Volkswagen ID.3, primul model electric pregătit de constructorul german pe platforma MEB, a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului curent. Primele informații despre ID.3 au fost publicate de nemți încă din prima parte a anului, iar lista de pre-comenzi a fost deschisă în luna mai.
Pentru început, fanii Volkswagen care vor să comande noul ID.3 vor putea opta doar pentru varianta de lansare ID.3 1st. Acum, constructorul german a publicat și lista de prețuri pentru noul ID.3 1st dedicată pieței din România.
Pe piața locală, Volkswagen ID.3 1st va fi disponibil în trei versiuni: Standard, Plus și Max. Indiferent de nivelul de echipare ales, Volkswagen ID.3 1st va integra motorul electric de 150 kW (204 CP) și bateria cu capacitate de 58 kWh (echivalentul a 420 de kilometri conform WLTP).
Cel mai accesibil Volkswagen ID.3 1st va avea un preț de pornire de 36.072 de euro, fără subvenții. Clienții din România vor putea alege din trei nuanțe pentru caroserie: Glacier White, Manganese Grey și Makena Turquois.
Prețuri Volkswagen ID.3 1st
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Autonomie electrică (WLTP) |
Standard | Plus | Max |
Electric | 204 CP | 420 km | 36.072 | 41.786 | 47.505 |
Versiunea de bază a lui Volkswagen ID.3 1st va fi echipată cu următoarele: jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, volan încălzit îmbrăcat în piele, scaune față încălzite, sistem de navigație Discover Pro, sistemul de comenzi vocale "Hello ID", cablu de încărcare AC și o serie de sisteme de siguranță și asistare.
Versiunea de echipare ID.3 1st Plus va primi, în plus, următoarele dotări: jante de 19 inch, geamuri fumurii spate și lateral, scaune cu design "Art Velour", pachet exterior Silver, IQ Light (faruri LED cu Matrix), pachet Welcome și cameră video pentru mersul cu spatele.
Vârful de gamă ID.3 1st Max va beneficia de jante de 20 de inch, sistem de infotainment cu display cu realitate augmentată, plafon panoramic, sistem audio Beats, sistemele de siguranță Travel Assist, Lane Assist, Side Assist și Emergency Assist, scaune cu funcție de masaj, încărcare inductivă pentru telefoanele mobile și un interior special.
În plus, Volkswagen menționează că toți clienții care vor comanda un ID.3 1st vor putea încărca în mod gratuit în primul an de utilizare la toate stațiile disponibile la toți distribuitorii autorizați (în limita a 2.000 kWh/an).
Ulterior, gama de versiuni ID.3 va fi extinsă.
Clienții vor putea alege și o motorizare mai "blândă" de 150 de cai putere, dar și baterii de 45 kWh (autonomie de 330 de kilometri) sau 77 kWh (autonomie de 550 de kilometri).
Mașini electrice 2019-2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.122 |
Volkswagen e-Up! | hatchback de oraș | 83 | 260 | 22.447 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.600 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 30.450 (Germania) |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 33.082 |
Honda e | hatchback subcompact | 136 | 220 | 33.470 (Germania) |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 92 | 403 | 33.550 |
Mazda MX-30 | SUV compact | 143 | 200 | 33.900 |
Kia e-Niro | SUV compact | 136 | 289 | 35.290 (Germania) |
Volkswagen ID.3 1st | hatchback compact | 204 | 420 | 36.072 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 120 | 280 | 39.199 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 39.806 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 204 | 449 | 45.351 |
Mercedes-Benz EQC | SUV compact | 408 | 416 | 75.922 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Audi e-tron | SUV mare | 355 | 417 | 81.539 |
Porsche Taycan | sportivă | 625 | 450 | 157.318 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
OK, livrabil tot spre Sfântu Aşteaptă (caz identic e-Kia-Hyundai), dar nu-i măcar nepreţuit. :-)
Strict la tema VW ID.3 am spus-scris deja destule răutăţi, aşa că nu mai revin -- avem oricum destui Thunbergi să-l laude.
Mulțumim pentru observație :)
Evenimentul va avea loc începând cu ora 20:00, ora României. :)
Stay tuned :)
La KIA e-Niro varianta din tabel banuim ca este cea cu baterie de 40 kWh, cea cu baterie de 62 kWh costa cu cca. 4-5.000 Euro in plus....
MULT SUCCES VW, pretul ID.3 este unul foarte bun pentru ceea ce ofera!
@pipo: schimba dealerul.
Acum e varianta de 136cp si baterie de 38.3kw, autonmie wltp se 270-280km.
Ar merita mai multa atentie la detalii si date actualizate.
Despre Octavia, doar de bine, arata mai luxos ca modelul precedent, nu stiu cum VW va prezenta Skoda in viitor ca pe o marca mai ieftina.
De altfel se vede clar că maşinile electrice sunt un succes enorm.
Kia şi Hyundai nu mai fac faţă cererilor, ID.3 primul val este vândut complet.
Dacă ai un range de 400km şi un preţ de 30.000€ vinzi clar fără probleme, nu poţi produce de cât are nevoie să cumpere piaţa, iar în 5 ani când o să ajungă 20.000€ baftă o să rupă complet.
Pentru a ridica cota de piata, masinile electrice au nevoie de o alta tehnologie pentru baterii sau alta modalitate de a obtine energia.
Chiar daca isi face fiecare producator propria fabrica de baterii, tot ramane problema metalelor rare necesare, care sunt o resursa foarte limitata.
Sunt deja două fabrici de baterii nou terminate şi încă trei în construcţie sau în curs de proiectare, banii sunt alocaţi deja.
Cam târziu dar sunt, vin în curând şi bateriile.
- fara pompa de caldura
- fara sistem de incalzire-racire la baterii
- cu sisteme de asistenta doar pe variantele foarte scump[e
- cu plastice de 2 lei
- la preturi mai mari decat in alte tari din UE
Orice alta varianta e mai buna decat VW elctric: Tesla, Kia, Honda, Hyunday, Peugeot, Opel etc...
Daca nu credeti intrebati direct la VW si publicati un raspuns oficial.
Ca sa ne apropiem de o dezbatere realista, nu doar publicitate!
Si ca sa vedeti ca nu vorbesc prostii, vedeti ce dotari are VW ID3 1ST la un pret de start de 32.715 euro (330.000 coroane norvegiene) in Norvegia si ce dotari are in Romania...are in standard tot ce va spun eu mai sus ca in Romania liseste: https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html