La finalul lunii februarie, Volkswagen a prezentat noile Golf GTI, GTE și GTD. Toate noile versiuni pregătite de constructorul german propun un design ceva mai agresiv comparativ cu restul variantelor de până acum, un interior cu accesorii sport și un comportament dinamic îmbunătățit.
Acum, Volkswagen a publicat lista de prețuri a noilor Golf GTI și GTE pentru piața din România. Versiunea plug-in hybrid dezvoltată de nemți are un preț de pornire de 35.174 de euro, în timp ce pentru clasicul Golf GTI, calculele încep de la 32.669 de euro.
Sub capota lui Volkswagen Golf GTI se află motorul pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 245 de cai putere și 370 Nm. Deși modelul constructorului german este disponibil standard cu o transmisie manuală cu șase trepte, pentru piața locală, Volkswagen oferă doar varianta echipată cu o cutie automată DSG cu șapte trepte.
În cazul lui Golf GTE, nemții au pregătit un sistem plug-in hybrid de propulsie format dintr-un motor pe benzină de 1.4 litri cu 150 CP și un motor electric de 85 kW. În total, sistemul oferă 245 de cai putere și 400 Nm, iar resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu șase trepte.
Mulțumită unei baterii cu o capacitate de 13 kWh, noul Golf GTE va fi capabil să parcurgă în modul electric circa 60 de kilometri.
LISTĂ DE PREȚURI VOLKSWAGEN GOLF GTI
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
GTI
2.0 litri benzină
4 cilindri245
Aut 7
32.669
LISTĂ DE PREȚURI NOUL Volkswagen Golf GTE | |||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
TRANSMISIE | GTE |
1.4 litri benzină plug-in hybrid |
245 | Aut 6 | 35.174 |
Noul Volkswagen Golf GTI va fi echipat standard cu un pachet exterior de caroserie ceva mai agresiv, cu terminații duble pentru sistemul de evacuare și cu jante din aliaj cu diametrul de 17 inch. Opțional, clienții vor putea alege jante de 18 sau 19 inch "încălțate" cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2. Tot standard, nemții propun următoarele: cruise control adaptiv, diferențial controlat electronic, sistem pentru monitorizarea șoferului, sistem de frânare automată de urgență, Park Pilot, tehnologiile Travel Assist și Lane Assist, sistem de climatizare pe trei zone, Car2X (permite comunicarea cu alte mașini compatibile aflate în trafic indiferent de marcă), sistem pentru selectarea modurilor de conducere (Eco, Confort, Normal și Sport), suspensie sport, instrumentar digital de bord și ecran central cu diagonala de 10 inch și un volan sport.
Versiunea Golf GTE va miza pe un pachet nou de accesorii de caroserie (diferit de cel al variantei GTI) și pe o tapițerie specială din stofă denumită Scale Paper.
În rest, dotările amintite în dreptul lui Golf GTI sunt preluate și de varianta plug-in hybrid.
NOUL VOLKSWAGEN GOLF GTI VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM MIXT
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Ford Focus
2.3 litri, Aut
ST280
8.2
5.7
33.650
Renault Megane
1.8 litri, Aut
RS280
6.9
5.9
32.300
Volkswagen Golf
2.0 litri, Aut
GTI245
6.5
n/a
32.699
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
Strict ontopic, G8-ul GTI e mai accesibil la noi decât mă așteptam (pe unele piețe vestice costă cu aproape 10K € mai mult.)
Pur ipotetic, aș prefera totuși versiunea cu cutie manuală... dacă nu ar exista MRS4. ;-)
În schimb e cert cunoscută valoarea sprintului 0-100 km/h (6,3 s), care aici apare n/a...
@fainosag: Zi mersi că a dispărut fan_skoda. :-)