Maserati Ghibli a debutat în 2013, cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai. Până la debutul SUV-ului Levante, sedanul a fost cel mai bine vândut model din portofoliul constructorului italian.
În vara anului trecut, Ghibli a primit un bine meritat facelift. Modificările exterioare au fost mai degrabă minore și au inclus o grilă frontală nouă și stopuri LED cu design Bumerang, inspirate de celebrul 3200GT, modelul vândut de Maserati între 1998 și 2002.
Pentru interior, italienii au pregătit instrumentar de bord nou și un display de 10.1 inch pentru sistemul multimedia, echipat cu sistem de operare Android Automotive. Sistemele Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile cu o conexiune prin Bluetooth, adică fără fir.
Acum, versiunea îmbunătățită a sedanului italian a fost lansată oficial și pe piața din România. Aceasta poate fi comandată în versiunile Ghibli, Ghibli S și S Q4, Ghibli Trofeo și ultimul, dar cu siguranță nu cea din urmă, Ghibli Hybrid.
Cu excepția versiunii de top V8, celelalte motorizări pot fi comandate în varianta Basic sau cu pachetele GranLusso (pune accentul pe lux) și GranSport.
Cel mai accesibil Maserati Ghibli, cu motorizare convențională, pe care îl poți cumpăra în România costă 77.886 de euro cu TVA. Echipat cu un motor V6 twin-turbo de 3.0 litri, pe benzină, mașina dispune de 350 CP și 500 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.6 secunde.
MOTOR | PUTERE CUPLU |
PREŢ (€ cu TVA) |
ECHIPARE Basic | ||
V6 3.0 |
350 CP 500 Nm |
77.886 |
I4 2.0 (micro-hibrid) |
330 CP 450 Nm |
75.374 |
ECHIPARE GranLusso | ||
V6 3.0 |
350 CP 500 Nm |
89.548 |
V6 3.0 |
430 CP 550 Nm |
101.959 |
V6 3.0 Q4 (tracțiune integrală) |
430 CP 550 Nm |
105.160 |
I4 2.0 (micro-hibrid) |
330 CP 450 Nm |
87.037 |
ECHIPARE GranSport |
||
V6 3.0 |
350 CP 500 Nm |
89.548 |
V6 3.0 |
430 CP 550 Nm |
101.959 |
V6 3.0 Q4 (tracțiune integrală) |
430 CP 550 Nm |
105.160 |
I4 2.0 (micro-hibrid) |
330 CP 450 Nm |
87.037 |
ECHIPARE Trofeo |
||
V8 3.8 |
580 CP 730 Nm |
133.685 |
De departe cea mai atractivă versiune, din punct de vedere al consumului de combustibil și al emisiilor de CO2, este Ghibli Hybrid.
Versiunea vine să înlocuiască opțiunea unui diesel, folosită pe modelul pre-facelift.Versiunea Ghibli Hybrid nu este un hibrid 100%, fiind vorba de fapt despre un micro-hibrid. Aceasta vine echipată cu un motor de 2.0 litri turbo și un ansamblu electric format din generator, e-booster, convector și baterie la 48V. Puterea totală dezvoltată de sistemul micro-hibrid este de 330 CP și 450 Nm cuplu.
În aceste condiții, accelerația până la 100 de km/h se realizează în 5.7 secunde, iar viteza maximă este de 255 km/h. Potrivit Maserati, Ghibli Hybrid este cu 20% mai economic decât versiunea 3.0 V6.
Italienii au amplasat o baterie de dimensiuni mici în portbagaj pentru stocarea energiei pe care sistemul o poate recupera în momentul decelerării sau a frânării.
Din punct de vedere estetic, Maserati Ghibli Hybrid se diferențiază de celelalte versiuni prin câteva detalii specifice.
Spre exemplu, culoarea exterioară specială Grigio Evolutione, etrierele Albastru Electric, grilele laterale cu finisaj Albastru mat, logoul Saetta pe monantul C cu finisaj Albastru mat sau cusăturile albastre contrastante de la interior.
În ceea ce privește prețul acestei variante, Ghibli Hybrid facelift pornește în România de la 75.374 de euro cu TVA.
Noul MASERATI GHIBLI facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
MASERATI GHIBLI V6 3.0, Basic |
350 | 9.6 | 5.6 | 77.886 |
AUDI A6 V6 3.0, 55 TFSI quattro |
340 | 7.3 | 5.1 | 66.376 |
MERCEDES CLASA E I6 3.0, E 450 4MATIC |
367 | 7.9 | 5.0 | 71.400 |
Volvo S90 I4 2.0, B5 D AT AWD |
235 | 4.9 | 6.9 | 59.185 |
BMW SERIA 5 I6 3.0, 540i |
333 | 6.3 | 5.2 | 62.118 |
LEXUS ES I4 2.5, 300h Auto |
218 | 4.5 | 8.9 | 54.997 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Maserati
BMW 540i consum mixt 6.3%
Volvo S90 AWD consum 4.9%
Incepe sa-mi fie dor de standardul NEDC.
https://www.automarket.ro/stiri/cel-mai-accesibil-porsche-taycan-83500-de-euro-pentru-versiunea-de-baza-102071.html
info pt viermi inexorabili tatraursuzi: nu sunt nici edik nici fanel nici ... sunt doar io.
liber la zvarcoleala acum.
intentionat nu am pus dublu i pentru nu am particularizat: viermi inexorabili tatraursuzi, copii frumosi, cai frumosi, masini bune, masini proaste, oameni prosti, boi la volan pe sosele.
t-eai prins acu-m s-au in ca nu?
Pacat de marca asta, pe mainile cui a apucat
Mmmmm, giuvaierul acela de motor de provenienţă Ferrari trebuie că este delicios…
Apropo, Mafăilă, ce înseamnă să fii superficial…Ia fii antenă acilişé: cocalarii care se…respectă nu se mai limitează la Triadă, care li se pare fumată demult…Nu, bre, ci ori cele două “supersportive” italiene, ori (dacă nu cumva coordonare în loc de alternativă) cele două “sufragerii” englezeşti le suscită musculatura creierului. N-ai sesizat şi matale pe la nunţile alea ale lor prea fastuoase (organizate sfidător de ăia negri…ups, vai, ce-am zis? – Colţescu 2!) ?
În orice caz, mai multe oftaturi de admiraţie ai stârni cu un Maserati decât cu un “Bembeu” sau cu un “Haudi”, dar cert este că maşinăria propagandistică a vânătorului nostru de vrăjitoare s-a gripat rău, rău de tot…Păi de! iată ce se întâmplă, dacă redacţia AM nu sare cu uleiul adecvat.
PS. Păi, “dă-i blană” taman tu, Mafănelule! Învaţă-ne nu doar “principiile, valorile şi standardele democraţiei occidentale”, ci şi calitatea “de rasă” a unui comentariu canvest. Aşadar şi prin urmare, numai sta pasiv! Nu mai tu ne poţi (i)lumina…
Hot Since 82 – You Are The Light.
Iar titlul formaţiei nu este ales întâmplător: pentru că sunt fierbinte de prin ’82, de când nu contenesc să bombardez/agasez lumea cu întrebări…
Deci uită de Ghibli! Vezi că Mobile.de și Autoscut.de au versiuni pe română. Nu lua nouă. Nu te păcăli ..... merităm ce e mai bun că o viață avem :)).....suntem prea săraci să luăm lucruri proaste - italienești/ franțuzești :))))