La finalul lunii trecute, Audi a prezentat Q5 facelift. SUV-ul producătorului german propune câteva modificări la nivel estetic, și o serie de îmbunătățiri pentru interior.
Acum, Audi a publicat lista de prețuri a lui Q5 facelift pentru piața din România. Pentru moment, SUV-ul producătorului din Ingolstadt va fi disponibil doar cu o motorizare diesel.
Aceasta va purta indicativul Q5 40 TDI quattro și are un preț de pornire de 48.365 de euro. Versiunea pregătită de nemți este echipată cu motorul diesel de 2.0 litri care integrează și un sistem mild-hybrid la 12V. Varianta dezvoltă 204 cai putere și 400 Nm, iar resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro.
LISTĂ DE PREȚURI Audi Q5 facelift
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
Basic
Advanced
S Line
2.0 litri diesel
mild-hybrid
4 cilindri204
Aut 7, 4x4
48.365
49.819
51.316
Versiunea Basic va fi oferită, printre altele, cu următoarele echipamente: jante din aliaj ușor cu diametrul de 17 inch, pachet de iluminare ambientală, hayon cu acționare electrică, sistem Keyless-Go, fauri cu LED, oglinzi exterioare încălzite și acționate electric cu lumini de semnalizare LED integrate, ornamente geamuri de culoare neagră, Audi Drive Select, sistem Audi Pre Sense City cu funcție de frânare automată de urgență cu funcție pentru recunoașterea pietonilor, computer de bord cu ecran monocrom cu diagonala de 5 inch, volan îmbrăcat în piele, sistem automat de climatizare, cruise control cu limitator de viteză, senzori de parcare spate, sistem audio cu 8 incinte și sistem Audi Connect.
Audi Q5 FACELIFT VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Alfa Romeo Stelvio
2.2 litri diesel, AWD
Super190
5.7
7.6
43.228
Audi Q5 facelift
2.0 litri diesel
40 TDI quattro
Basic204
6.3
7.6
48.365
BMW X3
2.0 litri diesel
xDrive20d
Standard190
5.9
7.9
48.909
Jaguar F-Pace
2.0 litri diesel
20d AWD
Pure180
6.1
9.0
52.955
Land Rover Discovery Sport
2.0 litri diesel
D180 AWD
Standard180
5.3
10.1
44.625
Mercedes-Benz GLC
2.0 litri diesel
GLC 220d 4Matic
Standard194
5.9
7.9
51.690
Volvo XC60
2.0 litri diesel
B4 D AWD
Momentum197
6.1
8.3
49.860
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
SUA Audi q5 Plug-in hybrid 55tfsi de 350 cai si echipat foarte bine.
Mulțumim pentru observație. Am completat tabelul.
Sunt curios ce economii reale are acel sistem hibrid in conditiile in care oricum, asa cum se stie, Diesel-ul e cel mai eficient motor existent la ora asta. Sunt curios daca merita acea complicaciune in toata ecuatia. Tare ma tem ca totul e doar de dragul cifrelor si a "norimei" de hibrizi la hectar, cerute din pix de creaturile de la Brucsel. Si tare ma tem ca toata porcaria asta se traduce in cateva mii bune de euri in plus la fiecare bucata vanduta. In numele luminoasei integrari in absolut cu planeta verde si cu gargaunii din capul verzilor profitori.
Sub masca ecologizarii, sistemul mild hibrid creste performantele la acceleratie, fara a avea efect notabil asupra consumului.
N-am sa uit niciodata cum vorbea taica-meu prin anii 90 cu un prieten cu un Opel Ascona diesel si ii zicea ca mergea la mare cu familia cu un consum de 3%. Sigur, nu gonea si nu se grabea. Consumul asta nu e atins nici azi la 40 de ani distanta de nici o masina pe benzina comparabila. Cu toate turbinele, hibridizarile, downsizingurile si gadgeturile benzina ramane la distanta considerabila fata de diesel. Si distanta creste odata cu greutatea si gabaritul.