Volkswagen a prezentat noua versiune facelift a actualei generații Touareg la finalul primăverii. Acum, noul SUV al germanilor este disponibil și pe piața din România, cu un preț de pornire de 60.609 euro. Pentru început, noul Touareg facelift este disponibil în 4 linii de echipare: Style, Elegance, R-Line și versiunea de performanță R.
Echiparea de bază Style este disponibilă exclusiv cu un motor V6 diesel de 231 de cai putere și tracțiune integrală. În standard, noul Touareg facelift primește instrumentarul de bord digital Innovision Cockpit. Opțional, sunt disponibile dotări precum faruri LED Matrix IQ Light, o siglă spate iluminată și jante cu dimensiuni cuprinse între 19 și 22 de inch.
Linia de echipare intermediară Elegance pornește de la 65.822 de euro și este disponibilă cu următoarele motorizări: V6 diesel de 231 de cai putere, V6 diesel de 286 de cai putere, V6 benzină de 340 de cai putere și V6 PHEV de 381 de cai putere.
Urmează apoi echiparea R-Line, care primește elemente vizuale noi, precum și motorizările V6 TSI de 340 de cai putere și V6 TDI de 286 de cai putere.
Această echipare pleacă de la 74.630 de euro.La final, cea mai puternică versiune, Touareg R, primește un motor V6 hibrid cu încărcare la priză, care dezvoltă în total 462 de cai putere. Echiparea de top a lui Touareg facelift are un preț de pornire de 97.426 de euro.
Indiferent de motorizarea aleasă, noul Touareg facelift este echipat exclusiv cu o cutie automată cu 8 trepte și cu sistemul de tracțiune integrală 4Motion. La final, motorizările PHEV sunt alimentate de o baterie de 14.1 kWh, care oferă o autonomie de până la 51 de kilometri în modul de rulare electric.
via Volkswagen
Ioniq 5 începe de la 45.000, fără bonus.
Ce ieftine sunt masinile astea germane cu motorizari diesel.
Eu credeam ca ni se baga pe gat electricele scumpe, dar vad ca VAG face glume bune.
Kia EV9 e vreo 75k iar Volvo EX90 e 85k.
Sigur, in categoriile astea de pret, nu e vorba de economia la rulare sau 15-20k euro in plus (desi 20-30-40% s-ar putea sa conteze) ci mai degraba ce-si doreste cel ce le cumpara. Daca vrea sa mearga oriunde fara grija autonomiei sau incarcarii, Touaregul e o optiune. Daca vrea sa mearga distante previzibil de scurte sau lungi si poate incarca facil si repede EV9 e si pentru el o optiune.
Si in general in categoriile astea de pret discutiile sunt altele si mai putin legat de cele cateva mii diferenta intre un model sau altul. Majoritatea sunt cumparate prin leasinguri sau de persoane juridice si foarte putine sunt achizitionate cu banul jos.
Insa altfel se poarta discutiile la masinile pentru "muritorii de rand". 15k in plus pentru o electrica, de cele mai multe ori dubleaza pretul unei masini ieftine sau care se vrea sa fie ieftina. Acolo-i buba nu la Touaregi de 60-70k.
Ioniq 5 e o comparație bună. Exterior e mai mica, dar în interior sunt comparabile.
Restul cu mm +/- sau ca sunt sau nu premium, sunt detalii.
P.S. Uitasem: TDi-ul în 6 sună bestial!
Am in familie un V6 diesel (ca are treaba serioasă de 7 ani) si este o mașină pe care eu personal mi-as cumpara-o fără probleme. A fost luat de nou si are aproape 300.000 km. Din considerente de dimensiune (prea mare) am luat un Tiguan preț de lista 63.000 de euro ca așa-i dacă vrei de toate. Clar ca pentru unii sunt opțiuni mai potrivite, si asta nu tine de faptul ca o mașină este mai buna sau mai puțin bună. La peste 50.000 de euro cred in general sunt masini relativ ok. Deci, fiecare alege ce vrea si apoi vede el dacă tehnologia compensează lipsa service-urilor, competente in service, piese de schimb șamd. Mai devreme sau mai târziu toate mașinile dau in gropi si au nevoie de service.
Eu consider WV-urile in general mașini ușor si plăcut de utilizat, iar faptul ca unii vor să fie “dați” pe spate când intra intr-o mașină, asta este… există alte opțiuni.