Polestar, brandul deținut de chinezii de la Geely și conceput pentru a pune pe piață modele 100% electrice în paralel cu cele ale mărcii înrudite Volvo, a anunțat oficial prețurile oficiale de retail pentru primul său model de volum disponibil la vânzare în Europa.
Polestar 2, un fastback de dimensiuni compacte spre medii, va fi disponibil în primele 12 luni exclusiv într-o versiune foarte dotată care va putea fi achiziționată pe 6 piețe europene (Norvegia, Suedia, Germania, Marea Britanie, Olanda și Belgia). Prețul de achiziție din Germania va fi de 58.800 de euro.
În echiparea standard a versiunii inițiale pusă la vânzare, Polestar va oferi implicit două pachete bogate de dotări denumite Pilot Package și Plus Package. Primul conține o listă completă de elemente și sisteme de siguranță preluate de pe modele de generație nouă Volvo, iar al doilea se concentrează pe elemente de confort precum plafon panoramic, ștergătoare, volan și scaune față și spate încălzite, sistem de sunet Harman Kardon sau încărcare prin inducție pentru telefonul mobil.
Conform celor de la Polestar, versiunile de bază care vor intra în producție și vânzare ulterior primelor 12 luni de retail vor avea un preț de pornire de circa 40.000 de euro.
Prețuri Polestar 2 pe piețele pe care va fi disponibil modelul.
Acestea includ TVA și un pachet de trei ani de revizii:Norvegia | NOK 469,000 |
Suedia | SEK 659,000 |
Germania | EUR 58,800 |
Marea Britanie | GBP 49,900 |
Olanda | EUR 59,800 |
Belgia | EUR 59,800 |
Polestar 2 a fost prezentat oficial la începutul acestui an, modelul urmând să fie disponibil în puncte de vânzare dedicate Polestar care vor fi deschise în orașele mari din cele 6 piețe de desfacere până la finalul anului 2019. Conform companiei, Polestar va avea 50 de magazine la nivel mondial până la finalul anului 2020.
Polestar 2 este construit pe platforma CMA, pe care Volvo construiește noul XC40, și folosește câte un motor electric pe fiecare punte pentru a oferi tracțiune integrală. În total, cele două motoare electrice generează 300 kW, echivalentul a 408 cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 660 Nm. Polestar menționează de asemenea că modelul va avea nevoie de mai puțin de 5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, fără să ofere însă o valoare exactă. autonomie oficială de 500 de kilometri, conform standardului european WLTP. Bateria are o capacitate de 78 kWh, este formată din 27 de module, este poziționată sub podea și oferă o
...Hoo-halt-stopp cu pălmuțele-nsângerate băieți -- doar voiam să-l enervez un pic pe @Arogantul, care scria nu demult că *lumea* comentează doar la petarde și sub-variante de modele anoste... dar nu și la articole despre Volvăurile *lui*. :-)
(n.b.: N-am mai scris și că-i prea greu, fiind oricum electric.)
La modul f. serios deci, mașina e remarcabilă și, culmea, nu prea scumpă (cel puțin pt un Volvo electric 4WD full-option -- un S60 R-Line FWD de 250 CP costă tot cam atît.)
...Iar la 40K € pare chiar chilipir versiunea de bază. Ajungi să te-ntrebi din ce burtă au scos prețul (triplu) al hibridului-coupe Polestar-1.
Și designul 2-ului are personalitate -- deși nu prea mă împac cu rezolvarea spatelui --, iar garda la sol este, spre deosebire de Tesle ori Taycanuri, mult mai *realistă*, demnă d-un Cross-Country.
Concluzie: de-aș fi electrocutat la neuron ca alții, l-aș prefera clar unei Tesla Model 3.
Nu doar eu poate, așa că d-aia (probabil) sino-scandinavii nu vor face față comenzilor.
E pusa la vanzare in 6 tari involuate, cu un nivel de trai submediocru si o putere de cumparare la nivel de BMW sh din Germania cu 300.000 km la bord la pret de 2500€:)
Clar niste fraieri aia care o vor cumpara, niste incuiati la minte, care au ghinionul sa nu aiba romani pe langa ei care sa le explice cat de bun e un diesel adevarat, euro 6 softat ca sa nu fie depistat ca de fapt e euro 3-4..:))
Si cand ma gandesc ce departe e Romania ca evolutie comparativ cu cele 6 tari unde se va vinde masina asta... Nici nu vreau sa imi amintesc ca avem unul din cele mai invechite parcuri auto din Europa si suntem pe primul loc la decese in urma accidentelor rutiere.
