Constructorul din Wolfsburg a prezentat, în toamna anului trecut, noua generație Tiguan. Acum, SUV-ul poate fi comandat și pe piața din România.
Clienții de aici au la dispoziție 5 niveluri de echipare, adică Base, Life, Advanced, Elegance și R Line. Motorizările, benzină mild-hybrid și diesel, au puteri cuprinse între 130 și 193 de cai putere. Indiferent de alegerea făcută, primești o transmisie automată DSG.
Cel mai accesibil Volkswagen Tiguan pe care îl poți comanda acum în România costă 33.269 de euro. Este vorba despre motorizarea 1.5 eTSI, cu 130 CP, în nivelul de echipare Base.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Volkswagen Tiguan |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu 4x4 | ||
ECHIPARE Base | |||
1.5 eTSI |
130 CP 220 Nm |
33.269 | - |
2.0 TDI |
150 CP 360 Nm |
37.239 | - |
ECHIPARE Life | |||
1.5 eTSI |
130 CP 220 Nm |
35.506 | - |
1.5 eTSI |
150 CP 250 Nm |
37.304 | - |
2.0 TDI | 150 CP 360 Nm |
39.475 | - |
2.0 TDI | 193 CP - Nm |
- | 44.518 |
ECHIPARE Advanced |
|||
1.5 eTSI |
130 CP 220 Nm |
35.213 | - |
1.5 eTSI |
150 CP 250 Nm |
36.967 | - |
2.0 TDI | 150 CP 360 Nm |
39.084 | - |
2.0 TDI | 193 CP - Nm |
- | 40.007 |
ECHIPARE Elegance |
|||
2.0 TDI |
150 CP 360 Nm |
44.432 | - |
2.0 TDI |
193 CP - Nm |
- | 49.478 |
ECHIPARE R-Line | |||
2.0 TDI | 193 CP | - | 50.394 |
Pentru acești bani primești, printre altele, faruri și stopuri LED, instrumentar de bord digital, ecran central de 32 cm pentru sistemul multimedia, cameră video pentru mersul cu spatele, sistem de climatizare automat, volan îmbrăcat în piele, tapițerie din stofă și jante de oțel, cu diametrul de 17 inch.
Noul Volkswagen Tiguan vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Tiguan |
130 | 6.1 | - | 33.269 |
Nissan Qashqai 1.3 4WD |
158 | 6.9 | 9.9 | 36.490 |
Renault Austral 1.3 TCe, automată |
160 | 6.2 | 9.1 | 32.500 |
Peugeot 3008 facelift 1.2 Hybrid |
136 | 5.6 | 10.0 | 33.400 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Volkswagen
Dacă vrei Elegance sau R-line plătești cat pentru o Tesla Y, sau chiar mai mult.
Interesant mi se pare că a dispărut 2.0 benzină. Un 2.0 turbo și hibrid at fi fost un concurent serios pent4u Rav4, Mazda dpdv al motorizării
Dotările acestea au devenit standard, așa că nu sunt ceva deosebit. Fix aceleași dotări le primești la oricare altă marcă pentru mult mai puțini bani. Să zicem undeva pe la 18-20-25.000 euro.
si poate ca e si un motiv serios pentru care ai dat doar atat: in primul rand masina ta nu are motor, acel 1.5 ecoboost e o petarda care iti va pocni cand ti-e lumea mai draga, ca orice alta petarda ecoboost. e doar o chestiune de timp, motorul ala este o penibilitate in toate aspectele, un rateu monumental pe care ford nu stie cum sa-l mai dea dosit. e campionul la axe cu came rupte, la distributii rupte, la turbine picate, la colmatare cu ulei ars si reziduuri de smoala. vezi ca e in bucuresti un service serios independent specializat pe ford, iti poti face programare de pe-acum. si mai e inca un service tot pe ford, care o sa-ti zica ce vrei sa auzi, ca fordurile sunt masini bune, doar ca sa nu te supere si sa ramai clientul lor si prietenul lor, sunt ca o familie toti acolo, ies la baute impreuna. sau poti continua la reprezentanta, ca sa te umpli de respect.
doi la mana, ca orice ford, e plin de hibe sacaitoare, piese care cedeaza prematur si elemente cu proiectarea stopata la jumatate (under-engineered), care practic fac masina neutilizabila daca nu scoti gros din buzunar. daca pe mine nu ma crezi, intreaba-i pe ceilalti arsi cu forduri de pe forum: @Catalin, @Jumbo, @Moldovean, @Marian, @Dutz, @pipo(scuze daca te-am confundat cumva pipo si celorlalti pe care i-am omis). @banditos poate ce-a fost mai norocos. focusul pe care l-am avut my2018 a fost mai prost conceput si asamblat decat o alta masina tot marca de buget my2009 (fostul meu astra j), care nici ea nu a fost cea mai stralucita.
trei la mana, bunii mei amici australieni au pareri impartite despre ford: unii zic First On Rubbish Dump (primul la groapa de gunoi), altii zic Found On Rubbish Dump (gasit la groapa de gunoi). adevarul e undeva la mijloc.
pe subiect, pretul tiguanului e normal pentru clasa si momentul actual. comentariile legate de ce se putea lua cu banii astia acum tzaspe ani sunt lipsite de relevanta.
