În urmă cu doar o zi, constructorul suedez de automobile a prezentat lumii întregi noul EX30. Este vorba despre cel mai SUV al mărcii, disponibil exclusiv în versiune pur electrică.
Acum, Volvo EX30 poate fi comandat în România. Clienții de aici au la dispoziție 3 niveluri de echipare: Core, Plus și Ultra.
SUV-ul nordicilor este disponibil cu un singur motor electric și baterie de 54 kWh, caz în care oferă 272 CP și până la 344 de kilometri autonomie. Tot în această configurație poate fi bifată și bateria de 69 kWh, iar autonomia crește la 480 de kilometri.
Noul EX30 poate fi echipat și cu două motoare electrice. În aceste condiții oferă 428 CP și o autonomie de până la 460 de kilometri, mulțumită aceleași baterii de 69 kWh.
Cel mai accesibil Volvo EX30 pornește în România de la 38.500 de euro, cu TVA inclus.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Volvo EX30 |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Integrală | ||
ECHIPARE Core | |||
Single Motor 54 kWh |
272 CP 343 Nm |
38.500 | - |
Single Motor Extended Range 69 kWh |
272 CP 343 Nm |
43.750 | - |
ECHIPARE Plus |
|||
Single Motor 54 kWh |
272 CP 343 Nm |
41.450 | - |
Single Motor Extended Range 69 kWh |
272 CP 343 Nm |
47.250 | - |
Twin Motor Performance 69 kWh | 428 CP 543 Nm |
- | 49.900 |
ECHIPARE Ultra |
|||
Single Motor Extended Range 69 kWh |
272 CP 343 Nm |
50.400 | - |
Twin Motor Performance 69 kWh |
428 CP 543 Nm |
- | 53.050 |
Vine în standard cu jante de 18 inch, faruri și stopuri LED, tapițerie din material textil și Nordico, volan sport, sistem de climatizare pe o singură zonă, display central de 12.3 inch, cameră video pentru mersul cu spatele și o gamă largă de sisteme de asistență.
Lista include, printre altele, frânare automată în intersecții, Front Cross Traffic Alert cu frânare automată, Lane Keeping Aid, Intelligent Speed Assist, Lane Departure Warning, Rear Collision Warning, Rear Cross Traffic Alert cu frânare automată și Traffic Jam Assist.
Noul Volvo EX30 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volvo EX30 Single Motor 54 kWh |
272 | 344 | 5.7 | 38.500 |
Jeep Avenger BEV 54 kWh |
156 | 400 | 9.0 | 38.900 |
Opel Mokka-e BEV 50 kWh |
136 | 338 | 9.0 | 38.285 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Volvo
Vrei ceva mai multă autonomie plus 5.000.
Asta este la clasa asta prețurile au “zburat” cu minim 30% in ultimii 2 ani.
“Trăiască” COVID lock-down. Aceeași “deștepți” vor 100% electrice din 2035… fără a o oferi un studiu clar cum se va face.
Un alt aspect ar fi capacitatea de producție Volvo, care la ultima “strigare” (posibil sa greșesc) era undeva la 1,2 mil pe an si trebuie acoperite toate modelele. Posibil sa nu vedem prea multe pe străzi..
Nu vom vedea prea multe pe strazile din Romanica. Ele vor apare prin Suedia, Norvegia, Olanda, Anglia.
Romanii sunt atat de mult in urma incat nu merita decat sh-urile germanilor cu softuri ilegale.
Si din pacate vedem aceeasi boala a producatorilor traditionali, manevra cu "echipari" care ridica pretul semnificativ. E praf in ochi pretul de pornire.
Mie imi place tabelul cu principalii concurenti.
Fals. In primul rand pretul dicteaza concurentii si apoi te segmentezi pe altele.
Pai la 41.000 avem tesla 3, care este mult mai buna decat oricare, atat ca echipare cat si ca performante cat si ca utilitate.
Ei si-au ales drept concurent Avenger si Mokka, masini mai mici, si au evitat id.3 care este concurent direct pe marimi. Foarte interesanta abordare marketing, inselatoare.
...
@Mana-rece-suflet-cald
Prima aia a ramas la fel de ani de zile, in timp ce toate masinile s-au scumpit, folosind drept pretext inflatia, autoritatile de mediu uita sa indexeze si acele sume. Pai cel putin 4000 de euro in plus ar trebui sa fie adaugati la acea suma. Si banii sa fie dati oamenilor direct, sa isi achizitioneze ce electrica vor ei, si nu sa fie bani care curg in buzunarul mizerabililor de comercianti. De ce sa cumpar o electrica in romania care e mai scumpa, cand pot sa ma duc sa o cumpar dintr-o alta tara UE, tot noua. Fiind tratate economice este ilegal sa creezi bariere economice si sa zici, nu nu ai voie.
Asa ca te duci si cumperi acest volvo de unde este vandut cu +36000 euro, in loc sa fii furat cu vreo 3000 euro de intermediari.
de exemplu: una e sa ti se livreze sute de masini pe tren pe o distanta de 1500 de km in poate sub 20 ore, iar cu totul alta poveste e sa livrezi maxim cateva zeci sau poate doar cateva bucati, tot pe tren, 2500 km in 60 ore.
in rest, da, e total adevarat ca mizerabilii de comercianti profita de ajutorul destinat clientului final prin programele tip rabla ca sa umfle nejustificat preturile.
Iar prima pentru electrică poate fi 10.900 euro în România. Nu vă ajunge, pomanagiilor, vreți să primiți gratis 15.000 de euro?
Să contribuim din banii statului cu câte un Logan nou ca să aglomereze câțiva snobi orașele în loc să ia metroul.
Programul rabla ar trebui restrâns la mașini noi produse ÎN ROMÂNIA punct.
Bonusul de 10.000 euro este cel mai mare din Europa, ăia mai săraci din Vest îl au cu câteva mii mai puțin, cum să spui că trebuie și mai mare ?
si desigur trebuie sa fim colonie ascultatoare "de dreapta".
Masina mea diesel bate la orice ora electrica asta la orice.
O sa iau masina diesel doar ca sa enervez hipsterii pensati ca tine, sper sa va poluez pana scap de voi.