Dane tu sa nu iti iei, ca nu sunt bune, polueaza mult cand le incarci si apoi bateriile trebuie schimbare la 300.000 km, nu ca uleiul de motor la maxim 30.000, bujii, curele, distributii filtre si altele.
Pe de altă parte, ți-aș fi recunoscător dacă mi-ai indica o mașină *normală* (ICE) de 408 CP și AWD, la 30.000 euro -- azi merg s-o înhaț. :-)
Ahm, și să nu uit: musai și cu 1.000 km autonomie reală (nu mai zic c-un cost de 45 ron pe 500 kilometri, c-aș fi prea de tot.).
Strict ontopic, bordul 2-ului ăsta mai seamănă a ceva ergonomic dar și estetic, cel puțin comparativ cu tristele mega-tablete Tesla.
De fapt îmi pare mai reușit și ca restulbordurilor Volvo actuale, toate cam o apă și-un pământ.
De acord ca exista o poluare si la producerea bateriilor si a curentului electric necesar EV-urilor, dar ea este incomparabil mai mica cu cea necesara producerii combustibililor pentru ICE.
Si pe langa asta poluarea respectiva este mutata in afara aglomerarilor urbane.
Nu am nimic nici cu Diesel-ul nici cu restul masinilor termice, dar pentru o calitate a vietii crescuta ele trebuie sa fie scoase din oras acolo unde traieste lumea. Pentru drumuri interurbane ICE-ul va ramane (pentru mult timp) o solutie functionala.
PS, cand mergeti pe DN1 si treceti pe la paralela45 sa va uitati in spate ca sunt vreo 2 sonde care pompeaza petrol. Locul este curat dar va intreb, aveti ideie cat curent consuma pompele alea ca sa produca un amestec de apa cu ceva petrol?
Fiindcă:
1. Aparent nici n-ai citit ce-am scris... ori, cel mai probabil, n-ai înţeles nimic apropo de înţepătura amicală cu "petarde-chinezăriile", adresată explicit colegului @Arogantul.
2. Poate-s homeless, mai ştii? Şi implict n-am nimic în casă. :-P
3. Serios acu, am un smart-dumbphone (chiar Huawei ultimu răcnet, culmea) da-i primit cadou şi zace nefolosit. Normal, fiindcă mi-e şi frică de el -- doar e mai deştept ca mine. :-)))
Concluzie: "lecţia" ta puerilă e un argument în plus să mă gândesc din nou de ce-mi mai pierd vremea p-aici.
Le zici binişor, daarrr, ca orice eco-analist tipic consensual (deşi cu bune intenţii) nu vezi pădurea din cauza copacilor.
Mai clar, modelul actual de deyvoltare bazat pe continuarea aglomerării... deja hiper-aglomeratelor megapolisuri e cauza "maladiei globale" care ar ar trebui tratată.
...Şi nu-i un dat imuabil, pentru care oricum nu există soluţii de optimizare (v. agitaţia inutil-neproductivă a vârâncencei firea.).
Mai concret: am avut ocazia (sau norocul?) să vizitez Mexico City. Dar şi Tokyo, aparent doar mai suportabil fiindcă-i mai organizat... dar şi mai "zombificat" infernul nipon.
. Ambele, cu cca. 30 milioane suflete înghesuite inuman, deşi p-o suprafaţă mai mare (vb. de kmp la milionul de locuitori) decât în Bucureşti.
...To be continued...
De unde stii tu mai ce scot sondele ale din pamant? Lucrezi la Petrom sau ai dat cep la teava sa vezi ce curge in galeata?
In rest ai dreptate ca masina electrica e ideala in oras, dar ce te faci ca idea e irealizabila in Romania din cauza costurilor uriase pe care le presupune. In tara asta multi acum urca in prima lor masina cumparata sh cu mari sacrificii si voi visati la cai verzi pe pereti?
Si cu referintele ma descurc binisor, desi nu am fost in tokio am fost in cateva orase cu numar de locuitori comparabil.
Ca ideie eu sunt total pentru renuntarea la masini personale complet in zonele centrale dar asta e alta discutie iar daca zici asa ceva pe aici se starneste jihad-ul...(ala mic pentru ca ala mare este despre altceva ;).
@alter ego-ul meu incolor: renuntarea la masina personala in oras nu trebuie sa fie doar pentru cei cu posibilitati reduse, ci pentru toti. Abia atunci solutiile de "mobilitate urbana" vor fi cunctionale, cand si cei bogati si cei de la conducere vor fi obligati sa le foloseasca. Altfel ramanem tara bananiera.
@fratele meu negru: nu stiu ce da sonda aia, dar la scoala am invatat ca resurse naturale in stare pura nu prea se mai gasesc...poate doar prostia.:)