1. Timp de 6 ani am schimbat o bieleta de direcție pe dreapta, acumulatorul , un set de bujii , toate plăcuțele de frână și niște simeringuri la planetare dinspre cutia de viteze și am umplut odată instalația cu freon si siguranță de la bricheta. Plus un set complet de cauciucuri iarna vara.
2. Mașina are aproape 87 de mii km. Merge ca in prima zi. Parca amortizoarele incep sa fie mai moi, ar trebui verificate
3. Nu neg neajunsurile motoarelor cu injecție directă, depuneri pe supapele de admisie au și alte mărci. Daca i dai o forja din când în când probabil se mai curata. Întradevăr ca minus as zice că totuși consumul măricel 8 mixt și garda la sol cam mica ar fi lucrurile pe care le as reproșa. In rest nimic. Chiar o sa țin mașina, sa vad cat de proasta se dovedește a fi. Daca e la fel de proasta că până acum eu îți spun sincer că sunt fericit.
Ar trebui sa vedem daca tiguanul cu motor de 1.5 ce fel de suspensie are pe spate.
Eu merg mai tare pe curbe, in sant am intrat doar cu Loganul și Opel Astra H.
Fordul sta lipit de drum, ceva de speriat.
Adică mă sperii eu, dar fordul tot pe sosea sta. Interesant. Proasta mașină
Daca la momentul actual e normal sa ceri aproape 35 de mii de euro pe o berlina supraînălțată atunci e vina mea și numai a mea că eu nu am banii ăștia.
N am învățat suficient la școală, nu s doctor, n am cabinet particular de consultații. Nici nu știu ce să fac pentru a găsi banii ăștia pentru o mașină. Sunt sarac asta e. Sarac cu Ford focus ul meu iubit. Nu l as da pe un Tiguan. Nu știu de ce . Nu mă lăsa inima
Alo, Foltvagan, asta e nivel de dacia duster.
Si baga gen R-line 190cp.
Pai generatia precedenta avea 240cp
La exterior e inferior, arata ca un VW de china adus si la europeni, si la interior e si mai nasol. Pune o tableta exact ca la chinezi, care nu e integrata in bord ci o tiganie de parcarea blocului unde bricoleaza vecinu de la 5 un ipad in bordul daciei 1300 si arata fix asa, iese din bord un ditai ecranul, iar displayul din bord de la volan e un dreptunghi de prost gust, exact ce ziceam pt piata chinezeasca, comparat cu generatia precedenta unde acel display avea o forma geometrica interesanta
Si nu e singura.
Seat Ateca avea 190cp, iar acum are doar 150cp dupa facelift. Deh sa faca loc la versiunea Cupra ca de la 150 la 300 e dublu, dar de la 190 cu un soft ajungi imediat la 250 si nu mai e mare scofala pana la 300.
Grupul VAG tre sa fie pus lacatul, ca nu mai merge cu imbuibarile lor.
Am în familie un Tiguan Allspace 2.0 TDI 4X4, 139 CP highline, cutie automată, încălzire auxiliarǎ, pilot adaptiv, virtual cockpit, full leduri… samd, prețul mașinii noi în noiembrie 2019 a fost 62.000 euro. SH anul trecut a costat 35.000, avea făcuți sub 50.000 km. Ce să mai zic, mult, puțin îmi trebuia ceva de genul (pentru tractare) și am căutat vreo 3-4 luni… astea-s prețurile dacă cumperi de la dealer, transparent și cu garanție.
Nu am încă testul timpului, dar în cei aproape 20.000 pe care i-a făcut deja de la achiziție… toate bune și chiar mulțumit de multe aspecte… o mașină foarte flexibilă, confortabilă care inspiră siguranță și robustețe.
Încă nu am descoperit dezavantaje sau puncte negative… și chiar dacă design-ul este unul conservator (după unii), eu îl apreciez. Nu-i o mașină nici de fițe nici de show… dar cred ca-i de “încredere”, rămâne de văzut.
Glumețul de mai sus a dat 62k pe un Golf cu pretenții de SUV și încă n-a găsit puncte negative :))
Taxa pe snobism și prostie e punctul negativ.
Golf e una, Tiguan e cu totul altceva, mai ales versiunea Allspace despre care era vorba… așa greu este să recunoști ca ai fost superficial și ai vorbit și tu așa la bluff?
2. am Sportage 2016 de 8 ani si am 120 000 km, am facut doar schimburile uzuale, o masina extrem de prietenoasa cu bugetul, confortabila si spatioasa la drum insa nu este o sportiva
3. am un VW Passat 4x4 de 9ani extrem de puternica insa foarte pretentioasa si extrem de scumpa cu servisarea, neimaginabil, am schimbat senzor ad blue, rezervor spalator,
Atentie la costul de intretinere este FFF MARE la VW comparativ cu restul