncime; Reglaj electric scaune; Geamuri electrice față și spate; Cotieră față și spate cu suport de pahare; Banchetă spate rabatabilă 60/40; Jante din aliaj de 17 inch pe D4, 18 inch pe celelalte motorizări; Cutie automată cu 8 trepte; Faruri LED; Stopuri LED; Grilă frontală negru glossy cu ramă cromată; Ornamente rotunde stânga-dreapta pentru țevile de evacuare; Duze de spălare integrate în brațul ștergătorului; Oglinzi exterioare electrice, rabatabile, încălzite, cu semnalizatoare încorporate; Kit de reparație pentru anvelope; ABS, EBD, ESC, EBA, Hill Holder; Airbag-uri față, laterale, cortină; Airbag genunchi pentru șofer; Lane Keeping Aid; Asistență la părăsirea carosabilului; Cititor de indicatoare; Cruise Control Adaptiv; Collision Warning cu frânare automată completă; Detectarea pietonilor șin a bicicliștilor, frânare automată; Senzori de parcare spate; City Safety cu frânare automată la detectarea traficului perpendicular în intersecții.
Echipare Inscription (4200 de euro, suplimentar față de Momentum): Jante aliaj 18 inch; Ornamente interioare din lemn texturat; Instrumentar de bord digital de 12.3 inch; Setare mod de condus (Comfort, Eco, Dynamic, Individual); Covorașe textile Inscription; Grilă față Silver cu ramă cromată; Lumini ambientale Nivel 2; Ornamente uși Inscription; Tapițerie din piele Nappa, scaune Comfort; Telecomandă-cheie îmbrăcată în piele; Scaune față și oglinzi cu memorie; Țevi de eșapament rectangulare; Lumini de ceață integrate în spoiler.
Cele mai interesante pachete suplimentare opționale pe care le oferă Volvo pe cele două modele ale sale sunt Pachetul Luxury (1550 de euro, include scaune față cu masaj, hayon electric, sistem keyless și deschidere portbagaj fără mâini), Pachetul Xenium (3650 de euro, include Head-Up Display, Trapă, protecție solară pe geamurile laterale, Interior bord și fețe de ușă îmbrăcate în piele, Cameră de marșarier) și Pachetul Business Connect cu Premium Sound (4300 euro pentru Momentul, 3950 de euro pentru Inscription, include navigație Sensus, pilot pentru parcarea laterală și sistem de sunet premium Bowers & Wilkins).
Volvo S90 versus concurența
Foarte interesant de observat este faptul că Volvo ajunge cu S90 la nivelul prețurilor de bază ale concurenților germani din segment. Modelul suedez plusează însă în tariful de bază cu un nivel de echipare foarte bogat (Momentum) care oferă un avantaj client de cel puțin 5000 de euro (în jur de 10%) față de concurenții echipați identic.
E si XF sunt the real deal. Restul sunt plictisitoare sau au un design discutabil ca S90, inde spatele zici ca e facut de un designer rus sau chinez...
Asa zici tu ca nu sunt de carat ? Dar cand te duci cu familia in concediu la munte sau la mare si trebuie sa pui valize in porbagaj ce faci daca e mic ? Sau cand te duci la shopping ori supermarket ? Dai banii degeaba banii pe berlina doar sa te plimbi cu ea fara sa fie practica ? Pt. ce ? De fitze poate....asa ai si masina buna si utila daca e break.
@AM, de ce nu publicati si datele comparative pt motorul T6?
Stau si ma intreb .......Sa inteleg ca noul S60 va creste cu 9 000 -10 000 de euro la urmatoarea generatie? Nasol........
Un Outback si probabil viitorul Legacy combi sunt mai ieftine decat un V 90....stiu , stiu, Outback e un croosover care concureaza cu XC 70 deocamdata....., subaru are alta filozofie ...nu este tocmai premium pe finisari si materiale interioare.....dar , un mare dar ....la siguranta daca veti studia problema veti vedea ca sunt umar la umar sau imediat langa volvo......him....complicat cu noile preturi Volvo.....nu cred ca prinde din pacate acest model prea mult in Romania.....
In schimb la capitolul finisaje sunt mult in spatele Volvo, nu pt ca nu ar putea, ci pt ca nu vor, se pozitioneaza altfel pe piata.
Obserca ca multi care comenteaza de preturi habar nu de nivelurile de echipare ale volvo. Deci momentum este baza doar pt acest model. Lista completa de niveluri de echipari este urmatoarea: Basic, Kinetic, Momentum, Inscription(fostul summum) , inscription lux(fostul pachet xenium care nu era un nivel de echipareci un pachet optional in plus fata de summum). Deci volvo a decis ca pt aceste modele nivelul de echipare sa inceapa de la momentum, adica e echipare medie, nu cheala cum spun meltenii. De aici impresia eronata ca masina incepe cu prima echipare de la un pret piperat. Si asta se vroia sa se sublinieze si in articol dar prea putini au inteles.