Mazda a prezentat săptămâna trecută la Salonul Auto de la Tokyo primul său model electric din istorie, care ia forma unui SUV compact care a primit numele MX-30.
La numai câteva zile distanță, constructorul japonez a anunțat că Mazda MX-30 poate fi deja pre-comandat pe piața din România într-o variantă specială, iar prețul de pornire este de 33.900 de euro.
Versiunea specială de lansare a SUV-ului electric va beneficia standard de culoarea de caroserie Ceramic Metallic, jante de 18 inch și faruri LED adaptive cu sistem de spălare.
De asemenea, japonezii propun și un interior bogat, care include standard scaune față încălzite acționate electric, climatizare automată, ornamente din plută pe consola centrală, proiecție laser pe parbriz, conectivitate Apple Carplay și Android Auto, ecran central cu diagonala de 8.8 inch și geamuri fumurii spate.
Din lista dotărilor standard nu lipsesc nici camera video pentru marșarier sau senzorii de parcare față-spate, de ploaie și de lumină, dar nici sistemul de navigație integrat.
La capitolul siguranță, Mazda MX-30 este echipată cu asistent inteligent de frânare în oraș (SCBS), sistem de avertizare la depășirea banzii de rulare (LDWS), sistem de recunoaștere a semnelor de circulație (TSR), sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare (LKA), asistent inteligent de frânare (SBS) și pilot automat adaptiv Mazda (MRCC).Cu dimensiuni identice cu cele ale SUV-ului compact CX30, noul Mazda MX-30 are un motor electric de 105 kW (143 CP), iar cuplul va fi de circa 265 Nm. Acumulatorul are o capacitate de 35.5 kWh și asigură o autonomie de 200 de kilometri. Bateria modelului electric va avea o garanție de 8 ani în limita a 160.000 de kilometri.
Mașini electrice 2019-2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.122 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.600 |
Volkswagen ID.3 | hatchback compact | 150 | 330 | aprox. 30.000 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 30.450 (Germania) |
Kia e-Niro | SUV compact | 204 | 455 | 33.090 (Germania) |
Honda e | hatchback subcompact | 136 | 220 | 33.470 (Germania) |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 92 | 403 | 33.550 |
Mazda MX-30 | SUV compact | 143 | 200 | 33.900 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 120 | 280 | 39.199 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 39.806 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 204 | 449 | 45.351 |
Mercedes-Benz EQC | SUV compact | 408 | 416 | 75.922 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Audi e-tron | SUV mare | 355 | 417 | 81.539 |
Porsche Taycan | sportivă | 625 | 450 | 157.318 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Mazda
Honda e(care imi place f mult) are 150hp 200km autonomie la un pret de 34k euro...
Mazda MX30 are 140hp 200km autonomie la 43k euro...
Cum pot japonei sa vina cu asa masini 'proaste' in 2019 cand Kia e-Niro iti da la doar 33k euro 200hp si o autonomie imensa de 450km!!!!
Nu am cuvinte..
In Romania in afara de cateva bucati de Zoe si I3 nu prea gasesti.
Daca te duci la dealeri sa iei Kona , Niro si tot ce e cu o autonomie mai decenta , vei afla ca nu au si nu stiu cand aduc mai ales ca sunt liste cu oameni care au dat un avans sa li se pastreze o masina... liste care se intind pe 4-5 ani.
Deci daca ai da acum banii in 5 ani tot nu iei nimic , decat daca iei din alta tara si o aduci in Romania.
In tabelul AM - valoarea de 270 km WLTP corespunde autonomiei pentru NISAN Leaf cu baterie de 40 kW (pret in Ro de la 36.700 Euro cu TVA).
Cred ca, in cazul tuturor masinilor electrice, trebuia sa se detalieze si bateriile (de ex. la VW ID.3 sunt 3 variante oficiale)....si pretul variantei cele mai ieftine ca nivel de echipare...
Oricum tabelul este suficient de detaliat si asa. incat sa iti faci o idee destul de clara privind actualele oferte de masini full electrice ce pot fi luate in calcul, in functie de necesitatile fiecaruia dintre noi.
Doar la Honda-e sunt 3 greșeli:
- nu iegzistă versiune de 150 CP, doar de 154 sau 136 CP
- aia de 136 CP costă 33.850 €, iar la 154 CP te ușurează de 36.850 € (asta fiind și versiunea comparabilă... dar nu total cu Mazda, avînd nici 4 m lungime.)
- autonomia WLTP e de 220 km și nu de 200.
Cum nu-s totuși corector în schema AM, mă opresc aici (și din râs, văzând e-Fortwo în listă-n loc de e-Forfour sau versiunile chelboase și debile la multe altele, cum ar fi Zoe -- păi drăguțule AM, un Zoe de top e vreo 40.000... și tot n-are dotările MX30-ului,,,)
Este clar ca-i doar inca un model executat rapid pentru coborarea CO2-ului pe marca. Dar sa se realizeze media de CO2 doar pe unitatile vandute, atunci sa vedem cum ar mai ajuta 2-3 EV-uri la 100 de ICE-uri.
PS: performantele astea sunt la un pret "care pleaca" de la 34000. Poi io zic sa plece, sa ne lase. :)
...Și totuși, Mazda asta-mi pare o ofertă onestă în EV-peisajul actual.
Chiar dacă stilul general al designului (exterior) NU-mi place -- fără să intru-n detalii, consola-față putea fi mult mai scurtă de exemplu, că n-are doar sub capotă vreun Skyactiv *hot* cu galerii de evacuare super-long. :-P
Observ însă la everybadea o problemă cu... atttention-span-ul. Fiindcă MX30-ul nu PLEACĂ de la 33.900, ci... AJUNGE acolo în versiunea de lansare, care-i hiper-echipată (mai clar: băbăieți,:-) constat că voi chiar nu citiți articolele, chiar dacă-s așa seci și limbo-lemnoase...)
Și mai clar: cu dotări la nivel de e-Corsa cheală azvârlită aiurea-n tabel (la aproape 30.000), viitoarele versiuni MX30 vor costa, logic, 28-29.000.
Nu mai analizez și faptul că japii (inclusiv Honda) aleg deocamdată VOLUNTAR baterii cu capacitate limitată -- oricum, știu ei mai bine decât noi de ce. ;-)